Zawartość strony
Marketing CPA (Cost Per Action) to strategia marketingu, która pokazuje ile będziemy musieli zapłacić za dane działania (akcję) np. za kupno, czy wypełnienie formularza.
MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.
Kliknij w obrazek poniżej:
W mega skrócie. CPA polega na tym że sklep płaci za reklamę tylko wtedy gdy sprzeda dany produkt. Z drugiej strony osoba która sprzeda ma płaconą atrakcyjną prowizję. Jest to po prostu marketing afiliacyjny, albo partnerski. Przy czym osoba sprzedająca nie musi mieć swojej strony internetowej. Może to robić na inne sposoby, na grupach na fejsie, na ig, poprzez emaile, na messengerze, czy na setki innych sposobów.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Zdradzę Ci kilka z nich, ale to z chwilę.
Po drugie – potrzeba Ci sieci partnerskiej. Poniżej te które dobrze płacą, także polecam zarejestrować się w każdej z nich.
I jeśli jesteś zarejestrowany to jeśli ktoś kupi z Twojego linka, to Ty dostajesz prowizję. Produktów i usług jest cała masa, od kredytów, po suplementy diety czy książki itp.
Oczywiście jak masz bloga to najpopularniejsza metoda to pisanie artykułów o danym produkcie, albo list. Np lista 10 najlepszych lornetek, ranking kredytów itp.
Ponadto takie linki możesz wstawiać na grupach czy forach, a także w relacjach. Jak ktoś kliknie w relacje i przejdzie do danej strony, to wszystko co kupi jest liczone jako prowizja dla Ciebie.
Okej, a teraz bardziej oficjalnie.
Definicja CPA – cost per action, lub cost per acquisition. Jest to koszt ściśle określonej akcji (konwersji) w sklepie czy na stronie internetowej. Często CPA stanowi model rozliczeń reklamodawcy z wydawcą, gdzie reklamodawca dostaje prowizję za określone działania użytkowników na stronie internetowej. Do takich działań można zaliczyć np.: wygenerowanie leada, wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku, pdf, sprzedaż.
Sieci CPA następnie promują te kampanie za pośrednictwem podmiotów stowarzyszonych.
Podmioty stowarzyszone CPA otrzymują ustaloną opłatę za każdym razem, gdy polecony gość ukończy akcję lub ofertę.
Ale o tym za chwilę.
Bo najpierw zastanówmy się jak wygląda typowy model reklamowy dla osoby sprzedającej online.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Jeśli chodzi o marketing firmy w internecie, zwrot z inwestycji (ROI) ma kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu.
Zobacz reklamy internetowe. Po przelaniu ciężko zarobionych pieniędzy na reklamy w Google lub na Facebooku, musisz poważnie optymalizować swoje kampanie – testować, poprawiać i mieć nadzieję, że wszystkie kliknięcia ostatecznie zamienią się w sprzedaż.
Gdy weźmiesz pod uwagę marżę zysku brutto, koszty wysyłki i inne wydatki, trudno jest utrzymać wystarczająco wysoki zwrot z inwestycji, aby zwiększyć skalę działań marketingowych.
Tu właśnie pojawia się marketing CPA.
Marketing CPA może być najbardziej skalowalnym i zapewniającym zwrot z inwestycji sposobem zarabiania w internecie.
W przeciwieństwie do innych taktyk marketingowych, w których płacisz za reklamowanie swojej marki bez gwarancji sprzedaży, marketing CPA pozwala płacić dopiero po sprzedaży według określonej przez Ciebie stawki.
Na przykład, jeśli sprzedajesz buty za 100 PLN i płacisz swoim partnerom CPA 10% prowizji po sprzedaży, płacisz tylko 10 PLN na wydatki marketingowe i cieszysz się zwrotem z nakładów na reklamę (ROAS) w wysokości 10: 1. To znaczny zwrot.
I działa to też w drugą stronę, czyli jeśli ktoś chce zarabiać na afiliacji.
Model CPA to prosta koncepcja, gdy przyjrzymy się, jak to działa i kto jest w to zaangażowany.
Marketing CPA jest bardzo opłacalny, gdy docierasz do właściwych odbiorców (jako partner).
W porównaniu z innymi kanałami marketingu e-commerce , formuła kosztu działania oferuje szereg korzyści, w tym:
CPA to model łatwy w konfiguracji.
Marketing CPA jest łatwy do uruchomienia: potrzebujesz tylko strony internetowej, grupy czy innej formy w której skupiasz wielu ludzi i sieci CPA. Wykorzystanie tej techniki marketingowej wymaga z góry bardzo niewielkiego kapitału.
Jeśli chodzi o znalezienie idealnej niszy to jest to prawdopodobnie najważniejsza część marketingu afiliacyjnego CPA / CPI. Badanie niszy jest ULTRA ważne.
Tworzenie treści i nie przeprowadzanie odpowiednich badań nad tym, czego chcą Twoi klienci, jest błędem.
W rzeczywistości niemożliwe jest tworzenie angażujących i konwertujących treści, jeśli nawet nie wiesz, co zamierzasz promować!
Fajną rzeczą w badaniach niszy jest to, że poznajesz pewne smaczki.
Najlepiej jeśli będziesz oscylował w okół tematów które Ciebie interesują.
Kolejna ważna kwestia. Znalezienie odpowiednich słów kluczowych.
Tak jak w przypadku badań nisz, musisz znaleźć odpowiednie słowa kluczowe. Teraz, dla tej konkretnej metody CPA, zamierzamy zbadać słowa kluczowe, które są powiązane.
Dzięki tym słowom kluczowym chodzi o to, aby zyskać wysoką pozycję w YouTube i Google, aby zyskać odwiedzających.
W przypadku każdej firmy musisz przeprowadzić badania. Marketing afiliacyjny to 70% badań i 30% promocji. Wdrażając ten procentowy plan przepływu pracy w metodzie CPA, będziesz w stanie zarobić więcej pieniędzy.
Dzieje się tak, ponieważ po ustaleniu grupy docelowej i trudności w dotarciu do odbiorców łatwiej jest uzyskać ruch. Wielu ludzi nawet robi słabe treści, słabe wpisy czy filmy i nadal kieruje ludzi na stronę docelową.
Do badania słów kluczowych świetnie sprawdza się semrush: link
OK, więc zbadaliśmy naszą niszę i znaleźliśmy nasze słowa kluczowe. Świetnie, teraz zajmijmy się najzabawniejszą częścią, jaką jest tworzenie treści!
Do tego będziesz potrzebować swoją stronę internetową, oto jak możesz to zrobić w prosty sposób.
Mega proste!
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
CPA (Cost Per Acquisition) to stosunek kosztów reklamy do liczby zdobytych klientów. Aby obliczyć CPA, należy podzielić całkowite koszty reklamy przez liczbę płacących klientów, którzy w wyniku reklamy dokonali zakupu.
CPC (cena za kliknięcie) można obliczyć dzieląc koszt reklamy przez liczbę kliknięć. Na przykład, jeśli masz budżet reklamowy w wysokości 100 zł i osiągnąłeś 1000 kliknięć, wówczas twój CPC wynosi 0,1 złotego.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.