Polecam platformę ze szkoleniami online (biznes, marketing, coaching psychologia). ZOBACZ TERAZ (kliknij w obrazek):
Siemanko mordeczko! Jak się masz, stary? Przybij mi piątkę, miło cię poznać!
Nie. Nie tak się przedstawiasz w otoczeniu biznesowym.
Możesz tak rozmawiać z kumplem z liceum, prawda?
Nigdy nie masz drugiej szansy na zrobienie pierwszego wrażenia. A jak wiesz dobre pierwsze wrażenie jest kluczowe.
Jestem w szoku, bo kiedy udasz się na spotkanie networkingowe to zobaczysz przedsiębiorców- a właściciele firm to profesjonaliści, spotykają ludzi, a nie wiedzą jak się przedstawić.
Zaufali mi najlepsi:
Zawartość strony
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Bardzo często jest to dość niezręczne. Na prawdę nie wiedzą, jak się przedstawić. Nie wiedzą, jak zrobić właściwy uścisk dłoni.
Więc dzisiaj chcę ci dać kilka wskazówek, kiedy się z kimś spotykasz, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie.
Może chcesz przedstawić jedną osobę drugiej osobie. Jaki jest właściwy sposób na zrobienie tego w firmie, bardziej formalne.
Więc kiedy spotykasz kogoś, na przykład nieznajomego, nie chcesz być nadmiernie podekscytowany. Nie chcesz być zbyt „chętny”.
Na przykład spotykasz kogoś, „Cześć, miło Cię poznać!” Potrząsasz ich ręką i mówisz z entuzjazmem „O tak, miło cię poznać!”
Nie chcesz tego robić. Chcesz być miły i spokojny. Chcesz być profesjonalistą.
Jeśli ktoś jest introwertykiem i spotyka kogoś, nie spieszysię, prawda?
Zwolnij, po prostu daj rękę, powiedz „Cześć, dzień dobry, hej”.
Podam ci bardzo prosty sposób do przedstawienia się. „Nazywam się…” I nie spieszysz się.
Mało ludzi zapamiętuje imiona więc jeszcze raz, nie spiesz się i mów wyrażnie.
Więc nazywam się Rafał Szrajnert.
Szrajnert, Rafał Szrajnert. (musisz to zobaczyc na filmie na youtube- zrobiłem parodię Jamesa Bonda).
Schemat:
Mam na imię + twoja ręka (uścisk dłoni), w ten sposób.
Uścisk dłoni, musi być zrównoważony. Nie jak imadło i nie jak zdechła ryba.
Czasami możesz zrobić coś takiego, uścisk dłoni, a następnie kładziesz rękę na ramię.
Chcesz zbudować to połączenie. „Miło mi cię poznać”. Tak więc „nazywam się Rafał Szrajnert”, uścisk ręki, „Miło mi cię poznać”.
Bardzo, bardzo proste.
Kiedy przedstawiasz innych, czasami to, co chcesz zrobić, to „Pozwól, że przedstawię cię mojemu przyjacielowi.”
Wyobraź sobie że kogoś prezentujesz. Nie chcesz tego robić w ten sposób: „Hej, tu jest mój przyjaciel.”
Chcesz, aby ta osoba odniosła sukces, więc musisz zrobić poprawnie intro.
Ja zawsze mówię jedno zdanie w superlatywach, które opisuje tą osobę. Np „to Marek, kiedyś zrobiliśmy świetny projekt dla XYZ”.
Ale zauważcie, większość ludzi nie robi tego dobrze. Musisz to poćwiczyć. Musisz ćwiczyć wyczucie czasu.
To takie proste, w pierwszych kilku sekundach tak właśnie robisz pierwsze wrażenie.
Można powiedzieć, że teraz przechodzisz do dalszej części. Bądź stroną która narzuca tempo. Zadaj pytanie.
Więc:
„Cześć, nazywam się Rafał Szrajnert. Bardzo miło Cię spotkać. Co przywiodło cię na to wydarzenie?”
Teraz możesz prowadzić dialog, możesz lepiej zrozumieć, czym się zajmują, jak możesz dodać wartość, w jakiej branży się znajdują. I pamiętaj zachowywać kontakt wzrokowy.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
1. Miej świadomość sytuacji.
2. Zbadaj grunt.
3. Kontroluj mowę ciała.
4. Przygotuj odpowiedzi.
Zastanów się co odpowiesz na pytanie, „proszę powiedzieć coś o sobie”.
To pytanie ma za zadanie kilka kwestii.
To co wymienisz pierwsze z reguły jest tym na czym najbardziej się skupiasz.
Więc jeśli chcesz pracować w sprzedaży, to nie mów na samym początku, że najważniejsza jest dla Ciebie rodzina bo to zniechęci rekrutera do Ciebie.
Powiedz na przykład rozwój zawodowy.
Bum, tak po prostu. Więc poćwicz to. Wypróbuj to. Daj mi znać, jeśli to działa dla Ciebie. Zostaw komentarz poniżej.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu jak się przedstawić?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub technik na obiekcje klienta.
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.
Polecam platformę ze szkoleniami online (biznes, marketing, coaching psychologia). ZOBACZ TERAZ (kliknij w obrazek):
Wszystko zależy od sytuacji i sposobu w jaki należy się przedstawić. Najważniejsze są wiek i status zawodowy. Ja zawsze przedstawiam się używając imię i nazwisko. Wydaje mi się że rozmówca bardziej preferuje zwrot oficjalny, a później dopiero można przejść na „luz językowy”.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Jestem jak Elmer Fudd – entuzjastycznie podekscytowany nowymi wyzwaniami, które mnie spotykają. Zawsze gotowy do zabawy z wiedzą i zadawania pytań, aby przejść przez każde wyzwanie. Jestem ekspertem w dziedzinie współczesnych technologii i korzystania z nich w celu osiągnięcia moich celów. Łączę kreatywność ze świetnym wyczuciem w uczeniu się i trafnym wyborem odpowiednich narzędzi. Jestem uważny, by słuchać i prowadzić dialogi, które mnie rozwijają i pozwalają mi się zmieniać wraz z moimi otoczeniem.
Osoby powinny zawsze być przedstawiane z szacunkiem i uwzględnieniem ich godności. Trzeba skupiać się na ich osiągnięciach lub mocnych stronach, a nie wskazywać ich wad. Osoby powinny być traktowane z szacunkiem, unikając wszelkiego rodzaju złośliwości. Należy unikać tworzenia stereotypów.
Przedstawiam się jako [Imię i nazwisko].
Tradycyjnie osoby uprzywilejowane mają pierwszeństwo, w tym wysoko postawione w hierarchii, starsi oraz kobiety. Chociaż w wielu przypadkach ludzie mogliby pomyśleć, że należy najpierw przywitać osobę uprzywilejowaną, to nie jest prawdą. Ona powinna mieć pierwszeństwo, więc najpierw powinniśmy przedstawić ją drugiej stronie.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.