Cechy DOBREGO menedżera. 10 SEKRETÓW Skutecznych Menedżerów – Odkryj Jak Budować Mega Zespół!

Jak Zbudować Proces Sprzedaży (darmowe szkolenie)
4 września, 2024
Dlaczego nie możesz skalować swojego biznesu w internecie
2 października, 2024

Cechy DOBREGO menedżera. 10 SEKRETÓW Skutecznych Menedżerów – Odkryj Jak Budować Mega Zespół!

Rafał Szrajnert marketing reklama pozycjonowanie seo sem
Rafał Szrajnert - Biznes, psychologia, życie
Cechy DOBREGO menedżera. 10 SEKRETÓW Skutecznych Menedżerów – Odkryj Jak Budować Mega Zespół!
Loading
/

Cechy to są umiejętności. A umiejętności można się nauczyć. Bo jak to się dzieje, ze jedni menedżerowie wręcz budują świetne zespoły, które robią mega wyniki dla firmy, a drudzy wręcz przeciwnie i co pół roku zmieniają pracę? Z mojej perspektywy jako właściciela agencji marketingowej usłyszysz samą prawdę. W dodatku moja druga firma która zajmuje się szkoleniami pozwala mi zbadać problem od innej strony. Bo w agencji jestem właścicielem i zarządzam swoim zespołem, a podczas szkoleń czy pracy nad projektem współpracuję z innymi menedżerami z organizacji klienta. Więc dzisiaj konkrety. Rafał Szrajnert, zapraszam na ten odcinek!

Zaczynamy od jednej z najważniejszych cech – kompetencje przywódcze. Dobry menedżer to osoba, która potrafi inspirować i motywować swój zespół. Przywództwo to nie tylko wyznaczanie kierunku, ale także wsparcie w dążeniu do wspólnego celu.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Kolejna rzecz… nie wiem czy kiedyś czytałeś książkę inteligencja emocjonalna, ale w pracy menedżera bardzo ważna jest empatia i umiejętność wchodzenia w buty pracownika. Zrozumienie emocji i potrzeb zespołu pomaga w budowaniu zaufania i pozytywnych relacji. To z kolei wpływa na lepszą współpracę i atmosferę w pracy. Bez tej wiedzy bardzo łatwo jest być odebranym jako ciężki menedżer, który tylko wymaga, czyli taki mega autorytatywny. I dodatkowo przydaje się tutaj też umiejętność „Czytania w myślach”. Wiem że to bardzo trudne, ale bardzo pomaga właśnie postawienie się z perspektywy innej osoby. Jako mały tip gdybyś chciał zgłębić temat, polecam trening odczytywania mikroekspresji i mowy ciała. Bo słowami można udawać znacznie prościej niż jeżykiem ciała czy mimiką, bo wiele z tych reakcji jest mimowolnych i nieświadomych.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Kolejna istotna umiejętność to komunikacja. Jasne i zrozumiałe porozumiewanie się z zespołem to podstawa. Menedżer powinien potrafić zarówno wyrażać swoje myśli, jak i słuchać potrzeb oraz opinii swoich pracowników. Żeby nie było sytuacji że osoba porusza kilka wątków na raz, albo nie potrafi mówić zrozumiale: wiesz kiedy szedłem do drugiego działu, to yyyy, a w ogółe pamiętasz o wczorajszej sprawie, bo za tydzień mamy zebranie, ale nieważne, bo ta pierwsza sprawa… To jest masakra i z taką osobą nie da się rozmawiać, a po chwili umysł się wyłącza, i zaczynasz myśleć o czymś innym. Oczywiście przydaje się też umiejętność dobrego mówienia. Ja osobiście polecam pracę z logopedą i nie ma się co wstydzić, że niby logopeda jest dla dzieci. Logopeda jest dla każdego.

Następnie – umiejętność podejmowania decyzji. Czasem trzeba działać szybko, a decyzje mogą zaważyć na przyszłości całej organizacji. Dobry menedżer bierze odpowiedzialność za swoje wybory i nie boi się ryzyka.

Kolejną rzecz to trzeba trzymać fason i nie plotkować. Takiemu menedżerowi niestety nie można zaufać a pracownicy boją się że zaraz oni będą w centrum dyskusji w kuchni czy dziwnych spojrzeń. Z resztą plotkowanie nie jest w ogóle dobre, a ja wychodzę z założenia że lepiej zawsze mówić ludziom wprost co się myśli. Jedni zostaną, drudzy odejdą ale Ci którzy zostaną będą tworzyć mocniejszy ten Twój krąg i lepiej mieć w okół siebie ludzi zaufanych, lub takich z dobrymi zasadami moralnymi.

Nie możemy zapomnieć o delegowaniu zadań. Efektywne zarządzanie zespołem polega na tym, że każdy wie, co ma robić, i czuje się odpowiedzialny za swoje zadania. Menedżer, który potrafi mądrze rozdzielać obowiązki, zyskuje więcej czasu na zarządzanie strategiczne. A jak nie wiesz jak dobrze delegować zadania to obejrzyj na ten temat dedykowany odcinek na moim kanale youtube.

Menedżer musi także mieć zdolności organizacyjne. Planowanie, zarządzanie czasem i zasobami to klucz do sukcesu. Bez dobrej organizacji, nawet najlepszy zespół może się pogubić.

Ważnym aspektem jest również rozwiązywanie problemów. W dynamicznym środowisku pracy zawsze pojawiają się wyzwania. Dobry menedżer nie ucieka przed problemami, tylko szuka kreatywnych i skutecznych rozwiązań.

Kolejna cecha – elastyczność. Świat biznesu zmienia się bardzo szybko, a lider musi umieć dostosować się do nowych warunków i nieprzewidzianych sytuacji. Nie można też zapomnieć o ciągłym uczeniu się. Świat idzie do przodu, a dobry menedżer nie stoi w miejscu. Inwestuje w swój rozwój, uczy się nowych technik i stara się być coraz lepszym liderem. I na koniec – odpowiedzialność. Dobry menedżer bierze odpowiedzialność nie tylko za sukcesy, ale i porażki swojego zespołu. To buduje zaufanie i szacunek.

To właśnie te cechy sprawiają, że menedżer jest nie tylko liderem, ale także wsparciem dla swojego zespołu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zarządzaniu i przywództwie, koniecznie zasubskrybuj nasz kanał i zostaw łapkę w górę! Dziękujemy za oglądanie i do zobaczenia w kolejnym odcinku! Ja jak zawsze na zakończenie życzę Ci dużo szczęścia, zdrowia i pieniędzy. Rafał Szrajnert.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Cechy DOBREGO menedżera. 10 SEKRETÓW Skutecznych Menedżerów – Odkryj Jak Budować Mega Zespół! 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)