Zawartość strony
Metoda biznesowa inaczej proces biznesowy to ciąg powiązanych ze sobą zadań albo działań, które mają rozwiązywać dany problem albo mają prowadzić do osiągnięcia określonego rezultatu. Proces biznesowy często przedstawia się za pomocą schematu blokowego.
Obejrzyj poniżej wideo o procesach biznesowych:
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Najczęściej występujące typy procesów biznesowych:
Oto jak najlepiej przeprowadzić ich tworzenie:
Procesy biznesowe to sekwencje działań lub kroków, które prowadzą do osiągnięcia określonego celu biznesowego. Procesy te są niezbędne dla funkcjonowania przedsiębiorstwa i realizacji jego misji.
Przykłady procesów biznesowych to:
Procesy biznesowe mogą być różne w zależności od branży, w której działa przedsiębiorstwo, jego celów i strategii. Ich optymalizacja i doskonalenie jest kluczowa dla efektywności i sukcesu organizacji.
Zazwyczaj nie dostaję zbyt wielu pytań odnośnie procesów biznesowych w firmach. Jest to dosyć oczywiste, ale dopiero od pewnego poziomu.
Zależność jest prosta: im firma bardziej rozwinięta tym ma lepsze procesy w firmie.
Obecnie wszyscy mówią o marketingu, sprzedaży, generowaniu leadów, które oczywiście są szalenie istotne, ale zapominają o podstawach prowadzenia biznesu.
Więc z tego powodu postanowiłem podzielić się swoim personalnym frameworkiem, który jest w dodatku bardzo prosty.
Zacznijmy od tego. Najprostszą metodą aby dobrze przeprowadzić tworzenie procesów w organizacji jest wylistowanie wszystkich zamierzonych celów.
Czyli zaczynamy od rezultatów które chcemy osiągnąć. Następnie dopiero schodzimy w dół.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Czyli jeszcze raz przytoczę to co powiedziałem wcześniej:
Zdefiniuj pożądany efekt swoich działań
Wymień, jakie działania należy wykonać, aby osiągnąć ten wynik i jak długo powinny one trwać (na jednostkę)
Weź zajęcia i przydzielony czas, który ktoś ma do zrobienia i umieść je w swoim kalendarzu/notatniku/programie
Znajdź nieefektywne lub -efektywne zadanie i coś z tym zrób.
Przeprowadź badanie czasu w swojej firmie. Co każda osoba robi co 15 minut?
Pokażę Ci jak może przebiegać taki proces.
Załóżmy że prowadzisz firmę, niech to będą zajęcia yogi.
Cel finalny to oczywiście pozyskana osoba na zajęcia, więc rozbijamy to na czynniki.
Procesy w tym przypadku to
Skupmy się na samych procesach od rozmowy. Sprzedaż i marketing zostawmy na razie z boku.
Zakładamy że na każdy z tych etapów musisz poświęcić około 30 minut, więc 3×30=90 minut.
Kluczem w tym przypadku jest to że mamy już rozbite wszystko na działania i czas jaki musi wykonać każdy pracownik i będziemy w jasny sposób mogli wiedzieć kiedy skalowanie stanie się problemem i musimy zatrudnić kolejnego pracownika.
Ale teraz okej, mamy klientów więc optymalizujemy kolejne procesy biznesowe.
Kolejnymi może być na przykład zatrudnienie kolejnych trenerów i utworzenie zajęć w innych godzinach.
Co nam to daje w biznesie?
Dokładne rozpiski i wiedze.
Jeśli ułożymy to wizualnie za pomocą np BPMN to mamy odr razu prosty wgląd w całość systemu i wiemy co działa, co nie, i czy możemy dany etap zastąpić czymś innym.
Dzięki temu znajdziesz również „puste przebiegi” w organizacji. Zobaczysz czy np w określonych godzinach/dniach Twoi pracownicy mają wystarczająco pracy.
Opis procesów w firmie powinien być przejrzysty, zrozumiały i uwzględniać wszystkie etapy procesów, a także rolę i zadania osób odpowiedzialnych za ich realizację. Oto kilka wskazówek, które mogą pomóc w opisaniu procesów w firmie:
Opis procesów w firmie może być dokładniejszy lub bardziej ogólny, w zależności od potrzeb organizacji. Ważne, aby był on klarowny i pomagał pracownikom w zrozumieniu i realizacji procesów w sposób efektywny i zgodny z wymaganiami firmy.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.