Jeśli chodzi o linki SEO to ten wpis jest wszystkim czego potrzebujesz.
Omówimy podstawy i podam Tobie najlepsze sposoby na link building.
Więc, aby nie przedłużać, zaczynajmy!
Zawartość strony
Dobre linki SEO, to takie, które pochodzą z mocnych i tematycznych domen.
Potocznie na link building, mówi się budowanie linków, lub linkowanie. Czyli ogół działań polegający na pozyskiwaniu hiperlinków do witryny.
Inne nazwy jakie posiadają linki SEO to hiperłącze (ang. hyperlink, backlink) odnośnik, odsyłacz, hiperlink, czy link.
Celem zdobywania linków SEO jest podniesienie pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.
Pozyskiwanie linków do witryny jest tak ważne, ponieważ jest to jeden z 3 czynników rankingowych Google, do których algorytm przywiązuje największą uwagę.
Ale, aby zrozumieć koncept jaki oznaczają SEO linki, musimy cofnąć się do początku wyszukiwarek internetowych.
W latach 90 Google stworzyło algorytm PageRank.
Algorytm patrzył na liczbę backlinków. Czyli im więcej linków SEO miała strona, tym większą pozycje osiągała.
Z tego powodu w internecie zaczął pojawiać się SPAM na masową skalę.
Na przestrzeni powstał więc nowy page rank:
Nowa wersja patrzyła już nie na liczbę linków, ale na ich jakość.
Obecnie więc powinna nas interesować odległość od „seed’a”.
Seed to strona, która posiada w oczach google zaufanie. Np. Wikipedia.
Cytując z wpisu B.Slawskiego opisującego działanie nowego algorytmu:
„…przykład wykonania… zapewnia system, który klasyfikuje strony w sieci na podstawie odległości między stronami, przy czym strony są połączone linkami tworząc wykres linków (link graph). Dokładniej, zestaw wysokiej jakości stron źródłowych (seed sites) jest wybierany jako referencje do rankingu stron… Obliczane są najkrótsze odległości od zestawu stron źródłowych do każdej podanej strony… Obliczone najkrótsze odległości są następnie wykorzystywane do określenia wyników rankingowych powiązanych stron.”
Więc linki SEO to jakość a nie ilość.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Zanim przejdziemy do najlepszych sposobów, jak pozyskiwać linki SEO, chcę wyjaśnić 2 koncepty:
Linki wewnętrzne pomagają za pomocą anchor text wyjaśnić Google o czym jest strona, a także doświadczony ekspert SEO, może sterować przepływem link juice.
Więc jeśli chcesz wybić jakąś swoją stronę wyżej w wynikach organicznych to powinieneś, na tych najmocniejszych pod względem PageRank umieścić linki wewnętrzne, które przekażą moc.
Linki zewnętrzne jak już wiesz to jeden z mocniejszych sygnałów algorytmu Google.
Z tego powodu powinieneś pozyskiwać tylko linki SEO z mocnych domen, bez spamu.
Poniżej znajdziesz najlepsze sposoby na to jak pozyskać linki SEO zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych.
Jest to nie do końca technika white hat SEO, ale możesz ją wykonywać, tylko nie przesadź z ilością wpisów i uważaj na exact anchor text.
Ważne jest, żeby wybierać tylko portale o wysokim autorytecie (domain authority), a nie spamerskie, które publikują thin content.
Zapamiętaj:
Popularnym tematem w SEO link building jest także PBN, Private Blog Network, czyli budowanie zaplecza pozycjonerskiego.
Niestety PBN (Zaplecza SEO) są zakazane przez Google.
Najlepiej działa, wysokiej jakości content.
Dlaczego?
Ponieważ, jeśli Twoje treści są bardzo dobre, to ludzie sami je udostępniają, czyli budują linki SEO na automacie, a Ty nie tracisz czasu.
Zasoby wizualne to:
Dlaczego ta strategia pozyskiwania linków pozycjonerskich działa tak dobrze?
Ponieważ ludzie często szukają ciekawych diagramów, lub grafik i wykresów, aby umieścić w swojej pracy, a kiedy podają źródło, to linkują do Ciebie.
Ludzie lubią udostępniać praktyczne wpisy.
Jak się okazuje najlepiej działają listy, np. „7 rzeczy jak…”.
W przeglądzie Moz, zauważono najsilniejsza korelację odnośnie ilości zdobywanych naturalnie linków właśnie poprzez listy. Na drugim miejscu są filmy wideo.
Jeśli tworzysz badania u siebie w branży, to ludzie również Ciebie cytują.
I wtedy zdobywasz linki SEO!
Dobry content sam przyciąga linki, ale z reguły jeśli coś chcesz, to musisz o to poprosić.
Oto jak przebiega dobra strategia na email outreach.
Po pierwsze, wpisz interesujące Ciebie frazy w Google.
Po drugie,poszukaj adresu email.
Jeśli nie możesz go znaleźć, to możesz użyć wtyczki która skrejpuje adresy email z poziomu przeglądarki internetowej, jak np. hunter.io, lub oddzielny progam scrapebox.
W następnym kroku, wysyłasz spersonalizowaną wiadomość.
Tylko nie wysyłaj gotowców, bo nawet nikt nie będzie Tobie odpowiadał. Strata czasu.
Napisz, że:
Broken Link Building to jedna z najlepszych strategii budowania linków i działa o wiele lepiej niż klasyczny email outreach.
Wiesz dlaczego?
Zamiast od razu prosić o linki, najpierw dodajesz wartość.
Oto lista kroków jak pozyskiwać w ten sposób linki SEO:
1.Zainstaluj rozszerzenie w przeglądarce do sprawdzania niedziałających linków.
