Kampania SEO -co to jest? (jak ją stworzyć)

Crawl Budget – czym jest i jak wpływa na SEO? [definicja, przykłady]
25 grudnia, 2022
Optymalizacja konwersji -jak podnieść konwersje o 1189%
26 grudnia, 2022

Kampania SEO -co to jest? (jak ją stworzyć)

Kampania SEO

W tym artykule pokażę Ci jak działa kampania SEO i jak możesz ją stworzyć.

Dodatkowo pokażę Ci czym różni się kampania SEO od SEM i jak mogą wzajemnie siebie uzupełniać.

Plus masa przykładów z najlepszych działań marketingowych.

Zaczynajmy!

Co To Jest Kampania SEO?

Kampania SEO definicja: to działania które mają pomoc witrynie być bardziej widocznej w wyszukiwarkach internetowych w tym Google.

Główne elementy kampanii SEO to publikowanie treści, wyszukiwanie słów kluczowych i tworzenie linków zwrotnych.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Znajdź Odpowiednie Słowa Kluczowe

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe są podstawą jeśli chodzi o plan contentowy.

Ważne jest aby podzielić proces ich wyszukiwania na różne etapy świadomości na jakich są przyszli klienci Twojej firmy.

Wyróżniamy 4 rodzaje słów kluczowych i zapytań wpisywanych przez użytkowników:

  • Informacyjny
  • Nawigacyjny
  • Komercyjny
  • Transakcyjny

Inne słowa kluczowe służą do zdobywania informacji i inne frazy wpisywane są kiedy ktoś jest już gotowy do zakupu.

lejek content marketingowy sales funnel

Aby dobrze wykonać ten krok podczas projektowania kampanii SEO musisz skorzystać z pewnych narzędzi.

Oto kilka, które polecam sprawdzić:

Pierwsze narzędzie jest prosto od Google.

1.Planer Słów Kluczowych Google Keyword Planner.

Google keyword planner, czyli GKP.

planer słów kluczowych google keyword planner GKP
planer słów kluczowych google keyword planner GKP

O ile GKP nie podaje wiele słów kluczowych, to jakość danych jakie serwuje jest bardzo wysoka, ponieważ sa to dane prosto od Google!

W dodatku podaje szacunkowe stawki za kliknięcie CPC, co jest pomocne jeśli interesuje Ciebie także kampania SEM:

przykłady wyszukiwania w planerze słów kluczowych Google dla frazy SEO
przykłady wyszukiwania w planerze słów kluczowych Google dla frazy SEO

Wystarczy, że wpiszesz interesującą Ciebie frazę.

planer słów kluczowych google keyword planner GKP przykładowa fraza SEO
planer słów kluczowych google keyword planner GKP przykładowa fraza SEO

2.Płatne Narzędzia SEO Do Analizy Słów Kluczowych

Takich narzędzi jest bardzo dużo. Wiele z nich potrafi grupować słowa kluczowe w klastry tematyczne, abyś nie tworzył wpisów na podobne frazy.

Pozycjonowanie filmów i YouTube SEO

3.Content Gap i Keyword Gap, Czyli Analiza Konkurencji.

serpstat

Każde z narzędzi posiada podobne funkcjonalności, tylko inaczej się one nazywają.

Mianowicie, chodzi o to, że wpisujesz link do swojej domeny i do stron konkurencji, a narzędzie do SEO, po chwili pokaże Tobie na jakie frazy widoczne są ich strony, a Twoja nie.

Na tej samej zasadzie możesz też porównywać profile linkowania:

badanie profilu linków konkurencji

Po Stworzeniu Listy Wybierz Najlepsze Słowa Do Kampanii

Jeśli zlekceważysz ten krok to Twoja Kampania SEO może skończyć się niepowodzeniem.

Więc na co trzeba zwracać uwagę?

1.Niska Konkurencyjność Fraz.

To jest bardzo ważne jeśli masz nową domenę, bez mocnych linków i autorytetu tematycznego.

