Więc nie wiesz jak napisać newsletter tak aby inni chcieli go czytać?
Nic prostszego!
W tym wpisie poznasz, co to jest newsletter i jak pisać skuteczne wiadomości.
Zawartość strony
Newsletter definicja: inaczej nazywany jako biuletyn to wiadomość e-mail, którą możesz wysłać klientom, aby poinformować ich o najnowszych produktach i usługach Twojej marki. Możesz także dzielić się cennymi wiadomościami branżowymi, wpisami na blogu lub informować o zniżkach i ofertach.
Zazwyczaj celem newslettera email jest promocja produktu lub usługi i stworzenie indywidualnego punktu kontaktu z subskrybentami wysyłając wiadomości poprzez e-mail. Celami e-mail marketingu newsletterowego mogą być takie rzeczy, jak poprawa współczynnika otwarć i współczynnika klikalności, pozyskanie nowych subskrybentów lub stworzenie najlepszego e-maila pod względem konwersji.
Newsletter możesz wysyłać do wszystkich w lejku marketingowym:
Od tych którzy Ciebie nie znają, aż po osoby które w przeszłości już od Ciebie kupowały, aby je reaktywować.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Newsletter – biuletyn lub czasopismo rozsyłane do prenumeratorów za pomocą poczty elektronicznej.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Newsletter
Oto podstawowe kroki, które rozwiniemy w kolejnych rozdziałach.
Rozwińmy wszystkie punkty.
Po pierwsze musisz ustalić kto jest odbiorcą Twojego newslettera.
Jeśli będzie on zbyt ogólny to z nikim nie będzie rezonował i nie zbudujesz prawdziwej więzi.
W marketingu liczy się personalizacja.
Ludzie nie chcą się czuć jak towar, tylko jakbyś pisał tylko do nich.
Oto jeden z emaili, które ostatnio dostałem:
Więc pisz newsletter do konkretnej grupy docelowej.
Skoro wiesz do kogo chcesz kierować swój newsletter to kolejnym krokiem jest wybór jego formy.
I nie chodzi tu o MEGA rozbudowane szablony HTML, które wyglądają jak oferta firmowa i nikt tego nie chce czytać.
Chodzi raczej o to jak będziesz tworzyć treść.
Jeśli Twoja grupa docelowa jest zaawansowana, to content też taki musi być. I na odwrót. Jeśli celujesz do początkujących, to zbyt trudnej treści nie zrozumieją.
Oczywiście, Twój copywriting też musi być dostosowany.
Chcesz coś sprzedaż, ale nie chcesz być odebrany jak nachalny.
Polecam przeczytać tą jedną z najlepszych reklam jaką napisał David Ogilvy dla Rolls-Royce.
Mimo że jest to reklama to czyta się świetnie!
Ta metoda copywritingu działa świetnie.
Zastanów się co czyta Ci się lepiej.
Podręczniki na studiach, czy wiadomości od przyjaciela?
Style pisania newslettera różnią się pomiędzy sobą.
Styl swobodnego redagowania tekstu nazywa się stylem konwersacyjnym.
Unikaj zdań wielokrotnie złożonych.
Krótkie zdania = lepszy tekst.
Za długie zdania są trudne dla czytelnika. A jak coś jest dla nas trudne to zaczynamy się nudzić, bo musimy się zastanawiać.
Istnieje wiele badań na potwierdzenie tej zależności.
Według badania American Press Institute im dłuższe zdania, tym mniej zrozumieją Twoi czytelnicy.
Zobacz te 2 przykłady z językoznawstwa.
Strona bierna:
Ten newsletter został napisany przez Adama.
Strona czynna:
Adam napisał newsletter.
Jak widzisz, strona czynna brzmi o wiele lepiej.
Przypomnij sobie jak wyglądają Twoje wiadomości w skrzynce odbiorczej.
Większość osób używa gmail.
I w momencie jak ktoś zastanawia się czy otworzyć newsletter e-mail, czy nie, to zwraca uwagę na trzy rzeczy:
Także miej to na uwadze i postaraj się aby te elementy były ciekawe.
Nie ma nic gorszego niż „ściana tekstu”.
Obecnie ludzie w internecie raczej przeszukują tekst (przeglądają), więc stosuj spacje, nagłówki, entery.
Musisz dokładnie mówić co mają zrobić.
Wiele newsletterów emailowych jest pisanych tak jakby ktoś wstydził się powiedzieć co trzeba zrobić.
Oto przykład landing page, który zawiera lead magnet:
Najpierw chwytliwy nagłówek, a następnie później jasne i konkretne CTA.
Zrób tak samo w swoim newsletterze.
Jedno, konkretne wezwanie do działania.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Po pewnym czasie publikacji newslettera będziesz mieć w swoim programie do e-mail marketingu cenne dane.
Będziesz mógł analizować otwarcia, kliknięcia, najlepsze pory do wysyłki i inne.
Ale jest coś jeszcze co możesz zrobić.
Chodzi o ankiety, bo feedback jest bardzo ważny.
W tym celu znajdziesz sporo narzędzi w internecie.
Na przykład do ankiet online i zbierania feedbacku, możesz użyć Qualaroo.
Oczywiście możesz personalizować w pełni treści takich sliderów, czy popupów.
Od zbierania feedbacku, po zbieranie emaili, aż po pytania co najbardziej podoba się odbiorcom newslettera i co chcą w przyszłości.
Takie dane z pierwszej ręki są bardzo cenne.
Mała uwaga: nie stosuj pytań zamkniętych, tylko pytani otwarte tak aby z własnej inicjatywy (bez sugerowania) napisali szczerze.
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami dotyczącymi pisania e-maili, które zachwycą Twoich czytelników:
-Pisz szybko, aby na tekst przelać swój entuzjazm i osobowość.
-Niech wiadomości będą krótkie.
-Zadawaj pytania.
-Nie automatyzuj powitania.
-Użyj słowa „Ty.” Pisz jakbyś rozmawiał ze znajomym.
-Przestań być nudny.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.