Zawartość strony
Benchmarking definicja – czyli porównywanie wydajności firmy z pewnymi punktami odniesienia. Jest popularnym i potencjalnie potężnym sposobem na uzyskanie wglądu, który może prowadzić do poprawy wydajności. W tym artykule zajmiemy się różnymi rodzajami testów porównawczych i korzyściami, jakie te podejścia mogą przynieść Twojej firmie.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Ludzie często mnie o to pytają i wydaje się, że istnieje ogólne założenie, że testy porównawcze i KPI są tym samym. Ale są różne.
Już wam to wyjaśniam:
Tak więc, używając wskaźników KPI, porównujesz postępy w odniesieniu do określonego celu. A kiedy używasz testów porównawczych, porównujesz z innymi. Za pomocą benchmarkingu można umieszczać własne KPI w kontekście i ustalać cele dla swoich KPI.
Zarówno – KPI, jak i poziomy odniesienia – są wykorzystywane do identyfikowania możliwości poprawy wydajności, które mogą być miejscem, w którym pojawia się zamieszanie.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Mówiąc ogólnie, benchmarking dzieli się na dwie podstawowe kategorie: wewnętrzny i zewnętrzny.
Wewnętrzna analiza porównawcza porównuje wyniki, procesy i praktyki z innymi częściami firmy (np. różnymi zespołami, jednostkami biznesowymi, grupami, a nawet osobami). Na przykład testy porównawcze można wykorzystać do porównania procesów w jednym sklepie detalicznym z procesami w innym sklepie w tej samej sieci.
Zewnętrzna analiza porównawcza, czasami określana jako analiza porównawcza, porównuje wyniki biznesowe z innymi firmami. Często te firmy zewnętrzne są konkurentami, ale nie zawsze tak jest; na przykład możesz użyć testu porównawczego do porównania wydajności, procesów i praktyk w różnych branżach.
Trzy sposoby korzystania z benchmarkingu
Benchmarking, zarówno wewnętrzny, jak i zewnętrzny, stosuje się na trzy kluczowe sposoby. Są to:
Każdy z tych różnych sposobów analizy porównawczej ma jeden kluczowy cel: zidentyfikować luki w wydajności i odkryć możliwości poprawy, niezależnie od tego, czy oznacza to zwiększenie wydajności procesów, zmniejszenie kosztów, zwiększenie zysków, zwiększenie zadowolenia klientów lub cokolwiek innego. Ostatecznie tym, co napędza firmy do porównywania, jest potrzeba (lub chęć) ulepszeń.
Niezależnie od tego, czy chcesz po prostu porównać swoje wyniki wewnętrzne, dogonić konkurenta, lepiej zrozumieć i śledzić swoich rówieśników, czy zostać liderem rynku w swojej branży, testy porównawcze mogą być niezwykle przydatnym narzędziem.
Jednak analiza porównawcza nie jest magiczną kulą do poprawy wydajności – jest częścią rozwiązania, a nie kompletnym rozwiązaniem. Kompletne rozwiązanie wymaga ustalenia jasnych celów strategicznych, zidentyfikowania kluczowych pytań biznesowych, zaprojektowania kluczowych wskaźników wydajności, które pomogą Ci odpowiedzieć na te pytania i śledzić wydajność w stosunku do swoich celów, a także porównać wydajność za pomocą testów porównawczych.
Z całą pewnością nie radziłbym firmie, aby skupiała całą swoją uwagę na testach porównawczych kosztem dopasowanych, starannie zaprojektowanych kluczowych wskaźników wydajności. Jednak w przypadku pełnego obrazu zarządzania wydajnością testy porównawcze stanowią użyteczny sposób na uzyskanie cennych informacji zwiększających wydajność.
Metody pośrednie | Metody bezpośrednie |
stowarzyszenia zawodowe | własne bazy danych, |
sektorowe banki danych | raporty i publikacje wewnętrzne, |
czasopisma profesjonalne | prace badawczo-rozwojowe, |
wyższe uczelnie | ogłoszenia prasowe, |
instytuty naukowo-badawcze | prospekty reklamowe, |
biura konsultingowe | salony wystawowe, |
badanie opinii klientów | sondaże telefoniczne, |
seminaria szkoleniowe | kontakty osobiste z partnerami, |
materiały z konferencji naukowych | biografie wybitnych menedżerów, |
izby przemysłowo-handlowe | dystrybutorzy sprzętu (dostawcy) |
biuletyny informacyjne |
Każde przedsiębiorstwo musi się doskonalić. Wpływ konkurencyjny jest zauważalny, spada efektywność i nie udaje się realizować założonych celów. Twój benchmark to nie zawsze lider w branży, ale ten który rozwija się najszybciej. Zobacz gdzie się reklamuje, jakie ma metody zarządzania, zbadaj detale specyfiki i wdrożenia. Bo widzisz proces benchmarkingu polega na porównywaniu procesów i wdrażaniu najlepszych rozwiązań dla rozwoju naszych produktów i usług. A Ty… Czy notujesz już lepsze wyniki?
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Benchmarking to technika polegająca na porównywaniu wyników swojej organizacji z wynikami stosowanymi przez inne podmioty, po to aby identyfikować obszary do poprawy. Innymi słowy, to metoda wspierania decyzji biznesowych z zakresu zarządzania poprzez porównywanie działań oraz wyników wybranych firm w konkurencyjnych gałęziach. Badanie porównawcze pozwala na ocenę czynników sukcesu innych organizacji i wykorzystanie ich we własnym otoczeniu biznesowym.
Benchmarking stosuje się, aby pomóc w tworzeniu rozwiązań biznesowych. Narzędzie to służy do identyfikacji sposobów, w jakie organizacje osiągają znaczące zyski i zwiększenie wydajności. Poprzez porównywanie wyników różnych firm w przemyśle, organizacje mogą dostosować swoje procesy i polityki do najlepszych praktyk. Benchmarking może służyć jako narzędzie do tworzenia nowych produktów lub usług, optymalizacji procesów i opracowywania lepszych strategii marketingowych.
Benchmarking to proces porównawczy wykorzystywany do określenia jakości, poziomu i złożoności produktu, usługi lub procesu w stosunku do konkurencji. Technika ta pozwala organizacji na identyfikację i wdrożenie lepszych praktyk oraz poznanie i wyprzedzenie najlepszych dostawców i konkurentów. Stanowi ona ważny element wyposażenia wyników, dzięki czemu firmy mogą dostosowywać swoje działania do rezultatów osiąganych przez najlepszych w danej branży. Rezultatem benchmarkingu może być wzrost wydajności, jakości produktów i usług oraz zadowolenia klientów. Dodatkowo, ułatwia on porównywanie strategii biznesowych i technologicznych z innymi firmami, umożliwiając tworzenie lepszych wersji wdrożonych procesów i rozwiązań.
Benchmarking procesów biznesowych to proces analizowania działań biznesowych w celu zidentyfikowania czynników wpływających na ich skuteczność. Jest to świetny sposób na zwiększenie efektywności i poprawę procesu. Benchmarking umożliwia zarządzającym zdobycie perspektyw, metod, strategii i narzędzi i przeanalizowanie ich w stosunku do własnych działań. Pomaga firmom porównać rezultaty i działania innych podmiotów, aby określić, jakie obszary wymagają doskonalenia w ich własnym biznesie.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.