Z góry odradzam narzędzia, które podają metryki dla trudności słów, jak keyword difficulty i inne.

keyword difficulty trudność słowa kluczowego

Najlepszym sposobem jest wpisanie w SERP danej frazy i manualna weryfikacja, jakie domeny się pojawiają.

Jeśli są to mocne witryny to raczej odpuść, dopóki nie wzmocnisz swojej.

Idealnie byłoby zobaczyć social media, blogi, lub małe ecommerce.

2.Wysoka Liczba Wyszukiwań.

To ile osób szuka danego wyrażenia także ma znaczenie. Jeśli będziesz tworzyć treści na stronie pod słowa kluczowe które mają 10 wyszukań w miesiącu to nawet będąc z top5 na pierwszej stronie, może kliknie 1 osoba.

Ale jak fraza będzie mieć np. 300 w miesiącu, to na Twoją stronę może wejść nie 1, a 100.

Popularność i zainteresowanie polecam sprawdzać w Google Trends.

Google trends podobne zapytania i tematy
Google trends podobne zapytania i tematy

3.Pisz Pod Search Intent.

Celem Google jest pokazywania jak najlepszych wyników użytkownikom.

Dlatego Twoje teksty SEO muszą być zgodne z tym czego szukają.

Jest to podstawa działania RankBrain.

jak działa rankbrain

Algorytm Google weryfikuje, czy Twoja treść wystarcza użytkownikowi, czy jednak dalej szuka na innych stronach.

3 główne czynniki SEO

Publikuj Wysokiej Jakości Treść

Content Marketing treści

Jeśli masz już wybrane najlepsze słowa kluczowe z dużą liczbą wyszukań w miesiącu i niską konkurencją to pora iść dalej.

Kampania SEO dzieli się na kilka etapów, i w obecnym skupiamy się na contencie.

Content is King, distribution is Queen
Content is King, distribution is Queen

Jak to zrobić?

1.Pisz Długie Treści.

Długie treści zawsze wypadają lepiej w Google niż te krótsze.

jak długie powinny być treści SEO
jak długie powinny być treści SEO

Dzieje się tak z kilku powodów.

Po pierwsze, lepiej pokrywasz daną tematykę.

Po drugie, dodajesz więcej synonimów i słów powiązanych tematycznie, więc Google traktuje Twój wpis jako lepszy jakościowo.

Twoim celem jest opisanie całego tematu na jednej stronie.

2.Zadbaj O Przyjazny Dla Oka Design (UX) Poprzez Treści Wizualne i Multimedia.

Treści wizualne mogą być świetnym sposobem na uzyskanie większej liczby udostępnień w mediach społecznościowych i linków zwrotnych.

W dodatku z licznych badań wywnioskować można, że jeśli kampania SEO i wpisy dostają oryginalne zdjęcia, to mają lepsze pozycje w Google.

eksperyment seo oryginalne i stockowe zdjęcia

Z przeprowadzonych testów dla kilku domen widać to jak na dłoni:

eksperyment seo oryginalne i stockowe zdjęcia

Więc twórz content wizualny samodzielnie, bez stockowych materiałów.

3.Publikuj Treści Które Będą Uznane Za Autorytet.

W bardzo popularnym badaniu BuzzSumo na ponad 100 milionach artykułów, autorom udało się dojść do bardzo ciekawych wniosków.

Po pierwsze, większość treści otrzymuje „zero” linków lub udostępnień społecznościowych. Czyli nikt do nich nie linkuje, ani nie udostępnia.

Po drugie, „autorytatywne” treści świetnie nadają się do pozyskiwania linków.

I teraz kluczowe pytanie…

Czym więc są treści „autorytatywne”?

Google e-a-t
Google e-a-t

To treść, która:

  • Jest napisana przez prawdziwego eksperta
  • Nie jest informacją powielaną, tylko jest oryginalna
  • Wnosi do tematyki w branży coś zupełnie nowego

Jak widać autor ma wpływ na SEO:

Czy znany autor ma wpływ na SEO
Czy znany autor ma wpływ na SEO

Optymalizacja SEO On Site (Pozycjonowanie Na Stronie)

Skoro masz już napisane treści pod dane słowa kluczowe, to nadszedł czas, aby te treści zoptymalizować.

