Zawartość strony
Dzisiaj pokażę Tobie jak zrobić fachowy audyt SEO i analizę swojego serwisu.
Opowiem także dlaczego darmowe audyty serwisu tak na prawdę nie działają i zobaczysz co potrafią przynieść dobrze wprowadzone zmiany na Twojej stronie.
Oto jeden z serwisów nad którym pracowałem i wyniki osiągnięte na przestrzeni 8 miesięcy:
Zobaczysz jak można zoptymalizować każdy serwis, bez znaczenia czy chodzi o SEO audyt e-commerce, czy małej strony lokalnej.
Więc zacznijmy od podstawowej kwestii.
Darmowy audyt SEO online to po prostu sposób na pozyskanie Twojego kontaktu.
Jest to typowy lead magnet, czyli „haczyk” abyś zostawił swoje dane kontaktowe.
Darmowa analiza SEO jest niskiej jakości i robi się ją za pomocą automatycznych programów do audytów, co tak na prawdę możesz zrobić samemu na przykład w semrush.
Mając to już za sobą możemy rozpocząć właściwą część.
Więc do dzieła.
Od kilku lat Google przeszło na mobile first indexing, czyli priorytetowo traktuje strony dostosowane do urządzeń przenośnych.
Ponad 64% wszystkich wyszukań w Google odbywa się poprzez urządzenia mobilne, a nie komputery stacjonarne:
Dodatkowo po ogłoszonej aktualizacji Mobile Friendly Google penalizuje strony, które nie są przystosowane do urządzeń przenośnych.
Google ogłosiło przejście na priorytet indeksowania względem smartfonów (tzw. mobile index first), co oznacza, że mobilna wersja Twojej witryny jest „główną” wersją.
Jak sprawdzić więc czy Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych?
Jeśli zweryfikowałeś swoją witrynę w Google Search Console, możesz sprawdzić, czy występują w niej problemy z obsługą na urządzeniach mobilnych.
Możesz też użyć narzędzia „Test przyjazności dla urządzeń mobilnych” od Google.
Dla wielu jest to zaskoczeniem, ale Google może indeksować kilka wersji Twojej strony internetowej (lub sklepu).
Dla przykładu poszczególne wersje mogą wyglądać w ten sposób:
Dlatego musisz mieć poprawnie skonfigurowane przekierowania.
Po pierwsze dodaj całą domenę w Google Search Console.
Jeśli coś będzie nie tak, to zawsze dostaniesz cenne powiadomienie.
Po drugie sprawdź manualnie czy wszystko działa, czyli każdą wersję wpisz w pasku przeglądarki URL i zobacz, czy automatycznie przekierowywuje Ciebie na finalną wersję adresu:
Jeśli posiadasz wordpress zrobi to za Ciebie odpowiednia wtyczka. Natomiast jeśli interesują Ciebie prawdziwe technikalia to tutaj (chociaż ta wiedza jest Ci niepotrzebna).
Więc pamiętaj o przekierowaniach 301, a jak już to zrobisz to przejdźmy dalej do naszego audytu SEO.
W 2018 roku, Google oficjalnie poinformowało, że szybkość wczytywania witryny, czyli page speed stanie się jednym z czynników rankingowych na komórkach.
A po drugie, jeśli Twoja strona jest wolna to jest to denerwujące dla użytkownika i negatywnie wpływa na User Experience.
Wykonując więc audyt SEO polecam sprawdzić szybkość swojej strony za pomocą narzędzia Google PageSpeed Insights:
Jeśli zescrollujesz niżej to dostaniesz listę wytycznych co trzeba zrobić:
W zależności od sugestii, które otrzymasz, możesz poprawić szybkość ładowania swojej witryny za pomocą wielu wtyczek WordPress, np wprocket.
