Zawartość strony
Marketing mix to znane narzędzie strategii marketingowej, które, jak zapewne wiesz, było tradycyjnie ograniczone do podstawowych 4P: produktu, ceny, miejsca i promocji. Jest to jeden z 3 najlepszych klasycznych modeli marketingowych według ankiety przeprowadzonej w Smart Insights.
MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.
Kliknij w obrazek poniżej:
Tradycyjne 7P marketingu składa się z:
Model 7P został pierwotnie opracowany jako formuła 4p przez E. Jerome McCarthy i opublikowany w 1960 roku w jego książce Basic Marketing.
Grafika poniżej, pozwala abyś mógł zobaczyć kluczowe elementy marketingowego miksu 7P.
4P zostało zaprojektowane w czasach, gdy firmy były bardziej skłonne do sprzedaży produktów niż usług, a rola obsługi klienta we wspomaganiu rozwoju marki nie była tak dobrze znana.
Z biegiem czasu Booms i Pitner dodali trzy rozszerzone „zestaw usług P”: Ludzie, Fizyczne dowody i Procesy. Dzisiaj zaleca się, aby przy przeglądaniu strategii konkurencyjnych wziąć pod uwagę pełne 7P zestawu marketingowego.
7P pomaga firmom przeglądać i definiować kluczowe kwestie, które mają wpływ na marketing ich produktów i usług, i jest obecnie często określany jako ramy 7P dla marketingu internetowego.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Marketing mix 7P przykład: chociaż czasami jest postrzegany jako przestarzały, uważam, że 4P jest podstawowym narzędziem strategicznym do wyboru zakresu i jest szczególnie przydatny dla małych firm.
Dla start-upów korzystanie z szablonu modelu biznesowego 7p, dołączając go do strategii marketingowej jest doskonałą alternatywą, ponieważ zapewnia dobrą strukturę do naśladowania.
Firmy mogą również korzystać z modelu 7P do wyznaczania celów, przeprowadzania analizy SWOT i przeprowadzania analizy konkurencji. Jest to praktyczna rama do oceny istniejącej firmy i pracy z odpowiednimi podejściami podczas oceny.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Produkty / usługi: Jak możesz rozwijać swoje produkty lub usługi?
Ceny: Jak możemy zmienić nasz model cenowy?
Miejsce / dostęp: jakie nowe opcje dystrybucji są dostępne dla klientów, aby mogli zapoznać się z naszym produktem, np. online, w sklepie, na telefonie komórkowym itp.
Promocja: Jak możemy dodać lub zastąpić kombinację w płatnych i posiadanych kanałach medialnych?
Fizyczne dowody, świadectwo materialne: w jaki sposób zapewniamy naszych klientów, np. imponujące budynki, dobrze wyszkolony personel, świetna strona internetowa?
Procesy: czy istnieją wewnętrzne bariery procesowe na drodze do dostarczenia najlepszej wartości dla klienta?
Ludzie: Kim są nasi pracownicy i czy istnieją luki w umiejętnościach?
Partnerzy: Czy szukamy nowych partnerów i dobrze zarządzamy istniejącymi partnerami?
Celem marketingu i koncepcja 7p jest wyróżnienie się i bycie zauważonym. Dobry marketing przyciąga uwagę klientów do Twoich produktów i usług. Podstawą marketingu 7p są jasno zdefiniowane, dobrze zapakowane i konkurencyjne cenowo produkty i usługi.
Marketing mix 7P na przykładzie firmy:
Im nowszy jesteś na rynku, tym ciężej musisz pracować, aby przyciągnąć i zatrzymać nowych klientów. Wiele z Twoich działań marketingowych będzie koncentrować się na informowaniu klientów o cechach i zaletach Twoich produktów (np. w porównaniu z konkurencją). Zastanów się, które działania promocyjne najlepiej spełnią Twoje potrzeby marketingowe.
Więc jeśli interesuje Ciebie tematyka strategii marketingowej i jakie działania marketingowe warto podjąć zachęcam do przeczytania innych wpisów z tej tematyki:
Wielu ludzi skupia się na niewłaściwych rzeczach, takich jak projekt nowego logo, czy ubiór pracowników i przez to ich przedsiębiorstwo nie rośnie tak jak powinno. Kompozycja marketingowa mówi jasno że sukces firmy zależy od wielu czynników, m.in zewnętrznych i wewnętrznych warunków postępowania przedsiębiorstwa na rynku czy do tego jak wygląda cykl sprzedażowy albo na poziomie mikro kontakt z klientem.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
7P rozszerza klasyczną koncepcję 4P o 3 nowe elementy – ludzi, procesy i świadectwa materialne.
Ludzie są ważni w marketingu, ponieważ to oni są odbiorcami, do których skierowana jest większość ofert reklamowych. Poprzez zidentyfikowanie celów i zapotrzebowań konsumentów, marketerzy są w stanie tworzyć atrakcyjne i skuteczne reklamy, które skutecznie skłonią ludzi do zakupu lub zaangażowania się w działania marketingowe. Marketingowe działania są również ukierunkowane na tworzenie wzajemnych współprac pomiędzy firmami, firmami przemysłowymi i dostawcami w celu prowadzenia działalności i uzyskania profitów.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.