Jeśli jeszcze nie wiesz co to jest copywriting, lub kim jest copywriter, albo po prostu chcesz poznać zasady jak pisać skuteczne teksty w internecie to jesteś w dobrym miejscu.
Co da Tobie dzisiejszy poradnik?
Nauczysz się, jak za pomocą tekstu:
Dlatego przygotowałem najlepsze techniki copywritingowe, które możesz zacząć stosować od razu.
Jest to bardzo ważne więc zacznijmy.
Zawartość strony
Copywriting definicja: to praktyka pisania tekstu w celu informowania, przekonywania, lub inspirowania czytelnika.
W większości przypadków copywriting w internecie służy do zwiększenia sprzedaży i poprawiania konwersji.
Miejsca w których najczęściej jest używany copywriting, to wpisy na blogach, slogany, reklamy, listy sprzedażowe, landing page i wpisy w mediach społecznościowych.
Tak kiedyś wyglądały długie teksty sprzedażowe w stylu direct response marketing:
Ludzie często zadają pytanie, czy copywriting jest jeszcze ważny, ponieważ mało kto czyta, a większość konsumuje tylko krótkie filmy wideo w internecie.
Tak się może wydawać, ale jak się nad tym głębiej zastanowisz zobaczysz, że tak na prawdę na co dzień sporo czytasz.
Oto niektóre z korzyści, które możesz uzyskać, stając się dobrym copywriterem:
I to na razie tylko artykuły i strony sprzedażowe w ecommerce, czy landing page dla usług.
Ale copywriting odgrywa również olbrzymie znaczenie przy tworzeniu:
Rodzaje copywritingu:
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Często osoby piszą spolszczone kopirajter.
Praca copywritera wygląda tak, że większość dnia spędza przy komputerze.
I o ile nie jest to osoba, która pisze teksty zapleczowe/preclowe niskiej jakości, które polegają tylko na składaniu słów, aby brzmiały w miarę logicznie.
To tak na prawdę dobry kopirajter musi poznać branżę klienta.
Nie da się napisać dobrego tekstu bez researchu.
Wyobraź sobie, że jesteś kobietą (jeśli jesteś mężczyzną). Interesujesz się sprawami damskimi, a pojawia się nagle w Twojej agencji copywritingowej bardzo ciekawy projekt contentowy, tylko, że na teksty o odbiornikach radiowych.
Analogicznie w drugą stronę, jako mężczyzna, nie napiszesz dobrego tekstu o kosmetykach do makijażu, jeśli nie zgłębisz wcześniej branży.
W rzeczywistości doświadczeni copywriterzy którzy zarabiają na prawdę spore kwoty, spędzają dużo czasu na poznawaniu branży i produktów swoich klientów.
Inwestują więc swój czas w zrozumienie, w jaki sposób usługa-produkt, o którym piszą, może pomóc ich potencjalnym klientom.
Jeśli piszesz tekst na własne potrzeby dla usługi, lub produktu to wiesz już, co to jest, jak działa i czym się wyróżnia na tle konkurencji.
Twoim zadaniem jest więc poznanie pragnień, lęku i problemów odbiorców.
Musisz dowiedzieć się jak wyobrażają sobie te w swoim umyśle.
W ten sposób możesz napisać tekst, która przemówi bezpośrednio do nich, tak jakby znaleźli „świętego Graala” i kupią to co masz.
A konwersja na Twojej stronie będzie o niebo lepsza niż średnia w branży:
Więcej o sekretach perswazyjnego pisania tekstów w kolejnych rozdziałach.
Na szczęście nie potrzebujesz żadnego formalnego wykształcenia, aby zostać copywriterem. Zamiast tego musisz być dobry w następujących umiejętnościach:
Jedno musimy sobie teraz wyjaśnić.
Nie staniesz się dobrym copywriterem z dnia na dzień. To wymaga czasu. Ale jest to umiejętność marketingowa, która będzie Ci się przydawała zawsze.