Najczęstsze błędy to te powiązane z:
Mała uwaga: Większość wpisuje w te narzędzia tylko stronę główną, ale powinieneś sprawdzić także inne podstrony jak:
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Wielu właścicieli stron publikuje bezwartościowe podstrony z różnymi niepotrzebnymi z punku SEO i widoczności informacjami, które wręcz mogą szkodzić.
Co mam na myśli?
Otóż, „kradną” one link juice i mogą być podstawą do słabej oceny domeny w oczach Google całościowo.
Strony internetowe o niskiej jakości treści np. strony thin content (mało wartościowych treści) są mniej widoczne w wynikach wyszukiwania po otrzymaniu kary Panda.
Matt Cutts już wiele lat temu przestrzegał przed publikowaniem słabych treści, dlatego jeśli przeprowadzasz audyt SEO to powinien być to jeden z Twoich podstawowych punktów.
Jak to sprawdzić?
Najprostsza metoda to wpisać w Google komendę site:twojadomena.pl
Zobaczysz ile podstron w obrębie Twojej witryny indeksuje Google.
W przypadku mniejszych stron, lokalnych -będzie to kilkadziesiąt.
W przypadku audytu SEO ecommerce – nawet kilkanaście tysięcy.
Jeśli ta liczba jest większa niż przypuszczałeś to jest to kolejny punkt na liście naszego audytu.
Zaindeksowane w Google możesz mieć przeróżne treści, jak:
Kombinacji jest bardzo dużo, ale te strony zabierają Ci tylko moc z linków i domeny.
Jakich wyników możesz się spodziewać kiedy wykasujesz takie strony?
Jeden z ciekawszych SEO case study znalazłem na Backlinko, dla dosyć sporego portalu z ogłoszeniami.
Portal miał zaindexowane w Google ponad 48.000 stron!
Ogółem przekierowano, lub wykasowano ponad 10.000 stron.
Efekt?
Szybki i bardzo potężny:
Dlaczego tak się dzieje?
Jest kilka powodów.
Pierwszy o którym już wspomniałem, czyli link juice:
Najprościej mówiąc „rozmywa się moc z linków” na różne strony, w tym te które nie mają wartości.
Lepiej moc zachować na najważniejsze strony, które dają naszej domenie odwiedzających i klientów.
Po drugie, w branży istnieje „mit blogerów”, który mówi o tym, żeby regularnie publikować, bo daje to lepsze rezultaty.
A tak na prawdę nie ma tutaj korelacji, co już dawno potwierdziło Google.
Dla Google liczy się jakość Twojego contentu, aby zaspokoić intencje użytkowników.
I kolejnym plusem jest to, że im mniej stron, tym łatwiej zarządzać witryną.
Jeśli chcesz mieć wysoką widoczność w Google to musisz używać ich narzędzi. Zaloguj się więc do swojej Search Console.
Wejdź odpowiednio w: Indeks > Strony > Indeksowanie Stron
Jeśli masz 0 błędów tak jak na moich domenach, to bardzo dobrze.
Teraz zescrolluj niżesz. Zobaczysz „szczegóły”.
Sprawdź, manualnie każdą z tych zakładek, czy wszystko się zgadza i zobacz czy w „strona zeskanowana, ale jeszcze nie zindeksowana” nie masz przypadkiem stron produktowych, lub wpisów blogowych, które siedzą już tam dłużej.
Wtedy to oznacza problem z indeksacją.
Jeśli chcesz być MEGA szczegółowy to polecam użyć doskonałego narzędzia, jeśli przeprowadzasz audyt SEO –Screaming Frog.
Screaming Frog to narzędzie SEO do crawlowania Twojej witryny. Czyli jest to robot, który może znajdować błędy.
Częste problemy z indeksowaniem wynikają z zablokowanych stron, np. poprzez plik robots.txt lub omyłkowe dodanie tagu noindex.
Co jeszcze możesz sprawdzić z jego pomocą?
Audyt SEO musi zawierać także ewentualnie tematy takie jak:
Zaloguj się do Google Analytics.
