Jeśli chcesz poznać najlepsze działania pozycjonerskie na stronie, czyli SEO on site to ten wpis jest dla Ciebie.
Dzisiaj nauczysz się:
Bez przedłużania, zacznijmy!
Zawartość strony
SEO On Site, inaczej znane jako „SEO na stronie internetowej”, lub SEO On-Page -to praktyka optymalizacji treści i stron www dla użytkowników i algorytmów wyszukiwarki.
Najpopularniejsze praktyki SEO On-Site to opisowy adres URL, tag tytułu (title tag), opis meta description, optymalizacja treści, czy linkowanie wewnętrzne.
Od SEO Off-site różni się tym, że dotyczy działań na stronie, a nie poza nią. Ponieważ działania off site, inaczej SEO Off-Page dotyczą głównie linków zewnętrznych.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Dobra optymalizacja na stronie to podstawa skutecznego pozycjonowania.
Google samo przyznaje, że podstawowym sygnałem rankingowym jest to czy strona zawiera te same słowa kluczowe, które użytkownik wpisał w pole do wyszukiwania.
Jeśli znajdują się one na stronie w nagłówkach, lub treści wpisu to jest to jasna informacja, że jest ona istotna dla wyszukującego użytkownika.
Od 2013 roku za sprawą algorytmu Koliber, Google zaczęło rozumieć także szersze tematy, ale słowa kluczowe są wciąż podstawą.
Hummingbird sprawił, że algorytm rozumie temat o czym jest dana strona internetowa.
Dlatego używanie fraz kluczowych strategicznych miejscach, jak tytuł, adres URL, czy pierwsze 100 słów, jest wciąż takie ważne (ale o tym za chwilę).
Oczywiście SEO On Site to tylko część pozycjonowania, ważny jest cały obraz, jak m.in.:
Skoro znasz już koncepcję SEO on site to w tym rozdziale pokażę Ci co możesz zrobić, aby mieć jeszcze lepszą widoczność organiczną w wyszukiwarkach.
Więc jeśli do tej pory miałeś pytania w stylu: „gdzie umieszczać słowa kluczowe na mojej stronie?” to zaraz dostaniesz odpowiedź z przykładami.
Jest to jedna z podstawowych zasad. Mianowicie powinieneś umieszczać swoje słowo kluczowe jak najbliżej tytułu a także głównego nagłówka h1.
A dlaczego jest to takie ważne?
Otóż Google kładzie większy nacisk na słowa pojawiające się na początku w tekście.
I to nawet na logikę wydaje się w porządku, bo jeśli o czymś piszesz to wspominasz naturalnie o czym jest temat.
Więc pamiętaj, aby dodawać frazy SEO na stronie w pierwszych 100-150 słowach.
Mówi się że tagi <h1> są niczym drugi tag <title>. Jest to jedna z najważniejszych rzeczy na stronie.
Tagi h1 pomagają zrozumieć strukturę o czym jest wpis.
Wiele CMS i platform do tworzenia stron internetowych, automatycznie tag tytułowy zamienia na nagłówek h1, co jest jak najbardziej poprawne.
Od lat znamy także pozytywny wynik umieszczania słów kluczowych w nagłówkach i tagu title. Jak samo Google się przyznaje:
“These heading tags in HTML help us to understand the structure of the page.”
https://www.youtube.com/watch?v=i_xnKznRNCc&t=1445s
Dodanie ich w nagłówkach h2, h3, h4, h5 i h6 nie spowoduje że z 5 strony wskoczysz na 1, ale definitywnie ma wpływ.
Postaraj się, aby Twoja strona zawierała słowo kluczowe minimum 3-5 razy + jego odmiany. Ale nie przesadź!
Jeśli dodasz je zbyt często to jest to zwykłe spamowanie.
Taką praktykę nazywa się jako upychanie słów kluczowych SEO na stronie (keyword stuffing).
Dobre linki wychodzące mają dodatni wpływ na pozycje:
W wytycznych dla osób które weryfikują strony (the Google Quality Guidelines) jasno jest powiedziane, że ważna jest wiedza specjalistyczna i/lub wiarygodne źródła, natomiast nie są brane pod uwagę linki wychodzące.
