Zawartość strony
Termin business-to-consumer (B2C) odnosi się do procesu sprzedaży produktów i usług bezpośrednio między firmą a konsumentami, którzy są końcowymi użytkownikami jej produktów lub usług. Większość firm, które sprzedają bezpośrednio konsumentom, można określić jako firmy B2C.
B2C to skrót od Business to Consumer, czyli model biznesowy, w którym przedsiębiorstwo oferuje produkty lub usługi bezpośrednio konsumentom indywidualnym. Jest to często wykorzystywany model sprzedaży w branżach takich jak handel detaliczny, e-commerce i usługi konsumenckie.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
B2C stał się niezwykle popularny podczas boomu dotcomów pod koniec lat 90., kiedy był używany głównie w odniesieniu do sprzedawców internetowych, którzy sprzedawali produkty i usługi konsumentom za pośrednictwem Internetu.
Jako model biznesowy, biznes-konsument znacznie różni się od modelu biznes-to-biznes, który odnosi się do handlu między dwoma lub więcej firmami.
Business-to-consumer odnosi się do procesu, w którym firmy sprzedają produkty i usługi bezpośrednio konsumentom, bez pośrednika. B2C jest zwykle używany w odniesieniu do sprzedawców internetowych, którzy sprzedają produkty i usługi konsumentom za pośrednictwem Internetu. B2C online stał się zagrożeniem dla tradycyjnych detalistów, którzy zyskali na dodawaniu marży do ceny.
Business-to-consumer (B2C) to jeden z najpopularniejszych i powszechnie znanych modeli sprzedaży. Pomysł B2C został po raz pierwszy wykorzystany przez Michaela Aldricha w 1979 roku, który wykorzystywał telewizję jako podstawowe medium dotarcia do konsumentów.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
B2C tradycyjnie odnosiło się do zakupów w centrach handlowych, jedzenia w restauracjach, filmów pay-per-view i reklam informacyjnych. Jednak rozwój Internetu stworzył zupełnie nowy kanał biznesowy B2C w postaci e-commerce, czyli sprzedaży towarów i usług przez Internet.
Chociaż wiele firm B2C padło ofiarą późniejszego krachu dot-comów, gdy zainteresowanie inwestorów tym sektorem spadło, a fundusze venture capital wyschły, liderzy B2C, tacy jak Amazon i Priceline, przetrwali wstrząs i od tego czasu odnieśli wielki sukces.
Każda firma, która opiera się na sprzedaży B2C, musi utrzymywać dobre relacje z klientami, aby zapewnić im powrót. W przeciwieństwie do business-to-business (B2B), których kampanie marketingowe mają na celu zademonstrowanie wartości produktu lub usługi, firmy, które polegają na B2C, muszą wywołać emocjonalną reakcję na swój marketing u swoich klientów.
Witryny B2C vs. Sprzedawcy internetowi
Tradycyjnie wielu producentów sprzedawało swoje produkty detalistom posiadającym fizyczne lokalizacje. Detaliści zarabiali na marży, którą dodawali do ceny płaconej producentowi. Ale to się zmieniło, gdy pojawił się Internet. Powstały nowe firmy, które obiecały sprzedawać bezpośrednio konsumentowi, odcinając w ten sposób pośrednika – detalistę – i obniżając ceny. Podczas załamania boomu internetowego w latach 90. firmy walczyły o zapewnienie sobie obecności w sieci. Wielu sprzedawców zostało zmuszonych do zamknięcia drzwi i wypadło z biznesu.
Dekady po rewolucji dotcomów firmy B2C obecne w sieci nadal dominują nad swoimi tradycyjnymi konkurentami. Firmy takie jak Amazon przetrwały wczesny boom internetowy. Rozwinęli się po swoim wczesnym sukcesie, stając się przełomowymi w branży.
Online B2C można podzielić na 5 kategorii: sprzedawcy bezpośredni, pośrednicy internetowi, B2C oparte na reklamie, oparte na społeczności i oparte na opłatach.
Istnieje zazwyczaj pięć rodzajów internetowych modeli biznesowych B2C, z których większość firm korzysta w Internecie, aby dotrzeć do konsumentów.
