Email newsletter -co to jest i jak go stworzyć?

Optymalizacja obrazów pod SEO i pozycjonowanie grafiki w Google (image SEO)
26 grudnia, 2022
Pozycjonowanie stron internetowych -co to jest SEO (3 zasady)
26 grudnia, 2022

Email newsletter -co to jest i jak go stworzyć?

Email newsletter

Więc nie wiesz jak napisać newsletter tak aby inni chcieli go czytać?

Nic prostszego!

W tym wpisie poznasz, co to jest newsletter i jak pisać skuteczne wiadomości.

Co To Jest Newsletter?

Newsletter definicja: inaczej nazywany jako biuletyn to wiadomość e-mail, którą możesz wysłać klientom, aby poinformować ich o najnowszych produktach i usługach Twojej marki. Możesz także dzielić się cennymi wiadomościami branżowymi, wpisami na blogu lub informować o zniżkach i ofertach.

Lista mailingowa e-mail marketing

Zazwyczaj celem newslettera email jest promocja produktu lub usługi i stworzenie indywidualnego punktu kontaktu z subskrybentami wysyłając wiadomości poprzez e-mail. Celami e-mail marketingu newsletterowego mogą być takie rzeczy, jak poprawa współczynnika otwarć i współczynnika klikalności, pozyskanie nowych subskrybentów lub stworzenie najlepszego e-maila pod względem konwersji.

Newsletter możesz wysyłać do wszystkich w lejku marketingowym:

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO

Od tych którzy Ciebie nie znają, aż po osoby które w przeszłości już od Ciebie kupowały, aby je reaktywować.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Newsletter – biuletyn lub czasopismo rozsyłane do prenumeratorów za pomocą poczty elektronicznej.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Newsletter

Jak Stworzyć Newsletter?

Oto podstawowe kroki, które rozwiniemy w kolejnych rozdziałach.

  • Krok 1: Wybierz narzędzie do wysyłania newslettera e-mail, np.:
  • Krok 2: Ustal cel swojego newslettera.
  • Krok 3: Wybierz szablon i stwórz zawartość.
  • Krok 4: Spersonalizuj szablon wiadomości.
  • Krok 5: Ustaw grupę odbiorców biuletynu e-mail i marketing automation.

Rozwińmy wszystkie punkty.

Zidentyfikuj Grupę Odbiorców Na Swój Newsletter

Jak wygląda Twoja persona marketingowa buyer persona

Po pierwsze musisz ustalić kto jest odbiorcą Twojego newslettera.

Jeśli będzie on zbyt ogólny to z nikim nie będzie rezonował i nie zbudujesz prawdziwej więzi.

W marketingu liczy się personalizacja.

Ludzie nie chcą się czuć jak towar, tylko jakbyś pisał tylko do nich.

Oto jeden z emaili, które ostatnio dostałem:

testymoniale recenzje social proof

Więc pisz newsletter do konkretnej grupy docelowej.

Wybierz Format Newslettera

Skoro wiesz do kogo chcesz kierować swój newsletter to kolejnym krokiem jest wybór jego formy.

I nie chodzi tu o MEGA rozbudowane szablony HTML, które wyglądają jak oferta firmowa i nikt tego nie chce czytać.

Chodzi raczej o to jak będziesz tworzyć treść.

Jeśli Twoja grupa docelowa jest zaawansowana, to content też taki musi być. I na odwrót. Jeśli celujesz do początkujących, to zbyt trudnej treści nie zrozumieją.

Oczywiście, Twój copywriting też musi być dostosowany.

Chcesz coś sprzedaż, ale nie chcesz być odebrany jak nachalny.

Polecam przeczytać tą jedną z najlepszych reklam jaką napisał David Ogilvy dla Rolls-Royce.

Mimo że jest to reklama to czyta się świetnie!

rolls royce david ogilvy reklama

Ton Konwersacyjny – Pisz Newsletter Tak Jakbyś z Kimś Rozmawiał

Ta metoda copywritingu działa świetnie.

Zastanów się co czyta Ci się lepiej.