Następnie wchodzisz w: Raporty > Pozyskanie >Cały Ruch > Kanały > Organic Search
Pojawi Ci się widok z poprzedniego miesiąca.
Później zmień widok na dłuższy interwał.
Zobaczysz czy jesteś mniej więcej tam gdzie byłeś, masz spadki, lub wzrosty:
Jeśli idzie cały czas do góry, to znaczy, że to co robisz jest dobre i nie przestawaj.
Natomiast jeśli widzisz spadki, lub nic specjalnego się nie dzieje to i tak jest to nasz punkt startowy do dalszej optymalizacji.
Po prostu wykonując audyt SEO na tym etapie, zależy nam, aby zweryfikować co tak na prawdę się dzieje.
Wtedy możesz zacząć wprowadzać zmiany on-site, off-site, czy UX UI.
Więc idźmy po kolei…
Optymalizacja SEO ma pomóc robotom Google w zrozumieniu Twoich treści i uszeregowaniu ich pod względem technicznym wyżej niż konkurencji.
Jeśli masz sklep e-commerce to optymalizację zaczynasz od głównych stron i kategorii. Produkty zostawiasz na sam koniec.
Jeśli masz mniejszą witrynę to skupiasz się na wszystkim.
W pierwszej kolejności jednak:
W tym wpisie możesz pobrać całą listę około 40 podpunktów jak optymalizować strony.
Jeśli natomiast teraz chcesz na szybko wskazówki od czego zacząć, to:
Algorytm Google od samego początku bazował na linkach i PR.
O ile przez lata zmieniło się podejście to backlinków, o tyle cały czas są one istotne.
Kiedyś liczyło się to, żeby mieć ich jak najwięcej z obojętnie jakich domen.
Dzisiaj jest inaczej.
Nie liczy się ilość, a jakość.
Czyli to jakie domeny do nas linkują. Jak „mocne” są.
Tę moc określa PageRank:
Na czym polega nowy patent google pagerank?
Zobacz:
Liczy się obecnie to w jakiej odległości od seed’a otrzymujemy taki link. Seed to strona, którą Google uznaje za autorytet. Jest to witryna referencyjna. Może być nią na przykład pubMed, lub wikipedia.
W analizie, przeprowadzonej na11.8 milionów wyników organicznych w Google, udowodniono, że istnieje silna korelacja pomiędzy linkującymi domenami (czyli ilością backlinków), a wysoką pozycją w wyszukiwarce.
Jak więc zrobić audyt linków?
Będziesz potrzebować narzędzia SEO do analizy.
Może to być SemRush, lub Ahrefs.
Nie polecam natomiast Google Search Console, bo „za mało” tam widać:
W poniższym przykładzie, z racji, że sam używam semrush pokażę jak to zrobić.
Wpisujesz daną domenę i wybierasz: backlink analytics.
Przejrzyj wszystkie zakładki, aby zapoznać się z informacjami.
Wykonując audyt seo polecam zacząć od zakładki overview, aby mieć jasne spojrzenie na ilość linkujących domen, autorytet domeny (domain authority. autohirity score -każde narzędzie SEO ma na to swoją nazwę) i szacowane informacje na temat ruchu:
Informacja na temat autorytetu domeny może być pomocna, ponieważ daje Tobie niejako pogląd na ilość i jakość linków.
Ahrefs liczy to tak:
DR (domain rating) bierze pod uwagę zarówno ilość, jak i jakość linków zwrotnych. Sprawdzamy również, ile innych unikalnych witryn zawiera linki do domen. Na przykład, jeśli masz link z domeny DR26, która łączy się z pięcioma innymi domenami, będzie to miało większy wpływ na twój DR niż link z domeny DR73, która łączy się z 5000 innymi domenami”.
Sprawdź następnie anchory, czyli tekst kotwicy linków przychodzących.
W większości powinna to być Twoja nazwa brandowa, i goły link (naked url).
