W tym artykule pokażę Ci jak działa kampania SEO i jak możesz ją stworzyć.
Dodatkowo pokażę Ci czym różni się kampania SEO od SEM i jak mogą wzajemnie siebie uzupełniać.
Plus masa przykładów z najlepszych działań marketingowych.
Zaczynajmy!
Zawartość strony
Kampania SEO definicja: to działania które mają pomoc witrynie być bardziej widocznej w wyszukiwarkach internetowych w tym Google.
Główne elementy kampanii SEO to publikowanie treści, wyszukiwanie słów kluczowych i tworzenie linków zwrotnych.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Słowa kluczowe są podstawą jeśli chodzi o plan contentowy.
Ważne jest aby podzielić proces ich wyszukiwania na różne etapy świadomości na jakich są przyszli klienci Twojej firmy.
Wyróżniamy 4 rodzaje słów kluczowych i zapytań wpisywanych przez użytkowników:
Inne słowa kluczowe służą do zdobywania informacji i inne frazy wpisywane są kiedy ktoś jest już gotowy do zakupu.
Aby dobrze wykonać ten krok podczas projektowania kampanii SEO musisz skorzystać z pewnych narzędzi.
Oto kilka, które polecam sprawdzić:
Pierwsze narzędzie jest prosto od Google.
1.Planer Słów Kluczowych Google Keyword Planner.
Google keyword planner, czyli GKP.
O ile GKP nie podaje wiele słów kluczowych, to jakość danych jakie serwuje jest bardzo wysoka, ponieważ sa to dane prosto od Google!
W dodatku podaje szacunkowe stawki za kliknięcie CPC, co jest pomocne jeśli interesuje Ciebie także kampania SEM:
Wystarczy, że wpiszesz interesującą Ciebie frazę.
2.Płatne Narzędzia SEO Do Analizy Słów Kluczowych
Takich narzędzi jest bardzo dużo. Wiele z nich potrafi grupować słowa kluczowe w klastry tematyczne, abyś nie tworzył wpisów na podobne frazy.
3.Content Gap i Keyword Gap, Czyli Analiza Konkurencji.
Każde z narzędzi posiada podobne funkcjonalności, tylko inaczej się one nazywają.
Mianowicie, chodzi o to, że wpisujesz link do swojej domeny i do stron konkurencji, a narzędzie do SEO, po chwili pokaże Tobie na jakie frazy widoczne są ich strony, a Twoja nie.
Na tej samej zasadzie możesz też porównywać profile linkowania:
Jeśli zlekceważysz ten krok to Twoja Kampania SEO może skończyć się niepowodzeniem.
Więc na co trzeba zwracać uwagę?
1.Niska Konkurencyjność Fraz.
To jest bardzo ważne jeśli masz nową domenę, bez mocnych linków i autorytetu tematycznego.
Z góry odradzam narzędzia, które podają metryki dla trudności słów, jak keyword difficulty i inne.
Najlepszym sposobem jest wpisanie w SERP danej frazy i manualna weryfikacja, jakie domeny się pojawiają.
Jeśli są to mocne witryny to raczej odpuść, dopóki nie wzmocnisz swojej.
Idealnie byłoby zobaczyć social media, blogi, lub małe ecommerce.
2.Wysoka Liczba Wyszukiwań.
To ile osób szuka danego wyrażenia także ma znaczenie. Jeśli będziesz tworzyć treści na stronie pod słowa kluczowe które mają 10 wyszukań w miesiącu to nawet będąc z top5 na pierwszej stronie, może kliknie 1 osoba.
Ale jak fraza będzie mieć np. 300 w miesiącu, to na Twoją stronę może wejść nie 1, a 100.
Popularność i zainteresowanie polecam sprawdzać w Google Trends.
3.Pisz Pod Search Intent.
Celem Google jest pokazywania jak najlepszych wyników użytkownikom.
Dlatego Twoje teksty SEO muszą być zgodne z tym czego szukają.
Jest to podstawa działania RankBrain.