Możesz jej użyć, aby zdobyć klientów do swojej firmy, zwiększać konwersję sprzedażową, lub pisać jako niezależny copywriter, czy pracownik w agencji, że klienci będą z Ciebie bardzo zadowolenia i będziesz mógł z czystym sumieniem poprosić o podwyżkę.
A jeśli jesteś właścicielem biznesu to już wiesz dlaczego marketing jest ważny dla firmy i jak copywriting pomaga zdobywać klientów.
Przy okazji, kiedyś zrobiłem 2 bardzo ciekawe kursy, które do tej pory cieszą się bardzo dobrymi opiniami (i kosztują dosłownie parę zł):
Jeśli chcesz tworzyć treści, które doskonale konwertują, to musisz opanować jedną prostą regułę:
Musisz pisać tak jak na co dzień mówią Twoi klienci.
Podkreślam: jak mówią.
Dopiero jeśli będziesz „nadawał na tych samych falach”, to sprzedasz swój produkt.
Ale jak to zrobić?
Oto 2 najważniejsze strategie, aby zrozumieć swojego klienta, w efekcie za pomocą tekstu budować zaufanie i zwiększać konwersje.
Media społecznościowe to kopalnia wiedzy jeśli chodzi o to, aby poznać język klienta.
Do wyboru masz:
Grupy na Facebooku.
Zobacz o co pytają ludzie i jakie mają opinie w grupach tematycznych.
Poczytaj komentarze.
Kolejne to Reddit.
Analogicznie. Idź do grupy. Tutaj nazywa się to subreddit.
Spójrz co ludzie lubią, a czego nie i co im przeszkadza.
Jak wiesz, ludzie w internecie zachowują się inaczej niż na żywo.
Pomijam niekonstruktywny hejt, ale jeśli opinia jest uzasadniona to może być bardzo pomocna.
Przejrzyj więc te krytyczne, jak i pozytywne.
Poczytaj wszystkie krótkie teksty, jak i perełki gdzie ktoś daje prawdziwą recenzję:
Z tych tekstów wyłowisz najważniejsze zwroty, cechy i „słowa klucze”.
W tym rozdziale znajdziesz najlepsze zasady copywritingu jakie istnieją.
Zobaczysz jak możesz poprawiać napisane już teksty, jak i skutecznie pisać nowe treści.
Więc oto sekrety i zasady copywritingowe:
Każde zdanie, każdy paragraf, powinien wzbudzać chęć przeczytania kolejnego.
Pisał już o tym kiedyś legendarny copywriter Joe Sugarman:
The sole purpose of the first sentence in an ad is to get you to read the second sentence
Oto jedna z jego prac, jeśli znasz angielski to przestudiuj ten tekst uważnie:
W języku angielskim mówi się na to „bucket brigade”.
Ja używam określenia „zdanie przejściowe”.
Jest to zwrot, który wzbudza zainteresowanie. Trochę jak podczas oglądania serialu.
A wiesz jak niektóre seriale potrafią wciągać.
Oto kilka przykładów takich słów/zdań:
Zasada AIDA to potężna formuła copywritingowa.
AIDA to akronim który oznacza:
Wizualnie możemy to przedstawić w taki sposób:
AIDA działa na wielu przestrzeniach:
Na początku więc musisz napisać coś co przełamie wzorzec, tak aby na „chwilę się zawiesili”.
Później wzbudzasz zainteresowanie. Może to być coś nowego, albo Twoje unikalne spojrzenie na sprawę.
Później wzbudzasz pożądanie za pomocą korzyści jakie mogą osiągnąć.
I na koniec mówisz co mają zrobić.
Jest takie powiedzenie w języku angielskim:
Features tell, benefits sell.
Czyli cechy opowiadają, a korzyści sprzedają.