Taki profil jest jak najbardziej w porządku:
Gorzej jeśli zobaczysz coś w stylu: „link”, „zobacz”, „kliknij”, „najlepsza firma”.
Teraz przejrzyj jeszcze strony, które do Ciebie linkują. Jeśli są to prawdziwe witryny to nie masz się czego obawiać, ale jeśli któregoś dnia zauważysz napływ linków spamerskich to warto w Google Search Console użyć narzędzia disavow. Czyli prosisz o usunięcie (zrzekanie się).
Mała uwaga: zawsze będziesz mieć pewny % spamerskich linków w swoim profilu. Często powstają one z różnego rodzaju agregatów i auto scraperów.
Ogólnie Google dobrze sobie z nimi radzi.
Istnieje setka narzędzi do śledzenia pozycji Twoich słów kluczowych.
Nie sugeruję żadnego. Wybierz takie, które Tobie odpowiada.
Jest to bardzo ważna kwestia ponieważ właściciele witryn często kasują strony i pozostawiają do nich linki w innych wpisach.
Dla Google jest to bardzo negatywny sygnał.
Dla Google może być to sygnał, że strona jest zaniedbywana, lub ma niską jakość.
Natomiast dla użytkownika jest to zły sygnał z punktu UX.
Możesz użyć w tym celu kilku narzędzi, m.in. wspomniany wcześniej Screaming Frog Seo Spider, ale ja pokażę Ci to na przykładzie GSC.
Więc w Google Search Console wchodzisz w zakładkę: Indeks > Strony > Błąd
Jak widzisz u mnie nie ma problemów, ale pokażę Ci przykład z sieci:
Powinieneś dbać, aby było jak najmniej błędów 404.
Jeśli jakieś się pojawią to zalecam przekierowanie 301, lub stworzenie nowej podstrony pod tym adresem, tym razem już z użytecznym contentem i treściami.
Przed nami kolejny krok.
Skoro znalazłeś błędy 404, to teraz pora aby znaleźć niedziałające linki wewnętrzne i zewnętrzne w całej swojej witrynie.
Każde z płatnych narzędzi SEO posiada taką opcję.
Darmowy jest Broken Link Check.
Jaki program do audytu wybierzesz zostawiam Tobie.
Jeśli chodzi o audyt seo jest to bardzo ważny krok.
Po pierwsze wykorzystujesz już ich doświadczenie.
Po drugie masz cenny benchmark.
Po trzecie, oni już wykonali za Ciebie część pracy.
Analiza fraz konkurencji:
Więc zaloguj się do semrush, wpisz domenę konkurencji i zobacz ich najlepsze słowa kluczowe. Zakładka top organic keywords.
Sprawa jest prosta.
Jeśli Twój konkurent, który jest długo w biznesie zajmuje wysokie miejsce w Google na te słowa kluczowe to musisz również się postarać i stworzyć treści na ten temat.
Część słów może Ci się wydać niepotrzebna, albo bezużyteczna, ale spory odsetek takich fraz może należeć do grupy TOFU (top of the funnel).
Mogą to być dopiero słowa, które w przyszłości kierują potrzebę skorzystania z Twojego produktu, lub usługi.
Nie walcz od razu o najtrudniejsze frazy.
Poszukaj słów z długiego ogona, a następnie stwórz przydatny materiał, który pokaże, że jesteś ekspertem i jak będą kogoś szukać to zgłoszą się do Ciebie.
Co dalej?
Analiza contentu konkurencji:
Jak już stworzysz listę słów kluczowych, to przejrzyj ręcznie SERP’y.
Musisz trochę poszpiegować.
Sprawdź każdą stronę z osobna. Zobacz jakiego typu mają treści. Co je łączy.
Czy są pisane fachowym językiem, a może bardzie konwersacyjnie. Czy mają dużo zdjęć. Może jakieś elementy interaktywne? Film, podcast, quizz?