Algorytm Google weryfikuje, czy Twoja treść wystarcza użytkownikowi, czy jednak dalej szuka na innych stronach.
Jeśli masz już wybrane najlepsze słowa kluczowe z dużą liczbą wyszukań w miesiącu i niską konkurencją to pora iść dalej.
Kampania SEO dzieli się na kilka etapów, i w obecnym skupiamy się na contencie.
Jak to zrobić?
1.Pisz Długie Treści.
Długie treści zawsze wypadają lepiej w Google niż te krótsze.
Dzieje się tak z kilku powodów.
Po pierwsze, lepiej pokrywasz daną tematykę.
Po drugie, dodajesz więcej synonimów i słów powiązanych tematycznie, więc Google traktuje Twój wpis jako lepszy jakościowo.
Twoim celem jest opisanie całego tematu na jednej stronie.
2.Zadbaj O Przyjazny Dla Oka Design (UX) Poprzez Treści Wizualne i Multimedia.
Treści wizualne mogą być świetnym sposobem na uzyskanie większej liczby udostępnień w mediach społecznościowych i linków zwrotnych.
W dodatku z licznych badań wywnioskować można, że jeśli kampania SEO i wpisy dostają oryginalne zdjęcia, to mają lepsze pozycje w Google.
Z przeprowadzonych testów dla kilku domen widać to jak na dłoni:
Więc twórz content wizualny samodzielnie, bez stockowych materiałów.
3.Publikuj Treści Które Będą Uznane Za Autorytet.
W bardzo popularnym badaniu BuzzSumo na ponad 100 milionach artykułów, autorom udało się dojść do bardzo ciekawych wniosków.
Po pierwsze, większość treści otrzymuje „zero” linków lub udostępnień społecznościowych. Czyli nikt do nich nie linkuje, ani nie udostępnia.
Po drugie, „autorytatywne” treści świetnie nadają się do pozyskiwania linków.
I teraz kluczowe pytanie…
Czym więc są treści „autorytatywne”?
To treść, która:
Jak widać autor ma wpływ na SEO:
Skoro masz już napisane treści pod dane słowa kluczowe, to nadszedł czas, aby te treści zoptymalizować.
Jest to kolejny podstawowy krok, aby kampania SEO przyniosła jak najlepsze rezultaty.
Więc pamiętaj, aby:
1.Tworzyć Przyjazne Adresy URL Ze Słowem Kluczowym.
Krótkie adresy url wypadają lepiej niż długie.
W dodatku, jeśli dodasz do nich słowo kluczowe, uzyskasz jeszcze lepszy efekt.
Jeśli więc używasz wordpress to zmień sposób wyświetlania bezpośrednich odnośników w ustawieniach.
2.Dodaj Słowo Kluczowe Na Początku Treści.
Jeśli to możliwe, umieść słowo kluczowe na początku tagu tytułu, w nagłówku h1 i pierwszych 100 słowach tekstu.
Wyszukiwarki przywiązują większą wagę do terminów, które pojawiają się na początku w kodzie strony internetowej.
3.Postaw Na Poprawne Linkowanie Wewnętrzne.
Teraz pora na linki wewnętrzne.
W szczególności powinieneś:
To wewnętrzne linkowanie pomaga Google znaleźć i zindeksować wszystkie Twoje strony.
Za pomocą linków możesz także sterować autorytetem, tzw. „link juice”, co pomaga wszystkim Twoim stronom w lepszej pozycji.
4.Dodaj LSI, Synonimy i Powiązane Słowa Kluczowe.
Te dodatkowe terminy informują Google, że lepiej opisujesz dany temat.
W rzeczywistości Google stwierdza, że używa „słów często występujących razem”, aby zrozumieć główny temat artykułu:
Kampania SEO doskonale wpływa na budowanie brandu, co w długoterminowej perspektywie wpływa na większe konwersje i marketingowy sukces.
Bardzo dobrze robi się to za pomocą zwiększania widoczności i wyświetleń.
Najprościej możesz to osiągnąć poprzez link building (ale jeśli masz dobry content -patrz poprzednie kroki!).