Przykłady:
CECHA | KORZYŚĆ |
Intuicyjny interfejs | Oszczędność czasu |
Można wymienić baterie | Nie musisz kupować całego nowego urządzenia |
Lekki rama w rowerze | Dalej jedziesz i mniej się męczysz |
Monitoring w szkole | Twoje dzieci są bezpieczne i się nie martwisz |
Zobacz na przykład jak bardzo dobrze robi to ClickUp:
Cechy to najczęściej jedno zdanie, a aby opisać benefity jakie dają użytkownikowi tworzą cały akapit.
Rzeczowe wezwania do działania (ang. call-to-action) w doskonały sposób pomagają już na pierwszy rzut oka stwierdzić, czy dana strona będzie konwertować, czy nie.
Możesz łatwo to zweryfikować już w kilka chwil.
A oto dlaczego:
Prospekt (osoba, która trafia na Twoją stronę) jest bombardowany setkami reklam codziennie.
Z tego powodu nauczyliśmy się filtrować wiadomości i częściowo w internecie działamy „automatycznie”.
To znaczy, że nie mam czasu analizować i zbyt długo zastanawiać się co zrobić dalej.
Dlatego:
Musisz dokładnie mówić co mają zrobić.
Oto przykład landing page, który zawiera lead magnet:
Najpierw chwytliwy nagłówek, a następnie później jasne i konkretne CTA.
Twoje wezwanie do działania nie musi być sloganem reklamowym na miarę firm z czołówki Fortune 500, ale pamiętaj, żeby powiedzieć dokładnie co mają zrobić.
Według badaczy z Nielsen Group: Ludzie kierują się zachowaniem innych ludzi, dzięki czemu można przedstawiać działania, przekonania i rady grup ludzi w marketingu, tak aby wywierać wpływ na użytkowników.
Popularność ta metoda zawdzięcza Robertowi Cialdiniemu, który już lata temu rozpropagował swoimi badaniami 6 zasad wywierania wpływu na innych.
Należą do nich:
Dowód społeczny to zjawisko psychologiczne, w którym ludzie odwołują się do zachowań innych, aby podejmować własne decyzje. Ta tendencja jest kreowana przez nasze naturalne pragnienie, żeby zachowywać się tak jak inni. Bez znaczenia czy chodzi o robienie zakupów, decydowanie, jak się ubrać, lub co zjeść i tak dalej.
Innymi słowy: dowód społeczny słuszności jest ważny, gdy ktoś decyduje, czy kupić to, co sprzedajesz.
I wiesz co robią profesjonalni copywriterzy?
Ich teksty są pełne:
Wejdź później na pierwszą lepszą stronę międzynarodowej korporacji, dla której tworzą teksty najlepsi marketerzy i poszukaj takich dowodów.
Na przykład wpisałem grammarly:
Używają kilkukrotnie social proof i to w różnych formach.
Od opisów w tekście, po tabele, infografiki i filmy z takimi danymi.
Ale jeśli dopiero zaczynasz karierę jako copywriter freelancer, albo chcesz się nauczyć skutecznie pisać teksty dla swojej nowo powstałej firmy to możesz natknąć się na pewien problem.
Ponieważ, nie masz jeszcze takiego dowodu.
Bo aby zdobywać social proof, potrzebujesz sprzedaży i to sporej.
Otóż możesz cofnąć się na ścieżce i nie musisz pokazywać od razu celu końcowego.
Możesz na przykład pokazać:
USP oznacza z angielskiego Unique Selling Proposition.
Czyli coś co Ciebie wyróżnia.
Czy Ty masz swoje USP?
Sprawdź to, odpowiedz mi teraz na pytanie:
„Dlaczego ktoś miałby kupić od Ciebie?”
Możesz napisać w komentarzu do tego wpisu.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Jak widzisz na grafice wyżej, podejść do swojej „wyjątkowej propozycji sprzedaży”, możesz z kilku perspektyw.
Może Twój towar ma taką samą jakość jak konkurent, ale jest tańszy?