Zewnętrzne linki do powiązanych stron pomagają Google określić temat Twojej strony. Pokazuje to także algorytmowi Google, że Twoja strona jest zawiera informacje wysokiej jakości.
Słowo kluczowe w adresie URL to także czynnik rankingowy.
Krótsze adresy URL mają zwykle lepszą pozycję w Google.
Generalnie w tym przypadku, korelacja jest zawsze widoczna.
Dodatkowo wzrasta także organiczny CTR.
Także pamiętaj, aby dodawać słowo kluczowe (najlepiej w podstawowej formie 100%):
Ta technika SEO on site zwana jako adresy friendly URL, jest bajecznie prosta:
Google wiele razy sygnalizowało, że tak tytułowy jest ważny.
Prawie 93% stron posiada tag title, a tylko 7,4% nie.
Jeśli to możliwe, staraj się dodawać słowo kluczowe zaraz na początku tagu title.
Postaraj się także, aby nie brzmiał zbyt nudno.
Warto także dodawać słowa, które pozwolą Ci zdobywać ruch z fraz z długiego ogona.
Na przykład:
Google nie używa metatagu, ani fraz kluczowych w rankingu internetowym dla uszeregowania wyników, ale powoduje on wzrost organicznego CTR.
A sam CTR ma już wpływ na pozycje w wyszukiwarce.
Powinieneś również raz umieścić słowo kluczowe w swoim opisie.
Dlaczego?
Ponieważ Google bolduje (wytłuszcza) terminy, które pasują do zapytania osoby.
To spowoduje, że wyróżnisz się dodatkowo w SERP.
Aby Twoje treści ze strony internetowej były widoczne w Google to muszą być:
Unikalny content i brak duplikacji treści to jedno.
Ale musisz tworzyć również wpisy, które będą inne od reszty.
Jeśli będziesz używać tylko popularnych edytorów SEO to Twoje teksty będą takie same jak konkurencja.
Wtedy decydujące znaczenie będzie miała moc linków, a nie o to chodzi.
Więc nie pisz tego samego co już istnieje, tylko, że innymi słowami, a zacznij Tworzyć coś ekstra.
Tym czymś nowym może być:
Zobacz jak to wygląda na tym blogu.
Wszystkie teksty są pełne zdjęć, zrzutów ekranu i praktycznych case study.
Inne blogi SEO w branży zawierają tylko nudny tekst.
Oprócz nowości, daj także wartość, zaciekawienie i rozrywkę.
Oto kilka sposobów, dzięki którym Twoja treść SEO on site może być niesamowicie wartościowa:
Jednym z najlepszych wpisów na tym blogu, jest wysoce praktyczny poradnik na temat Google Search Console.
Znajdziesz w nim zaawansowane strategie jak zwiększać widoczność, czy analizować SEO „quick wins” i wiele innych.
Wszędzie masa zrzutów ekranu, aby ułatwić Ci naukę.
To jest niczym darmowy kurs!
Wysoce praktyczny.
Search intent to po prostu zamiar dlaczego czegoś szukamy.
Z reguły frazy dzielimy na takie, które mają charakter:
Unikalne, wartościowe treści mogą przenieść Cię na pierwszą stronę Google.
Ale Twoja strona musi spełniać intencję wyszukiwania.
Czyli musi być DOKŁADNIE taka i odpowiadać na potrzeby, jakie chce uzyskać użytkownik Google.
Bez tego szybko spadniesz w SERP’ach.
Twój organiczny współczynnik klikalności (CTR) jest ważny z dwóch powodów:
Po pierwsze, zwiększenie CTR może zwiększyć ruch w Twojej witrynie. Użytkownicy zamiast klikać w link konkurencji, klikną w Twój.
Po drugie, CTR jest czynnikiem rankingowym Google.
Jednym z prostszych sposobów na więcej kliknięć, jest zadanie pytani w tagu tytułowym.
Moz dokonał przeglądu obecnych wyników i nie daje to bezpośredniego wpływu, ale może zwiększać CTR, który już taki wpływ daje:
Dzięki temu Twój wynik wyróżnia się na tle reszty i zgarnia więcej kliknięć.
