Zawartość strony
Badania ilościowe to proces zbierania i analizy danych liczbowych. Można go używać do znajdowania wzorców i średnich, prognozowania, testowania związków przyczynowych i uogólniania wyników na szersze populacje.
Badania ilościowe to proces zbierania i analizy danych liczbowych. Można go używać do znajdowania wzorców i średnich, prognozowania, testowania związków przyczynowych i uogólniania wyników na szersze populacje.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Badania ilościowe są przeciwieństwem badań jakościowych, które polegają na zbieraniu i analizowaniu danych nienumerycznych (np. tekstu, wideo lub dźwięku).
Badania ilościowe znajdują szerokie zastosowanie w naukach przyrodniczych i społecznych:
Badania ilościowe przykłady pytań:
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Badania ilościowe – to weryfikowanie neutralnych teorii poprzez analizowanie powiązań pomiędzy zmiennymi. Zmienne można zmierzyć wykorzystując do tego adekwatne narzędzia. Natomiast za pomocą analizy statystycznej można przetwarzać otrzymane wyniki. Finalny raport ma swoją strukturę i składa się z wstępu, teorii bazującej na literaturze oraz z metod badania, jego wyników i wyciągniętych wniosków
Rodzaje badań ilościowych można wymieniać i dzielić w zależności od dziedziny.
Ja przedstawię Wam dosyć prosty podział, dzięki któremu zrozumiesz podstawową koncepcję i dalej będzie już łatwo.
Możesz użyć metod badawczych ilościowych do badań opisowych, korelacyjnych lub eksperymentalnych.
Zarówno badania korelacyjne, jak i eksperymentalne mogą służyć do formalnego testowania hipotez lub przewidywań przy użyciu statystyk. W tych dwóch typach badań wyniki można uogólnić na szersze populacje w oparciu o zastosowaną metodę doboru próby.
Aby zebrać dane ilościowe, często będziesz musiał użyć definicji operacyjnych, które przekładają abstrakcyjne pojęcia (np. samopoczucie, nastrój, czy coś wygląda ładnie/brzydko) na możliwe do zaobserwowania i policzalne miary (np. zrobisz skalę jak bardzo coś się podoba, albo jak ktoś się czuje).
Badania ilościowe rodzaje:
Metoda badań | Jak używać | Przykład |
Eksperyment | Kontroluj zmienną niezależną lub manipuluj nią, aby mierzyć jej wpływ na zmienną zależną. | Badasz np czy wypicie kawy przed rozwiązaniem testu poprawia wyniki. Jednej grupie podajesz kawę, drugiej nie. Porównujesz następnie oceny z testów między grupami. |
Ankieta | Zadawaj pytania grupie osób osobiście, przez telefon lub online. | Rozdajesz ankiety ze skalami ocen aby zbadać ich doświadczenia związane z XYZ… |
(Systematyczna) obserwacja | Zidentyfikuj zachowanie lub wystąpienie zainteresowania i monitoruj je w ich naturalnym otoczeniu. | Np siedzisz i obserwujesz, liczysz, rejestrujesz występowanie aktywnych i biernych zachowań różnych kontekstach. |
Badania wtórne | Używaj dane, które zostały zebrane do innych celów, np. badania krajowe lub zapisy historyczne. | Aby ocenić, czy nastawienie do zmian klimatycznych zmieniło się od lat 90 XX wieku, zbierasz odpowiednie dane z kwestionariusza z szeroko dostępnych badań. |
Po zebraniu danych może być konieczne ich przetworzenie, zanim będzie można je przeanalizować. Na przykład dane ankietowe i testowe mogą wymagać przekształcenia ze słów na liczby. Następnie, aby przeanalizować swoje dane, możesz użyć na przykład metod statystyki opisowej, aby odpowiedzieć na pytania badawcze.
Statystyka opisowa -jej celem jest podsumowanie zbioru danych i wyciągnięcie pewnych podstawowych wniosków i uogólnień na temat zbioru.
Statystykę opisową stosuje się zazwyczaj jako pierwszy i podstawowy krok w analizie zebranych danych.
Możesz również użyć wykresów, wykresów punktowych i tabel częstotliwości, aby wizualizować dane i sprawdzać trendy lub wartości odstające.
