Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie są najlepsze narzędzia SEO i SEM to pokochasz ten wpis!
Dlaczego?
Omówione jest tutaj prawie 50 narzędzi SEO!
Więc jeśli interesuje Ciebie marketing internetowy i pozycjonowanie Google to zapraszam do czytania.
Całość jest podzielona na główne typy:
Zawartość strony
Darmowe narzędzia SEO tools tak na prawdę to 90% obecnych na rynku.
Z tego powodu nie dzielę wpisu na kategorie „płatne i darmowe”, ponieważ większość z nich jest „za free”, tylko, że w okrojonej wersji.
Możesz więc przetestować każde.
Poniżej zaczynam spis alfabetycznie seo tools:
Ahrefs jest używany głównie do analizy profilu linków Twojej witryny i konkurencji, rankingu słów kluczowych, keyword gap i audytu SEO. Możesz także użyć Ahrefs do badania słów kluczowych nie tylko dla Google, ale innych wyszukiwarek np. YouTube i Amazon.
Oficjalna strona:
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Jest to wtyczka SEO do wordpress. Alternatywa dla RankMath i Yoast SEO.
Posiada kilka ciekawych rozwiązań jak: WooCommerce SEO, Google News Sitemap, Video sitemapy, blokadę bad-bot, roch snippets schema, lokalne SEO i inne.
Oficjalna strona:
https://wordpress.org/plugins/all-in-one-seo-pack/
Answer The Public to narzędzie słów kluczowych, które wizualizuje pytania wyszukiwania i sugerowane wyszukiwania autouzupełniania za pomocą wizualizacji. Kategorie odpowiadają na pytania m.in. „jak”, „może”, „w jaki sposób”, „są”, „który”, czy „dlaczego”.
Jeśli więc chcesz wiedzieć, jakie pytania zadają Twoje grupy docelowe w Google, po prostu wstaw słowo kluczowe w Answer The Public, a otrzymasz ciekawą listę.
Oficjalna strona:
Narzędzie dla webmasterów wprost od firmy Microsoft. Bardzo dobre, ale nie aż tak jak Google Search Console.
Bing Webmaster Tools (Bing WMT) to darmowa usługa, która umożliwia webmasterom dodawanie swoich witryn do robota indeksującego wyszukiwarki Bing, aby strony wyświetlały się w wynikach organicznych. Pomaga również monitorować stan witryny.
Ma bardzo dobre narzędzie do analizy słów kluczowych.
Oficjalna strona:
https://www.bing.com/webmasters/about
Buzzsumo to platforma, która umożliwia znajdowanie interesujących treści i odkrywanie nowych potencjalnych możliwości tworzenia contentu. Witryna umożliwia wyszukiwanie treści, które otrzymały najwięcej udostępnień, linków i komentarzy.
Oficjalna strona:
Jest to narzędzie SEO, typu multi tool. Czyli możesz wykonać za jego pomocą wiele działań. Od audytu domeny, po analizę widoczność, czy sprawdzenie backlinków konkurencji.
Oficjalna strona:
Contadu – jest to platforma do analizy konkurencji i organizacji treści w Twojej witrynie. Pozwala tworzyć plany contentowe i optymalizować tekst pod SEO.
Oficjalna strona:
Deepcrawl to robot indeksujący i skanujący Twoją witrynę oparty na chmurze, którego w pełni kontrolujesz. Możesz ustawić indeksowanie swojej witryny, witryn zewnętrznych, danych analitycznych, linków zwrotnych, map witryn i list adresów URL z wieloma typami indeksowania.
DeepCrawl daje Ci szczegółowy raport, który pokazuje, ile tagów H1 masz na każdej stronie, ile nieindeksowanych stron, uszkodzonych linków wewnętrznych (broken links), uszkodzonych linków zewnętrznych itp.
Oficjalna strona:
Exploding Topics gromadzi słowa kluczowe i tematy, które bardzo szybko się rozwijają i zyskują na popularności. Pomocne we wczesnej fazie, zanim staną się super konkurencyjne z wysokimi stawkami CPC i konkurencją SEO.