Możesz też użyć dowolne narzędzie SEO, które ma opcję wyszukiwania niedziałających 404. Np SemRush, lub Ahrefs:
Następnie wysyłasz wiadomość email z informacją, że znalazłeś niedziałający link i wpływa to negatywnie na doznania czytelników.
W zamian podsyłasz link do swojego artykułu na podobny temat.
Niestety nie zawsze, kiedy ktoś wspomina Twoją firmę to linkuje do Ciebie.
W sieci znajdziesz sporo wzmianek o swojej firmie, bez aktywnego linku.
Sprawdzać cytowania możesz np. w Google Alerts.
Więc następnym razem kiedy ktoś wspomni Twoją firmę, poproś aby dodał do Ciebie link SEO.
Jako gość wywiadu na YouTube, lub podcastu będziesz przedstawiany za pomocą krótkiego BIO, gdzie powinieneś dodać swoje linki SEO. Najczęściej twórca także udostępnia taki odcinek swojej liście emailowej, a także publikuje na blogu.
Więc otrzymujesz dodatkowe zasięgi.
W erze automatów do linkowania były jedną z podstaw. Obecnie natomiast praktycznie nie posiadają wartości pozycjonującej.
Pozycjonowanie lokalne, częściowo opiera się na NAP. Jest to skrót z angielskiego:
Stosuje się je cały czas jeśli działasz na danym terytorium i ma pozytywny wpływ (aczkolwiek nie duży) na SEO lokalne.
Najczęściej linki SEO buduje się za pomocą odpowiedzi na portalach typu Reddit i Quora.
Komentarze blogowe to łatwy sposób na budowanie linków SEO. Ich moc nie jest oszałamiająca, ale oprócz samej wartości pozycjonerskiej, dają jeszcze punkty do PR i rozpoznawalności marki.
W dodatku, możesz budować relacje z innymi blogerami, co może zaowocować projektami.
Według mnie to już totalna strata czasu. Katalogowanie SEO nie daje praktycznie żadnej wartości.
Niektóre portale do publikowania filmów, pozwalają na umieszczanie linków w profilu i opisie filmów.
Są to na przykład:
Możesz użyć stron takich jak Patronite, Kickstarter, czy Indiegogo, aby znaleźć projekty, lub twórców, którzy w zamian nawet za drobne finansowanie zgodzą się zamieścić do Ciebie link.
Jeśli wyślesz email, po zacytowaniu kogoś to powiadamiając taką osobę, mocno zwiększasz szanse, że podzieli się tym news’em na swojej stronie, lub social mediach.
Niezależnie od tego, czy jest to małe lokalne spotkanie, czy olbrzymia konferencja branżowa (jeśli masz na to budżet to polecam) -wydarzenia zawsze szukają sponsorów. Bardzo często linkują do Ciebie ze strony wydarzenia i dodatkowo wspominają o Tobie na konferencji.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Najczęściej mowa o roundup. Czyli tworzysz wpis podsumowujący jakieś wydarzenie, lub innego rodzaju, w którym wymieniasz inne firmy, lub ekspertów.
Bądź pewien, że sami pochwalą się na swojej stronie i social mediach, tym, że otrzymali wyróżnienie.
Wygasłe domeny posiadają już profil linków.
Możesz z takiej strony zrobić zupełnie nową, lub zastosować przekierowanie 301 (redirection).
Digital PR i pomoc reporterów to niezbyt popularna w Polsce metoda, ale na rynku angielskojęzycznym doskonale funkcjonuje portal HARO.
Polega na tym, że robisz analizę linkowania konkurencji.
Do tego celu wybierz dowolne narzędzie SEO, które pozwala sprawdzać backlinki innych firm.
Następnie przejrzyj listę miejsc. Skontaktuj się w webmasterami tych witryn i zapytaj na jakiej zasadzie możesz zamieścić link SEO do siebie.
To zaawansowana technika na linki SEO, ponieważ musisz napisać jakieś rozszerzenie do przeglądarki.
Parasite, satelite pages, czy web 2.0 to strony, za pomocą których korzystasz z cudzej witryny, która ma duży autorytet, a następnie tworzysz tam wpisy pod pozycjonowanie z linkami.
Np. portale jak: Blogger, WordPress.com, Tumblr, Weebly itp.
Jakie znasz jeszcze inne metody na linki do pozycjonowania?
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Linki SEO pozyskuje się za pomocą meto link building, głównie przez tworzenie ciekawego contentu, do którego inni dodają wzmianki, a także za pomocą email outreach, budowania zaplecza SEO i guest posting.
Są to linki z innych domen (external links). Pomagają w budowaniu autorytetu witryny i są czynnikiem rankingowym Google.
Link składa się z kilku elementów które opisują URL, tj. adres strony docelowej, tekst kotwicy (anchor text), informacji, czy nowa strona ma się otworzyć w nowym oknie, czy w tym samym, a także czy linki jest typem dofollow, lub nofollow.
Linki wychodzące inaczej wychodzące odnośniki (ang. obl, outbound links) – są to hiperlinki, które odsyłają roboty Google oraz internautów do innych stron mieszczących się poza granicami serwisu.
Istnieją 3 rodzaje linków. Są to linki wewnętrzne, linki zewnętrzne i linki zwrotne z innych domen (backlinki).
Linki SEO i częstotliwość ich pozyskiwania zależy w dużej mierze od Twojej konkurencji. Jeśli posiadają tylko kilka domen to może wystarczyć sam content. Jeśli natomiast jest to bardzo konkurencyjna nisza, to potrzeba setki mocnych domen.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.