Zawartość strony
MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.
Kliknij w obrazek poniżej:
Właśnie jesteś w dobrym miejscu. W statystykach wyszukań słów kluczowych google widzę sporo zapytań typu „reklama jak napisać”, „jak się pisze reklamę”, czy „Jak napisać reklamę do szkoły”.
To co dzisiaj omówimy to:
Więc nie wiesz jak napisać reklamę?
Zacznijmy od zdobycia uwagi widza.
W biznesie wszystko zaczyna się od zdobycia uwagi.
Zrozum, jeśli tego nie zrobisz i później nie powiesz klientowi jak rozwiązać jego problemy to już możesz się zwijać z biznesu.
Bez tego nie będziesz miał możliwości rozwiązania problemu czytelnika, pokazaniu siebie, swojej firmy, czy tego co robisz.
Niestety dzisiejsza uwaga i możliwość skupienia się to dosłownie sekundy.
Ponieważ żyjemy w chaotycznym świecie gdzie wszyscy rywalizują o Twoją uwagę, zobacz sam.
Przez to wszystko co się wyprawia, Twój prospekt Cię nie widzi i nie słyszy!
I powiedzmy sobie szczerze, teraz jest trudniej niż to było np w czasach Davida Ogilvy. Teraz nie chodzi tylko o genialny copywriting, ale musisz być także doskonałym marketerem.
Jako ciekawostka, na początku ery reklam w internecie brano pod uwagę wyświetlenia (tak działało np yahoo), później google zaczęło skupiać się na kliknięciach, żeby oszacować trafność reklamy a facebook poszedł jeszcze dalej i zaczął badać reakcje i udostępnienia reklam.
Zachęcam do przeczytania – lajki-psychologia udostępniania.
Co na temat naszej zdolności do skupiania uwagi mówią badania?
Źródła na powyższe:
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Pamiętaj że content jest obecnie produkowany wręcz masowo i dlatego adaptujemy się do tego. Nie może poświęcać wszystkiemu 100% uwagi, więc nauczyliśmy się przeskakiwać pomiędzy tematami.
Za każdym razem kiedy piszesz reklamę powinieneś mieć przed oczami to w co ludzie klikają najczęściej, czyli pisma plotkarskie i niedorzeczne historie.
Gdzie możesz szukać inspiracji?
Twoje reklamy walczą właśnie z nimi!
Co motywuje, dlaczego klikają, stajesz się studentem rynku, patrzysz, obserwujesz.
Doskonałym miejscem są social media. To taki międzynarodowy eksperyment. Możesz obserwować każdego, z różnych miejsc na świecie.
Patrzysz jakie mają aspiracje, marzenia czy czego się boją.
Podstawa znajomość psychologii człowieka daje Ci OLBRZYMIĄ przewagę. A jako osoba zainteresowana marketingiem powinieneś interesować się psychologią konsumenta.
Link: https://uniqueseo.pl/psychologia-zachowan-konsumenckich/
Jaki jest klucz do zdobycia uwagi?
Musisz DRAMATYZOWAĆ.
Dokładnie tak, Twoje reklamy mają przedstawiać jakieś dramatyczne informacje.
Jeśli Twoje reklamy będą bez wyrazu, takie „mętne” to nigdy się nie przebijesz.
Zobacz co zawsze jest popularne: kryzys, bitcoin, krach, walka w sejmie, Donal Trump, nowe przepisy itp.
Nie zrobisz naleśników bez stłuczenia kilku jajek.
Musisz polaryzować.
Wielu ludzi tego nie robi bo boją się krytyki. Ale uświadom sobie jedno. To są tylko internetowe trole bez życia. Nie mają co w życiu robić tylko obrażają innych. Wyobraź sobie siebie, czy mógłbyś tracić tak cenny czas w swoim życiu którego mamy bardzo mało na to aby siedzieć przed komputerem i pisać ludziom zaczepne komentarze. Jak nisko trzeba spaść żeby w ogóle mieć czas na coś takiego.
Więc nie obawiaj się, bądź dramatyczny, niech o Tobie piszą, niech o Tobie mówią, a sami zrobią Tobie ruch w mediach.
Więc łap uwagę wszystkich, w ten sposób złapiesz pieniądze.