Oficjalna strona:
Google Analytics to aplikacja do analizy ruchu na stronie, która dostarcza statystyki w czasie rzeczywistym i pozwala badać interakcje użytkownika ze stroną.
Istnieją dosłownie setki funkcji jakie mogą być wykorzystane do SEP. Na przykład przejdź do zakładki „Pozyskiwanie” –> „Search Console”–> „Strony docelowe”. Wyświetlą Ci się strony w Twojej witrynie, które uzyskują najwięcej wyświetleń i kliknięć z Google.
Zobacz, które zapewniają najwięcej interakcji użytkownika i otrzymują największy CTR, czyli mają najlepszy współczynnik klikalności. Masz teraz gotowy przepis, aby zastosować ten sam schemat tagów title i meta description do stron, które mają bardzo słaby CTR. Jak to zrobisz to zaobserwujesz wzrost ruchu organicznego 🙂
GA umożliwia właścicielom witryn analizowanie ich odwiedzających w celu interpretacji i optymalizacji wydajności witryny.
Oficjalna strona:
https://analytics.google.com/analytics/web/
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Planer słów kluczowych Google został zaprojektowany, aby pomóc w wyszukiwaniu fraz do wykorzystania w kampaniach w sieci wyszukiwania, czyli PPC i SEM. Jest to bezpłatne narzędzie, które pozwala znaleźć ciekawe propozycje związane z Twoją firmą i zobaczyć szacunkowe miesięczne wyszukiwania, a także koszty CPC, czyli za kliknięcie w Google Ads (dawniej Adwords).
Jeśli chodzi o narzędzia SEO to jest to jedyne, które posiada najdokładniejsze dane, ponieważ same pochodzą z Google, a nie zewnętrznych dostawców.
W dodatku GKP informuje, jak prawdopodobne jest, że ktoś wyszukujący to słowo kluczowe kupi coś od Ciebie.
W jaki sposób?
Otóż spójrz poniżej na kolumny „konkurencja” i „stawka za górę strony”. Jeśli „konkurencja” i „szacunkowa stawka” są wysokie, to najprawdopodobniej jest to słowo kluczowe, które zapewnia dobrą konwersję, ponieważ firmy są gotowe płacić dużo za kliknięcie CPC.
Oficjalna strona:
https://support.google.com/google-ads/answer/7337243?hl=pl
Test Google Mobile-Friendly to narzędzie zaprojektowane, aby pomóc webmasterom przetestować możliwość dostosowania witryny do urządzeń mobilnych. To narzędzie jest częścią polityki indeksowania Google Mobile-First, która polega na indeksowaniu mobilnej wersji strony internetowej zamiast wersji na komputery.
Oficjalna strona:
https://search.google.com/test/mobile-friendly
To narzędzie pomagające użytkownikom znaleźć problemy, które wynikają z wolno działających elementów strony, np. Core Web Vitals. Wyniki PSI wskazują, czy Twoje strony spełniają standardy wydajności i szybkości Google, czy nie.
Jak wiemy, szybkość wczytywania witryny ma znaczenie jako sygnał rankingowy SEO.
Oficjalna strona:
Google Search Console to zestaw pomocnych narzędzi dla webmasterów prosto od Google. Możesz sprawdzić, czy masz zduplikowane metadane, ile stron jest zaindeksowanych, czy masz problemy z bezpieczeństwem i inne.
Ciekawą funkcją jest zakładka „przegląd” -> „skuteczność” -> „pełny raport”. Możesz tutaj sortować słowa kluczowe według pozycji. Sprawdź te, które można łatwo zoptymalizować. Są to „SEO hacki”, które szybko zwiększą Twoją widoczność.
Mianowicie szukaj słów na które jesteś na pozycji 10-20. Nie powinno być trudno wejść z nimi na stronę 1 (możesz dodać linki zewnętrzne, trochę treści, albo linki wewnętrzne).
