Dzisiejszy poradnik pokaże Ci jak ustawić i skonfigurować wtyczkę do optymalizacji stron.
Więc zacznijmy.
Zawartość strony
Wtyczka SEO Yoast do WordPress’a to chyba najpopularniejszy plugin do pozycjonowania stron internetowych i sklepów woocommerce.
Skoro wiemy już, że Yoast SEO to wtyczka WordPress zaprojektowana, aby pomagać webmasterom zoptymalizować witryny WP pod kątem wyszukiwarek, to przejdźmy do najważniejszych cech.
Omówimy m.in. tematy takie jak:
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Mała uwaga ba wstępie. Samych wtyczek do SEO jest bardzo wiele, m.in. Rankmath, All in One SEO i inne.
Spis znajdziesz w temacie narzędzia SEO.
A teraz do sedna:
Optymalizacja Strony i Postów
To jedna z głównych funkcji pluginu Yoast.
Wtyczka WordPress SEO pozwala zoptymalizować swój tag tytułowy (title tag) i opis meta (meta description).
Możesz także użyć funkcji podgląd w google (ang. snippet preview), aby zobaczyć jak Twoja strona będzie wyglądać w wyszukiwarce na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych:
Mała uwaga. Coraz więcej szablonów Worpdress pozwala zmieniać te dane, ale trzymaj się jednego narzędzia.
Nie zmieniaj opcji SEO Worpdress w różnych pluginach, czy częściach motywu, ponieważ błędnie będą siebie nadpisywać.
Problemy Z SEO
Kolejną ciekawą funkcją w SEO Yoast, jest powiadamianie Ciebie jeśli pojawią się jakieś problemy:
Jeśli będziesz postępować zgodnie z poradnikami jakie publikuję na tym blogu, to tak jak powyżej, nie będziesz mieć żadnych kłopotów z SEO.
Mała uwaga: jeśli wykonujesz jakieś większe zmiany w swojej witrynie, to sprawdzaj te raporty.
Media Społecznościowe (Social Cards)
Kolejne ciekawe ustawienie to sposób wyświetlania w mediach społecznościowych, tzw. social cards.
Jest to duże udogodnienie, ponieważ nie musisz manualnie ustawiać wyglądu postów na platformach społecznościowych, tylko robisz to bezpośrednio w swoim wordpressie:
Możesz ustawić obrazek, tytuł, opis i sposób wyświetlania.
Jeśli będziesz mieć Yoast Premium, to tak jak na zrzucie ekranu powyżej będziesz mieć podgląd w czasie rzeczywistym. Ja tak jak wspomniałem korzystam z Rankmath więc nie mam opcji premium Yoast.
Optymalizacja Treści i Contentu
Jeśli chodzi o optymalizowanie tekstu pod SEO to Yoast oferuje kilka opcji:
Analiza SEO
Dla osób, które dopiero zaczynają z pozycjonowaniem stron jest to bardzo dobra funkcja.
Wtyczka Yoast SEO przypomina o wielu rzeczach, które łatwo przeoczyć, jak m.in. atrybuty ALT obrazków, czy dodanie linków wewnętrznych.
Kluczowe Treści (Cornerstone Content)
Kluczowe treści to podstawa Twojej witryny. Są to najważniejsze artykuły na Twojej stronie, które chcesz umieścić wyżej w wynikach organicznych w wyszukiwarkach.
Narzędzia Webmasterów
To w tym miejscu w Yoast SEO wklejasz kod do narzędzi dla webmasterów:
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Funkcje
W tej zakładce masz do określenia wiele dodatkowych wytycznych, jak m.in. mapa witryny XML, czy spostrzeżenia, lub informowanie o linkach wewnętrznych:
Zakładka Wyszukiwarki
Na tej stronie możesz również edytować ustawienia SEO swojej strony głównej i kilku innych opcji w tym knowledge graph i schema.org
Rodzaje treści: Pozwala to wybrać domyślne ustawienia dla wszystkich stron i postów WordPress. Na przykład możesz wyłączyć z indexowania strony kategorii (tag no index) i indeksować wszystkie swoje posty.
Taksonomie: Tworzysz reguły dla stron kategorii WordPress, tagów i nie tylko.
Archiwum: Ustawiasz reguły dla swoich stron autora.
Breadcrumbs (nawigacja okruszkowa): Pomaga w tworzeniu nawigacji Breadcrumbs dla Twojej witryny.
Kanał RSS: Ustawienia kanału RSS Twojego bloga.
Narzędzia
Tutaj możesz importować lub eksportować informacje o SEO i wprowadzać masowe zmiany na stronach swojej witryny:
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Potrzebować będziesz wtyczki do pozycjonowania i narzędzia analizy SEO, backlinków i słów kluczowych. Następnie musisz zadbać o poprawną nawigację i architekturę witryny, optymalizację na stronie i poza stroną, jak m.in. linkbuilding.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.