Zawartość strony
Model teorii motywacji Herzberga ma wiele różnych nazw, w tym teorię dwóch czynników, teorię motywacji i higieny Herzberga oraz teorię struktury pojedynków i te wymienione w pierwszym paragrafie. Będziemy używać tych terminów zamiennie w tym artykule.
Frederick Herzberg opracował ten model w 1959 r. Dokonał tego, przeprowadzając wywiady z ponad 200 specjalistami. Jao kryterium doboru osób do wywiadów używano ich postawy czyli, kiedy rozmówcy byli w najlepszym i najmniej zadowoleni ze swojej pracy.
Dwuczynnikowa teoria Herzberga dowodzi, że istnieją dwa czynniki, które organizacja może dostosować, aby wpłynąć na motywację w miejscu pracy.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Czynniki te to:
Dwuczynnikowa teoria Herzberga próbuje dotrzeć do źródła motywacji w miejscu pracy. Możesz wykorzystać tę teorię, aby uzyskać najlepszą wydajność ze swojego zespołu.
Wpływ czynników motywujących i higienicznych podsumowano na poniższym schemacie. Zauważ, że często zobaczysz motywatory określane jako czynniki satysfakcji, a czynniki higieny określane jako czynniki niezadowolenia.
Szkolenie z motywacji
Zamów szkolenie dla siebie, swojej firmy lub pracowników. Kontakt poniżej.
+48 790-768-482
info@rafalszrajnert.pl
Pisząc wiadomość e-mail prosimy w tytule wpisać- motywacja szkolenie, lub dwuczynnikowa teoria Herzberga
Ogólnie rzecz biorąc, istnieją cztery stany, w których organizacja lub zespół może się znaleźć, jeśli chodzi o teorię dwóch czynników Herzberga.
1. Wysoka higiena i wysoka motywacja
To idealna sytuacja, do której powinien dążyć każdy menedżer. Tutaj wszyscy pracownicy są zmotywowani i mają niewiele skarg.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
2. Wysoka higiena i niska motywacja
W tej sytuacji pracownicy mają niewiele skarg, ale nie mają dużej motywacji. Przykładem takiej sytuacji jest konkurencja w zakresie wynagrodzenia i pracy, ale praca nie jest zbyt interesująca. Pracownicy są po prostu po to, aby odebrać swoje wynagrodzenie.
3. Niska higiena i wysoka motywacja
W tej sytuacji pracownicy są bardzo zmotywowani, ale mają wiele skarg. Typowym przykładem tej sytuacji jest praca, która jest ekscytująca i naprawdę interesująca, ale płaca i warunki są za konkurencją w tej samej branży.
4. Niska higiena i niska motywacja
Jest to oczywiście zła sytuacja dla organizacji lub zespołu. Tutaj pracownicy nie są zmotywowani, a czynniki higieny nie są do zera.
Istnieje dwustopniowy proces wykorzystania modelu teorii dwóch czynników motywacji Herzberga w celu zwiększenia zaangażowaniaTwojego zespołu.
Pierwszym krokiem do zwiększenia motywacji Twojego zespołu jest upewnienie się, że czynniki higieny nie powodują niezadowolenia.
Każda osoba zbada czynniki higieny na podstawie własnego, unikalnego systemu odniesienia. Ważne jest, aby współpracować z każdym członkiem zespołu, aby zrozumieć jego konkretną perspektywę.
Niektóre typowe kroki w celu usunięcia stresorów higienicznych to:
Po usunięciu stresorów higienicznych następnym krokiem jest zwiększenie zadowolenia z pracy każdego członka zespołu. Ponownie wymagane będzie unikalne podejście dla każdego pracownika.
Trzy techniki, które można zastosować do tego celu:
Wzbogacanie pracy oznacza wzbogacanie pracy członka zespołu, dając jej bardziej wymagające lub złożone zadania do wykonania. Te bardziej złożone zadania powinny uczynić pracę bardziej interesującą.
Poszerzenie pracy oznacza udostępnienie członkowi zespołu większej różnorodności zadań do wykonania. Ta różnorodność może również uczynić pracę bardziej interesującą.
Zauważ, że wraz z powiększaniem zadań zwiększa się różnorodność zadań, ale nie trudność tych zadań. Gdyby trudność wzrosła, byłoby to wzbogacenie pracy.
Wzmocnienie pracownika oznacza zwiększenie odpowiedzialności każdego członka zespołu. Można tego dokonać, powoli zwiększając zakres odpowiedzialności, którą przekazujesz pracownikowi.
Niektóre typowe krytyki teorii motywacji Herzberga obejmują:
Szkolenie z motywacji
Zamów szkolenie dla siebie, swojej firmy lub pracowników. Kontakt poniżej.
+48 790-768-482
info@rafalszrajnert.pl
Pisząc wiadomość e-mail prosimy w tytule wpisać- motywacja szkolenie
Motywacja do pracy to kwestia która nurtuje badaczy jak i menedżerów. Jak myślisz. czy wpływ dwuczynnikowej teorii herzberga ma wystarczający kontekst motywacyjny aby zaspokoić ich wymagania? Czy samorealizacja o której mówił Maslow dotyczy wykonywanej pracy i wpływa na poziom niezadowolenia?
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Teoria czynników motywacyjnych herzberga to teoria zarządzania, która twierdzi, że wpływ na motywację pracowników mają dwie różne grupy czynników: czynniki wzmacniające (satysfakcja) i czynniki higieniczne (dyskomfort). Teoria twierdzi, że czynniki wzmacniające są odpowiedzialne za wytwarzanie pozytywnych uczuć i doświadczeń, które pozytywnie wpływają na motywację pracowników. Natomiast czynniki higieniczne są odpowiedzialne za utrzymanie pracowników w przyzwoitym stanie i zapobieganie ich demotywacji.
Motywacja zewnętrzna to wszelkiego rodzaju bodźce, które wyzwalają w nas chęć do wykonywania czegoś lub osiągnięcia danego celu. Mogą to być nagrody finansowe, pochwały lub uznanie innych. Motywacja wewnętrzna to wewnętrzne pobudzenia, które wyzwalają w nas chęć do wykonywania czegoś lub osiągnięcia danego celu. Może to być wewnętrzna potrzeba wykonania danej rzeczy, aby mieć poczucie satysfakcji lub aby udowodnić sobie lub innym, że można to zrobić.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.