Teraz zrób content według tych wytycznych, ale lepiej (o tym kolejny punkt).
Analiza linków do poszczególnych wpisów:
Wykonując swój audyt seo wpisz do narzędzia dokładny url konkurenta danego wpisu, który chcesz prześcignąć i zobacz jakie linki prowadzą do tego jednego konkretnego artykułu.
W przyszłości będziesz chciał skopiować ich profil linkowania.
Jako ciekawostka, film na temat analizy konkurencji w e-commerce, który kiedyś nagrałem i cieszy się bardzo dużą popularnością:
W poprzednim kroku powiedziałem, że będziesz musiał stworzyć lepszy content niż konkurencja.
Powiedziałem Ci również w rozdziale „Optymalizacja SEO On-site” jakie są najważniejsze działania z punktu pozycjonowania stron dla robota Google.
Teraz przyszedł czas na zaspokojenie intencji użytkownika.
Jest to o tyle ważne ponieważ, user signals, ux i ui są czynnikami rankingowymi z powodu RankBrain, który bazuje na sztucznej inteligencji AI. Robi to m.in. na podstawie zadowolenia i zaspokojenia intencji użytkownika.
W dużym uproszczeniu wygląda to w ten sposób:
Jak więc stworzyć lepszy content niż Twoja konkurencja?
Jest na to kilka sposobów. Musisz podać informacje w ciekawszy sposób, i oprócz fachowej wiedzy muszą wzbudzać w czytelniku „efekt wow”. Oto jak:
1.Pisz zwięźle i przechodź do sedna.
Zobacz jak u mnie wyglądają teksty.
Co chwilę nowa informacja. Bez powtarzania się i lania wody.
Jesteś cały czas zaciekawiony.
2.Poprawne formatowanie tekstu
Pamiętasz podręczniki szkolne?
To doskonały przykład jak obrzydzić naukę i sprawić, aby wydawała się nudna:
Mała czcionka, brak paragrafów, brak nagłówków, ściana tekstu.
Zobacz w jaki sposób treści piszę ja, i jak łatwo i przyjemnie to się czyta.
3.Używaj dużo pomocy wizualnych (infografika, wideo, obrazki)
Dzięki dodaniu takich elementów Twoje artykuły staną się bardzo ciekawe.
Zobacz na przykład ten wpis o optymalizacji konwersji.
Dodaję tam bardzo dużo obrazków (z resztą tak samo jak w tym wpisie).
Lub wideo:
Jaki jest najlepszy wyznacznik tego, że Twoje treści podobają się użytkownikom?
Czas spędzony na stronie i pośrednio liczba strona przypadająca na jedną sesję użytkownika.
Audyt SEO skupia się także na kwestiach technicznych.
Architektura strony kładzie nacisk na to jak zorganizowana jest Twoja strona.
Im lepiej jest zaprojektowana:
Więc pierwsze od czego zaczynam to hierarchia, czyli utworzenie odpowiednich kategorii.
Celem jest utrzymanie „płaskiej” architektury. W ten sposób przejście z jednej strony na inną stronę w Twojej witrynie zajmuje tylko 3-4 kliknięcia (reguła 3 kliknięć od strony głównej).
https://uniqueseo.pl/white-hat-seo/
Planowanie architektury informacji (struktura strony) składa się m.in. z:
Jak polecam zacząć:
Kategorie
Stwórz kategorie. Czyli podziel witrynę na podstawowe elementy, które wpływają na tematykę jaką się zajmujesz.
Jeśli masz sklep internetowy to polecam obok kategorii, tworzyć podkategorie.
Adres URL
Na przykład:
Twoja domena > Kategoria buty >Podkategoria buty zimowe
https://przykład.pl/category/subcategory/słowo-kluczowe
Zmieniając to na nasz przykład z butami:
https://przykład.pl/buty/buty-zimowe/kozaki
Działanie takie bardzo ułatwia później budowanie tematycznego kontentu i jest podstawą jeśli chodzi o udany audyt SEO.
