Zawartość strony
Consumer-to-business (C2B) to model biznesowy, w którym konsumenci (osoby fizyczne) tworzą wartość, a firmy ją konsumują.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Konsument do biznesu (C2B) to model biznesowy, w którym użytkownik końcowy lub konsument wytwarza produkt lub usługę, z których organizacja korzysta w celu zakończenia procesu biznesowego lub uzyskania przewagi konkurencyjnej. Metodologia C2B całkowicie transponuje tradycyjny model business-to-consumer (B2C), w którym firma wytwarza usługi i produkty do konsumpcji.
Na przykład, gdy konsument pisze recenzje lub gdy podaje przydatny pomysł na rozwój nowego produktu, wówczas konsument tworzy wartość dla firmy, jeśli firma przyjmuje dane. W modelu C2B, aukcja odwrócona lub model zbierania popytu, umożliwia nabywcom wskazanie lub żądanie własnej ceny, często wiążącej, za konkretny towar lub usługę. Wewnątrz rynku konsument-biznes role zaangażowane w transakcję muszą zostać ustalone, a konsument musi zaoferować coś wartościowego dla firmy.
Inną formą C2B jest model biznesowy handlu elektronicznego, w którym konsumenci mogą oferować produkty i usługi firmom, a firmy płacą konsumentom. Ten model biznesowy jest całkowitym odwróceniem tradycyjnego modelu biznesowego, w którym firmy oferują konsumentom towary i usługi (business-to-consumer = B2C). Model C2B możemy zaobserwować na blogach czy forach internetowych, w których autor oferuje link do biznesu online, ułatwiając w ten sposób zakup produktu, za który autor może otrzymać przychody afiliacyjne z udanej sprzedaży. Elance była pierwszą witryną e-commerce w modelu C2B.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Podejście C2B wyewoluowało z rozwoju popularnych mediów i treści tworzonych przez konsumentów w różnych segmentach, takich jak strony internetowe, blogi, podcasty, filmy i sieci społecznościowe.
W modelu C2B konsument daje przedsiębiorstwu możliwość odpłatnego wprowadzenia produktu lub usługi na jego stronie internetowej lub blogu. W tego typu relacjach właściciel witryny otrzymuje wynagrodzenie za przegląd produktu lub usługi za pośrednictwem postów na blogu, filmów lub podcastów. W większości przypadków płatne miejsce reklamowe jest również dostępne na stronie konsumenckiej.
MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.
Kliknij w obrazek poniżej:
Każdy sklep internetowy, stacjonarny czy e-commerce może skorzystać na tym co zasugeruje klient. Analogicznie producent. Znasz jeszcze jakieś ciekawe przykłady na zastosowanie jaki posiada ten model? A co może nam zaoferować internet albo dostęp do technologii.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
C2B (consumer-to-business) to model biznesu oparty na wymianie, w którym konsumenci zgłaszają produkty lub usługi, których potrzebują, a firmy oferują je w różnych cenach lub konkurencyjnych propozycjach. Wykorzystanie C2B wiąże się również ze wzrostem rynku, ponieważ konsumenci są w stanie stworzyć bazę danych dla przedsiębiorstw i utrzymać ich na bieżąco z nowymi trendami i zmieniającymi się potrzebami swoich konsumentów. Dzięki temu firmy mogą wyposażać swoje produkty w najnowocześniejsze funkcje i zaspokajać potrzeby swoich klientów.
W przypadku finansów typu C2B, dochody generowane są przez wielu konsumentów, którzy płacą za produkty lub usługi. Przykładem C2B może być platforma umożliwiająca klientom składanie zamówień np w restauracjach lub pozyskiwanie usług takich jak księgowość czy budowlaniec. Przykładem strony C2B jest Airbnb. W przypadku Airbnb, indywidualni właściciele mieszkań tworzą oferty, które są potem kupowane przez turystów szukających tanich noclegów. Innym przykładem jest Uber, platforma, która umożliwia konsumentom zamawianie pojazdów od lokalnych kierowców.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.