Rynki bardzo szybko się rozwijają. Powstają innowacyjne pomysły, lub ulepszenia obecnych rozwiązań.
Z tego powodu, bardzo wiele osób interesuje Product Launch Formula, czyli skuteczny model, jak zrobić launch produktu, tak aby się przyjął.
W tym wpisie pokażę Ci jak to zrobić.
Zacznijmy!
Zawartość strony
Launch produktu, (ang. product launch) czyli wprowadzenie produktu na rynek to skoordynowane działania, aby rozpowszechnić nowe rozwiązanie. Cel? Budowanie podekscytowania i świadomości Twojego produktu. Wprowadzanie produktów obejmuje kilka zespołów w firmie, lub pomoc zewnętrznych agencji, w tym zespół sprzedaży, zespół obsługi klienta, zespoły produktowe, marketing produktu, zarządzanie wydarzeniami, a nawet menedżerów.
W Stanach Zjednoczonych bardzo popularna jest Product Launch Formula® stworzona przez Jeff’a Walker’a.
To przetestowany i sprawdzony proces, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces wprowadzania produktu lub usługi online. PLF to schemat i wszystkie szczegóły, aż do tego, jaką zawartość opublikować, kiedy to zrobić i co powiedzieć.
Dzisiaj omówię tę formułę i kilka innych.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Oto krok pierwszy.
To jest najważniejsza faza, którą każdy lekceważy.
Ale zanim wprowadzisz produkt na rynek, zawsze musisz mieć określoną grupę odbiorców i persony marketingowe.
Bez odbiorców, to tak jakbyś grał na loterii. Albo się uda, albo się nie uda.
Ale tu nie chodzi o to żeby zrobić przypadkowo viral. Bo launch produktu to najczęściej spore koszty.
Ważna uwaga. To że masz listę mailingową, to nie znaczy, że masz grupę odbiorców.
I to samo tyczy się tego czy masz dużo obserwujących w social mediach, słuchających podcast, czy oglądających filmy na YouTube.
W zależności od produktu, Twoja lista odbiorców nie musi być ogromna.
Czy wiesz, co powoduje, że Twój produkt jest unikatowy?
Czym odróżnia się od konkurencji?
Jaki ma unikalny mechanizm działania?
Jeśli tego nie ma, to nie mówimy, że robisz launch produktu, tylko wprowadzasz to samo na rynek co ma konkurencja.
Więc możesz sobie darować tą całą otoczkę, że robisz coś „ekstra”. Po prostu będziesz sprzedawać to samo co inni.
Launch produktu, aby był skuteczny, musi Ciebie odróżniać od reszty.
Pamiętasz co zrobił Steve Jobs z IPhone1?
Ten smartfon poza tym, że nie miał klawiatury niespecjalnie różnił się od reszty.
Mam nadzieję, że przeprowadziłeś badania rynkowe i beta testy. Jeśli nie, polecam oddać produkt w ręce jak największej liczby osób. Pomoże Ci to udoskonalić wersję finalną, a także USP pod kątem rzeczywistego product launchu.
Twój produkt nie musi być przełomowy. Wystarczy, że będzie się wyróżniał.
Klasyczny przykład dobrego USP to Domino’s Pizza: Dostarczymy w 30 minut, albo masz za darmo.
Teraz, gdy Twój nowy produkt jest dostępny, jak zamierzasz powiadomić o tym ludzi?
Launch produktu możesz kierować do wszystkich w lejku marketingowym:
Niezależnie od tego, czy masz odbiorców, czy nie, zawsze możesz zrobić launch produktu i rozpowszechniać informacje za pomocą:
Dobrze jest Tworzyć produkt, lub nowe rozwiązanie, tam gdzie obserwujemy rosnące zainteresowanie na rynku:
Po prostu będzie Tobie łatwiej.
Wiele firm popełnia ten sam błąd.
Tego samego dnia informują o nowym produkcie i go ujawniają.
Ale skuteczny launch produktu musi zawierać fazę budowania „wyczekiwania”.
Ludzie muszą być zainteresowani i muszą czuć pragnienie.
Mówi się na to Pre-Launch.
Każde udane wprowadzenie produktu na rynek buduje oczekiwania PRZED faktyczną datą premiery.
To już ten moment. Naciśnięcie zielonego przycisku START!
Ale zaczekaj.
Najpierw musisz mieć dokładny plan. Tzw. product launch template.
A to z kilkunastu powodów.
Bo sam launch produktu zawiera kilkadziesiąt podpunktów i robiąc go „z głowy”, zawsze o czymś zapomnisz.
Jako ktoś, kto wraz ze swoją agencją przeprowadził dziesiątki premier, mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że prawie każdemu wprowadzeniu nowego produktu na rynek, nieodłącznie towarzyszą takie problemy jak:
Dobrą wiadomością jest to, że zwykle można uniknąć części tych problemów, zanim faktycznie się pojawią.
Co warto sprawdzić:
Ważne jest, abyś podczas product launchu stale monitorował spływające płatności. Na przykład, jeśli zauważysz nieoczekiwany przestój, to może znaczyć, że moduł płatności uległ awarii.
I to jest katastrofa. Miesiące przygotowań, włączone reklamy, w które ludzie klikają i wyczerpują budżet…
W dodatku podczas launchu produktu, okienko zakupowe jest bardzo krótkie, dlatego polecam mieć cały czas swojego informatyka w gotowości.
To kolejny poważny błąd, ponieważ wiele firm podczas wprowadzania produktu na rynek skupia się tylko na dostarczeniu jak największej ilości ruchu.
Ale jak to w życiu bywa:
I do tej trzeciej grupy nigdy nie dotrzesz bez remarketingu.
A szkoda, bo jak już tyle wydałeś na marketing i reklamę, aby pozyskać odwiedzających swój landing page to szkoda byłoby ich tracić.
Strona lądowania, czy squeeze page musi być zaprojektowana według określonego wzoru.
Oto schemat strony landing page:
Pamiętaj, ze muszą się na niej zawszeć takie elementy jak:
Mowa tutaj o wszystkim co pozwala uwierzyć nowym odwiedzającym, że jesteś prawdziwą firmą, a Twój produkt jest najwyższej jakości.
Na tym etapie musisz mieć jasno zdefiniowane okienka sprzedażowe.
Polecam dodać zegar odliczający czas do końca promocji.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Więc właśnie zakończyłeś swoją premierę i launch produktu.
Gratulacje! Lub nie 🙁
Niezależnie od tego, czy Twój launch produktu był ogromnym sukcesem, gorzką porażką, czy czymś pomiędzy, to musisz poświęcić kolejne dni na analizę.
Jest to najcenniejszy „konsulting”, bo nikt nie powie Ci „co i jak”, aniżeli konkretne dane z product launchu.
W ten sposób możesz skonfigurować kolejną akcję promocyjną, aby była jeszcze lepsza.
W szczególności musisz znać odpowiedź na pytania takie jak:
Nie zalecam czekania z odpowiedziami na te pytania ponieważ nasza pamięć bywa ulotna.
Podczas launchu produktu staraj się na bieżąco analizować zachowanie, strategię i wyniki.
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.