Linkowanie Wewnętrzne
Pamiętaj, dobry audyt SEO znajduje wszystkie błędy w tym te które mogą wydawać się nieistotne.
Natomiast linki wewnętrzne są bardzo dobre jeśli chodzi o wyniki.
Powinieneś linkować z menu do swoich kategorii:
Z kategorii do podkategorii i z nich na indywidualne strony.
Zobacz jak to zrobiliśmy u jednego klienta, projektując jego stronę internetową z elementami mega menu (na stronie rozwija się ono dopiero po najechaniu kursorem):
Linki Wewnętrzne W Tekście
Jest to kolejna ważna kwestia, ponieważ zamieszczając więcej linków do danych podstron w treści, możesz informować google, które strony są ważniejsze. W dodatku przekazujesz tym podstronom więcej mocy.
Ważna uwaga: Jeśli masz stronę tworzoną indywidualnie przez dewelopera, i nie jest ona stworzona na popularnym silniku, np wordpress, to zwracaj uwagę na to czy linki są w formacie HTML, a nie Flash, cy JS.
Technicznie robot Google może crawlować JavaScript, ale nie cały, więc po co utrudniać?
Mapa Witryny Sitemap.xml
Pomaga w indeksacji Twojej strony internetowej, ale nie ma wpływu na SEO.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Linki Witryny Sitelinks
Są to krótkie lub rozbudowane dodatkowe linki do podstron witryny, które Google wyświetli na różne hasła, pod warunkiem, że masz mocną i poprawnie stworzoną architekturę domeny:
Dodatkowe informacje na temat poprawnego linkowania i architektury strony internetowej:
Skoro wszyscy rywalizują o pozycję 1 w Google, to może warto zawalczyć o pozycję 0?
Mam na myśli Featured Snippets (polecane fragmenty z odpowiedzią).
Aby pojawić się w sekcji polecanych fragmentów z odpowiedzią trzeba:
Proste 🙂
W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja online jest ogromna, audyt SEO jest niezbędnym narzędziem dla każdej strony internetowej, która pragnie osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarek. Audyt SEO jest procesem kompleksowej analizy strony pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek, mającym na celu zidentyfikowanie i poprawę wszystkich czynników wpływających na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. W tym artykule przyjrzymy się temu, czym dokładnie jest audyt SEO, jakie są jego rodzaje, a także jakie są metody i narzędzia stosowane podczas jego przeprowadzania.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Audyt SEO to proces przeprowadzania szczegółowej analizy strony internetowej, mający na celu zidentyfikowanie silnych i słabych stron w kontekście optymalizacji dla wyszukiwarek. Celem audytu SEO jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania, poprawa ruchu organicznego oraz ostatecznie zwiększenie konwersji i zysków. Audyt SEO obejmuje badanie różnych czynników wpływających na ranking strony w wyszukiwarkach, takich jak struktura strony, treść, linki wewnętrzne i zewnętrzne, tagi meta, prędkość ładowania strony, a także optymalizację na poziomie technicznym.
Audyt SEO można zdefiniować jako systematyczną analizę strony internetowej, mającą na celu zidentyfikowanie i rozwiązanie problemów optymalizacyjnych, które mogą wpływać na jej widoczność w wynikach wyszukiwania. To kompleksowy proces, który obejmuje badanie różnych czynników SEO i opracowanie strategii mającej na celu poprawę pozycji strony w wyszukiwarkach.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Istnieje kilka rodzajów audytów SEO, które można przeprowadzić w zależności od specyfiki witryny oraz celów, jakie się chce osiągnąć. Oto niektóre z najważniejszych rodzajów audytów SEO:
Audyt SEO, podobnie jak każde narzędzie, ma swoje wady i zalety. Poniżej przedstawiam kilka z nich:
Wady audytu SEO:
Zalety audytu SEO:
Audyt SEO polega na przeprowadzeniu kompleksowej analizy strony internetowej, aby zidentyfikować mocne i słabe strony związane z optymalizacją dla wyszukiwarek. Proces ten obejmuje kilka etapów, które warto szczegółowo omówić:
Audyt SEO jako proces analizy i optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek nie ma jednego twórcy czy jednoznacznie określonego momentu jego powstania. Jest to wynik rozwoju i ewolucji dziedziny SEO na przestrzeni lat. Jednak można powiedzieć, że audyt SEO jako taki narodził się wraz z pojawieniem się pierwszych wyszukiwarek internetowych i potrzeby zoptymalizowania stron pod kątem ich algorytmów.
