Zawartość strony
To dzień, w którym presja finansowa właśnie minionych świąt Bożego Narodzenia jest nad nami najbardziej, pogoda jest najgorsza, a dodatkowe funty, które nabyliśmy w okresie świątecznym, okazują się trudniejsze do zrzucenia, niż się spodziewaliśmy.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Ale czy ta idea ma podstawy w nauce i skąd się wzięła?
Oto wszystko, co musisz wiedzieć:
Blue Monday zwykle przypada w trzeci poniedziałek każdego Nowego Roku i jest uważany za najbardziej „przygnębiający” dzień w kalendarzu.
W 2021 roku, czyli 18 stycznia.
W 2022 roku, czyli 17 stycznia.
W 2023 roku, czyli 16 stycznia.
Pomimo powszechnej akceptacji wśród opinii publicznej, nie ma naukowych dowodów sugerujących, że trzeci poniedziałek roku jest mniej lub bardziej przygnębiający niż jakikolwiek inny dzień.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
W rzeczywistości narodziny pomysłu są owiane kontrowersją i pomimo tego, że zwykle przypada na trzeci poniedziałek roku, niektóre źródła podają, że data przypada na drugi lub czwarty poniedziałek stycznia.
Wydaje się, że koncepcja „Błękitnego Poniedziałku- Blue Monday” powstała w 2005 r. w komunikacie prasowym nieistniejącej już firmy wakacyjnej i kanału telewizyjnego Sky Travel, który twierdził, że do obliczenia daty użył równania.
Wygląda na to, że oryginalna informacja prasowa została napisana przez Cliffa Arnalla, wykładowcę w Cardiff University’s Center for Lifelong Learning.
Jeden z dziennikarzy, bardzo popularnego czasopisma i portalu w Wielkiej Brytanii, Guardian’a Ben Goldacre -ujawnił, że informacja prasowa została wysłana wstępnie napisana przez firmę PR do wielu naukowców, którym zaoferowano pieniądze, aby umieścić na nim swoje nazwisko.
W komunikacie stwierdzono, że Blue Monday został osiągnięty poprzez „uwzględnienie różnych czynników”, takich jak średnia temperatura, dni od ostatniego dnia wypłaty, dni do następnego święta państwowego, średnia liczba godzin światła dziennego i liczba nocy w ciągu miesiąca.
W komunikacie stwierdzono, że wzór, który daje nam Niebieski Poniedziałek, to równanie, które pozwala nam obliczyć dzień z najwyższym„ współczynnikiem depresji ”, który można następnie wykorzystać jako koncentrację na robieniu rzeczy lepiej, rezerwując wakacje itp.
Nie trzeba wiele wysiłku, aby zobaczyć prawdziwy cel komunikatu prasowego Sky Travel – sprzedaż większej liczby wakacji – a Goldacre powiedział, że „te równania są naukowo nieinformacyjne i napędzane przez pieniądze”.
Według dr Deana Burnetta, wykładowcy na wydziale medycyny psychologicznej i neurologii klinicznej na Cardiff University, „jest tak wiele powodów, by sądzić, że algorytm obliczania Blue Monday to nonsens.
Po pierwsze, równanie nie było wynikiem jakiegoś badania psychologicznego przeprowadzonego przez renomowane laboratorium, ale przeprowadzonego przez firmę turystyczną, która następnie szukała psychologa, aby podał mu swoje nazwisko, aby wyglądało na wiarygodne.
Sposób obliczania blue monday łączy rzeczy, których nie da się określić ilościowo. Poziom zadłużenia, czas od świąt, pogoda, motywacja – równanie łączy te wszystkie rzeczy, ale to nie jest możliwe.
Pomimo użyczenia swojego nazwiska do koncepcji, sam Arnall prowadzi teraz kampanię przeciwko idei Blue Monday za pośrednictwem swojego konta na Twitterze.
Ponad 20 lat później, pomimo pseudonaukowego pochodzenia, Blue Monday wciąż co roku zdobywa trendy w mediach społecznościowych.
To głównie zasługa branży PR, która wykorzystuje Blue Monday jako szansę na promowanie swoich produktów, niezależnie od tego, czy są to produkty poprawiające samopoczucie, artykuły fitness czy inne narzędzia do samodoskonalenia i zwiększania szczęścia.
Więc bez względu na to, czy to wszystko bzdury, czy nie, Blue Monday przynajmniej rzuca światło na samotność i sprawia, że ludzie mówią o depresji, nawet jeśli tylko przelotnie.
MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.
Kliknij w obrazek poniżej:
Czy termin trzeci poniedziałek stycznia po przeczytaniu tego wpisu budzi w Tobie jakieś emocje? Czy coś może mieć wpływ na to jak się czujemy? Nasłonecznienie, krótki dzień, wpływ meteorologiczny a może wpływ ekonomiczny postanowień noworocznych? Ciężko tutaj wróżyć czy brytyjski psycholog miał rację. Osobiście jestem przeciwny tego typu teoriom.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie ma dowodu na istnienie Blue Monday jako fizycznego dnia w roku. Jest to jedynie nazwa określonego dnia w miesiącu styczniu, która ma wiązać się z ogólną nieszczęśliwością związaną z koncepcją postu, szczególnie jeśli jest to pierwszy poniedziałek po okresie świątecznym. To określenie stało się modne w latach 2004-2005, kiedy to terminu tego dnia użyło Radio Clyde. Jak dotąd, najgorszy dzień w roku może być różny dla każdego i uzależniony od wielu czynników, jak pogoda, samopoczucie i wydarzenia w jego życiu.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.