Może wysyłasz paczki tego samego dnia?
Może masz lepszą gwarancję?
Albo po prostu unikatowy mechanizm działania?
Nieważne co by to było, Twój tekst musi JASNO komunikować Twój unikalny punkt sprzedaży.
Jednym z najlepszych przykładów, skutecznego USP w copywritingu jest firma Casper.
Możesz przez 100 dni testować materac, a jeśli będziesz niezadowolony to możesz go zwrócić.
Każdy chce żeby klienci kupowali TERAZ, a nie za jakiś czas.
Ale jak to zrobić?
Musisz podkreśli pilność.
Czyli to, że działanie trzeba wykonać teraz.
Oto przykłady jak dodać te metody w tekście:
Oczywiście, nie dodawaj ich losowo, tylko zadbaj aby pokrywały się ze stanem faktycznym. W innym przypadku stracisz zaufanie klienta.
Jeśli chcesz wiedzieć jak pisać skuteczne teksty reklamowe, to najpierw przytoczyć muszę słynne powiedzenie David’a Ogilvy’ego:
80% of people read the headline, and only 20% read the copy.
Czyli po polsku: 80% osób czyta nagłówek, a tylko 20% czyta tekst.
Szczerze, to nie wiem czy kiedyś ktoś to rzeczywiście przebadał, ale coś w tym jest.
Jeśli nagłówek nie będzie wciągający, to nikt nawet nie pofatyguje się, żeby czytać dalej.
Więc jakie są najlepsze metody, aby nagłówki i slogany szybko przyciągały wzrok?
Oto one:
Pamiętaj, lepiej być królem w niszy, niż słabeuszem na rynku globalnym.
Dlatego Twoje teksty muszą być pisane do konkretnych grup klientów.
Aby Ci z tym pomoc stworzyłem podstawową grafikę:
Tutaj wracamy częściowo do pierwszych rozdziałów tego artykułu, ale jest to niezbędne.
Zwykły nagłówek może wyglądać tak:
„Jak oszczędzać pieniądze”.
I on trafia do każdej grupy osób, czyli nie jest specyficzny.
Ty natomiast powinieneś kierować swój marketing do poszczególnych grup.
Wchodzisz w niszę.
Dla przykładu może to być:
„Jak oszczędzać pieniądze, żeby móc wybudować dom”.
Powinieneś stosować te zasady nie tylko do artykułów, ale do wszystkiego co piszesz. Od opisów produktów, po reklamy w Google Ads, lub social media i posty na blogu.
Jeśli Twój copywriting będzie trafiał personalnie do konkretnych grup, to łatwiej będzie Ci skalować.
Zobacz jak to robi Asana:
Mogli przecież napisać typowe „program do zarządzania projektami”. Ale wiedzą w czym tkwi problem ich grupy docelowej.
To „kontrola”.
Numery same w sobie powodują, że będziesz musiał pisać bardzo specyficzne nagłówki.
Pomagają więc z poprzednim punktem.
Zobacz dla przykładu mój wpis na temat optymalizowania konwersji.
A teraz zastanów się jakby brzmiał ten tytuł bez liczb.
Niezbyt dobrze prawda?
Cyfry przykuły Twoją uwagę i wzbudziły zainteresowanie.
Znane najlepszym copywriterom badanie Conductor, pokazuje, że nagłówki posiadające liczby, zgarniają nawet 36% kliknięć więcej niż nagłówki bez liczby.
W dodatku kobiety szybciej zauważają liczby, więc jest to bardzo ważne w branżach „żeńskich”:
Staraj się także używać nieparzystej liczby. Badanie MOZ-Outbrain pokazuje, że nagłówki o nieparzystych numerach mają więcej kliknięć niż nagłówki z parzystą liczbą.
Najlepsze nagłówki i copywriting zawsze wzbudzają emocje.
Pytanie brzmi, jak takie emocje tworzyć?
Po pierwsze naucz się używać odpowiednich słów.