Oficjalna strona:
https://search.google.com/search-console/about
Google trends też doskonale sprawdzi się do tworzenia powiązań tematycznych.
Upewnij się, że sprawdzasz również zakładki:
Jeśli chodzi o narzędzia SEO, to jest to najlepsze jeśli chodzi o przewidywanie rynku. Jeśli w przeszłości miałeś trend wzrostowy to raczej taki pozostanie.
Bardzo przydaje się ta funkcja, jeśli tworzysz analizy biznesowe, ponieważ nierozważne jest nadmierne inwestowanie jeśli dany trend jest w fazie spadkowej i rynek docelowy się kurczy.
Oficjalna strona:
https://trends.google.pl/trends/?geo=PL
GTmetrix to narzędzie do testowania wydajności i monitorowania strony. Dostarcza szczegółowe raporty na temat wydajności dowolnej witryny.
GTmetrix śledzi metryki strony, takie jak wyniki, szybkość strony, liczba żądań i inne, dzięki dogłębnym wizualizacjom i monitorowaniu. GTmetrix może łatwo analizować czasy ładowania dowolnej strony internetowej z dostępem do 65 serwerów w 22 różnych lokalizacjach.
Wykorzystuje Google Lighthouse do otrzymywania dokładnych informacji.
Oficjalna strona:
Jest to narzędzie, które pokazuje Tobie sugestie i słowa powiązane, które wyszukiwane są na podstawie tego co użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę.
Oficjalna strona:
https://www.infinitesuggest.com/
Keywords Everywhere umożliwia dostęp do metryk słów kluczowych dla dowolnej listy fraz i umożliwia pobranie listy w formatach plików Excel, CSV lub PDF.
Oficjalna strona:
https://keywordseverywhere.com/
Keyword Revealer to narzędzie do odkrywania i badania słów kluczowych. Pozwala użyć tematu lub frazy kluczowej do pobrania potencjalnych słów. Możesz ocenić każde zgodnie z trendami, wynikiem trudności, średnimi wartościami w SERP’ach itp.
Oficjalna strona:
https://www.keywordrevealer.com/
Keywordtool.io to internetowe narzędzie SEO do badania słów kluczowych i marketingu online, które wykorzystuje funkcję Autouzupełniania Google (Google autocomplete) do generowania sugestii słów kluczowych. Funkcja ta na co dzień pomaga nam, czyli użytkownikom szybciej uzupełniać wyszukiwania.
Oficjalna strona:
Long Tail Pro to potężne oprogramowanie do badania słów kluczowych, które pozwala użytkownikowi wygenerować setki unikalnych słów kluczowych z długiego ogona w ciągu kilku minut w oparciu o jedno słowo kluczowe.
Oficjalna strona:
Wykres LSI to przydatny generator słów kluczowych LSI (Latent Semantic Indexing). Wprowadzasz słowo kluczowe i dostajesz listę terminów, które możesz dodać do swoich treści.
Oficjalna strona:
Majestic SEO to oprogramowanie, które specjalizuje się w analizie linków. Innymi słowy: Majestic nie jest wszechstronnym narzędziem do badania słów kluczowych, audytów witryn SEO i analizy SEO na stronie. Koncentruje się na linkach zwrotnych.
Oficjalna strona:
Mangools to pakiet łatwych w użyciu narzędzi SEO, które obejmują wszystko, od badania słów kluczowych, śledzenia pozycji, analizy linków zwrotnych po analizę SEO konkurencji.
W skład narzędzi mangools wchodzą:
Oficjalna strona:
To narzędzie sprawdzi, czy mapa witryny xml jest poprawnie sformatowana. Walidator map witryn XML natychmiast poinformuje Cię, jeśli wystąpią jakiekolwiek problemy z mapami witryn, umożliwiając wprowadzenie zmian przed przesłaniem ich do Google
Oficjalna strona:
https://ipullrank.com/tools/map-broker/
Moz Pro pomaga zbierać dane na temat rankingów strony, optymalizacji witryny, indeksowania podstron i danych linków, aby pomóc we wdrażaniu strategii SEO. Dzięki Moz Pro możesz znaleźć błędy w swojej witrynie, które mogą wpływać na pozycje w Google i wrażenia użytkowników.