Jest to kolejny podstawowy krok, aby kampania SEO przyniosła jak najlepsze rezultaty.

Więc pamiętaj, aby:

1.Tworzyć Przyjazne Adresy URL Ze Słowem Kluczowym.

Krótkie adresy url wypadają lepiej niż długie.

krótkie adresy URL wypadają lepiej w SERP
krótkie adresy URL wypadają lepiej w SERP

W dodatku, jeśli dodasz do nich słowo kluczowe, uzyskasz jeszcze lepszy efekt.

Wyniki badania nad kliknięciami URL ze słowem kluczowym
Wyniki badania nad kliknięciami URL ze słowem kluczowym

Jeśli więc używasz wordpress to zmień sposób wyświetlania bezpośrednich odnośników w ustawieniach.

Worpdress friendly URL bezpośrednie odnośniki
Worpdress friendly URL bezpośrednie odnośniki

2.Dodaj Słowo Kluczowe Na Początku Treści.

Jeśli to możliwe, umieść słowo kluczowe na początku tagu tytułu, w nagłówku h1 i pierwszych 100 słowach tekstu.

Wyszukiwarki przywiązują większą wagę do terminów, które pojawiają się na początku w kodzie strony internetowej.

Marketing przykład SEO na stronie i słów kluczowych w copywritingu

3.Postaw Na Poprawne Linkowanie Wewnętrzne.

Teraz pora na linki wewnętrzne.

W szczególności powinieneś:

  • Dodać link z nowego posta do innych stron w Twojej witrynie
  • Dodać linki z innych stron do nowego wpisu

To wewnętrzne linkowanie pomaga Google znaleźć i zindeksować wszystkie Twoje strony.

Za pomocą linków możesz także sterować autorytetem, tzw. „link juice”, co pomaga wszystkim Twoim stronom w lepszej pozycji.

pillar page link juice

4.Dodaj LSI, Synonimy i Powiązane Słowa Kluczowe.

Te dodatkowe terminy informują Google, że lepiej opisujesz dany temat.

W rzeczywistości Google stwierdza, że używa „słów często występujących razem”, aby zrozumieć główny temat artykułu:

LSI topic clustering klastry tematyczne semantyczne SEO

Link Building i Wzmianki Brandowe

Kampania SEO doskonale wpływa na budowanie brandu, co w długoterminowej perspektywie wpływa na większe konwersje i marketingowy sukces.

dlaczego musisz stosować reklamę perswazyjną i budować brand jednocześnie
dlaczego musisz stosować reklamę perswazyjną i budować brand jednocześnie

Bardzo dobrze robi się to za pomocą zwiększania widoczności i wyświetleń.

Najprościej możesz to osiągnąć poprzez link building (ale jeśli masz dobry content -patrz poprzednie kroki!).

To dlatego, że linki cały czas są jedną z najważniejszych części algorytmu.

Audyt SEO linków i pozycji organicznych
Audyt SEO linków i pozycji organicznych

W tym kroku pokażę Ci, kilka sposobów jak budować wysokiej jakości linki zwrotne.

1.Publikowanie Gościnne.

Publikowanie gościnne jest to cały czas solidna strategia służąca do budowania linków.

W szczególności, aby jak najlepiej wykorzystać wpisy na innych portalach, postępuj zgodnie z tymi prostymi zasadami:

Zasada nr 1: Nie używaj tekstu kotwicy w dopasowaniu ścisłym (exact match anchor text).

Google nie chce, aby linki z postów gościnnych napakowane były słowami kluczowymi w tekście kotwicy w dopasowaniu ścisłym.

posty gościnne guest posting
posty gościnne guest posting

Zasada 2, to: publikuj tylko na stronach o podobnej tematyce.

Nie buduj takich linków na siłę, bo przed tym także ostrzega Google.