Jak to zrobić?
Za pomocą nagłówka.
Nagłówek ma tylko jedno zadanie. ZATRZYMAĆ CZYTELNIKA ŻEBY ZACZĄŁ CZYTAĆ TEKST.
Tyle.
Nie rób niczego innego za pomocą nagłówka. Nie staraj się sprzedawać czy cokolwiek, ZATRZYMAJ UWAGĘ.
Tak dzieje się w przypadku tekstów, artykułów czy reklam.
Więc jeśli chcesz coś sprzedać to SPRZEDAJ KLIKNIĘCIE.
Nie produkt, czy usługę tylko kliknięcie.
Zobacz przykłady, przy okazji, zalecam robienie zrzutów ekranu zawsze kiedy któraś z nich przyciągnie Twoją uwagę. Sam mam w swojej bibliotece kilkaset.
Te reklamy muszą działać w przeciwnym wypadku te firmy szybko by zbankrutowały przez wolumeny jakimi dysponują.
Więc pamiętaj, Twoja wiadomość musi być śmiała, prosta i dramatyczna.
Użytkownicy muszą być na tyle zafascynowani że przerwą to scrollowanie i zatrzymają się na Twojej reklamie.
W obecnych czasach bardzo łatwo jest dotrzeć do innych, ale bardzo trudno jest złapać ich uwagę.
Tylko pamiętaj żeby to nie był typowy Clickbait bo będą Ciebie źle kojarzyć i nie będą mieli zaufania. Więc dodatkowo musisz zaoferować benefity i intrygę.
Co to jest pattern interrupt? To technika z NLP, neurolingwistycznego programowania (kurs z NLP).
Oznacza że łamiemy stan, poprzez coś nieoczekiwane czego mózg się nie spodziewa. Na przykład kiedy podajesz komuś rękę i druga osoba również, to w ostatnim momencie schowaj swoją do kieszeni, a zobaczysz zmieszanie na twarzy tej osoby. To jest właśnie pattern interrupt. Osoba spodziewała się czegoś zupełnie innego.
To co robią najlepsze reklamy to stosują „takie dziwne” zdjęcia i tytuły. Nie wiemy wtedy co się stanie więc oglądamy z ciekawości. Tak działa nasz mózg, jak coś jest znane to jest nudne, jak coś jest nowe albo szokujące to nie możemy oderwać od tego oczu.
Kiedy dzieje się coś niespodziewanego to nasz mózg stara się wydobyć z tego jakiś sens.
To jest bardzo dobry przykład, połączenie, zdjęcia nagłówka i tekstu.
Pattern interrupt + Dramat/Intryga + Benefit = Twoje ogłoszenie/reklama
Staraj się żeby Twoje reklamy nie wyglądały jak reklamy a jak newsy.
Polecane dodatkowe wpisy:
Jak napisać reklamę w skrócie co omówiliśmy do tej pory:
W momencie kiedy wybierzesz platformę którą chcesz użyć, będziesz musiał wybrać także przekaz. Inne treści działają na każdej z nich. Na przykład Google ads w wynikach wyszukiwania SERP służy praktycznie tylko do sprzedaży, bo zastanów się. Kiedy wpisujesz coś w wyszukiwarkę to raczej aby kupić produkt, nie sprawdzą się tu raczej reklamy brandingowe.
Jeśli ktoś wpisuje słowo „catering” to powinieneś tworzyć reklamę pod sprzedaż. A w przypadku niech to będzie Facebook, możesz już zadbać o markę, czy interakcje.
Zobacz jakie są standardowe plusy i minusy kilku platform.
Google search
PLUSY | MINUSY |
Gorący ruch-chcą kupić | Walka reklamodawców (głównie ceną) |
Szczegółowe targetowanie | Ograniczona skala |
Krótki etap sprzedażowy | Drogi |
Prosta reklama | Złożony |
PLUSY | MINUSY |
Teoretycznie wyższe zwroty z inwestycji* | Zimny ruch, nie są na FB żeby kupić |
Niezbyt skomplikowane | Dłuższy cykl sprzedaży |
Olbrzymia skala | Kreatywność |
Szczegółowość odbiorców | Musisz być MEGA SKUTECZNYM copywriterem |
*ludzie nie porównują tutaj tak jak w przypadku google. Zobaczą Twoją reklamę, która im się podoba i wpadają w Twój lejek.
