Zawartość strony
Reklama ambientowa to jedna z form reklamy zewnętrznej, która polega na umieszczeniu reklamy w przestrzeni publicznej w sposób nietypowy, kreatywny i zaskakujący. Reklama ambientowa zazwyczaj wykorzystuje otoczenie i kontekst miejsca, w którym się znajduje, aby przyciągnąć uwagę i wzbudzić zainteresowanie.
Reklama ambientowa może przybierać różne formy, takie jak umieszczenie reklamy na nietypowych nośnikach (np. na betonowych blokach, trawnikach, chodnikach), wykorzystanie efektów świetlnych, dźwiękowych, zapachowych czy taktylnych. Mogą to być także niestandardowe instalacje, które stanowią samą w sobie reklamę (np. interaktywne ekspozycje, instalacje multimedialne).
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Celem reklamy ambientowej jest zwrócenie uwagi odbiorców na reklamowany produkt lub usługę, budowanie świadomości marki oraz zachęcenie do jej zakupu lub skorzystania z usługi. Reklama ambientowa ma na celu wyróżnienie się spośród innych reklam zewnętrznych, które często są ignorowane przez odbiorców. Dzięki temu, że reklama ambientowa jest zazwyczaj umieszczana w miejscach, w których ludzie spędzają czas na co dzień, ma ona większą szansę na zwrócenie uwagi i zapamiętanie przez odbiorców.
Reklama ambientowa często wykorzystywana jest w kampaniach reklamowych skierowanych do młodszych odbiorców, którzy są bardziej otwarci na nowe formy reklamy oraz chętniej angażują się w interakcję z niestandardowymi nośnikami reklamy.
Warto wiedzieć, ze ambient marketing jest pojęciem wzbudzającym bardzo duże emocje nie tylko wśród marketerów, ale również reklamodawców. Czym dokładnie jest ambient reklama? Jakie są największe atuty wspomnianego rozwiązania?
W najprostszym możliwym ujęciu są to jednorazowe i niestandardowe akcje marketingowe. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że reklamy ambientowe wyróżnia przede wszystkim bardzo wysoki potencjał interakcji z odbiorcami.
Ponadto akcje ambientowe wykorzystują niestandardowe nośniki przekazu. Doskonałymi przykładami mogą być elementy wyposażenia lokali czy wiaty przystankowe. Warto wiedzieć, że specjaliści w trakcie działań ambientowych korzystają także ze standardowych nośników reklamowych, jednak używają ich w nietypowy sposób.
Skoro czytasz wpis pt. Ambient reklama to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Godny uwagi jest fakt, że reklama ambientowa rozwinęła się wraz ze wzrostem nasycenia przestrzeni wirtualnej i publicznej przekazem reklamowym. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że internet w latach 90-tych był pewnego rodzaju odpowiedzią na ignorowanie wytapetowanych billboardami miast. Należy zaznaczyć, że im więcej ulotek było rozdawanych na ulicach, tym bardziej marketingowcy zaczęli szukać nowego medium.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Można zaobserwować, że obecnie mnóstwo stron internetowych jest przeładowanych reklamami. Użytkownicy nie są w stanie przeczytać artykułu, gdyż po każdym akapicie wyświetla się nowa kreacja reklamowa. Marketingowcy musieli tym samym znaleźć zupełnie nowy sposób na dotarcie do potencjalnych odbiorców. Warto wiedzieć, że słowo ambient w nawiązaniu, do różnego rodzaju działań marketingowych, po raz pierwszy pojawiło się w 1999 roku.
Akcje ambientowe, a także reklama ambientowa mogą przyjmować różne formy. Świetnymi przykładami mogą być interaktywne wystawy sklepowe, ustawione wydarzenia czy interaktywne wiaty przystankowe. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że reklama cały czas ewoluuje, zachowuje się, jak żywy organizm. Godny uwagi jest fakt, że część teoretyków postrzega omawiany ambient marketing, jako formę sztuki.
Należy mieć świadomość, że ambient marketing inspiruje się światem sztuki, happeningami, interaktywnym teatrem. Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większa liczba znanych marek decyduje się na ten rodzaj marketingu ze względu na interaktywność, a także zdolność do bardzo silnego zaangażowania potencjalnych odbiorców.
Marketing partyzancki bardzo często jest mylony z ambient marketingiem. Warto wiedzieć, że według części marketingowców wspomniany marketing partyzancki jest narzędziem wykorzystywanym przez ambient marketing. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie znalezienie różnic między tymi formami przekazu.
W najprostszym możliwym ujęciu reklama ambientowa koncentruje się na marce lub produkcie. Z kolei najważniejszym zadaniem marketingu partyzanckiego jest zaangażowanie i przeżycie. W kampaniach nie wykorzystuje się np. loga. Kolejną istotną różnicą między działaniami ambientowymi od guerilla marketingu są koszty. Należy zaznaczyć, że marketing partyzancki w zdecydowanej większości przypadków jest realizowany stosunkowo niskim kosztem. Reklama ambientowa z kolei pochłania ogromny budżet. Ponadto znacznie częściej jest tylko fragmentem znacznie większej strategii.
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że marketing wirusowy przeważnie jest celem oraz efektem akcji ambientowej. W tym przypadku następuje logiczne i proste następstwo ważnych zdarzeń. Jeden marketingowiec może zrobić reklamę „zabawkową”, z kolei drugi będzie dzielił się nią w sieci. Dzięki temu omawiana reklama ambientowa zyska ogromną dystrybucję. W sytuacji, gdy odbiorcom bardzo spodoba się spot lub kampania, może ona stać się pewnego rodzaju wiralem.
Należy mieć świadomość, że ambient marketing korzysta tak samo z marketingu szeptanego, jak z wirusowego. Godny uwagi jest jednak fakt, że akcja ambientowa nie będzie marketingiem szeptanym. Może jednak zastosować go do ściągnięcia zdecydowanie większej liczby odbiorców.
Ambient marketing to forma marketingu, która opiera się na wykorzystaniu niecodziennych, oryginalnych sposobów promocji, w celu przyciągnięcia uwagi klientów. Obejmuje ona wiele różnych działań marketingowych, które łączy kreatywne wykorzystanie przestrzeni publicznej, takie jak:
Celem ambient marketingu jest zwrócenie uwagi konsumentów i wzbudzenie ich zainteresowania marką lub produktem. W przeciwieństwie do tradycyjnych działań marketingowych, takich jak reklama telewizyjna czy prasowa, ambient marketing wykorzystuje przestrzeń publiczną jako swoją płaszczyznę działania, co pozwala mu na osiągnięcie większego zasięgu i zwrócenie uwagi większej liczby osób.
Oto kilka przykładów działań ambient marketingowych:
Warto wiedzieć, że omawiana reklama ambientowa może realizować mnóstwo celów wizerunkowych, sprzedażowych i marketingowych. Najbardziej istotnym zadaniem tej formy przekazu jest zaangażowanie odbiorców, a także wywołanie u nic bardzo silnych emocji. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że przez intensywną reakcję emocjonalną nie tylko stworzą oni silniejszy związek z określoną marką, ale również znacznie lepie ją zapamiętają. Należy zaznaczyć, że pod tym względem reklama ambientowa zdecydowanie wygrywa z pozostałymi formami reklamy.
Jakie są największe zalety ambient marketingu?
Co myślisz o temacie jakim jest ambient reklama? Daj znać w komentarzu.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.