Korzystając ze statystyki inferencyjnej, możesz prognozować lub uogólniać na podstawie swoich danych.
Statystyki inferencyjne to techniki stosowane do wyciągania wniosków z uzyskanych danych. Inferencja to proces myślowy, w którym na podstawie zdań już uznanych za prawdziwe dochodzi się do uznania nowego twierdzenia. Jest to istota badań statystycznych z których chcemy wywnioskować potwierdzenie hipotezy o przyczynach jakiegoś zjawiska
Badania ilościowe są często wykorzystywane do standaryzacji gromadzenia danych i uogólniania wyników.
Zalety tego podejścia to:
Replikacja – Powtórzenie badania jest możliwe dzięki znormalizowanym protokołom zbierania danych i namacalnym definicjom abstrakcyjnych pojęć.
Bezpośrednie porównania wyników – Badanie można powielać w innych kontekstach kulturowych, czasach lub z różnymi grupami uczestników. Wyniki można porównać statystycznie.
Duże próbki – Dane z dużych próbek mogą być przetwarzane i analizowane przy użyciu wiarygodnych i spójnych procedur dzięki ilościowej analizie danych.
Testowanie hipotez – Korzystanie ze sformalizowanych i ustalonych procedur testowania hipotez oznacza, że przed wyciągnięciem wniosków należy dokładnie rozważyć i zgłosić zmienne badawcze, przewidywania, zbieranie danych i metody testowania.
Pomimo korzyści badań ilościowych, czasami są one niewystarczające do wyjaśniania złożonych tematów badawczych. Ograniczenia obejmują:
Powierzchowność – Stosowanie precyzyjnych i restrykcyjnych definicji operacyjnych może niewłaściwie przedstawiać złożone pojęcia. Na przykład, pojęcie nastroju może być reprezentowane tylko przez liczbę w badaniach ilościowych, ale wyjaśnione poprzez rozwinięcie w badaniach jakościowych.
Mocne zafixowanie (tak wiem nie brzmi to naukowo) – Z góry określone zmienne i procedury pomiarowe mogą oznaczać, że zignorujesz inne istotne obserwacje.
Stronniczość strukturalna – Pomimo wystandaryzowanych procedur błędy strukturalne mogą nadal wpływać na badania ilościowe. Brakujące dane, nieprecyzyjne pomiary lub nieodpowiednie metody pobierania próbek to błędy, które mogą prowadzić do błędnych wniosków.
Brak kontekstu – Badania ilościowe często wykorzystują nienaturalne warunki, takie jak laboratoria, lub nie uwzględniają kontekstów historycznych i kulturowych, które mogą mieć wpływ na gromadzenie danych i wyniki.
Badania ilościowe dotyczą liczb i statystyk, podczas gdy badania jakościowe dotyczą słów i znaczeń.
Metody ilościowe pozwalają przetestować hipotezę poprzez systematyczne zbieranie i analizowanie danych, natomiast metody jakościowe pozwalają dogłębnie zgłębiać pomysły i doświadczenia.
Gromadzenie danych to systematyczny proces, w ramach którego w badaniach gromadzone są obserwacje lub pomiary. Jest używane w wielu różnych kontekstach przez naukowców, rządy, firmy i inne organizacje.
Rzetelność i trafność dotyczą tego, jak dobrze metoda coś mierzy:
Jeśli prowadzisz badania eksperymentalne, musisz również wziąć pod uwagę wewnętrzną i zewnętrzną ważność eksperymentu.
Weryfikowanie hipotez to formalna procedura badania naszych wyobrażeń o świecie za pomocą statystyk. Używa się do testowania określonych prognoz, zwanych hipotezami, poprzez obliczanie prawdopodobieństwa, że wzorzec lub związek między zmiennymi mógł powstać przez przypadek.
O czym należy pamiętać podczas opracowywania wyników badania metodami ilościowymi:
Aby realizować cel musisz przeprowadzać każde badanie w zgodzie z procedurą.
Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.
Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:
Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?
Co najbardziej lubisz w badaniach ilościowych?
A może masz sugestie jak wzbogacić ten wpis dla innych czytelników.
Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.