Jeśli chcesz pozycjonować się w Google, musisz publikować niesamowite treści.
Ale to nie wszystko.
Optymalizacja SEO to nie tylko treść stworzona pod kątem wyszukiwarek, ale także content dla użytkowników, który spełnia zamiar wyszukiwania (search intent).
W tym wpisie wszystkiego się dowiesz.
Zawartość strony
Optymalizacja SEO definicja: to działania dotyczące pozycjonowani stron internetowych pod kątem zadowolenia użytkowników i wyszukiwarek internetowych, w celu zwiększenia widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe.
Dobrze wykonana optymalizacja SEO przekłada się na zwiększenie ruchu i konwersji na stronie.
Efekt?
Zwrot nakładów i to w olbrzymich kwotach, tak jak to robimy u siebie i swoich klientów.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
SEO to skrót od angielskiej nazwy search engine optimization, czyli tłumacząc „optymalizacja pod silniki wyszukiwarek”.
Dzięki temu robot indeksujący potrafi lepiej zrozumieć o czym jest nasza strona i może sprawdzić, czy będzie to dobry wynik na zapytanie użytkownika.
Optymalizacja to sposoby szukania najlepszego (optymalnego) rozwiązania z punktu widzenia określonego wskaźnika (kryterium jakości).
Optymalizacja strony internetowej dzieli się na 2 rodzaje.
Optymalizacja On site – to działania bezpośrednio na pozycjonowanej witrynie. Głównie polegają na optymalizacji kodu, treści i kwestii technicznych portalu www.
Optymalizacja Off site- to działania poza pozycjonowaną stroną (np. link building i brand).
Omówmy poszczególne elementy.
Copywriting to praktyka pisania tekstu w celu informowania, przekonywania, lub inspirowania czytelnika.
Ale wyszukiwarki internetowe nie rozumieją słów tak dobrze jak ludzie.
Dlatego w marketingu internetowym używa się najczęściej SEO copywritingu.
Pisanie tekstów SEO to nie tylko dodawanie słów kluczowych w akapitach.
Pisanie tekstów SEO jest jedną z podstaw dziedziny znanej jako pozycjonowanie stron, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych.
Do wyszukiwania ciekawych tematów o których możesz pisać, doskonale przydaje się Google Trends.
Oprócz miesięcznej liczby wyszukań, zobaczysz także w jakim trendzie znajduje się dane słowo.
To znaczy czy zyskuje na popularności, czy wręcz odwrotnie.
Natomiast jeśli chodzi o działania na stronie, czy SEO on page topamiętaj:
Przeczytaj dedykowany wpis On site.
Sugerowane narzędzia do optymalizacji SEO:
Opisy meta description.
Opis meta (znany także jako „tag opisu”) to atrybut HTML przeznaczony do opisywania zawartości strony internetowej.
Niestety Google nie używa jego w rankingu stron internetowych.
Więc dlaczego osobno o nim wspominam?
Ponieważ znacząco podnosi CTR, który już jest znaczącym czynnikiem rankingowym w Google.
Przyjazne adresy URL.
Przyjazne dla SEO adresy URL to bezpośrednie odnośniki zaprojektowane w celu zaspokojenia potrzeb użytkowników i wyszukiwarek. Adresy URL zoptymalizowane pod kątem SEO są zwykle krótkie i bogate w słowa kluczowe.
Wewnętrzne linkowanie.
Linki wewnętrzne to hiperłącza prowadzące do stron w tej samej domenie. Różnią się one od linków zewnętrznych, które prowadzą do stron w innych domenach.
Dobrze zoptymalizowane linkowanie pomaga w przekazywaniu PR i link juice.
Semantyczne SEO to optymalizacja SEO, która dotyczy pisania treści pod kątem tematów, a nie tylko pojedynczych słów kluczowych.