W języku polskim mamy podział na słowa neutralne i zabarwione emocjonalnie.
Słowa wzbudzające emocje to:
Mówiąc o wyrazach nacechowanych emocjonalnie, mamy na myśli m.in. słowa pogardliwe, lekceważące, ironiczne, obelżywe, żartobliwe i pieszczotliwe. W słownikach języka polskiego barwę emocjonalną wyrazów wskazują kwalifikatory, np. kwalifikator pogard. umieszczony przy wyrazie kuchara oznacza, że używając tego wyrazu w stosunku do kogoś, okazujemy mu pogardę.
https://zpe.gov.pl/a/slowa-neutralne-i-zabarwione-emocjami/DW3uvzu3w
Oczywiście nie chcesz przesadzić, wystarczy 1 takie słowo. Nikt nie chce czytać tytułów: „Nowy, szybki i ekscytujący sposób, wprost od naukowców z USA, który działa bardzo skutecznie, ale nikt jeszcze o tym nie wie.” 😉
Postaraj się po prostu wpleść w nagłówek: sekret, teraz, nie wierzyli dopóki tego nie pokazał, itp.
Jeśli chcesz sprawdzić jak emocjonalny jest Twój tytuł, to zrobisz to w jednym z analizatorów nagłówków aminstitue, lub coschedule. Niestety działają tylko w języku angielskim.
FOMO, to z angielskiego Fear Of Missing Out. Czyli strach przed przegapieniem czegoś.
Oczywiście nie działa to zawsze, i zależy o czym piszesz, ale warto znać tę technikę copywriterską.
Jednym z najgorszych błędów, jest to kiedy prospekt ląduje na stronie firmowej i nie wie czym się oni zajmują.
Drugim błędem jest to, jeśli firma pisze tylko o nich.
„Jesteśmy liderem”.
„Jesteśmy najlepsi”.
„Nasza firma wygląda tak… i tak”.
NIKOGO TO NIE OBCHODZI!
Konsumentów interesuje ich własne dobro.
W czym mi to ma pomóc?
Co mi to da?
Zobacz jak łatwo komunikuje to mailchimp:
Język korzyści to sposób pisania, aby odbiorca zauważył korzyść z kupna określonej usługi czy produktu.
Należy w taki sposób przedstawić usługę, lub produkt, aby namówić kogoś do kupna.
Chodźmy do kolejnego ważnego rozdziału.
Wstęp jak bardzo ważny.
Jeśli nie będzie on tak samo interesujący jak nagłówek to nikt nie przeczyta Twojego artykułu, czy opisu na stronie.
Jeśli wrócą do przeglądarki, czy do social media na których kliknęli Twoją reklamę, to wiedz, że straciłeś ich na dobre.
Więc jak możesz zainteresować, aby chcieli czytać?
Oto sprawdzone sposoby:
W języku angielskim mówi się na to „hook”, czyli haczyk.
Jednym z dobrych przykładów może być serial „Tiger King” na netflixie. Podczas premiery w pierwszy weekend obejrzały go, aż 34 miliony:
Dlaczego wzbudzili takie zainteresowanie?
Ekscentryczny gej, hodowca tygrysów, zamieszany w sprawy dotyczące wykorzystywania i morderstwo na zlecenie…
…brzmi ciekawie.
Ludzie czytając taki opis od razu myślą: „wow, że co?”
Następnie sprawdzają i sam wiesz jak seriale potrafią wciągać…
Jeśli masz problemy z kreatywnością, oto kilka schematów:
Historie wciągają.
Dobry storytelling sprzedaje.
To tak jak z filmem.
Ma on fabułę, główną historię, ale one dzielą się na mniejsze części.
W tym rozdziale poznasz zasady jak pisać skuteczne teksty.
I to bez znaczenia, czy chodzi o:
Oto przykłady i zasady:
Ta metoda działa świetnie.
Zastanów się co czyta Ci się lepiej.