Oficjalna strona:
OnCrawl to internetowe oprogramowanie do automatyzacji danych, które skupia się na technicznych rozwiązaniach SEO. Pomaga w ten sposób firmom lepiej zrozumieć, które informacje są ważne i jak je wykorzystać do poprawy ruchu organicznego i wyników wyszukiwania.
Pomaga także poprzez audyt SEO identyfikować błędy HTML, a także problemy ze strukturą linków i treścią.
Oficjalna strona:
Najlepsza według mnie wtyczka SEO wordpress.
Oficjalna strona:
Raven Tools to oprogramowanie techniczne pod działania SEO, które koncentrują się w dużej mierze na audytach witryn, śledzeniu pozycji i raportowaniu.
Narzędzie to posiada bardzo pomocną opcję „thin content”, która może chronić przed wpływem sławnej aktualizacji Panda.
Oficjalna strona:
Semrush to popularne narzędzie do badania efektywności kampanii SEO i płatnych PPC (SEM). Bardzo rozbudowane narzędzie z dodatkowymi modułami jak np postowanie w social mediach.
Oficjalna strona:
Senuto to narzędzie analityczne SEO, które służy także do planowania treści.
Oficjalna strona:
To bezpłatne rozszerzenie do Chrome daje Tobie ciekawe informacje o SEO z poziomu przeglądarki.
Wystarczy kliknąć przycisk, a narzędzie SEO przeanalizuje podstawowe wskaźniki Twojej strony.
Możesz używać tego rozszerzenia we własnej witrynie, ale działa bardzo dobrze podczas analizy konkurencji, ponieważ pokazuje dodatkowo profile na mediach społecznościowych, tj. Facebooku, Linkedin i Twitterze itp.
Oficjalna strona:
SEOptimer to platforma i narzędzie SEO do audytu i raportowania stron internetowych, która może kompleksowo przejrzeć witrynę w czasie poniżej 30 sekund. Zobaczysz raport na jakie ważne czynniki, zwracają uwagę wyszukiwarki podczas pozycjonowania strony, a także rzeczy, które są ważne dla użytkowników, takie jak szybkość ładowania (page speed) i użyteczność mobilna.
Oficjalna strona:
Bardzo łatwe w użyciu narzędzie SEO do audytu witryny. Zawiera również dane analizy linków zwrotnych, raporty i zalecenia dotyczące szybkości witryny.
Oficjalna strona:
SeRanking to oparta na chmurze platforma dla specjalistów SEO i marketingu online, która zapewnia kompletny zestaw narzędzi do kompleksowego audytu witryny i działań pozycjonerskich.
Oficjalna strona:
Serpstat to kompleksowa platforma do zarządzania widocznością online. Niezbędne rozwiązanie dla firm, które poważnie podchodzą do rankingu i biznesu organicznego w wyszukiwarce.
Oficjalna strona:
SimilarWeb to narzędzie, które szacuje całkowity ruch, jaki uzyskują różne witryny. Pozwala zobaczyć najczęstsze źródła ruchu konkurencji, podzielone na sześć głównych kategorii, w tym witryny odsyłające, ruch społecznościowy z social media i najczęstsze słowa kluczowe wyszukiwania.
Oficjalna strona:
Siteliner jeśli chodzi o techniczne narzędzia SEO jest bardzo wysoko jeśli chodzi o użyteczność.
Oficjalna strona:
SurferSEO edytor tekstu i treści pod pozycjonowanie, a także pomaga w analizie content planu dla witryny.