Topical authority moglibyśmy przetłumaczyć jako „autorytet w danym temacie”, lub „autorytet tematyczny”. Czyli „głęboka wiedza ekspercka”.
Autorytet jest miarą wiarygodności i zaufania.
W przypadku wyszukiwarek opisuje poziom ważności nadawany określonej stronie internetowej lub witrynie.
Dlaczego więc semantyczne SEO i topical authority są ważne?
Otóż zyskały one na znaczeniu dzięki algorytmowi Hummingbird, który został oficjalne ogłoszony w 2013 r.
„Koliber” spowodował, że Google jest w stanie zrozumieć pojęcia i relacje między słowami kluczowymi.
Nie działa więc już upychanie słów kluczowych, czy inne techniki Black hat SEO.
Jak więc znajdować takie połączenia słów?
Bardzo dobrze działa Google i YouTube suggest.
Wspomniane wcześniej google trends.
Jeśli interesuje Ciebie optymalizacja SEO to obowiązkowo zawsze spoglądaj na dole na 2 rubryki:
Polecam sprawdzić jeszcze powiązane wyszukiwania.
Wszystkie wymienione przez mnie sugerują, że Google traktuje je jako wspólne grupy słów, skoro automatycznie je wyświetla.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Fragmenty rozszerzone (znane również jako „Wyniki z elementami rozszerzonymi”, lub z ang. rich snippets) to wyniki wyszukiwania Google z wyświetlanymi dodatkowymi danymi.
Te dodatkowe dane są zwykle pobierane z danych strukturalnych które widoczne są w kodzie HTML strony.
Typowe typy fragmentów rozszerzonych obejmują przepisy, recenzje i zdarzenia.
Moz dokonał przeglądu obecnych wyników ze względu na dodanie schema.org i może to zwiększać CTR.
LSI i semantic SEO są często ze sobą mylone, ale to nie jest to samo.
Google jasno informuje, że LSI to stara technologia.
John Mueller napisał kiedyś: „There’s no such thing as LSI keywords — anyone who’s telling you otherwise is mistaken, sorry.”
Pisał także o tym Bill Slawski.
Natomiast LSI i synonimy mogą dawać pewien plus, jeśli interesuje Ciebie optymalizacja SEO.
Jeśli dodasz te odmiany słów, czy synonimy do tekstu to możesz stać się widoczny na frazy kluczowe z długiego ogona.
W rzeczywistości Google stwierdza, że używają „słów często występujących razem”, aby zrozumieć główny temat artykułu:
Featured snippets to krótkie fragmenty tekstu, które pojawiają się u góry wyników wyszukiwania, aby szybko odpowiedzieć na zapytania jakie użytkownicy wpisują w Google.
Treść, która pojawia się wewnątrz polecanego fragmentu, jest automatycznie pobierana ze stron internetowych w indeksie Google.
Typowe typy fragmentów polecanych to wypunktowane listy jak coś zrobić w krokach, definicje czy tabele.
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Optymalizacja seo strony polega na tym, aby tekst był zrozumiały dla robota Google, a także aby szybko i precyzyjnie odpowiadał na zapytanie użytkownika.
Optymalizowanie pod seo to działania na stronie, takie jak dodanie słów kluczowych w treści, tagu tytułowym, nagłówkach h1-h6, opisie obrazka i tagu ALT. Nie można także zapominać o tekstach kotwicy linków wewnętrznych.
Żeby zrobić dobrze SEO musisz zbudować mocne linki do swojej domeny ze stron o wysokim autorytecie. Ponadto musisz tworzyć treści w zgodzie z topical map, a także aby zaspokajać search intent, czyli intencje użytkowników.
Cena optymalizacji SEO zależy od ilości podstron serwisu i czy wykonany był wcześniej audyt SEO. Na koszt wpływa także długość treści, ponieważ czas specjalisty jest bardzo cenny, a działania na podstronie która ma 500 słów, znacząco różnią się od takiej która ma 2000.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.