PROSPECTING – jak aktywnie pozyskiwać klientów?

Segmentacja klientów -dlaczego warto?
10 listopada, 2024
Social selling -czyli jak sprzedawać w social media bez SPAM’u
17 listopada, 2024

PROSPECTING – jak aktywnie pozyskiwać klientów?

Rafał Szrajnert marketing reklama pozycjonowanie seo sem
Rafał Szrajnert - Biznes, psychologia, życie
PROSPECTING - jak aktywnie pozyskiwać klientów?
Loading
/

Chcesz wiedzieć, jak w prosty sposób znaleźć klientów, którzy dosłownie błagają o to, by kupić od Ciebie? Prospecting zrobiony dobrze to najpotężniejsza broń, jaką ma w arsenale każdy skuteczny sprzedawca. W tym filmie pokażę Ci, jak bez zbędnych ceregieli zidentyfikować najlepsze leady, przekuć je na gotówkę i zrobić to szybciej niż myślisz. Jeśli kiedykolwiek chciałeś mieć przewagę, która wzniesie Twoją sprzedaż na nowy poziom, to trafiłeś w dziesiątkę. Nie marnuj ani sekundy – ten film zmieni to jak pozyskujesz klientów. Rafał Szrajnert zapraszam!

Dla wielu z nas prospecting kojarzy się ze spamem i dzwoniącym handlowcem: Dzień dobry, mam dla Państwa panele fotowoltaiczne. Czy jesteście Państwo zainteresowani kupnem?” Tragedia lol xD. Tak nie rób. Za to pokażę Ci dzisiaj co robią, aby zdobywać klientów i nie być typowym spamerem. Jeśli chodzi o prospecting, czyli pozyskiwanie klientów to zawsze pojawiają się trzy problemy:

1) Znajdź sposób, aby się z nimi skontaktować
2) Wymyśl, co powiedzieć
3) Kontaktuj się z nimi, aż będą gotowi i będą w stanie słuchać

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Oto cały proces, i omówię tutaj metody na pozyskiwanie kontaktów, programy czy skrypty co mówić. Pierwsze od czego zaczynamy to Zdefiniowanie profilu idealnego klienta (ICP – Ideal Customer Profile). Uwzględnij demografię, branżę, wielkość firmy, stanowisko, lokalizację oraz potrzeby, które Twój produkt lub usługa może zaspokoić. Po drugie, jak pozyskać takie kontakty? Otóż kanałów jest całkiem sporo:

