Zawartość strony
Język korzyści to technika pomagająca markom przyciągać klientów. Polega ona na koncentracji na tym, jak użytkownik skorzysta z danego produktu czy usługi, zamiast mówić o jego cechach czy aspektach technicznych. Język korzyści odwołuje się do potrzeb i zainteresowań Twoich klientów, stosując słowa i zwroty, które pomogą im zrozumieć, jak Twój produkt może im pomóc w ich życiu.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Język korzyści to kluczowa tak samo jak dobry copywriting ( w tym seo copywriting).
Język korzyści to sposób opowiadania, poprzez który odbiorca zauważa korzyść z nabycia określonej usługi czy produktu. Zadaniem języka korzyści jest wytworzenie podjęcia decyzji, na której podstawie odbiorca skorzysta z prezentowanej mu okazji.
Mówiąc jeszcze prościej – należy w taki sposób przedstawić produkt czy też usługę, aby namówić kogoś do kupna. Po prostu.
Musisz używać słów i zwrotów, które są charakterystyczne dla pewnej społeczności. Pisząc do subkultury hiphopowej jak najbardziej na miejscu będzie język mniej formalny, ze słowami typu „ziomek”. Natomiast pisząc do osób starszych, musisz brzmieć bardziej formalnie.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Gdzie możesz szukać inspiracji?
Kilka moich propozycji to:
To tylko niektóre ale wystarczy. Z czasem wybierzesz swoje ulubione.
To jest bardzo ważne.
Musisz wiedzieć czy piszesz do firmy czy do osoby indywidualnej.
Dlaczego?
Ponieważ pisząc z osobami indywidualnymi nie powinieneś używać wysoce specjalistycznego słownictwa branżowego, a raczej języka prostego.
W przypadku firm natomiast możesz już dodać specjalistyczne zwroty, które zna większość ekspertów z branży.
Jest to rozwinięcie powyższego punktu. Język korzyści to nie konkurs na jak najtrudniejsze i najmniej zrozumiałe dla klienta zdania. Zaobserwuj osobiście jak odbierasz tekst, który czytasz i jest napisany niezrozumiałym dla Ciebie językiem. Albo tracisz focus i zaczynasz myśleć o czymś innym, albo zaczynasz robić coś innego.
Kiedyś u Jabłońskiego widziałem pewien ciekawy slajd:
„Jako agencja 360 stopni realizujemy kampanie ATL i BTL, a także wszelkie działania omni- i crosschannell”.
Co tłumaczy, że po prostu można to przedstawić jako:
„Realizujemy kampanie we wszystkich mediach. Od billboardów po telewizję.”
To proste.
Cecha, czyli to co robi produkt, jego zaleta i korzyść jaką niesie dla Ciebie.
Np. to jest szczoteczka do zębów z obrotową główką, dzięki której dobrze wyczyścisz zęby i nie będziesz musiał chodzić na bolesne wizyty u dentysty.
Jak najprościej znaleźć korzyści w swoim produkcie?
W jednej kolumnie najlepiej jest zrobić sobie listę właściwości, które charakteryzują dany produkt czy też usługę.
W drugiej wypisujesz co ona powoduje.
Np.
Cecha | Zaleta |
Torba ma wiele kieszeni wewnętrznych | Koniec z bałaganem |
Doczepiany pasek na ramię | Można nosić torbę na ramieniu na długie podróże |
… | … |
Kolejna z technik NLP , polega na zadawaniu pytań tak aby odkryć źródło problemu, czy ukryte pragnienie.
W zależności na czym Ci zależy zadajesz pytanie:
Robisz to tak długo dopóki nie zobaczysz że zaczynasz wracać do tych samych odpowiedzi.
Np. piszesz ofertę dla biura podróży, przeprowadzając badanie rynku i ankietując jako pierwsza odpowiedź np pada najczęściej „chcę pojechać na wakacje”. Do czego to prowadzi? „Że się zrelaksuję”, do czego to prowadzi „że odpocznę od pracy”, do czego to prowadzi „że odpocznę od wścibskich sąsiadów”.
Jest to tylko przykład, ale już wiesz co napisać w ofercie. I tak samo robisz to dla każdej innej usługi czy produktu który sprzedajesz, nawet samojeżdżących odkurzaczy, czy popularnych teraz w sprzedaży MLM termomixów.
Mam nadzieję, że ten artykuł, wyjaśnił Ci kwestię tego, czym tak naprawdę jest język korzyści oraz dlaczego warto nim pisać.
Obowiązkowo przyjrzyj się sposobom, w jakie opisujesz swoją ofertę produktową. Prawdopodobnie wymienione przeze mnie tutaj informacje znajdą zastosowanie w Twoim przypadku.
Zachęcam do wyrażenia swojej opinii na ten temat w sekcji komentarzy.
Reklama:
Kliknij w obrazek
Dobry handlowiec czy sprzedawca wie że trzeba poznać pobudki jakimi kieruje się klient. Potrafi wykorzystać wszystkie informacje aby zyskać przewagę. Więc jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż i umiejętnie wykorzystać język korzyści to musisz sprawdzić nasze szkolenia. Oferujemy 2 modele. Jeden online na naszej platformie, drugi stacjonarny u Ciebie w firmie. Dzięki przeszkoleniu Twoich handlowców produkt lub usługa którą oferujesz stanie się kilkukrotnie bardziej atrakcyjna dla klienta do zakupu. W dodatku polepszy to Twoje działania promocyjne i content marketing bo znacząco zwiększy się konwersja, a cykl zakupowy ulegnie skróceniu. Więc gotowy skutecznie stosować nasze wskazówki?
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
• Zaoszczędź czas – Przy naszej usłudze możesz zaoszczędzić czas, iść na przykład do pracy, gdy tylko chcesz.
• Obniż swoje koszty – Oszczędzaj na kosztach przejazdu, korzystając z naszej usługi.
• Oszczędź energię – Korzystaj z naszej usługi i oszczędź energię potrzebną do dalekich podróży.
• Zwiększ swoją wygodę – Korzystaj z naszej usługi i ciesz się komfortem podróży.
• Ułatw sobie zakupy – Wykorzystaj naszą usługę, aby ułatwić sobie zakupy i przejazdy.
• Zapewnij optymalną jakość podróży – Dzięki naszej usłudze możesz mieć pewność, że podróż będzie optymalnie wygodna.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.