Audyt SEO polega na dokładnym zbadaniu różnych czynników wpływających na widoczność strony w wynikach wyszukiwania i identyfikację obszarów do poprawy. Obejmuje on wiele elementów, takich jak analiza słów kluczowych, analiza konkurencji, analiza techniczna strony, analiza treści i analiza linków. Celem audytu SEO jest dostarczenie kompleksowej wiedzy na temat stanu optymalizacji strony oraz opracowanie strategii i działań mających na celu poprawę pozycji w wyszukiwarkach.
Podczas audytu SEO można stosować różne metody i techniki w celu zbadania i analizy różnych czynników wpływających na SEO. Niektóre z najczęściej stosowanych metod to:
Audyt SEO może być podzielony na dwie główne części: audyt onsite (czyli analiza elementów związanych bezpośrednio ze stroną internetową) oraz audyt offsite (czyli analiza czynników zewnętrznych wpływających na pozycjonowanie strony). Wśród audytu offsite, szczególną uwagę zwraca się na audyt linków, który obejmuje analizę profilu linków strony i ocenę jakości linków prowadzących do witryny. Przeanalizujmy te dwa rodzaje audytu SEO bardziej szczegółowo.
Audyt SEO Onsite:
Audyt SEO Offsite – Audyt Linków:
Wniosek: Audyt SEO onsite i offsite są oba ważne dla efektywnej optymalizacji strony internetowej. Audyt onsite koncentruje się na analizie elementów wewnątrz strony, podczas gdy audyt offsite, w tym audyt linków, skupia się na czynnikach zewnętrznych wpływających na widoczność strony w wyszukiwarkach. Przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO obejmującego zarówno aspekty onsite, jak i offsite, pozwala na identyfikację obszarów do poprawy i opracowanie skutecznych strategii optymalizacyjnych dla strony internetowej.
Podczas przeprowadzania audytu SEO można korzystać z różnych narzędzi, które ułatwiają analizę i zbieranie danych. Niektóre popularne narzędzia audytu SEO to:
Podczas przeprowadzania audytu SEO można stosować różne techniki w celu zbadania i analizy strony. Niektóre z najpopularniejszych technik to:
Koszt audytu SEO może się różnić w zależności od różnych czynników, takich jak rozmiar strony, skomplikowanie, zakres analizy, doświadczenie specjalistów SEO itp. Ceny audytu SEO mogą wynosić od kilkuset do kilku tysięcy złotych, a także być ustalane w oparciu o stawki godzinowe lub pakietowe oferty. Ważne jest, aby wybrać specjalistę lub agencję SEO o uznanej reputacji i doświadczeniu, aby mieć pewność, że audyt będzie przeprowadzony profesjonalnie i skutecznie.
Przeprowadzenie audytu SEO może przynieść wiele korzyści dla strony internetowej. Oto niektóre z nich:
Przeprowadzenie audytu SEO może być skomplikowane i wymagać specjalistycznej wiedzy. Jeśli nie jesteś doświadczonym specjalistą SEO, warto skorzystać z usług eksperta lub agencji specjalizującej się w audytach SEO. Fachowiec będzie w stanie przeprowadzić kompleksową analizę strony, zidentyfikować obszary do poprawy i zaproponować skuteczne strategie optymalizacji.
