Co to jest dom mediowy? Na czym polega praca w domu mediowym? (przykłady, definicja)

Franchising – definicja oraz sposób działania (przykłady jak zarobić)
18 lutego, 2023
Rzeczoznawca majątkowy -jak zostać rzeczoznawcą majątkowym (przykłady, definicja)
18 lutego, 2023

Co to jest dom mediowy? Na czym polega praca w domu mediowym? (przykłady, definicja)

dom mediowy

Czym zajmuje się dom mediowy?

Dom mediowy to firma, która specjalizuje się w kampaniach reklamowych. Do planowania takich kampanii reklamowych domy mediowe wykorzystują media masowe.

Wśród takich mediów masowych znajduje się telewizja, prasa, radio i Internet. Celem agencji mediowych jest wybranie najskuteczniejszych środków przekazu do tego, aby kampania reklamowa odniosła sukces. Domy mediowe często powstają w wyniku przekształcenia mniejszych agencji marketingowych.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

W ten sposób agencje mediowe zdobywają potrzebne doświadczenie, które następnie wykorzystują przy planowaniu wyspecjalizowanych kampanii reklamowych. Planowanie kampanii reklamowych to nie jedyne zajęcie, którym zajmują się profesjonalne agencje mediowe. Do obowiązków takich agencji mediowych zalicza się planowanie strategii marketingowej i dokonanie zakupu kampanii reklamowej przy wykorzystaniu danego środka przekazu.

Domy mediowe często są niezbędne na różnych etapach kampanii reklamowej, gdzie czuwają nad ich przebiegiem. Warto tutaj wspomnieć, iż domy mediowe często łączą się w większe organizacje, co przekłada się na możliwości. Początek agencji mediowych sięga agencji reklamowych, które również organizowały kampanie reklamowe i promowały wybrane marki poprzez dostępne media. W ostatnich latach nastąpił gwałtowny wzrost zapotrzebowania na kampanie reklamowe, które są organizowane w najróżniejszych mediach masowych.

Najczęściej do kampanii reklamowych jest wykorzystywany Internet, który daje przedsiębiorstwom ogromną przestrzeń do działań marketingowych. Rynek wymusił na agencjach reklamowych stworzenie odpowiednich działów mediowych, które zajmowały się planowaniem skutecznych kampanii. Aktualnie agencje mediowe często działają jako osobne spółki, które posiadają własny kapitał i pracowników. Domy mediowe zyskały możliwość zaoferowania usług szerszej bazie klientów. 

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Co należy do zadań domu mediowego?

Domy mediowe w większości zajmują się planowaniem i tworzeniem efektywnych kampanii reklamowych. Kampanie reklamowe są emitowane w różnych mediach masowych, które umożliwiają  dotarcie do konkretnej grupy odbiorców. Podczas planowania takich kampanii reklamowych domy mediowe szukają odpowiednich środków przekazu, a następnie wykupują do nich dostęp.

Najczęściej agencje mediowe wykorzystują najpopularniejsze media masowe, jak telewizja, prasa lub Internet. Działania w sieci są aktualnie uważane za najskuteczniejsze, które najłatwiej monitorować. W zależności jednak od grupy społecznej domy mediowe muszą znaleźć środki przekazu, które będą dopasowane i dadzą najlepszy efekt.

Do obowiązków agencji mediowych należy również negocjowanie cen z dostawcami, którzy posiadają dane media. Agencje mediowe mają odpowiednich pracowników, którzy znają panujące ceny na rynku i potrafią skutecznie negocjować. W ten sposób domy mediowe często są w stanie zaoferować atrakcyjne ceny na kampanie reklamowe, które są prowadzone za ich pośrednictwem. Podczas negocjacji oprócz ceny agencja mediowa próbuje uzyskać lepszy czas reklamowe.

Jest to kolejny czynnik, który wpływa na efektywność danej kampanii reklamowej. W przypadku telewizji lub radia, czas emitowania danej reklamy ma ogromne przełożenia na zasięgi. W wybranych porach dnia daną audycję potrafi oglądać lub słuchać większa liczba odbiorców. Agencje mediowe nigdy nie prowadzą swoich działań bez wcześniejszej analizy i przeprowadzenia kompleksowych badań. Przeprowadzenie takich badań medialnych pozwala agencji medialnej zaplanować lepszą kampanię reklamową, co przełoży się na ostateczny efekty. Domy medialne posiadają tego odpowiednie narzędzia do badań rynku i wyszkolonych pracowników. Badania medialne to ważna część każdej kampanii reklamowej, która jest w fazie projektowania.

Na podstawie badań reklamodawca potrafi ocenić, czy dana kampania reklamowa ma sens i przełoży się na wymierne korzyści. Warto tutaj wspomnieć, iż w Polsce działa wiele takich profesjonalnych domów mediowych, które zajęły w ostatnich latach znaczną część rynku. Reklamodawcy chętnie korzystają z usług takich agencji mediowych, co przynosi im korzyści i buduje oczekiwane zasięgi.

Domy mediowe oferują swoim klientom szeroki pakiet usług, od planowania kampanii reklamowych, wyboru odpowiednich mediów, aż  po monitorowanie wdrożonych działań. Po każdej kampanii reklamowej klient otrzymuje kompleksowy raport, gdzie opisane są szczegółowe wyniki działań takiej agencji medialnej. Na podstawie wyników reklamodawca jest w stanie określić, czy współpraca z daną agencją mediową ma sens.