W 2018 roku postanowiono zmienić model na FB, ponieważ przed tą datą mieliśmy bardzo dużo clickbaitowych virali, quizzów itp postów, co wzbudzało niezadowolenie wśród użytkowników facebooka. Odniósł się do tego sam Mark Zuckerberg i wprowadzono dosyć mocne zmiany: https://about.fb.com/news/2018/01/news-feed-fyi-bringing-people-closer-together/
Co jest dla nas najważniejsze?
Dziś używamy sygnałów, takich jak liczba osób, które reagują, komentują lub udostępniają posty, aby określić, jak wysoko pojawiają się w kanale aktualności.
Dzięki tej aktualizacji będziemy również traktować priorytetowo posty, które pobudzają rozmowy i znaczące interakcje między ludźmi. Aby to zrobić, przewidujemy, które posty możesz chcieć wchodzić w interakcje ze znajomymi, i pokażemy je wyżej w kanale. Są to posty, które inspirują do ciągłej dyskusji w komentarzach i postach, którymi możesz chcieć się podzielić i na które możesz zareagować – niezależnie od tego, czy jest to post od znajomego szukającego porady, znajomego z prośbą o rekomendacje na wycieczkę, artykuł z wiadomościami lub wideo skłaniające do wielu dyskusji.
Będziemy również traktować priorytetowo posty od znajomych i rodziny przed treściami publicznymi, zgodnie z naszymi wartościami w kanale aktualności.
Co to oznacza dla stron i treści publicznych?
Ponieważ miejsce w kanale aktualności jest ograniczone, wyświetlanie większej liczby postów od znajomych i rodziny oraz aktualizacje, które pobudzają dyskusję, oznacza, że będziemy pokazywać mniej treści publicznych, w tym filmów i innych postów od wydawców lub firm.
W miarę dokonywania tych aktualizacji na Stronach może się zmniejszyć zasięg, czas oglądania filmów i ruch z witryn odsyłających. Wpływ będzie różny w zależności od strony i będzie zależał od czynników, w tym rodzaju tworzonych treści i sposobu, w jaki ludzie wchodzą z nimi w interakcję. Strony publikujące posty, na które ludzie na ogół nie reagują ani nie komentują, mogą odnotować największy spadek dystrybucji. Strony, których posty zachęcają do rozmów między znajomymi, będą miały mniejszy efekt.
Wniosek?
Twoje reklamy i posty muszą tworzyć reakcje, prowokować konwersacje, lajki i udostępnienia.
Jak działa algorytm reklamowy fb?
Czy teraz już rozumiesz dlaczego w poprzedniej części mówiłem Tobie dlaczego Twoje reklamy nie powinny wyglądać jak reklamy a jak newsy i aby były dramatyczne?
Musisz zrozumieć jak działa algorytm na danej platformie. Pamiętaj, każdej z nich zależy aby utrzymać użytkownika jak najdłużej u siebie. Czyli musi być tutaj ten „engagement”.
Zobacz research jaki przeprowadziło buzzsumo kilka lat temu. Widzisz co się przebija?
Newsy, artykuły i video poradniki. I to jest to co powinieneś tworzyć w swojej reklamie. To one mają największe zaangażowanie, liczbę komentarzy i udostępnień.
Więc częściowo się powtórzę, ale Twoja reklama powinna:
Dałem już dużo tipów, ale tutaj jeden z mojego szkolenia na temat copywritingu i perswazji
Direct response advertising to forma marketingu która sprzedaje. Bo znaczy to po prostu marketing bezpośredni. I to możesz mierzyć. Brand advertising, tego nie zmierzysz. Słabej jakości agencje marketingowe stosują właśnie brand adv, nic tu nie zmierzysz. Nie wiesz ile każda złotówka wydana na tą formę przyniesie Ci zwrotu.
Ludzie żyją w omamionym świecie, gdzie zamiast sprzedawać i zarabiać, to wydają na nowe logo, nową identyfikację wizualną, zwiększanie liczby followersów. Co z tym zrobisz?
