[nowa metoda na ZIMNY RUCH] Jak stworzyć ofertę sprzedażową, która przyciąga? Jak przygotować propozycję lepszą niż konkurencja?

Social selling -czyli jak sprzedawać w social media bez SPAM’u
17 listopada, 2024

[nowa metoda na ZIMNY RUCH] Jak stworzyć ofertę sprzedażową, która przyciąga? Jak przygotować propozycję lepszą niż konkurencja?

Rafał Szrajnert marketing reklama pozycjonowanie seo sem
Rafał Szrajnert - Biznes, psychologia, życie
[nowa metoda na ZIMNY RUCH] Jak stworzyć ofertę sprzedażową, która przyciąga? Jak przygotować propozycję lepszą niż konkurencja?
Loading
/

1.Co to jest oferta na ZIMNY RUCH?

= Oferta skalowalna w przypadku zimnej publiczności („zimna” odnosi się do nieświadomej problemu i nie znającej Twojej marki)

[nowa metoda na ZIMNY RUCH] Jak stworzyć ofertę sprzedażową, która przyciąga? Jak przygotować propozycję lepszą niż konkurencja? 1

2. Dlaczego marki potrzebują oferty Cold Friendly

Dlaczego marki potrzebują oferty Cold Friendly Offer, aby skalować się rentownie:

  • Rozwiązywanie „problemu nasyconego rynku”
  • Zwiększenie konwersji poprzez edukację
  • Rozwiązywanie „problemu kopiowania przez inne firmy”
    • Ponieważ świetne produkty mają tendencję do bycia kopiowanymi i oferowania ich po niższej cenie
    • Co tworzy postrzeganie oryginalnego produktu jako towaru „staje się zwykły”
    • Co prowadzi do porównywania cen z podobnymi produktami
    • Ale obniżenie ceny zmniejsza rentowność
  • Większy TAM (całkowity adresowalny rynek, ang. total addressable market)
    • Zwiększony potencjał skalowalności poprzez adresowanie nowych segmentów rynku
    • Rozszerzenie zasięgu rynkowego
  • Dominacja niszy poprzez
    • tworzenie nowego „sztucznego” błękitnego oceanu
    • poprzez stanie się „jedyną kategorią”
    • poprzez ulepszenie przekazu marketingowego

→ Sprzedaż do największych rozmiarów rynku, ale także najtrudniejszej do sprzedania publiczności

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

3.Jak stworzyć ofertę przyjazną dla zimnego ruchu?

A. Pragnienia rynku masowego

  • Wolność finansowa (pieniądze)
  • Reprodukcja (atrakcyjność)
  • Porównanie społeczne (status)
  • Przynależność społeczna (akceptacja)
  • Bezpieczeństwo (unikanie bólu)
  • Zdrowie

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

B. Postrzegana wartość

W skrócie: Bądź kompleksowym rozwiązaniem bolesnego problemu lub spełnieniem głębokiego pragnienia, które jest zgodne z co najmniej jednym z pragnień rynku masowego.

  • Nie bądź czymś, co miło mieć, ale czymś, co trzeba mieć
  • Nie bądź postrzegany jako towar, ale jako jedyna opcja
  • Nie konkuruj ceną, ale unikalną wartością

I. Wartość ponad cenę

Cena to to, co płacisz, wartość to to, co otrzymujesz.

Zdanie, które każdy marketingowiec słyszał przynajmniej raz.

Ale większość ludzi używa go całkowicie źle!

Popełniają błąd, obniżając cenę, aby zwiększyć postrzeganą wartość.

Te obniżki cen prowadzą jedynie do zmniejszenia marży zysku.

A przecież chcesz zarobić więcej na klienta, a nie mniej.

Więc musisz zwiększyć postrzeganą wartość, aby pobierać więcej opłat.

Ale jak zwiększyć postrzeganą wartość?

Rozwiąż więcej problemów (kompletne rozwiązanie) = Wysoka percepcja wartości

Bądź wyjątkowy (brak alternatywy) = Nieporównywalny

II. Zaradność ponad zasoby

Nie musisz wymyślać zupełnie nowego i rewolucyjnego produktu.

Ale musisz być bardziej zaradny w przypadku produktów, które już sprzedajesz, poprzez

  • Zmianę narracji
  • Pakietowanie

Aby przejść od rozwiązania odizolowanego do rozwiązania holistycznego.

Nawet jeśli ludzie nie kupią Twojego pakietu, zwiększona całkowita cena pakietu służy jako kotwica cenowa dla wszystkich innych produktów w Twoim sklepie → Ludzie prawdopodobnie wydadzą więcej.

Sposoby łączenia w pakiety:

  • Cross sell – Produkty, które do siebie pasują i przyczyniają się do całościowego rozwiązania
  • Upsell – Więcej tego samego
  • Produkty informacyjne (kursy, szkolenia, ebooki, pdf)
  • Dostęp społecznościowy (zamknięte grupy FB, discord, slack itp)

C. Elementy perswazji

  • Społeczny dowód słuszności
  • Autorytet
  • Nowość
  • Pewność (gwarancja)
    • Czasowa gwarancja „bez zadawania pytań” (100-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy)
    • Gwarancja oparta na czasie (3-letnia gwarancja)
    • „Wypróbuj przed zakupem” (30-dniowy okres próbny)
  • Niedobór (ograniczona ilość)
  • Pilność (ograniczony czas)
  • Ekskluzywność, unikatowe (ograniczony dostęp)
  • https://www.rafalszrajnert.pl/lista-bledow-poznawczych/

D. Analiza możliwości

  • Rozwiązanie nierozwiązanego problemu
  • Doskonała struktura biznesowa
  • Nowy rynek dla produktu
  • Niewykorzystane źródło ruchu

E. Wyrafinowanie rynku

Musisz wziąć pod uwagę wyrafinowanie rynku.

Ponieważ wraz ze wzrostem wyrafinowania rynku:

  • Ekonomia jednostkowa staje się kiepska
  • Musisz obniżyć ceny rynkowe
  • Musisz skalować z wyższym CPA

Dlatego musisz wprowadzać na rynek (ten sam produkt) inaczej!

Punkty akcji

  • Ludzie nie kupują usług/produktów. Kupują rezultat „po”.
  • Tworzysz LISTĘ FUNKCJI.
  • Tworzysz LISTĘ KORZYŚCI.
  • Tworzysz LISTĘ Rezultatów.
  • USP – BIG IDEA -Naming (awatar, cel, kiedy zrealizuje)
  • Wartość -Spraw, aby nie można było się temu oprzeć
    • co mi to da
    • jaki wysiłek muszę włożyć
    • ile czasu to zajmie
    • na ile mam pewność że zadziała
  • Problemy zamieniasz w rozwiązania
  • Wzmocnij ofertę (scarcity, urgency, social proof, słowa z NLP)
  • Bonusy
  • Zaoferuj GWARANCJĘ.
doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
[nowa metoda na ZIMNY RUCH] Jak stworzyć ofertę sprzedażową, która przyciąga? Jak przygotować propozycję lepszą niż konkurencja? 2

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)