Zobaczmy czy uda Ci się zgadnąć listę którą dzisiaj dla Ciebie przygotowałem, na co trzeba zwrócić uwagę i co trzeba mierzyć w swoim biznesie żeby móc go rozwijać.Ten odcinek poruszy zarówno sprzedaż, marketing jak i zarządzanie i zobaczysz co według mnie jest najważniejsze. Bo tak jak Peter Drucker powiedział: „Nie można zarządzać czymś, czego nie można zmierzyć” Więc na co zwracać uwagę w swoim biznesie? O tym już za chwilę. Zapraszam na ten odcinek!
Jeśli chcesz schudnąć to wiesz ile ważysz, ile chcesz ważyć docelowo i mając te informacje możesz również liczbowo zapisać ile kalorii musisz jeść. Wydaje się to logiczne. Natomiast dlaczego w biznesie ludzie tego nie robią? Nie zgadniesz ilu klientów na każde 100 które do nas przychodzi, na podstawowe pytania takie po ile pozyskujecie klienta, jakie jest jego LTV czyli wartość życiowa, czy jaka jest średnia wartość zamówienia, albo wskaźnik wygranych handlowców… oni po prostu nie znają tych liczb. Jeśli tego też nie wiesz, to jak chcesz chcesz rozwijać swój biznes? Dajmy na to, masz nowy skrypt sprzedażowy. Jeśli nie wiesz ile procent klientów domykasz na sto rozmów, to skąd niby masz wiedzieć czy ten skrypt daje lepsze czy gorsze wyniki? Mała uwaga, jak chcesz pobrać ta grafikę to wejdź na rafalszrajnert.pl/materialy/. I druga rzecz, to co teraz widzisz to tylko część tego co dzisiaj omówimy więc zostań do końca.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
1.LTV Lifetime Value, czyli wartość życiowa klienta. To przewidywane dochody, jakie klient może wygenerować dla firmy przez cały okres współpracy.
2.AOV (Average Order Value) – Średnia wartość zamówienia. Tylko nie ogólna, ale sprawdzaj według źródła. Może na przykład być z SEO dwa razy większa niż z Facebooka.
3.CVR (Conversion Rate) – Wskaźnik, który przekłada kliknięcia na zyski. W dalszej części tego filmu rozwinę ten wątek, ale kilka przykładów z grafiki:
4. CTR i CPM, to bardziej już dla osób które prowadzą adsy u Ciebie w firmie, ale koszty za tysiąc wyświetleń i wskaźnik przeklików z reklamy do strony z produktem to główne drivery jeśli chodzi o marketing.
5.Kolejny wskaźnik to leady. Czyli w jakiej cenie udaje się Tobie wygenerować osobę wstępnie zainteresowaną Twoją ofertą. W ecommerce to może być cena dodania do koszyka, lub CPS czyli cena sprzedaży. Tylko że lead, leadowi nie równy. Musisz spojrzeć na trzy rzeczy. Pierwsze rozróżnienie to na co, czyli na jaką usługę masz te leady i z jakiego źródła. Drugie to: Jeśli masz leady z remarketingu to cena będzie dużo niższa, dlatego musisz rozróżniać ruch zimny i ciepły. Trzecia rzecz, to jakość leadów. Często jest tak że leady inboundowe są najlepsze. A te z formularzy błyskawicznych na facebooku najsłabsze. Mały tip ode mnie: jak testujesz jakieś kreacje czy teksty reklamowe to tylko na zimnym ruchu. Ci którzy Ciebie znają zawsze klikają więcej więc taki test będzie nie obiektywny.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
6.Przed chwilą wspomniałem o jakości leaów. Mówi się też na to kwalifikacja. Chcę żebyś zrozumiał całą mechanikę dark social. Programy do atrybucji mają spore problemy aby dokładnie pokazywać liczby. Blokowaie cookies, prywatność IoS, blokowanie reklam w przeglądarce itp. Jest tego sporo, ale musisz pojąć jedno. Dobre leady pochodzą z tego jeśli tworzysz sporo dobrego contentu i ktoś konsumuje go od pewnego czasu. Jeśli ktoś Ciebie nie zna a Ty wyskakujesz od razu z reklamą kup ode mnie, albo wypełnij formularz a nasz handlowiec zadzwoni i będzie Ci sprzedawał to nie ma się co dziwić że masz słabe leady. To tak jakbyś chciał się oświadczyć na pierwszej randce. Musicie mieć bardzo dużo takich randek. Czyli tak jakby ta wybranka konsumowała dużo Twojego contentu. Także SEO, youtube, podcast, rolki. To wszystko przekłada się na cały lejek, że leady staja się bardziej kwalifikowane i są lepszej jakości. I to prowadzi nas do kolejnego punktu.
7. Wskaźnik wygranych sprzedawców. Jeśli dostarczasz słabe leady to sprzedawcy mają problemy z domykaniem, nawet jeśli są bardzo dobrzy. Efekt? niska motywacja, handlowiec jak dzwoni to już ma negatywne nastawienie bo i tak wie że klient nie kupi i całość się zamyka.
8.Mierzenie efektywności handlowców. Tutaj przyda Ci się CRM i analiza pipeline. Powinieneś wiedzieć na jakim etapie jest lead i na jakim etapie sporo z nich rezygnuje. Jeśli sporo jest w toku, rozmowy są obiecujące a po otrzymaniu umowy wskaźnik mocno spada, to znaczy że albo umowa jest słaba, albo coś jest nie tak ze sprzedawcą. Najprawdopodobniej po prostu wysłał umowę i agresywnie czeka haha. Wtedy trzeba ich przeszkolić i położyć nacisk na follow upy a w międzyczasie lekki lead nurturing wysyłają niezobowiązujące informacje, coś edu, lub case studies. Na sam koniec życzę Ci dużo szczęścia, zdrowia i pieniędzy. Rafał Szrajnert.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.