Zawartość strony
Definicja KPI (ang. key performance indicators) oznacza kluczowy wskaźnik wydajności, kluczowe wskaźniki wydajności.
KPI to mierzalna wartość, która pokazuje, jak skutecznie firma osiąga kluczowe cele biznesowe.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Wskaźniki KPI są używane przez osoby i organizacje do oceny ich sukcesu w osiąganiu krytycznych celów. Wskaźniki KPI wysokiego poziomu mogą koncentrować się na ogólnej wydajności przedsiębiorstwa, podczas gdy wskaźniki KPI niskiego poziomu mogą koncentrować się na procesach wewnątrz działów.
Aby mierzyć efektywność przedsiębiorstwa, należy zacząć od ustalenia celów działalności firmy. Następnie należy wybrać odpowiednie wskaźniki jakościowe i ilościowe, które mierzyłyby wskazane cele. Wskaźniki te mogą obejmować liczbę zamówień, poziom kosztów, przychody, rentowność i jakość produktów. Kolejnym krokiem jest regularne monitorowanie wyników, aby uzyskać wskaźniki efektywności w dłuższym okresie, a także określić, gdzie możliwe są niewielkie zmiany, aby zwiększyć efektywność przedsiębiorstwa. Pomiary i analizy należy wykonywać okresowo (co najmniej raz w roku), aby zmierzyć postępy i zmiany w stosunku do celów i kierunku działalności przedsiębiorstwa.
Zalecam podejście SMARTER.
SMARTER oznacza Specific (specyficzny), Measurable (mierzalny), Attainable (osiągalny), Relevant (ważny), Time bound (określony w czasie), Evaluate (można go zewoluować/ocenić) i Reevaluate (ponowna ocena).
Tworząc wstępną listę wartości, które najlepiej pokazują postęp w realizacji kluczowych celów biznesowych, zadaj sobie i / lub swojemu zespołowi następujące pytania na ich temat:
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Krótka odpowiedź: każdy. Wskaźniki KPI są używane przez osoby fizyczne, na przykład do realizacji celów związanych ze zdrowiem, a organizacje do realizacji celów biznesowych.
W firmach istnieją zazwyczaj wskaźniki KPI dla działów (takie jak marketing, sprzedaż i obsługa klienta, żeby wymienić tylko kilka). Te wskaźniki KPI są często ustalane przez kierowników działów, a następnie kierownicy działów zapewniają, że zespół odpowiednio pracuje.
Następnie są nadrzędne wskaźniki KPI, zwykle ustalane przez dyrektora generalnego i zespół wykonawczy organizacji. KPI wydziałowe powinny być tworzone w taki sposób, aby ich sumaryczny wynik był kluczowy dla nadrzędnych wskaźników KPI.
Więc, KPI jak liczyć…
Powiedzmy, że Twoim ogólnym celem jest zwiększenie sprzedaży książek w tym roku. Ten KPI nazwiesz KPI sprzedaży książek . Oto jak możesz zdefiniować KPI:
Nie ma czegoś takiego jak „najlepszy wskaźnik KPI”. Istnieje tylko najlepszy KPI dla Twoich konkretnych celów. Określ, które cele są najważniejsze dla Ciebie, Twojego zespołu i / lub Twojej firmy, i przeprowadź je, odpowiadając na pytania SMARTER opisane powyżej.
Użyj wskaźnika KPI, jeśli chcesz śledzić postępy w realizacji celu w czasie.
Przykłady KPI w marketingu:
Cele mogą się zmieniać w czasie, a wyniki i postępy w ich realizacji z pewnością ulegną zmianie. W związku z tym wskaźnik KPI sprzed trzech miesięcy może nie być tak istotny. Dlatego ważne jest, aby nie ustawiać i nie zapominać o swoich KPI.
Wskaźniki KPI należy przeglądać w punktach związanych z końcowym czasem wyznaczonym na osiągnięcie celu. Korzystając z przykładu o sprzedaży książek powyżej, ustaliliśmy, że cel powinien zostać osiągnięty w ciągu jednego roku.
W takim razie przeglądy mogą być dokonywane co miesiąc, jeśli wystarczy czasu na pomiar postępów.
Raport KPI to prezentacja podsumowująca bieżące wyniki w porównaniu z celami. Można go prezentować na różne sposoby, od arkuszy kalkulacyjnych i slajdów po formalne pisemne raporty i dashboardy.
Tradycyjnie raporty KPI są opracowywane co kwartał. Jednak w zależności od tego, jak szczegółowe są te raporty, możesz chcieć utworzyć raport KPI za każdym razem, gdy przeprowadzasz przegląd KPI.
Z mojego doświadczenia wynika, że im mniej, tym lepiej. Użycie zbyt wielu wskaźników KPI lub zmierzenie wskaźników KPI, które nie są odpowiednie dla danego etapu firmy, może mocno obciążać Twój budżet. Badania sugerują, że zespoły składające się z 3-5 osób są najbardziej wydajne; Osobiście uważam, że ten zakres jest również dobrą maksymalną liczbą wskaźników KPI.
Dążenie do celów zależy od ukierunkowanego, konsekwentnego dostarczania wyników. Wskaźniki KPI są ważne, ponieważ służą jako drogowskazy prowadzące do miejsca, w którym chcesz się znaleźć.
Wszystkie organizacje, niezależnie od wielkości i sektora, które mają cel i wierzą, że stworzenie strategii osiągnięcia tych celów jest ważne.
Pulpit KPI tworzy wizualizację w czasie rzeczywistym (na telefonie komórkowym, komputerze stacjonarnym lub na telewizorze zamontowanym na ścianie w biurze) wybranych wskaźników KPI. Najlepsze pulpity nawigacyjne KPI można dostosowywać, umożliwiając między innymi zmianę kolorów, organizowanie wskaźników KPI i przeglądanie postępów jednym spojrzeniem.
Zapamiętaj: skrót KPI to key performance indicators.
Sporo omówiliśmy w tym wpisie. Powiedz mi w komentarzu czy z czymś jest problem, lub występuje niejasność? Może nie wiesz jak wykorzystać średni czas, albo współczynnik operacyjny, albo jak wdrożyć wyniki w cały proces strategiczny. Monitorowanie kluczowych danych zawsze wpływa na podejmowanie decyzji i dobór działań marketingowych.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.