Podręczniki na studiach, czy wiadomości od przyjaciela?

Style pisania newslettera różnią się pomiędzy sobą.

Styl swobodnego redagowania tekstu nazywa się stylem konwersacyjnym.

ton konwersacyjny

Newsletter Powinieneś Pisać Krótkimi Zdaniami

Unikaj zdań wielokrotnie złożonych.

Krótkie zdania = lepszy tekst.

krótkie zdania i wielokrotnie złożone
krótkie zdania i wielokrotnie złożone

Za długie zdania są trudne dla czytelnika. A jak coś jest dla nas trudne to zaczynamy się nudzić, bo musimy się zastanawiać.

Istnieje wiele badań na potwierdzenie tej zależności.

Według badania American Press Institute im dłuższe zdania, tym mniej zrozumieją Twoi czytelnicy.

Pisz Do Jednej Osoby i Używaj Strony Czynnej – Nie Biernej

strona czynna i strona bierna
strona czynna i strona bierna

Zobacz te 2 przykłady z językoznawstwa.

Strona bierna:

Ten newsletter został napisany przez Adama.

Strona czynna:

Adam napisał newsletter.

Jak widzisz, strona czynna brzmi o wiele lepiej.

Miej Ciekawy Styl

Przypomnij sobie jak wyglądają Twoje wiadomości w skrzynce odbiorczej.

Większość osób używa gmail.

I w momencie jak ktoś zastanawia się czy otworzyć newsletter e-mail, czy nie, to zwraca uwagę na trzy rzeczy:

  • Nadawca
  • Temat
  • Podgląd wiadomości

Także miej to na uwadze i postaraj się aby te elementy były ciekawe.

Newslettery Emailowe Tworzy Się Pod Przeglądanie

Nie ma nic gorszego niż „ściana tekstu”.

źle sformatowany tekst słaby copywriting

Obecnie ludzie w internecie raczej przeszukują tekst (przeglądają), więc stosuj spacje, nagłówki, entery.

Jasne Wezwanie Do Działania CTA

Musisz dokładnie mówić co mają zrobić.

Wiele newsletterów emailowych jest pisanych tak jakby ktoś wstydził się powiedzieć co trzeba zrobić.

Oto przykład landing page, który zawiera lead magnet:

przykład lead magnet

Najpierw chwytliwy nagłówek, a następnie później jasne i konkretne CTA.

Zrób tak samo w swoim newsletterze.

Jedno, konkretne wezwanie do działania.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Testuj i Optymalizuj

Po pewnym czasie publikacji newslettera będziesz mieć w swoim programie do e-mail marketingu cenne dane.

Będziesz mógł analizować otwarcia, kliknięcia, najlepsze pory do wysyłki i inne.

Ale jest coś jeszcze co możesz zrobić.

Chodzi o ankiety, bo feedback jest bardzo ważny.

W tym celu znajdziesz sporo narzędzi w internecie.

Na przykład do ankiet online i zbierania feedbacku, możesz użyć Qualaroo.

budowanie listy mailingowej

Oczywiście możesz personalizować w pełni treści takich sliderów, czy popupów.

Od zbierania feedbacku, po zbieranie emaili, aż po pytania co najbardziej podoba się odbiorcom newslettera i co chcą w przyszłości.

Takie dane z pierwszej ręki są bardzo cenne.

Mała uwaga: nie stosuj pytań zamkniętych, tylko pytani otwarte tak aby z własnej inicjatywy (bez sugerowania) napisali szczerze.

Podsumowanie

optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Jak pisać ciekawe emaile?

Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami dotyczącymi pisania e-maili, które zachwycą Twoich czytelników:
-Pisz szybko, aby na tekst przelać swój entuzjazm i osobowość.
-Niech wiadomości będą krótkie.
-Zadawaj pytania.
-Nie automatyzuj powitania.
-Użyj słowa „Ty.” Pisz jakbyś rozmawiał ze znajomym.
-Przestań być nudny.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Email newsletter -co to jest i jak go stworzyć? 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)