Jakie domy mediowe działają w Polsce?

W Polsce działają liczne domy mediowe, które posiadają duży wpływ na rynek reklamy. Poszczególne domy mediowe często łączą się w większe organizację, co zwiększa ich możliwości na danym rynku i poszerza ofertę. Nierzadko domy mediowe należą do grup reklamowych, które posiadają zasięg działania rozrzucony na kilka państw.

Do takich największych domów mediowych działających również w Polsce zalicza się Starcom Mediavest Group, Interpublic Group, Havas Media, Wavemaker, WPP plc lub Omnicom Group. Wspomniane agencje medialne często posiadają globalny zasięg i działają w wielu krajach na całym świecie. Wspomniana agencja mediowa Starcom pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i świadczy swoje usługi w wielu krajach.

Do planowania swoich kampanii reklamowych wykorzystuje liczne dane, analizy i specjalną strategię cyfrową. Założona w 2000 roku agencja zatrudnia aktualnie ponad osiem tysięcy pracowników. Interpublic Group to kolejna agencja reklamowa, która działa na cały świecie i generuje zyski opiewające na miliardy dolarów. Spółka jest notowana na giełdzie w Stanach Zjednoczonych i posiada bogatą historię. Omawiana agencja mediowa została założona w 1930 roku i działa prężnie do dnia dzisiejszego.

Na liście popularnych domów mediowych nie może zabraknąć francuskiego przedsiębiorstwa, które działa w tej branży od 1835 roku. Przedsiębiorstwo Havas posiada swoją siedzibę  w Paryżu i zajmuje się szeroko pojętym public relations. Przedsiębiorstwo reklamowe powstało z inicjatywy francuskiego pisarza, którym był Charles-Louis Havas. Przez lata agencja medialna należała do grupy najnowocześniejszych, które działały w tej branży. W Polsce działają domy mediowe, które posiadają własny kapitały lub zagraniczny.

Usługi oferowane przez domy mediowe bez zagranicznego kapitału są na wysokim poziomie. Wiele z takich domów mediowych działających w Polsce specjalizuje się w określonych dziedzinach. Często wybrane domy mediowe specjalizują się w kampaniach reklamowych prowadzonych przy wykorzystaniu danego medium. Przykładem takiego medium jest Internet, który w ostatnich latach jest chętnie wykorzystywany przez marki do promowania.

Agencje medialne to często najlepszy wybór dla początkujących firm, które chcą przebić się na rynku. Większość z takich agencji posiada odpowiednie wpływy i znajomości ze świata mediów, które są w stanie wykorzystać podczas organizowania kampanii reklamowych. Początkujące firmy nawiązując współpracę z takim domem mediowym mogą oddelegować znaczną część obowiązków związanych z marketingiem i skupić się na innych kwestiach.

Na czym polega praca w domu mediowym?

Praca w domu mediowym to rodzaj pracy, w której pracownik wykonuje swoje obowiązki wirtualnie z dowolnego miejsca, zwykle z domu lub z innego zdalnego miejsca. Praca w domu mediowym jest coraz bardziej popularna, ponieważ dzięki rozwojowi technologii i narzędzi komunikacyjnych, wiele zadań może być wykonywanych zdalnie, a to pozwala na oszczędność czasu i kosztów związanych z dojazdem do biura.

Pracownicy w domu mediowym wykonują różne zadania związane z branżą mediową, takie jak:

  1. Planowanie i realizacja kampanii reklamowych: pracują nad projektowaniem, koordynowaniem i realizacją kampanii reklamowych na różnych platformach mediowych, takich jak telewizja, radio, prasa, internet itp.
  2. Marketing internetowy: zajmują się marketingiem internetowym, w tym projektowaniem stron internetowych, kampanii e-mail marketingowych, kampanii reklamowych w mediach społecznościowych, tworzeniem treści dla witryn internetowych i innych.
  3. Produkcja treści: produkują treści wideo, zdjęcia, grafiki i teksty dla różnych mediów, takich jak strony internetowe, reklamy, filmy reklamowe, materiały promocyjne i inne.
  4. Analiza i raportowanie wyników: analizują i raportują wyniki kampanii reklamowych, śledzą statystyki ruchu na stronach internetowych i innych danych związanych z mediami, aby wyciągać wnioski i podejmować decyzje dotyczące strategii marketingowych.
  5. Kontakt z klientami: utrzymują kontakt z klientami, zarządzają projektami i prezentują wyniki kampanii reklamowych.

W pracy w domu mediowym ważne jest posiadanie dobrego sprzętu komputerowego, łącza internetowego i narzędzi komunikacyjnych, takich jak Skype, Zoom, Slack, czy Trello, które ułatwiają pracę zdalną i umożliwiają komunikację z zespołem i klientami.

Czym zajmują się tzw domy mediowe i dlaczego ostatnio obserwujemy wśród nich dużą koncentrację kapitału (fuzje)?

Domy mediowe to organizacje marketingowe, które planują i kupują kampanie reklamowe w mediach masowych. Większość domów mediowych w Polsce należy do międzynarodowych grup reklamowych, co może być jednym z powodów fuzji i koncentracji kapitału w tej branży.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Co to jest dom mediowy? Na czym polega praca w domu mediowym? (przykłady, definicja) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)