Zawartość strony
Pogo sticking definicja – ma miejsce, gdy użytkownicy wyszukiwarki odwiedzają kilka różnych wyników wyszukiwania, aby znaleźć wynik, który odpowiada ich zapytaniu.
Dla przykładu, wpisujesz „reklama Google” i klikasz w pierwszy wyniki.
Ale niestety to nie to czego szukałeś, klikasz więc wstecz i wracasz do SERP.
Klikasz teraz w kolejny wynik.
Jak na obrazku:
A jeśli tak się często dzieje na Twojej stronie, że użytkownicy klikają i po chwili wychodzą, szukając dalej… to jasny sygnał dla algorytmu Google, że coś jest nie tak.
Że Twoja strona nie odpowiada ich zapytaniu i dlatego muszą szukać dalej.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Pogo sticking to bardzo mocny sygnał jeśli chodzi o czynniki rankingowe w SERP dla stron organicznych.
Google wprowadziło nawet specjalną funkcję, która ma „naprawić” złe wrażenia użytkownika.
Polega ona na tym, że jak wejdziesz na jakąś stronę i nie znajdziesz odpowiedzi klikając wstecz, to algorytm automatycznie wie, że jesteś niezadowolony i pokaże dodatkowe pole „Podobne wyszukiwania„.
Jest to bardzo przydatna funkcja. Algorytm Google łatwo rozpoznaje, że nie otrzymałeś dobrej odpowiedzi i sugeruje inne zapytania.
Jest kilka metod które pomogą zapobiegać pogo sticking w SEO. Oto one:
Żeby zminimalizować pogo sticking, Bounce Rate i dwell time warto użyć odpowiedniego rozmiaru czcionki.
Pamiętaj, że większość osób czyta na smartfonach, czyli bardzo małych ekranach. Więc jeśli chcesz poprawić ich wrażenia to postaraj się używać czcionki minimum 15px.
Jeśli zobaczysz ścianę tekstu:
To automatycznie mamy odruch niczym z czasów szkolnych, że to trudne, albo tego nie da się czytać.
Więc dodawaj dużo akapitów i pisz krótkimi zdaniami.
Linkowanie wewnętrzne jest super ważne nie tylko jeśli chodzi o przepływ PR i link juice, ale także może zmniejszyć bounce rate i pogo sticking.
Dlaczego tak się dzieje?
Otóż jeśli dodasz linki wewnętrzne to zwiększasz prawdopodobieństwo, że ktoś w nie kliknie i w efekcie nie wróci do wyszukiwarki, przez co pogo sticking nie wystąpi.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Jumplinki, spis treści, kotwica HTML: używanie tego typu dodatków do treści pomaga użytkownikom lepiej zrozumieć strukturę i wpływa korzystnie na UX użytkowników.
W dodatku użytkownicy nie czują się przytłoczeni, że jakiś wpis jest za długi i ciężko znaleźć odpowiedni akapit w tekście.
Musisz dać ludziom WSZYSTKO, co można wiedzieć na dany temat.
W ten sposób nikt nie musi wracać do wyników wyszukiwania, aby wypełnić luki w wiedzy,
Mało tego…
Zyskujesz jeszcze w oczach google za pomocą:
Jeśli użytkownik Google wraca z Twojej strony z powrotem do wyników wyszukiwania, aby kliknąć w inny link to mówimy zarówno o pogosticking, jak i współczynniku odrzuceń.
Więc kiedy zmniejszasz współczynnik odrzuceń swojej strony, automatycznie zmniejszasz liczbę osób, które kwalifikują się pod Pogo sticking.
Pierwszym krokiem więc jest sprawdzenie, które strony mają wysoki współczynnik odrzuceń.
Wejdź w Google Analytics.
Kliknij: Zachowanie > Zawartość witryny > Strony docelowe
Następnie kliknij „porównanie” i znajdź te które odbiegają od średniej.
Jak już znajdziesz te strony, które mają największy współczynnik bounce rate, to:
To może być najważniejszy punkt na naszej liście aby zredukować pogo sticking.
Chodzi o intencję użytkownika.
Chodzi o to, aby fraza odpowiadała temu czego ktoś szuka.
Jeśli ktoś wpisuje w Google „przepis na spaghetti” to szuka z reguły instrukcji jak zrobić całe danie, a nie jak zrobić sam makaron.
Jak ktoś wpisuje hasło „agencja seo” to nie chce poradnika jak SEO robić samemu.
Z reguły frazy dzielimy na takie, które mają charakter:
Dla uproszczenia załóżmy że mamy dwa rodzaje. Albo kiedy szukamy jakiś informacji, albo gdy chcemy coś kupić (produkt, lub usługę).
Dlatego polecam zawsze sprawdzać, jaki strony i z jakim contentem rankują już na słowo kluczowe, na które Ty także chcesz.
Często zadawane pytania to kolejna z metoda aby użytkownicy spędzili więcej czasu na Twojej stronie i żeby nie wrócili do Google.
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.