Guest post posty gościnne SEO
źródło Google

Więc aby nie szkodzić swojej kampanii SEO, szukaj tematycznie powiązanych portali do publikowania.

Dla przykładu, jeśli masz e-commerce z ubraniami, to nie szukaj linków na portalach fit.

2. Email Outreach.

Email outreach działa najlepiej z techniką broken link building.

Czyli najpierw musisz znaleźć niedziałające linki na czyjejś stronie.

1.Zainstaluj rozszerzenie w przeglądarce do sprawdzania niedziałających linków.

broken link building 404 check my links google chrome

Możesz też użyć narzędzie SEO, które ma opcję wyszukiwania 404. Np SemRush, lub Ahrefs:

broken link building 404

Jeśli znajdziesz już takie niedziałające linki 404 to napisz email do właściciela witryny i zaoferuj, żeby w zamian zepsutego URL wstawił Twój do podobnego tematycznie wpisu.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Jak Mierzyć Zasięg i Wyniki Kampanii SEO

Jedne z najlepszych narzędzie, aby zweryfikować czy kampania SEO daje rezultaty są:

Zacznijmy od GSC.

1.Śledź Zmiany Pozycji Na Wybrane Słowa Kluczowe i Frazy.

Najpierw polecam zacząć od raportu „skuteczność w wynikach wyszukiwania”.

Pulpit nawigacyjny Google Search Console skuteczność w wynikach wyszukiwania
Pulpit nawigacyjny Google Search Console skuteczność w wynikach wyszukiwania

Raport „Skuteczność w wynikach wyszukiwania” pokazuje Tobie jak wygląda performance dla Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Możesz sprawdzić kilka ważnych informacji pod SEO, m.in.:

  • organiczny średni CTR
  • średnią pozycję
  • liczbę kliknięć
  • liczbę wyświetleń
zakres dat search console

2.W Google Analytics Śledź Źródła Ruchu i Ruch Organiczny.

Twoja kampania SEO może dawać wspaniałe rezultaty, jeśli tylko zastosujesz się do wszystkich wskazówek w tym tekście.

Ruch z Google Analytics
Ruch z Google Analytics

Tylko pamiętaj, że kampania SEO i pozycjonowanie nie daje rezultatów w kilka dni.

Jest to proces, a wyniki mierzy się na przestrzeni kilku tygodni.

Dodatkowe Techniki Na Wzrost Widoczności Domeny

Jedną z podstawowych kwestii, które należy zrobić to audyt witryny.

Bez tego kampania SEO nie ma sensu.

1.Kasowanie Niepotrzebnych Treści.

Sporo witryn posiada masę niepotrzebnych treści, które tylko „zabierają” link juice.

Z tego powodu musisz je wykasować, albo przynajmniej dać tag noindex.

Google tag noindex
Google tag noindex

2.Optymalizuj Pod RankBrain.

google rankbrain wyniki
google rankbrain wyniki

Mówimy o:

Dla Google kiedy ludzie częściej klikają w Twoje treści, odwiedzają więcej stron w witrynie i spędzają w niej więcej czasu w porównaniu do domen konkurencji- jest to jasny sygnał, że spełniasz intencje wyszukiwania (search intent).

Na podstawie powyższego, algorytm może mieć pewność, że content jest na tyle dobry, aby pokazywać go wyżej w wynikach organicznych.

Więc pamiętaj, że Google bada interakcje i nie wystarczy już upychanie słów kluczowych:

rankbrain przykłady

Jednym z najgorszych wskaźników jest pogosticking.

To sytuacja kiedy ktoś wchodzi na Twoją stronę internetową, a następnie po chwili klika wstecz i ją opuszcza, szukając dalej odpowiedzi na swoje pytanie.

Pogosticking obniża pozycję w google
Pogosticking obniża pozycję w google

Dlatego ważne jest, aby Twoja strona spełniała „Intencje użytkownika”.

Innymi słowy:

Czy Twoje treści dają wyszukującym to, czego szukają?

Podsumowanie

optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Kampania SEO -co to jest? (jak ją stworzyć) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)