Być może słyszałeś kiedyś o „tajemniczych” technikach pozycjonowania, które mogą w łatwy sposób wybić Twoją witrynę wysoko w Google.
Określa się je jako techniki czarnego kapelusza i wiele osób, które je stosuje ryzykuje od wyindeksowaniem swojej domeny, filtrem od Google, lub spadkiem widoczności do zera.
Więc w tym wpisie poruszymy wszystko na temat technik BlackHatSEO.
Zacznijmy!
Zawartość strony
Black hat SEO to zestaw praktyk stosowanych w celu zwiększenia pozycji strony lub sklepu internetowego w wyszukiwarkach za pomocą działań i technik, które naruszają wytyczne dla webmasterów i warunki korzystania z usług wyszukiwarek.
Termin Black Hat , tłumacząc na język polski „czarny kapelusz” wywodzi się oryginalnie z branży, gdzie tych „złych” odróżniano od „dobrych”, którzy nosili białe kapelusze (w pozycjonowaniu mówi się na to White Hat SEO -„biały kapelusz”).
Terminu black hat używa się także do działań hakerów komputerowych i twórców wirusów.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Black Hat SEO (search engine optimization) to nieuczciwa praktyka, która w pewnych sytuacjach może podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania (SERP – search engine result pages).
Praktyki te są sprzeczne z wytycznymi korzystania z usług wyszukiwarek i mogą spowodować wiele przykrych konsekwencji, jak m.in. filtr algorytmiczny, filtr ręczny od pracownika Google, czy zablokowanie witryny w wyszukiwarce (całkowite jej wyindeksowanie i zanik widoczności).
Lista strategii i technik czarnego kapelusza stosowanych przez pozycjonerów i webmasterów black hat SEO została otwarcie zakazana we wskazówkach Google dla webmasterów i wytycznych Bing dla webmasterów.
Przykład jednej z niedozwolonych taktyk znanej jako system wymiany linków:
Najprościej, aby odpowiedzieć na to czy coś jest techniką Black Hat to zadanie sobie pytania: „czy praca, którą wykonuję, w optymalizacji dodaje wartości dla użytkownika (search intent), czy jest to tylko robione po to, aby być wyżej w wyszukiwarce internetowej?”.
White hat SEO (techniki białego kapelusza) to zbiór legalnych taktyk optymalizacji wyszukiwarek zaprojektowanych w celu zwiększenia pozycji witryny na stronie wyników wyszukiwania (SERP).
Gray Hat SEO to praktyka SEO, która jest bardziej ryzykowna niż White Hat SEO, ale taka, która nie musi skutkować zablokowaniem Twojej witryny w wyszukiwarkach. Przykładem takiej techniki mogą być wpisy gościnne (guest post).
Wymienione tutaj techniki i taktyki SEO są uważane za Black Hat i nie powinny być w ogóle stosowane, jeśli chcesz rozwijać swoją widoczność organiczną w Google i innych wyszukiwarkach:
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Istnieją dwie sytuacje kiedy możesz to zrobić:
Więc jeśli w Google Search Console zauważyłeś dużo takich spamerskich linków to możesz się ich zrzec za pomocą disavow tool.
Jeśli natomiast Twoja strona została zaatakowana przez złośliwego wirusa, złośliwe oprogramowanie, lub hakera to po usunięciu złośliwego kodu również zaloguj się do GSC. Tym razem poproś o sprawdzenie pod kątem złośliwego oprogramowania.
Taktyki Black Hat SEO mogą w krótkiej perspektywie rzeczywiście sprawić, że Twoja witryna będzie się wyświetlać wyżej w wyszukiwarce, ale długoterminowo prawdopodobnie zostanie zablokowana w Google i innych wyszukiwarkach.
Więc czy naprawdę możesz pozwolić sobie na deindeksację?
To zależy.
Wielu afiliantów stosuje technikę churn & burn.
Polega ona na szybkim wybiciu świeżej domeny, ponieważ nawet w krótkim okresie czasu mogą dobrze zarobić z prowizji.
Ale jeśli próbujesz zbudować trwały biznes to powinieneś za wszelką cenę unikać Black Hat SEO. Powinieneś raczej szukać alternatywnych i dozwolonych w oczach Google sposobów na poprawę rankingu w wyszukiwarkach.
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.