Zawartość strony
Wszyscy zainteresowani informacjami z dziedziny gromadzenia i interpretacji danych na temat innowacji polecam przeczytanie Podręcznika Oslo (Oslo Manual), który został opracowany przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju oraz Europejski Urząd Statystyczny.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Poniżej GUS’owski podręcznik Oslo z 2020 roku, ponad 300 stron praktycznej wiedzy:
REKLAMA:
Najprościej będzie tu przytoczyć definicję z Portalu Innowacji – Podręcznik Oslo, 2017:
Podręcznik Oslo (ang. Oslo Manual) jest międzynarodowym podręcznikiem metodologicznym z dziedziny badań statystycznych innowacji. To trzeci z serii podręczników metodologicznych zwanych Frascati Family Manuals, opracowany wspólnie przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju OECD oraz Eurostat.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Zobaczmy co na ten temat mówi encyklopedia zarządzania (mfiles.pl/pl/index.php/Podręcznik_Oslo):
„Podręcznik Oslo należy do nieustannie rozwijającej się rodziny podręczników dotyczących problematyki pomiaru oraz interpretacji danych z obszaru nauki, techniki i przede wszystkim innowacji. Do tej rodziny należą podręczniki, zbiory wskazówek i przewodniki dotyczące działalności badawczo-rozwojowej, tak zwanej B+R (Podręcznik Frascati), wskaźników globalizacji, patentów, społeczeństwa informacyjnego, zasobów ludzkich w sferze S+T (Podręcznik Canberra) oraz statystyki biotechnologii. Podręcznik zawiera proponowane zasady gromadzenia i interpretacji danych z zakresu innowacji w układzie zapewniającym możliwość porównywania poszczególnych danych na tle międzynarodowym. Dokument stanowi także narzędzie pozwalające na wykorzystywanie eksperymentów i testów do sprawdzania, gdzie leżą granice zjawiska zwanego innowacyjnością. (Podręcznik Oslo 2005, s. 5) W trzecim wydaniu podręcznika po raz pierwszy poruszono obszar innowacji nie technologicznych oraz powiązań pomiędzy różnymi typami innowacji. Ponadto do podręcznika dodano aneks, w którym zostało poruszone zagadnienie badania innowacji w krajach rozwijających się. (Podręcznik Oslo 2005, s. 1)”
Metodyka badawcza opisana w Podręczniku z Oslo, składa się z czterech obszarów innowacji:
Innowacje produktowe polegają na wprowadzaniu wyrobu lub usługi będącej zasadniczo nowym lub znacząco ulepszoną w stosunku do jego wcześniejszych charakterystyk lub zamiaru wykorzystania.
Innowacje procesowe to zastosowanie nowych lub znacząco usprawnionych metod produkcji czy dystrybucji produktów.
Innowacje organizacyjne to implementacja nowych metod organizacji działalności przedsiębiorstwa, miejsca pracy czy kontaktów zewnętrznych.
Natomiast innowacje marketingowe, to wdrożenie nowej metody marketingowej obejmującej istotne zmiany w wyglądzie produktu lub opakowaniu, umieszczeniu produktu, promocji produktu czy polityce cenowej.
Podobał Ci się artykuł na temat „podręcznik i metodologia OSLO (manual)”?
Skoro interesuje Ciebie tematyka i ogólny wpływ innowacyjny, to metodologia oslo zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji są dla Ciebie obowiązkową lekturą.
Pamiętaj aby do tematu podchodzić szeroko, z różnych stron. Pomiar działalności i rodzaje innowacji w sektorze A, mogą się znacząco różnić od tych z sektora B itd. Kilka pomocnych danych może zapewnić Tobie również GUS (Główny Urząd Statystyczny).
Pytania? Zadaj je w komentarzu. Oczywiście zachęcam do dyskusji i ciekawi mnie jakie branże, nisze reprezentujesz.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
1. Innowacje produktowe – obejmują tworzenie lub modyfikowanie istniejących produktów lub usług w celu poprawy wydajności, funkcjonalności lub wyglądu.
2. Innowacje procesowe – obejmują modyfikację lub zmianę istniejących procesów, aby poprawić jakość i oszczędność czasu lub kosztów w działalności przedsiębiorstwa.
3. Innowacje organizacyjne – obejmują udoskonalenie struktur organizacyjnych lub wprowadzanie nowych procedur i przedstawianie ich pracownikom, aby poprawić efektywność działalności.
4. Innowacje strategiczne – obejmują tworzenie nowych metod, przy użyciu których organizacja może lepiej prosperować i wyprzedzać konkurencję.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.