1.Social Media: LinkedIn, Twitter, Facebook – wyszukiwanie osób i firm, które pasują do Twojego ICP.
2.Networking: Uczestnictwo w branżowych konferencjach, wydarzeniach, meetupach.
3.Wyszukiwarki internetowe: Korzystanie z Google, aby znaleźć firmy lub osoby na określonych stanowiskach.
4.Bazy danych i narzędzia: Korzystanie z narzędzi jak LinkedIn Sales Navigator, ZoomInfo, Hunter.io, aby znaleźć kontakty i ich dane. Sales navigator jest świetny pod tym względem, bo możesz wybierać po wielkości firmy jeśli chodzi o pracowników, albo po przychodzie. Robimy również szkolenia w firmach z prospectingu za pomocą Linkedin Sales Navigator więc jak chcesz to możemy takie przeprowadzić u Ciebie. Natomiast jeśli wolisz metody tradycyjne to możesz scrapeować na przykład scrapeboxem dane kontaktowe ze stron, albo używać równych wtyczek, tak jak na przykład ta którą widzisz u mnie na ekranie, gdzie klikajac z nią pokazują mi się wszystkie adresy emailowe na tej stronie.
5.Zimne rozmowy telefoniczne i e-maile: Bezpośrednie nawiązywanie kontaktu z potencjalnymi klientami za pomocą e-maili i telefonów. Możesz też kupować gotowe bazy, ale musisz poszukać odpowiedniego źródła, aby taka baza była responsywna. Wysyłkę mass email możesz zrobić wtedy na przykład woodpeckerem. Ogólnie to w opisie tego filmu dodam kilka lików do narzędzi abyś mógł sobie je potestować.
6.Social selling i ABM marketing. Są to zaawansowane techniki o których możesz obejrzeć mój inny film, więc nie będę tutaj dublował wiedzy.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Zatem dlaczego prospecting nie działa? Zobacz… dzwoni do Ciebie handlowiec. „Dzień dobry, mamy innowacyjne narzędzie do obsługi magazynu w przedsiębiorstwach takich jak Pańskie… bla bla bla” Ty jemu już przerywasz, bo jesteś zdenerwowany że ktoś dzwoni, odrywa Ciebie od ważnej pracy i jeszcze coś wciska, przesyłając niezamówioną wiadomość handlową. Czyli co trzeba zrobić? Te osoby muszą Ciebie poznać i musisz zacząć budować nimi relacje. Jak kogoś znamy, to nie mamy obiekcji żeby z nim rozmawiać, więc taki telefon nie będzie dla nas natrętny. Więc istnieje pewna technika która nazywa się lead nurturing. Lead nurturing to proces budowania relacji z potencjalnymi klientami, na różnych etapach lejka sprzedażowego, aby przygotować ich do zakupu. Celem jest tu przekształcenie zimnych lub ciepłych leadów w lojalnych klientów poprzez dostarczanie wartościowych treści, personalizowaną komunikację i regularne interakcje. Bardzo polecam email automation, z resztą zapisz się na dowolny z naszych lead magnetów, nawet tutaj pod tym filmem w opisie masz jeden, a następnie czytaj emaile. Co kilka dni będziesz otrzymywać określoną sekwencję. Będzie to mix edukacyjno-sprzedażowy. Mniej więcej 80-90% to będą ciekawe materiały z tego jak rozwijać firmę, i około 20 procent oferty żeby zostać naszym klientem. I tak to powinno wyglądać. A tutaj widzisz jak taka zwykła sekwencja wygląda u nas. Prawda że proste? Oczywiście, żeby to zadziałało to musisz mieć wartościowe materiały. Ogólnie to nie jest Twoje zadanie, a raczej działu marketingu, ale nie zawsze w firmach jest tak kolorowo. Więc może zajść potrzeba że będziesz musiał przygotować właśnie te wartościowe materiały, czyli na przykład e-booki, raporty, case studies, wpis na blogu, czy film na youtube. Te materiały muszą zainteresować potencjalnych klientów i pomóc w rozwiązaniu ich problemów.

Teraz dwie rzeczy które totalnie leżą. Monitorowanie i analiza wyników, a także Follow-up i konsekwencja. Jeśli chodzi o analizę wyników i monitorowanie to mierz efektywność swoich działań prospectingowych. Śledź wskaźniki takie jak liczba wygenerowanych leadów, wskaźnik odpowiedzi, liczba umówionych spotkań oraz konwersje, czyli wskaźnik wygranych. Po kilku tygodniach, lub miesiącach będziesz w stanie wybrać najlepszą strategię i wtedy możesz skupić się tylko na niej, co z automatu błyskawicznie podniesie Twoje wyniki sprzedażowe, czyli prowizję i pieniądze w kieszeni. Z kolei co do follow upów to Nie rezygnuj po pierwszym kontakcie, jeśli nie ma odpowiedzi. Regularnie przypominaj się potencjalnym klientom, wysyłając kolejne wiadomości, ale rób to w sposób nienachalny i dodający wartości. Wiesz jakie są prawdziwe dane? 80% sprzedaży wymaga 5 telefonów z follow-up’empo spotkaniu. 44% przedstawicieli handlowych rezygnuje po 1 telefonie. Daj znać co Ci się podobało w tym odcinku i co byś chciał w kolejnym. A na zakończenie jak zawsze życzę Ci dużo szczęścia, zdrowia i pieniędzy. Rafał Szrajnert.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
PROSPECTING - jak aktywnie pozyskiwać klientów? 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)