Google naprawdę zwraca uwagę na czas przebywania użytkownika na stronie, współczynnik odrzuceń i inne sygnały interakcji.
Oto 2 szczegółowe poradniki na ten temat:
istnieje widoczna korelacja pomiędzy Dwell Time, czyli faktem, że mm dłużej użytkownik przebywa na Twojej stronie internetowej, tym wyżej w rankingu Google jesteś.
Odnośnie bounce rate, także jest widoczna silna korelacja:
W dodatku, obecnie praktycznie wszystkie algorytmy zwracają uwagę na zaangażowanie użytkownika.
Tak na swoim blogu poinformował Bing/Microsoft:
Istnieje dodatkowo kilka rzeczy, które możesz zrobić.
Ludzie oczekują szybkiej odpowiedzi i chcą wiedzieć, czy strona na której wylądowali im pomoże.
Więc postaraj się, żeby tak było.
Stwórz ciekawą zajawkę, lub nagłówek, aby umocnić ich w przekonaniu, aby czytali do końca.
Nikt nie lubi czytać trudnego dla oka tekstu.
Dlatego musisz zadbać o odpowiednie formatowanie.
Czyli:
Zdjęcia stockowe, lub takie z innych stron, wypadają gorzej jeśli chodzi o pozycjonowanie i wyniki SEO on site.
Istnieje wiele eksperymentów, aby to potwierdzić.
Utworzono kilka domen testowych, na jednych z nich opublikowano oryginalne zdjęcia. Na drugich stockowe.
Były to nowe domeny, bez historii i linków.
Optymalizacja seo na stronie, jak m.in. keyword density była identyczna:
Rezultat był jasny.
Domeny z oryginalnymi zdjęcia były wyżej w Google.
Więc jeśli używasz stockowych zdjęć, lub takich, które są powszechnie dostępne w internecie to przestań to robić.
Linki wewnętrzne (internal links) mają bardzo dużą moc w SEO on site.
Dzięki temu z mocnych podstron, możesz przenosić PR na te słabsze.
Mówi się na to „przepływ link juice”.
W dodatku istnieje kolejny plus linkowania wewnętrznego.
W tym przypadku nie narażasz się na karę od Google za przeoptymalizowanie anchor text, jak to w przypadku linków zewnętrznych bywa.
Słowa kluczowe LSI to synonimy, których Google używa do określenia trafności strony.
Nie musisz przesadnie się na tym skupiać, ponieważ jeśli tworzysz długie wpisy pod SEO on page, to naturalnie dodajesz synonimy/odmiany w treści.
Oprócz narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, możesz użyć Google i YouTube suggest:
Lub powiązane wyszukiwania:
W 2018 roku, Google poinformowało, że page speed, czyli szybkość witryny będzie jednym z czynników rankingowych na komórkach.
Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja witryna jest szybka to możesz zbadać prędkość swojej strony za pomocą narzędzia Google PageSpeed Insights:
Jeśli zescrollujesz niżej to dostaniesz listę wytycznych co trzeba zrobić:
W Google Chrome, klikając prawym przyciskiem „zbadaj” możesz skorzystać z funkcji lighthouse.
Sporo zależy od prędkości hostingu i serwera. W dodatku jeśli masz do swojego WordPress pododawane dużo wtyczek to będzie Ci bardzo trudno.
Optymalizacja obrazków, czyli image SEO to głównie 2 sprawy.
Nazwa zdjęcia i tekst alternatywny (alt text).
To pomaga Google zrozumieć o czym jest ten obrazek.
W Stanach Zjednoczonych 40,2% ludzi używa jakiejś formy wyszukiwania głosowego:
W dodatku ten wynik ciągle rośnie.
Obecnie około 20% wyszukiwań na telefonach to właśnie wyszukiwanie głosowe.
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Działania SEO off-ste to działania poza promowaną stroną. Najczęściej chodzi o budowanie linków zewnętrznych.
Pozycjonowanie i optymalizacja na stronie, czyli SEO on site to działania z tagiem tytułowym, opisem meta description, nasyceniem słów kluczowych, semantyką i budowanie topical autohority, a także optymalizacja obrazków i nagłówków w treści.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.