Zawartość strony
Linki wewnętrzne to hiperłącza, które prowadzą do innych stron w tej samej domenie. Różnią się one od linków zewnętrznych, które prowadzą z innych domen.
Linki wewnętrzne pomagają podczas SEO Google znaleźć, zindeksować i zrozumieć wszystkie strony w Twojej witrynie. Przenoszą także tzw. link juice.
W przepływie link juice pomagają tzw. pillar page:
Ważną rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że chcesz, aby linki wewnętrzne zawierały tekst kotwicy (anchor text) bogate w słowa kluczowe (o tym za chwilę).
Jeśli więc linkujesz do strony w swojej witrynie poświęconej reklamie facebook ads, to nie używaj tekstu kotwicy, takiego jak „czytaj więcej”. Zamiast tego użyj anchor’a, który zawiera słowo kluczowe, takie jak „przewodnik po facebook ads”.
Czyli jeśli użyjesz ich strategicznie, to wewnętrzne linki mogą wysłać autorytet strony (znany również jako PageRank) do innych stron w tej samej domenie.
Zapamiętaj więc, że linkowanie wewnętrzne jest kluczowe dla każdej witryny, która chce uzyskać wyższą pozycję w Google.
Możesz nawet używać tekst kotwicy w dopasowaniu ścisłym w linkach wewnętrznych i nie ma za to kary od Google!
W przeciwieństwie więc do linków zewnętrznych nie masz się czego obawiać.
W rzeczywistości Google zaleca nawet używanie słów kluczowych w anchor text.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Kiedy linkujesz do innej strony w swojej witrynie, wysyłasz część mocy linków do do tej strony.
Oprócz większej widoczności możesz zyskać jeszcze masę innych pozytywnych czynników. Jak widoczne linki do podstron w SERP.
Wewnętrzne linki nie są tak potężne, jak linki z innych stron internetowych i to w dodatku o mocnym autorytecie, ale nadal pomagają.
Jak znaleźć najlepiej podlinkowane strony w swojej domenie?
Możesz użyć dowolnego narzędzia do SEO, jak i darmowego Google Search Console.
Aby sprawdzić linki wewnętrzne w Google Search Console, należy wykonać następujące kroki:
Sugeruję przeprowadzanie wewnętrznego audytu linków 1-3x w roku. Czasami okaże się, że strony o niskim priorytecie otrzymują mnóstwo luink juice, co przydałoby się lepiej w stosunku do innych podstron.
To może zdezorientować robota Google.
Załóżmy na przykład, że masz dwie strony w swojej witrynie.
Jedną z nich jest strona „sukienki na lato”. A druga dotyczy frazy „sukienki na zimę”.
Zatem nie powinieneś używać dla tych dwóch stron tekstu kotwicy „sukienki”.
Jeśli będziesz to robić, Google może mieć problemy z rozróżnieniem.
W przeszłości przeprowadzałem bardzo dużo testów AB.
I mogę ci powiedzieć, że umieszczenie wewnętrznych linków na górze strony może zwiększyć ogólny czas przebywania na stronie i zmniejszyć współczynnik odrzuceń.
Więcej informacji na ten temat:
Co to ma wspólnego z SEO?
Jeśli ktoś spędza dużo czasu w Twojej witrynie to jest to jasny dla Google sygnał, że ludzie są zachwyceni tym wynikiem. Ta strona musi doskonale pasować dla intencji tego słowa kluczowego, skoro ludzie spędzają na niej więcej czasu niż u konkurencji.
Zmniejsza się też szansa na tzw. Pogo sticking.
Oczywiście powinieneś dodać linki wewnętrzne na całej swojej stronie. Ale pamiętaj, żeby w miarę zawsze dodać 1-2 na górze strony (above the fold).
Jeśli chcesz przesyłać moc PageRank w swojej domenie z pomocą wewnętrznych linków, to musisz używać zwykłych linków dofollow.
Często nawet nieświadomie właściciele stron mają to błędnie ustawione.
Zwykle dzieje się tak dlatego, że używają jakiejś wtyczki, która automatycznie dodaje tag nofollow do linków zewnętrznych i przez przypadek mają również zaznaczoną ta opcję na linki wewnętrzne.
Google zwykle wyszukuje i indeksuje wszystkie ważne strony w witrynie.
Ale jeśli masz DUŻO stron (lub ograniczony budżet indeksowania tzw. crawl budget), Google może zaindeksować tylko pewien procent stron dodawanych do Twojej witryny.
I tutaj pomagają linki wewnętrzne.
Linki wewnętrzne ułatwiają Google znajdowanie tych stron w Twojej witrynie.
Zwłaszcza chodzi o strony, które są głęboko zakorzenione w architekturze Twojej witryny, czasami nazywa się je „stronami osieroconymi” (ang. orphan pages).
Jeśli więc masz strony, które chcesz zindeksować, wewnętrzne link do nich, albo z kategorii mogą pomóc.
I nie zapomnij o linku z mapy witryny do strony, którą chcesz zaindeksować.
Praktycznie na 100% Twoja strona główna jest najbardziej autorytatywną stroną w całej Twojej witrynie.
Z tego powodu warto dodać na stronie głównej linki do tych podstron, którym chcesz przekazać jak najwięcej mocy PageRank.
Nie jestem fanem narzędzi automatyzujących linkowanie wewnętrzne.
Istnieje kilka powodów dlaczego:
Planowanie architektury informacji (struktura strony) składa się m.in. z:
Dobra architektura informacji w witrynie ułatwia:
Więc pierwsze od czego zaczynam to hierarchia, czyli utworzenie odpowiednich kategorii.
Celem jest utrzymanie „płaskiej” architektury. W ten sposób przejście z jednej strony na inną stronę w Twojej witrynie zajmuje tylko 3-4 kliknięcia (reguła 3 kliknięć od strony głównej).
https://uniqueseo.pl/white-hat-seo/
Linki wewnętrzne pomagają stworzyć architekturę witryny, która ułatwia Google i użytkownikom znajdowanie w Twojej witrynie tego, czego potrzebują.
W rzeczywistości linki wewnętrzne są poniekąd architekturą Twojej witryny.
Jest to bardzo ważne w e-commerce.
Jeśli zlekceważysz ten krok to:
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Powinieneś to robić regularnie.
Oto jak to działa:
Najpierw znajdź stary artykuł w swojej witrynie, który został opublikowany co najmniej rok temu.
Następnie sprawdź czy jest powiązany tematycznie z nowym artykułem, który chcesz zaraz opublikować.
Na koniec przeskanuj stronę w poszukiwaniu miejsc, w których możesz dodać wewnętrzny link do nowej strony.
Proste, prawda? 🙂
Google powiedziało, że można mieć inną strukturę linków wewnętrznych dla wersji witryny na komputery i urządzenia mobilne.
Ale zawsze zalecam, aby obie wersje były jak najbardziej podobne.
Czasami będziesz mieć różne linki na stronie z tym samym anchor text’em.
W rzeczywistości jest to bardzo powszechne, jeśli masz np. wiele linków w nawigacji swojej witryny.
Jedynym problemem jest tekst zakotwiczenia.
Który tekst kotwicy „bierze pod uwagę” Google?
Pierwszy na stronie.
Liczy się tylko pierwszy tekst kotwicy.
Dlatego tak ważny jest właściwy tekst zakotwiczenia linków nawigacyjnych.
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.