To dlatego, że linki cały czas są jedną z najważniejszych części algorytmu.
W tym kroku pokażę Ci, kilka sposobów jak budować wysokiej jakości linki zwrotne.
1.Publikowanie Gościnne.
Publikowanie gościnne jest to cały czas solidna strategia służąca do budowania linków.
W szczególności, aby jak najlepiej wykorzystać wpisy na innych portalach, postępuj zgodnie z tymi prostymi zasadami:
Zasada nr 1: Nie używaj tekstu kotwicy w dopasowaniu ścisłym (exact match anchor text).
Google nie chce, aby linki z postów gościnnych napakowane były słowami kluczowymi w tekście kotwicy w dopasowaniu ścisłym.
Zasada 2, to: publikuj tylko na stronach o podobnej tematyce.
Nie buduj takich linków na siłę, bo przed tym także ostrzega Google.
Więc aby nie szkodzić swojej kampanii SEO, szukaj tematycznie powiązanych portali do publikowania.
Dla przykładu, jeśli masz e-commerce z ubraniami, to nie szukaj linków na portalach fit.
2. Email Outreach.
Email outreach działa najlepiej z techniką broken link building.
Czyli najpierw musisz znaleźć niedziałające linki na czyjejś stronie.
1.Zainstaluj rozszerzenie w przeglądarce do sprawdzania niedziałających linków.
Możesz też użyć narzędzie SEO, które ma opcję wyszukiwania 404. Np SemRush, lub Ahrefs:
Jeśli znajdziesz już takie niedziałające linki 404 to napisz email do właściciela witryny i zaoferuj, żeby w zamian zepsutego URL wstawił Twój do podobnego tematycznie wpisu.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Jedne z najlepszych narzędzie, aby zweryfikować czy kampania SEO daje rezultaty są:
Zacznijmy od GSC.
1.Śledź Zmiany Pozycji Na Wybrane Słowa Kluczowe i Frazy.
Najpierw polecam zacząć od raportu „skuteczność w wynikach wyszukiwania”.
Raport „Skuteczność w wynikach wyszukiwania” pokazuje Tobie jak wygląda performance dla Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Możesz sprawdzić kilka ważnych informacji pod SEO, m.in.:
2.W Google Analytics Śledź Źródła Ruchu i Ruch Organiczny.
Twoja kampania SEO może dawać wspaniałe rezultaty, jeśli tylko zastosujesz się do wszystkich wskazówek w tym tekście.
Tylko pamiętaj, że kampania SEO i pozycjonowanie nie daje rezultatów w kilka dni.
Jest to proces, a wyniki mierzy się na przestrzeni kilku tygodni.
Jedną z podstawowych kwestii, które należy zrobić to audyt witryny.
Bez tego kampania SEO nie ma sensu.
1.Kasowanie Niepotrzebnych Treści.
Sporo witryn posiada masę niepotrzebnych treści, które tylko „zabierają” link juice.
Z tego powodu musisz je wykasować, albo przynajmniej dać tag noindex.
2.Optymalizuj Pod RankBrain.
Mówimy o:
Dla Google kiedy ludzie częściej klikają w Twoje treści, odwiedzają więcej stron w witrynie i spędzają w niej więcej czasu w porównaniu do domen konkurencji- jest to jasny sygnał, że spełniasz intencje wyszukiwania (search intent).
Na podstawie powyższego, algorytm może mieć pewność, że content jest na tyle dobry, aby pokazywać go wyżej w wynikach organicznych.
Więc pamiętaj, że Google bada interakcje i nie wystarczy już upychanie słów kluczowych:
Jednym z najgorszych wskaźników jest pogosticking.
To sytuacja kiedy ktoś wchodzi na Twoją stronę internetową, a następnie po chwili klika wstecz i ją opuszcza, szukając dalej odpowiedzi na swoje pytanie.
Dlatego ważne jest, aby Twoja strona spełniała „Intencje użytkownika”.
Innymi słowy:
Czy Twoje treści dają wyszukującym to, czego szukają?
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.