Podręczniki na studiach, czy wiadomości od przyjaciela?
Style pisania różnią się pomiędzy sobą.
Styl swobodnego redagowania tekstu nazywa się stylem konwersacyjnym.
Chodzi o to, aby teksty nie były nudne i brzmiały naturalnie.
Jedną ze wskazówek jakie mogę Ci dać, to żebyś po napisaniu przeczytał tekst na głos.
Czy brzmi jak rozmowa? Jest naturalny, a może zbyt formalny i nudny?
Jeśli coś brzmi „dziwnie”, to po prostu to przepisz na nową wersję.
Krótkie zdania = lepszy tekst.
Wydaje się to dosyć oczywiste. Niestety większość stosuje zdania wielokrotnie złożone.
Za długie zdania są trudne dla czytelnika. A jak coś jest dla nas trudne to zaczynamy się nudzić, bo nie nadążamy.
Istnieje wiele badań na potwierdzenie tej zależności.
Według badania American Press Institute im dłuższe zdania, tym mniej zrozumieją Twoi czytelnicy. Wynika z nich, że:
Co się stało?
Osoby, które czytały artykuł z krótszymi zdaniami rozumiały o 711% lepiej.
Także ułatwiaj osobom które Ciebie czytają.
Unikaj zdań w stylu:
Wiele osób ma problemy z copywritingiem. Próbowali wielu kursów i szkoleń. Żadne z nich nie działało.
Zamiast tego pisz jak do 1 osoby:
Jeśli to czytasz to znaczy, że chcesz być lepszym copywriterem. Próbowałeś wielu kursów i szkoleń. Żadne z nich dla Ciebie nie działały.
Widzisz różnicę?
I tak samo działa to w B2B.
Zapamiętaj. B2B to też ludzie.
Zobacz te 2 przykłady z językoznawstwa.
Strona bierna:
Karczma była odwiedzona przez Adama.
Strona czynna:
Adam odwiedził karczmę.
Jak widzisz, strona czynna brzmi o niebo lepiej.
Nie ma nic gorszego niż przerażająca „ściana tekstu”.
W rzeczywistości długie akapity sprawiają, że od razu mamy poczucie „nie chcę tego czytać”.
Obecnie ludzie w internecie raczej przeszukują tekst (przeglądają), więc stosuj spacje, nagłówki, entery i ułatw im to.
Z resztą zobacz jak ja piszę, i jak przyjemnie Tobie czyta się takie teksty.
Mogą to być multimedia:
Multimedia poprawiają jakość treści. Badanie Uniwersytetu Claremont wykazało, że obrazy mogą zwiększyć wiarygodność tekstu o 75%.
Po co wymyślać koło na nowo?
Tak samo copywriting posiada swoje sprawdzone wzorce.
Istnieją po to, aby ułatwić Tobie pracę.
Jest to w każdym zawodzie, nawet notariusze i prawnicy mają swoje wzorce, które tworzą strukturę.
Więc zacznijmy.
Oto szablon email marketingowy:
Oto szablon oferty:
Zobacz też: Jak napisać poradnik.
Oto szablon ogłoszenia:
Oto schemat pisania biuletynu:
Oto schemat strony landing page:
Jeśli chcesz znaleźć najlepszy kurs copywriting to podczas jednej sesji Q&A na moim kanale YouTube obiecałem, że nauczę ludzi prawdziwej sztuki pisania tekstów sprzedażowych i skutecznych ofert.
Teraz mam zamiar dotrzymać tej obietnicy.
Z tego powodu stworzyłem szkolenie copywriting kurs perswazyjnego pisania.