Kilkadziesiąt lat po boomie e-commerce firmy B2C nadal mają rosnący rynek: zakupy mobilne. Dzięki aplikacjom na smartfony i ruchowi rosnącemu z roku na rok.
firmy zwracają uwagę na użytkowników mobilnych i wykorzystują tę popularną technologię.
Na początku 2010 roku firmy B2C spieszyły się z tworzeniem aplikacji mobilnych, podobnie jak w przypadku witryn internetowych kilkadziesiąt lat wcześniej. Krótko mówiąc, sukces w modelu B2C opiera się na ciągłej ewolucji wraz z apetytami, opiniami, trendami i pragnieniami konsumentów.
Ze względu na charakter zakupów i relacji między przedsiębiorstwami sprzedaż w modelu B2B może trwać dłużej niż w modelu B2C.
Jak wspomniano powyżej, model business-to-consumer różni się od modelu business-to-business (B2B). Podczas gdy konsumenci kupują produkty na własny użytek, firmy kupują produkty do użytku. Duże zakupy, takie jak wyposażenie kapitałowe, zazwyczaj wymagają zgody osób kierujących firmą. To sprawia, że siła nabywcza firmy jest znacznie bardziej złożona niż siła nabywcza przeciętnego konsumenta.
W przeciwieństwie do modelu biznesowego B2C struktury cenowe w modelu B2B są zazwyczaj inne. W przypadku B2C konsumenci często płacą tę samą cenę za te same produkty. Jednak ceny niekoniecznie są takie same. W rzeczywistości firmy mają tendencję do negocjowania cen i warunków płatności.
Po gwałtownym wzroście popularności w latach 90-tych, business to consumer (B2C) coraz częściej stał się terminem odnoszącym się do firm, których końcowymi użytkownikami są konsumenci. Stoi to w przeciwieństwie do business to business (B2B) lub firm, których głównymi klientami są inne firmy. Firmy B2C działają w Internecie i sprzedają produkty klientom online.
Jednym z przykładów dużej firmy B2C jest dzisiaj Shopify, która opracowała platformę dla małych detalistów, aby sprzedawać swoje produkty i docierać do szerszego grona odbiorców online. Jednak przed pojawieniem się Internetu, business to consumer był terminem używanym na przykład do opisywania restauracji na wynos lub firm w centrach handlowych. W 1979 roku Michael Aldrich użył tego terminu, aby przyciągnąć konsumentów za pośrednictwem telewizji.
MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.
Kliknij w obrazek poniżej:
Klient indywidualny, czy detaliczny musi starannie przejść przez cały cykl zakupowy. Każda pojedyncza transakcja prowadzi sumarycznie do wzrostu zamówień co powoduje że Twoja firma może się rozwijać. Więc jeśli prowadzisz przedsiębiorstwo w tym modelu, czy sklep internetowy to odpowiedni skrót, czyli growth hack może spowodować że Twój lejek sprzedażowy, czy marketingowy będzie przynosił oszałamiający zwrot ROI.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Kanały sprzedaży B2B i B2C różnią się między sobą sposobem, w jaki przedsiębiorstwa prowadzą sprzedaż i nawiązują kontakt z klientami.
B2B (Business to Business) to sprzedaż produktów lub usług przez jedną firmę innej firmie. W tym modelu sprzedaży, decyzje zakupowe są często podejmowane przez kilka osób i wiążą się z dużymi zakupami. Kanały sprzedaży B2B często obejmują bezpośrednie spotkania handlowe, telefoniczne rozmowy sprzedażowe i zaawansowane narzędzia sprzedażowe, takie jak CRM i automatyzacja sprzedaży.
B2C (Business to Consumer) to sprzedaż produktów lub usług bezpośrednio konsumentom indywidualnym. W tym modelu sprzedaży, kanały sprzedaży obejmują sklepy internetowe, sklepy stacjonarne, reklamy i inne formy marketingu bezpośredniego. W B2C, decyzje zakupowe są często podejmowane przez jedną osobę i wiążą się z mniejszymi zakupami.
Ogólnie rzecz biorąc, różnice między kanałami sprzedaży B2B i B2C wynikają z różnic w celach i potrzebach klientów, którymi są firmy i konsumenci indywidualni.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.