Metoda Taguchi -co to? Jakość totalna w Twojej firmie (przykłady, definicja)

CPA marketing, co to i jak zarobić 100 zł
CPA marketing, zarabianie + metody na kliknięcia afiliacyjne (definicja cost per action)
3 stycznia, 2023
Sprzedaj mi ten długopis: Jak sprzedawać cokolwiek komukolwiek w dowolnym momencie
Sprzedaj mi ten długopis: Jak sprzedawać cokolwiek komukolwiek w dowolnym momencie
3 stycznia, 2023

Metoda Taguchi -co to? Jakość totalna w Twojej firmie (przykłady, definicja)

metoda taguchi genichi
metoda taguchi genichi

Jak metoda Taguchi kontroluje jakość?

Metoda Taguchi dotycząca kontroli jakości to podejście, które podkreśla rolę badań i rozwoju (B + R) oraz projektowania i rozwoju produktu w ograniczaniu występowania wad i awarii w wytwarzanych produktach.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Ta metoda, opracowana przez japońskiego inżyniera i statystykę Genichi Taguchi, określa, że ​​projekt jest ważniejszy niż proces produkcyjny w zakresie kontroli jakości i ma na celu wyeliminowanie odchyleń w produkcji, zanim wystąpią.

REKLAMA:

Koniecznie zobacz naszą platformę ze szkoleniami online:

e-learing platforma szkolenie kurs online

KLUCZOWE WNIOSKI

  • W inżynierii metoda Taguchi koncentruje się na projektowaniu i rozwoju w celu tworzenia wydajnych i niezawodnych produktów.
  • Jej założyciel, Genichi Taguchi, uważa, że ​​projektowanie jest ważniejsze niż proces produkcyjny w kontroli jakości i stara się wyeliminować odchylenia w produkcji, zanim one wystąpią.
  • Firmy takie jak Toyota, Ford, Boeing i Xerox przyjęły tę metodę(źródło).

Zrozumienie metody kontroli jakości Taguchi’ego

Metoda Taguchi mierzy jakość jako obliczenie straty dla społeczeństwa związanej z produktem. W szczególności strata produktu jest określana przez odchylenia w jego funkcji, a także szkodliwe skutki uboczne, które wynikają z produktu.

Strata wynikająca ze zmiany funkcji to porównanie tego, jak bardzo każda jednostka produktu różni się sposobem działania.

Im większa ta rozbieżność, tym bardziej znacząca utrata funkcji i jakości.

Można to przedstawić jako liczbę pieniężną wskazującą, jaki wpływ na użytkowanie miały wady produktu.

Metoda Taguchi przykład

Załóżmy że nasz produkt to wiertło o określonej szerokości. Jego zadaniem jest wiercenie dziury, także o określonej szerokości w różnych materiałach.

Więc jakość wiercenia zależy od tego, jak bardzo szerokość dziur będzie się różnić od tych norm.

W metodzie kontroli jakości Taguchiego nacisk kładzie się na wykorzystanie badań i projektowania, aby zapewnić, że każda jednostka produktu będzie ściśle odpowiadać specyfikacjom projektowym i działać dokładnie tak, jak ją zaprojektowano.

Strata spowodowana szkodliwymi skutkami ubocznymi dla społeczeństwa mówi o tym, czy projekt produktu może z natury rzeczy prowadzić do niekorzystnego wpływu.

Na przykład, jeśli obsługa wiertarki może spowodować obrażenia operatora ze względu na jej konstrukcję, nastąpi utrata jakości produktu.

W metodzie Taguchi prace wykonane na etapie projektowania tworzenia miałyby na celu zminimalizowanie możliwości wykonania wiertła w sposób mogący spowodować obrażenia ciała operatora.

Patrząc z wyższej perspektywy, metoda Taguchi miałaby również dążyć do obniżenia kosztów, jakie społeczeństwo ponosi w związku z użytkowaniem produktu, na przykład poprzez projektowanie towarów tak, aby były bardziej wydajne w działaniu, niż generowały odpady.

Na przykład wiertło można zaprojektować tak, aby zminimalizować potrzebę regularnej konserwacji.

Tablice ortogonalne Taguchiego + prezentacja pdf

Historia metody kontroli jakości Taguchi’ego

Genichi Taguchi, japoński inżynier i statystyk, zaczął tworzyć metodę Taguchi podczas opracowywania systemu przełączania rozmów telefonicznych dla Laboratorium Łączności Elektrycznej, japońskiej firmy, w latach pięćdziesiątych XX wieku (źródło). Korzystając ze statystyk, dążył do poprawy jakości wytwarzanych towarów.

W latach 80. idee Taguchiego zaczęły zyskiwać na znaczeniu w zachodnim świecie, dzięki czemu stał się dobrze znany w Stanach Zjednoczonych, odnosząc już sukcesy w rodzinnej Japonii.

Znane światowe firmy, takie jak Toyota Motor Corp., Ford Motor Co., Boeing Co. i Xerox Holdings Corp., przyjęły jego metody.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Krytyka, czy słuszna?

Metody Taguchiego nie zawsze były dobrze odbierane przez zachodnich statystyków. Jednym z największych zarzutów pod adresem jego metodologii kontroli jakości jest to, że jest ona niepotrzebnie skomplikowana. W rzeczywistości niektórzy sceptycy twierdzą nawet, że aby to zrozumieć, potrzebny jest doktorat z matematyki.

Każdy sygnał ma statystyczny wpływ. Ważne jest zawsze aby kilka razy sprawdzić wartości parametrów i poznać dokładnie jak działa funkcja strat. I praktycznie kończąc ten wpis, jak Ci się wydaje… gdzie w Twojej pracy zastosowanie znajdzie Taguchi Method? Jak wykorzystasz zmienność stosunku sygnału do szumu? A może znasz ciekawe metody statystyczne które mogą wspierać cały proces?

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Metoda Taguchi -co to? Jakość totalna w Twojej firmie (przykłady, definicja) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)