Preference ratios in multiattribute evaluation (PRIME)

Znikaj codziennie na kilka godzin – moc skupienia w biznesie
31 marca, 2024
Budżet marketingowy – czym jest i jak go przygotować? (przykłady, definicja)
1 kwietnia, 2024

Preference ratios in multiattribute evaluation (PRIME)

Preference ratios in multiattribute evaluation (PRIME)

Co to jest Preference ratios in multiattribute evaluation (PRIME)?

Gdybyśmy mieli przetłumaczyć preference ratios in multiattribute evaluation na język polski to brzmiało by to mniej więcej tak, współczynniki preferencji w metodzie wielo atrybucyjnej ewaluacji (PRIME).

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

REKLAMA:

Koniecznie zobacz naszą platformę ze szkoleniami online:

e-learing platforma szkolenie kurs online

Ta metoda wspiera analizę niekompletnych informacji w modelach opartych na wagach wielu atrybutów. W PRIME pozyskiwanie i synteza preferencji opiera się na:

  1. konwertowaniu możliwie nieprecyzyjnych osądów do nieprecyzyjnie określonego modelu preferencji,
  2. zastosowaniu struktur dominacji i reguł decyzyjnych do proces pozyskiwania informacji.

Proces ten może być kontynuowany do momentu zidentyfikowania najbardziej preferowanej alternatywy lub, alternatywnie, zatrzymania go z zaleceniem podjęcia decyzji, jeśli osoba podejmująca decyzję jest gotowa zaakceptować możliwość, że wartość innej alternatywy jest wyższa.

NA portalu academia, czy research gate można znaleźć bardzo szczegółowe opracowanie tego modelu.

Preference ratios in multiattribute evaluation (PRIME)

Posiadasz Polskie opracowanie metody Preference ratios in multiattribute evaluation (PRIME)?

Podziel się z nim a udostępnię Ciebie jako autora.

REKLAMA:

Zobacz naszą platformę ze szkoleniami internetowymi

szkolenie sprzedaż techniki sprzedaży

Jakie są konkretne kroki implementacji metody PRIME w procesie decyzyjnym?

Implementacja PRIME rozpoczyna się od określenia atrybutów decyzyjnych i ich wag, następnie przechodzi przez proces konwersji nieprecyzyjnych osądów na model preferencji, a kończy na zastosowaniu struktur dominacji i reguł decyzyjnych, aby wybrać najbardziej preferowaną alternatywę lub zarekomendować decyzję.

W jakich dziedzinach można zastosować metodę PRIME?

Metoda PRIME jest uniwersalna i może być stosowana w różnorodnych dziedzinach wymagających analizy wielokryterialnej, takich jak zarządzanie przedsiębiorstwem, inżynieria, planowanie środowiskowe, zdrowie publiczne czy finanse, gdzie ważna jest zdolność do syntezowania niekompletnych lub nieprecyzyjnych informacji.

Jakie są główne wyzwania związane z zastosowaniem metody PRIME?

Główne wyzwania to konieczność precyzyjnego określenia atrybutów i ich wag, umiejętność konwersji subiektywnych osądów na modele matematyczne oraz zarządzanie procesem decyzyjnym w sposób umożliwiający identyfikację najbardziej optymalnej alternatywy w obliczu niepewności.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)