Zwróć szczególną uwagę na to co zaraz powiem. Umiejętność pisania reklam i/lub ofert, które sprzedają, jest zdecydowanie najwspanialszą umiejętnością, która zbliża do zarabiania konkretnych pieniędzy, jaką można kiedykolwiek zdobyć. Jeśli opanujesz tę umiejętność, nigdy więcej nie będziesz musiał martwić się o sukces w biznesie. Umiejętność napisania tekstów, czyli copywritingu przynoszącego zyskowne zlecenia jest tak rzadka jak politycy którzy zawsze mówią prawdę.
https://szkolenie.rafalszrajnert.pl/
Więc chcesz miec więcej leadów i sprzedaży z reklam, bez zwiększania budżetu.
(aktor) Kto by nie chciał?
Jasne, dzisiaj pokaże Ci jak to zrobić z ciekawszymi tekstami, które spowodują że więcej osób kliknie w Twoją reklamę, z reklamy przejdzie na stronę i kupi.
Zacznijmy!
Zobacz jak przebiega typowy schemat pisania reklamy, albo tekstu sprzedażowego.
(Gif, wściekłego człowieka)
Jeśli chcesz być w czymś lepszy to polecam metodę Charliego Mungera (wspólnik Warrena Buffeta, miliarder).
Inversion thinking. Czyli myślenie rewersem.
Więc najpierw zacznijmy od tego jak nie pisać reklam.
Czyli co możesz zrobić, żeby były nudne, nieskuteczne i mało osób w nie klikało.
Musisz:
Dzięki temu masz już pojęcie czego nie robić.
Stosując myślenie rewersem możesz zrozumieć w łatwy sposób ważne założenia.
A teraz przejdźmy do tego co możesz robić aby już bezpośrednio wpłynąć na skuteczność tekstu:
Żeby klient był bohaterem, opowieści to musisz poznać jego na wylot. Oto pytania:
Jak znasz profil klienta, co go boli, co motywuje do działania i do czego dąży to zaczynasz działać według schematu:
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Copywriter tworzy głównie teksty i slogany wykorzystywane w reklamie. Dodatkowo przygotowuje także scenariusze do spotów reklamowych, redaguje teksty na stronach internetowych, ulotkach, plakatach, folderach, pisze prace, opowiadania, artykuły i książki (tzw. ghostwriting).
Biblia copywritingu jest to książka Dariusza Puzyrkiewicza, która cieszy się bardzo dobrymi opiniami w internecie. Osobiście nie czytałem więc nie mogę się wypowiedzieć.
Do najlepszych należą:
1. David Ogilvy
2. Gary Halbert
3. Robert Bly
4. Joe Coleman
5. Joseph Sugarman
6. Laurence Blume
7. Brian Clark
8. Claude Hopkins
9. Clayton Makepeace
10. Drayton Bird
11. Leo Burnett
Media społecznościowe spowodowały wysyp copywriterów w szczególności na grupach FB. Niestety są to osoby, które na pisaniu dobrych tekstów za bardzo się nie znają, ale oferują na prawdę niskie stawki. Dobry copywriter wycenia się na około 50 zł za 1000 zzs.
Polecam przestudiować kilka razy cały ten wpis i zacząć wdrażać paragrafy jak ćwiczenia. Jeśli natomiast chcesz iść o krok dalej to polecam swój kurs copywritingu i perswazyjnego pisania tekstów.
Standardowa stawka dla copywritera, który pisze teksty na poziomie i prowadzi własną firmę, lub pracuje w agencji copywritingowej to około 50 zł za 1000 znaków ze spacjami. Na giełdach tekstów za precle i zaplecza jest to stawka 1-3 zł/1000zzs.
Lingwistyka stosowana to dziedzina nauki, która zajmuje się badaniem i rozpoznawaniem zagadnień powiązanych z językiem oraz stara się rozwiązywać występujące w praktyce problemy językowe. Powiązane z nią działy to: językoznawstwo, psychologia, dydaktyka, socjologia, oraz antropologia.
Ghostwriter (ang. pisarz-widmo) – to copywriter, który za wynagrodzeniem pisze, koryguje lub redaguje różne teksty w tym pisze biografie sławnych osób.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.