Jeśli nie potrafisz z 1 zł zrobić 2 zł to już leżysz, nawet z najlepszym logo.
Zamiast pisać teksty o swojej marce masz pisać teksty które dają wartość, coś co zainteresuje usera żeby przeczytał całą reklamę.
Znasz AIDA- Attention Interest Desire Action
Jak to połączyć z potężnym bodźcem sprzedażowym w reklamie jakim jest storytelling?
1. Czy to mnie interesuje?
Przekaż swojemu potencjalnemu klientowi natychmiast w nagłówku, że ta wiadomość bezpośrednio i szczególnie ich dotyczy.
2. Dlaczego powinienem teraz zwracać na to uwagę?
SPRZEDAJ KLIKNIĘCIE. Nakłoń potencjalnego klienta do czytania lub konsumowania wiadomości sprzedażowej w tej chwili lub okno możliwości zostanie zamknięte.
3. Czy właśnie tego potrzebuję?
Opowiedz, dlaczego ta oferta to dokładnie takie rozwiązanie, jakiego potrzebują Twoi potencjalni klienci.
4. Co jest dokładnie nowe, wyjątkowe, ekscytujące, łatwe i bardzo ważne w tym co piszesz?
Wyjaśnij, wszystkie te możliwości, jakie daje Twoja oferta.
5. Jaki masz niezaprzeczalny dowód?
POKAŻ swoją niezaprzeczalną rację i daj dowód. Udowodnij potencjalnemu klientowi, że Twój produkt lub usługa będzie działać właściwie. Pokaż to, co mówisz, że zrobi!
6. Jak to działa?
Podaj logiczne fakty dotyczące tego, kim jesteś albo dlaczego to ma działać.
7. Co o tym mówią inni ludzie?
Pokaż, co inni mówią o Twojej ofercie… korzystając z referencji, wideo, testymoniali, wiadomości prywatnych w których ktoś pisze że Twój produkt lub usługa działa świetnie i wiadomości na Facebooku, czy komentarzy pod postami.
8. Jaka jest gwarancja, że to zadziała?
Zapewnij potężna gwarancję, która zmniejsza ryzyko wystąpienia wątpliwości klienta. Im silniejsza gwarancja, tym lepiej.
9. Co mam teraz zrobić?
Cokolwiek to jest, czego chcesz żeby zrobił prospekt, bądź bardzo szczegółowy i wyraźny i zrób to tak, że łatwiej już się nie da.
10. Dlaczego powinienem to zrobić teraz?
Musisz dać powód do zakupu już teraz. Ten powód musi być prosty, wiarygodny i logiczny. Musisz wyjaśnić konsekwencje nie podejmowania działań już teraz.
11. Czy reklama nie wygląda jak typowa reklama?
12. Czy dajesz wartość tak aby obejrzeli całą Twoją reklamę lub przeczytali długi tekst?
13. Opowiadasz historie?
Co sądzisz o artykule pt. „jak napisać reklamę”?
Jeśli chcesz lepiej przestudiować temat to koniecznie musisz kliknąć w poniższy link gdzie zobaczysz co dla Ciebie przygotowałem.
Szkolenie- jak napisać reklamę (kurs online)
PS Tworząc skuteczną reklamę pamiętaj aby docelowy klient doskonale wiedział jak wezwanie do działania może jemu pomóc w osiągnięciu celu.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Hej, [nazwa marki lub produktu],
Ludzie chcą czegoś więcej niż tylko trend i nowość – chcą pozytywnych i niezapomnianych przeżyć. Coś, co przyciągnie uwagę i coś, co można wspominać przez lata.
Twoja linia [produkt/marka] robi rewolucję w codziennym życiu!
[Produkt] oferuje potężną moc, wygodę i wytrzymałość, aby ułatwić i usprawnić nasze każdego dnia. Ponadto, mamy jedyne w swoim rodzaju podejście do designu, najnowocześniejsze technologie, najlepszy stosunek jakości do ceny.
Przyjdź i spróbuj teraz! Przekonasz się, jak zmienia Twoje życie, czyniąc je udanym, wygodnym i przyjemnym. Nowa epoka luksusu jest teraz możliwa z [produkt/marka]!
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.