Zawartość strony
Większość z nas ma przed oczami wizję tego jacy byśmy byli gdyby udało nam się realizować swoje cele.
Jak wyglądałoby nasze życie, ile byśmy zarabiali, jak spędzalibyśmy wolny czas.
Ale jak to jest, że niektórzy przekuwają tą wizję w świat rzeczywisty i realnie takimi się stają?
Czy to pewna zasługa przewagi konkurencyjnej?
Otóż na rynku istnieje wiele książek, czy kursów na temat jak osiągać więcej, czy jak być produktywnym. Wielu guru jak np Tony Robbins mówi „take massive action”. Czyli musisz robić bardzo dużo.
Ale czy to prawda?
Zbyt duża presja prowadzi do wypalenia.
A jeśli robisz bardzo dużo i nie widzisz szybkich rezultatów to łatwo się zniechęcasz.
Obejrzyj wideo pt. Przewaga konkurencyjna i drobna zmiana 1%:
To tak jak z sadzeniem roślin.
Możesz posadzić ich bardzo dużo i podlewać na maxa raz w tygodniu. Albo podlewać po trochu codziennie.
Jak myślisz co da lepszy efekt. Drobne zmiany czy szybki blitzkrieg?
Drugi przykład niech będzie ze sportu.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Idziesz na siłownię i robisz ultra długi, trudny i ciężki trening. Taki, że jutrzejszego dnia masz mega zakwasy. W dodatku po treningu wypijasz odżywkę białkową i jesz pełnowartościowy posiłek.
Następnego dnia kiedy się obudzisz to będziesz wyglądał tak samo jak wczoraj przed treningiem.
I w tym momencie zbliżamy się do sedna.
Przewaga konkurencyjna to drobne zmiany, ale wykonywane często. Jest to koncepcja małych celów.
Agregacja marginalnych celów stała się popularna za sprawą Brytyjskiej drużyny kolarskiej. W ciągu 110 lat, żaden z brytyjskich kolarzy nigdy nie wygrał Tour De France.
W 2003 r. do szkolenia zawodników reprezentacji Wielkiej Brytanii w kolarstwie zatrudniono Dave’a Brailsford’a, który to konsekwentnie postawił na strategię efektu kuli śnieżnej w postaci sumowania małych korzyści. Doszedł do wniosku, że udoskonalenie każdej rzeczy, czy każdego czynnika o zaledwie 1%, przyniesie w efekcie znaczący wynik jeśli dodamy wszystko do siebie.
Cały czas wypatrywał okazji żeby wprowadzić minimalne korekt i zmiany na każdym etapie treningu. Kolarze nosili podgrzewane spodenki, aby zachować dobrą temperaturę mięśni podczas treningu, spali na najlepszych materacach, przeprojektowany siodełka, poprawiono delikatnie siłę i wydolność, stosowano żele sprzyjające regeneracji mięśni itd.
W ciągu pięciu lat kumulacja tych drobnych usprawnień przełożyła się na złote medale.
Stanowczo za często wmawiamy sobie, że ogromny sukces wymaga ogromnych działań.
Więc jak zdobyć przewagę konkurencyjną?
Podziel główny cel na wiele mniejszych i skrupulatnie je wykonuj. Nie oczekuj natychmiastowych rezultatów, bo tylko się zniechęcisz. Nie od razu rzym zbudowano.
Jeśli chcesz osiągnąć sukces w pracy to wyznacz sobie najważniejsze rzeczy które o nim zdecydują i poprawiaj je codziennie, tak aby zrobić to delikatnie lepiej niż ostatnio.
Nie możesz robić rewolucji, bo nie da się organicznie rosnąc za szybko.
Jest to tylko możliwe na początku.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Oto najlepsze pomysły jak zdobyć przewagę konkurencyjną
Przewaga konkurencyjna to zdolność firmy do osiągania lepszych wyników niż jej konkurenci na danym rynku. Polega na tworzeniu i wykorzystywaniu unikalnych zasobów i kompetencji, które pozwalają na oferowanie klientom wartości wyższej niż konkurencja.
Przewaga konkurencyjna może wynikać z różnych czynników, takich jak:
Przewaga konkurencyjna to klucz do sukcesu firmy na rynku. Firmy, które potrafią tworzyć i wykorzystywać przewagę konkurencyjną, osiągają zwykle wyższe zyski, lepsze wyniki finansowe i większą lojalność klientów.
Przewaga konkurencyjna to zdolność firmy do osiągania lepszych wyników niż jej konkurenci na danym rynku. Istnieje wiele czynników, które stanowią o przewadze konkurencyjnej, a te czynniki różnią się w zależności od branży, w której działa firma. Poniżej przedstawiam kilka kluczowych czynników, które mogą wpłynąć na przewagę konkurencyjną firmy:
Te czynniki mogą przyczynić się do przewagi konkurencyjnej, ale nie ma jednego, uniwersalnego sposobu na osiągnięcie sukcesu w każdej branży. Firmy muszą zrozumieć specyfikę swojego rynku i działać w sposób, który pozwoli im na wykorzystanie swoich mocnych stron i unikanie słabych punktów.
Zdobywanie przewagi konkurencyjnej to długi i ciągły proces, który wymaga ścisłej analizy rynku, w którym firma działa, oraz jej własnych możliwości i zasobów. Poniżej przedstawiam kilka sposobów, które mogą pomóc w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej:
Pamiętaj, że proces zdobywania przewagi konkurencyjnej to ciągły proces, który wymaga ciągłego doskonalenia i monitorowania rynku oraz działań konkurencji.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.