Oficjalna strona:
Scrape box jest to narzędzie służące do masowego scrapingu, zbierania, pingowania i publikowania np linków na forach w celu zmaksymalizowania ilości domen, które możesz uzyskać dla swojej witryny, aby poprawić jej pozycję w Google. Bardzo przydatne narzędzie, ale także używane do SPAMowania.
Oficjalna strona:
Jest to chyba najpopularniejsza opcja jeśli chodzi o techniczne SEO.
Screaming Frog pozwala:
Świetnie nadaje się do szybkiego identyfikowania problemów technicznych, które powstrzymują Twoją witrynę od pierwszej strony. Darmowa wersja działa dobrze i pozwala pracować na stronach do 500 podstron.
Oficjalna strona:
https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/
Rozszerzenie TubeBuddy zapewnia głęboki wgląd w rankingi i tagi innych filmów. Możesz analizować filmy innych ludzi i zobaczyć ich tagi, a także dodać je do swojego filmu. Jest to narzędzie do SEO YouTube.
Oficjalna strona:
Ubersuggest to darmowe narzędzie SEO, które pomaga w generowaniu nowych pomysłów na słowa kluczowe. Pierwotnie scrapeowało terminy Google Suggest, ale po przejęciu przez Neila Patela jest stale rozwijane.
Oficjalna strona:
https://neilpatel.com/ubersuggest/
VidIQ to internetowa strona edukacyjna, która oferuje samouczki wideo i analizy dotyczące rozwoju kanału YouTube. Firma stworzyła również rozszerzenie Google Chrome, które pozwala użytkownikom analizować dane SEO YouTube.
Oficjalna strona:
WpRocket nie jest zwykłą wtyczką typu WordPress Cache. Oprócz funkcji cache posiada wiele dodatków optymalizujących stronę pod kątem szybkości ładowania.
Oficjalna strona:
WooRank to szybkie, łatwe w użyciu narzędzie do audytu SEO i marketingu online. Patrzy na witrynę tak samo jak robot Google i generuje audyt techniczny witryny, zarówno na stronie, jak i poza nią.
Oficjalna strona:
Xrumer – wielofunkcyjne narzędzie do promocji na różne sposoby w Internecie. Przez większość osób używany jednam do SPAM’u poprzez budowanie setek tysięcy linków zwrotnych, lub wysyłanie wiadomości przez formularze kontaktowe.
XEvil to z kolei łatwe, szybkie i elastyczne narzędzie do automatycznego rozpoznawania większości typów CAPTCHA (w tym tak trudnych captcha jak Google ReCaptcha v.1 i v.2, v.3, Facebook-captcha i inne).
Oficjalna strona:
Yoast SEO to wtyczka WordPress do pozycjonowania stron, która poprawia rankingi Twojej witryny w wyszukiwarkach, pomagając zoptymalizować zawartość witryny i słowa kluczowe. Wiele z tego, co robi SEO Yoast, jest zautomatyzowane, ale wymaga planowania.
Oficjalna strona:
https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/
Płatne narzędzia SEO, które polecam to:
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Narzędzia SEO, które dają dane z Google są to GSC, czyli najpopularniejsze narzędzie dla webmasterów, a także GKP, czyli planer słów kluczowych google.
Narzędzia SEO mają wiele zastosowań, tj. optymalizacja treści, planowanie contentu, analiza profilu linkowania, pozyskiwanie linków, keyword gap, analiza konkurencji, pozycjonowanie i optymalizacja na stronie, mapa witryny xml i inne.
Darmowe narzędzia SEO zawsze mają wiele ograniczeń, jednak dla początkujących do nauki mogą być odpowiednie.
Płatne narzędzia SEO pozwalają pozyskiwać więcej danych, jak na przykład słowa kluczowe, dokładną liczbę wyszukiwań na dane frazy, czy możliwości tworzenia contentu używająć Google Api, NLP czy innych.
Wiele z narzędzi SEO to też narzędzia SEM. SEM to połączenie SEO i reklam płatnych, więc de facto mogą być one używane do dwóch celów jakimi jest organic i PPC.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.