Mało firm ma zaplanowany proces sprzedaży. Jak o to pytam to najczęściej słyszę, mamy reklamy na FB, wysyłamy zimne emaile, albo handlowiec siedzi na Linkedin i wysyła wiadomości. Prospecting, czyli poszukiwanie leadów to tylko jeden z elementów. Bo proces sprzedaży to wszystko, od poszukiwania klienta, aż po follow upy, czy finalizację kontraktu. Więc jak to zrobić profesjonalnie? O tym w dzisiejszym odcinku. Zapraszam!
Okej, skoro wiesz czym jest proces sprzedaży, jako wszystko od momentu poszukiwania klienta, aż po wygraną, czyli podpisanie umowy, sprzedaż, albo zafakturowanie, to pytanie po co w ogóle taki proces sprzedaży tworzyć? Jedną z najlepszych rzeczy to powtarzalność. Jeśli proces już działa, to w prosty sposób możesz skalować biznes, bo wiesz że wystarczy zwiększać budżet na dane działania. nie zrobisz tego na przykład na samych poleceniach, bo tego nigdy nie przewidzisz. Raz klienci będą, innym razem nie. Drugą rzeczą jest bardzo proste optymalizowanie takiego procesu, bo wystarczy że mierzysz każdy etap i wiesz co działa dobrze, a co nie. Dla przykładu, jeśli Twoi handlowcy z zimnych leadów mają poniżej 1% domknięć to wiesz że to słaby wynik. Wtedy musisz zastosować inny skrypt. Jeśli domykają dobrze, ale masz iski stopień konwersji po wysłaniu umowy, to wiesz że albo umowa jest słaba, czyli posiada zapisy które odstraszają klienta, albo handlowiec wykłada się na tym etapie. Często sprzedaż wysyła tylko umowę i czeka. Nie robi follow upów, czy lead nurturingu. Ja na to mówię „Agresywne czekanie”. Tych przykładów jest bardzo dużo, chodzi mi o to żebyś zrozumiał że możesz łatwo cały proces optymalizować.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Zanim pójdziemy dalej, chcę żebyś zrozumiał jak to wygląda od strony klienta. Najpierw:
Dlatego w Twoim marketingu muszą się znaleźć treści i materiały dla każdego z tych etapów. Tutaj schodzę trochę z budowania procesu sprzedaży na lejek marketingowy, ale zrozum że skoro klient tak szuka rozwiązania, to musisz mieć przygotowane takie treści. Będą one nawet pomocne do lead nurturingu, czy dla handlowców. Skoro wiesz już jak myśli klient to jak powinien wyglądać cały proces sprzedaży?
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Etapy procesu sprzedaży
Widzisz teraz że jest tutaj kilka punktów, ale jak rozpiszesz tak klarownie cały proces sprzedaży to będziesz mieć bardzo łatwo aby go zoptymalizować, bo po prostu sprawdzasz który etap zawodzi. Może leady są za słabe, handlowcy nie sprzedają, albo dobrze prowadzą rozmowy ale nie finalizują transakcji. Bo tak jak Peter Drucker powiedział: „Nie można zarządzać czymś, czego nie można zmierzyć”.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.