Jeśli jednak chcesz spróbować samodzielnie przeprowadzić audyt SEO, oto kilka ogólnych kroków, które można podjąć:
Audyt SEO to niezwykle ważny proces, który ma na celu zidentyfikowanie mocnych i słabych stron strony pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek. Przeprowadzenie audytu SEO pozwala zoptymalizować strukturę strony, treść, linki, tagi meta i inne czynniki, co przyczynia się do lepszych rezultatów w wyszukiwarkach.
Audyt SEO obejmuje analizę słów kluczowych, analizę konkurencji, analizę techniczną strony, analizę treści i analizę linków. Istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc w przeprowadzeniu audytu SEO, takich jak Google Search Console, Google Analytics, Ahrefs, SEMrush i Moz.
Koszt audytu SEO może się różnić w zależności od rozmiaru strony i zakresu analizy. Warto jednak zainwestować w profesjonalne usługi audytu SEO, aby zapewnić skuteczną optymalizację strony i zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach.
Przeprowadzenie audytu SEO przynosi wiele korzyści, takich jak poprawa widoczności w wyszukiwarkach, zwiększenie ruchu organicznego, poprawa doświadczenia użytkownika, konkurencyjność i długoterminowe efekty.
Jeśli nie jesteś doświadczonym specjalistą SEO, zalecamy skorzystanie z usług eksperta lub agencji specjalizującej się w audytach SEO, aby zapewnić kompleksową i skuteczną analizę i optymalizację strony.
Ja widzisz audyt strony internetowej to dosyć skomplikowane i czasochłonne zadanie.
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Audyt SEO jest to analiza strony internetowej w celu naprawienia błędów i zdobycia wyższej pozycji w Google.
Audyt SEO Google składa się z analizy całej domeny jak i poszczególnych podstron i kategorii. Zazwyczaj zaczyna się od weryfikacji błędów w Google Search Console, sprawdzeniu stanu witryny narzędziem do crawlowania typu pająk i badaniu profilu backlinków.
Biorąc pod uwagę niezbędny czas potrzebny do przeanalizowania witryny, a także koszt narzędzi, ceny zaczynają się od około 5000 zł netto, a im większy serwis tym cena rośnie. Przemnożyć trzeba czas analizy poszczególnej strony (10-15 minut) x liczba podstron x stawka godzinowa specjalisty SEO.
Audyt SEO strony jest potrzebny, żeby wyeliminować błędy w witrynie, które mają negatywny wpływ na widoczność w wyszukiwarce. Przeprowadzona SEO analiza daje nam również pewność, że przyszłe działania będą wykonywane poprawnie, bez powodowania kolejnych błędów, które szkodzą witrynie.
Audyt SEO serwisu musi zawierać zarówno elementy techniczne, elementy na stronie, poza stroną, w tym analizę backlinków i konkurencji.
Jeśli nigdy nie wykonywałeś audytu to obowiązkowo musisz go wykonać. Natomiast z czasem jeśli rozwijasz swój serwis to także powinieneś go wykonywać cyklicznie, a nie tylko kiedy zaobserwujesz nagły spadek widoczności.
Audyt strony internetowej to niezależna weryfikacja i ocena serwisu online wykonywana przez zewnętrzną firmę. Dzięki niemu można ustalić mocne i słabe punkty witryny pod katem wymagań algorytmów wyszukiwarek, które decydują o naszej pozycji w SERP. W efekcie dobrze przeprowadzonego audytu otrzymujemy, który wskazuje co jest wykonane dobrze, a co źle, ale również sugeruje i podpowiada najlepsze rozwiązania na przyszłość.
Audyt portalu, lub sklepu internetowego zawiera analizę porównawczą widoczności, szybkość strony, weryfikację stopnia konwersji, poziom user experience, pozycje słów kluczowych, a także analizę reklam Ads.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.