Metodologia i podręcznik Oslo (do pobrania za darmo w PDF) Zasady gromadzenia danych dotyczących innowacji

agencja marketingu internetowego
Agencja marketingu internetowego (social media, seo, sem, google ads, facebook) Skuteczne kampanie.
23 grudnia, 2022
Analiza biznesowa analiza strategiczna
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Ocena otoczenia i metody (przykłady, definicja)
24 grudnia, 2022

Metodologia i podręcznik Oslo (do pobrania za darmo w PDF) Zasady gromadzenia danych dotyczących innowacji

metodologia podręcznik oslo manual
metodologia podręcznik oslo manual

Co to jest podręcznik Oslo?

Wszyscy zainteresowani informacjami z dziedziny gromadzenia i interpretacji danych na temat innowacji polecam przeczytanie Podręcznika Oslo (Oslo Manual), który został opracowany przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju oraz Europejski Urząd Statystyczny.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Poniżej GUS’owski podręcznik Oslo z 2020 roku, ponad 300 stron praktycznej wiedzy:

REKLAMA:

Co to jest podręcznik OSLO (oslo manual)?

Najprościej będzie tu przytoczyć definicję z Portalu Innowacji – Podręcznik Oslo, 2017:

Podręcznik Oslo (ang. Oslo Manual) jest międzynarodowym podręcznikiem metodologicznym z dziedziny badań statystycznych innowacji. To trzeci z serii podręczników metodologicznych zwanych Frascati Family Manuals, opracowany wspólnie przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju OECD oraz Eurostat.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Czego dotyczy Oslo manual?

Zobaczmy co na ten temat mówi encyklopedia zarządzania (mfiles.pl/pl/index.php/Podręcznik_Oslo):

Podręcznik Oslo należy do nieustannie rozwijającej się rodziny podręczników dotyczących problematyki pomiaru oraz interpretacji danych z obszaru nauki, techniki i przede wszystkim innowacji. Do tej rodziny należą podręczniki, zbiory wskazówek i przewodniki dotyczące działalności badawczo-rozwojowej, tak zwanej B+R (Podręcznik Frascati), wskaźników globalizacji, patentów, społeczeństwa informacyjnego, zasobów ludzkich w sferze S+T (Podręcznik Canberra) oraz statystyki biotechnologii. Podręcznik zawiera proponowane zasady gromadzenia i interpretacji danych z zakresu innowacji w układzie zapewniającym możliwość porównywania poszczególnych danych na tle międzynarodowym. Dokument stanowi także narzędzie pozwalające na wykorzystywanie eksperymentów i testów do sprawdzania, gdzie leżą granice zjawiska zwanego innowacyjnością. (Podręcznik Oslo 2005, s. 5) W trzecim wydaniu podręcznika po raz pierwszy poruszono obszar innowacji nie technologicznych oraz powiązań pomiędzy różnymi typami innowacji. Ponadto do podręcznika dodano aneks, w którym zostało poruszone zagadnienie badania innowacji w krajach rozwijających się. (Podręcznik Oslo 2005, s. 1)”

Metodologia OSLO

Metodyka badawcza opisana w Podręczniku z Oslo, składa się z czterech obszarów innowacji:

  • innowacje produktowe,
  • innowacje procesowe,
  • innowacje organizacyjne oraz
  • innowacje marketingowe

Innowacje produktowe polegają na wprowadzaniu wyrobu lub usługi będącej zasadniczo nowym lub znacząco ulepszoną w stosunku do jego wcześniejszych charakterystyk lub zamiaru wykorzystania.

Innowacje procesowe to zastosowanie nowych lub znacząco usprawnionych metod produkcji czy dystrybucji produktów.

Innowacje organizacyjne to implementacja nowych metod organizacji działalności przedsiębiorstwa, miejsca pracy czy kontaktów zewnętrznych.

Natomiast innowacje marketingowe, to wdrożenie nowej metody marketingowej obejmującej istotne zmiany w wyglądzie produktu lub opakowaniu, umieszczeniu produktu, promocji produktu czy polityce cenowej.

Podobał Ci się artykuł na temat „podręcznik i metodologia OSLO (manual)”?

Koniecznie zobacz naszą platformę ze szkoleniami online:

e-learing platforma szkolenie kurs online

Klasyfikacja innowacji, czyli zasady gromadzenia i interpretacji danych

Skoro interesuje Ciebie tematyka i ogólny wpływ innowacyjny, to metodologia oslo zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji są dla Ciebie obowiązkową lekturą.

Pamiętaj aby do tematu podchodzić szeroko, z różnych stron. Pomiar działalności i rodzaje innowacji w sektorze A, mogą się znacząco różnić od tych z sektora B itd. Kilka pomocnych danych może zapewnić Tobie również GUS (Główny Urząd Statystyczny).

Pytania? Zadaj je w komentarzu. Oczywiście zachęcam do dyskusji i ciekawi mnie jakie branże, nisze reprezentujesz.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Metodologia i podręcznik Oslo (do pobrania za darmo w PDF) Zasady gromadzenia danych dotyczących innowacji 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Jakie są rodzaje innowacji?

1. Innowacje produktowe – obejmują tworzenie lub modyfikowanie istniejących produktów lub usług w celu poprawy wydajności, funkcjonalności lub wyglądu.
2. Innowacje procesowe – obejmują modyfikację lub zmianę istniejących procesów, aby poprawić jakość i oszczędność czasu lub kosztów w działalności przedsiębiorstwa.
3. Innowacje organizacyjne – obejmują udoskonalenie struktur organizacyjnych lub wprowadzanie nowych procedur i przedstawianie ich pracownikom, aby poprawić efektywność działalności.
4. Innowacje strategiczne – obejmują tworzenie nowych metod, przy użyciu których organizacja może lepiej prosperować i wyprzedzać konkurencję.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)