Jeśli nie wiesz jak samemu pozycjonować stronę w Google, albo co dokładnie robi Agencja SEO to ten wpis jest dla Ciebie.
Poznasz najważniejsze działania, jakie możesz wykonać i nauczysz się m.in.:
Więc zacznijmy nasze kompendium „Pozycjonowanie Google„!
Zawartość strony
Wyszukiwanie słów kluczowych jest podstawą jeśli chodzi o wszystkie działania z zakresu SEO Google.
I to bez znaczenia czy chcesz się pozycjonować w Google maps, czy globalnie w organicznych wynikach wyszukiwania.
Ta strategia sprawdza się zawsze.
W dodatku umiejętne pozycjonowanie Google może oddziaływać na użytkownika na każdym etapie w lejku marketingowym.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Zatem więc, jak najlepiej robić pozycjonowanie Google zaczynając od słów kluczowych?
Oto najlepsze metody:
Jeśli chcesz dostać najlepszy przepis na to jak samemu pozycjonować stronę w Google to zacznij od stworzenia długiej listy słów i fraz.
Oto lista najpopularniejszych narzędzi do pozycjonowania Google poprzez wyszukiwanie słów:
Omówmy kilka z nich.
Answer The Public.
Darmowe narzędzie Answer The Public (służy głównie do badania pytań, a nie fraz podstawowych).
Dostajesz tutaj propozycje i sugestie jakie pytania ludzie wpisują w wyszukiwarce jeśli chcesz poprawić swoje pozycjonowanie Google.
Przejrzyj i wybierz te, które mają największy sens.
Kolejne to narzędzie prosto od Google.
Planer Słów Kluczowych Google Keyword Planner.
Google keyword planner, czyli GKP, pomoże dowiedzieć się, ile osób wpisuje dane słowa kluczowe.
Wygląda to mniej więcej tak.
Wpisujesz interesującą Ciebie frazę kluczową:
Po czym otrzymujesz sugestie na dane słowa kluczowe, liczbę miesięcznych wyszukiwań, konkurencję w reklamach google ads i stawki za kliknięcie.
W ten sposób większość ludzi używa planera słów kluczowych pod pozycjonowanie Google do badania fraz kluczowych SEO. To nie jest słaba strategia, tylko, że dostajesz te same słowa kluczowe, o których już wiedzą konkurenci i najczęściej są na nie widoczni.
Wiele osób wybiera nieodpowiednie tematy pod pozycjonowanie Google.
Często nie biorą pod uwagę jaki trend jest w branży i co może stać się popularne w kolejnym sezonie.
Pomaga tutaj Google Trends:
Więc analizuj tematy u siebie w branży, aby wiedzieć co staje się coraz chętniej wyszukiwane.
Jeśli załapiesz się na wczesny trend, to możesz wyprzedzić nawet mocniejsze domeny.
Tą strategię możesz także wykorzystać jeśli masz biznes lokalny i chcesz się pozycjonować w Google Maps.
Po prostu dodaj do swojego profilu odpowiednie frazy.
A skoro zaczęliśmy już mówić o wyborze odpowiednich słów pod pozycjonowanie Google to jest jeszcze coś.
Wiele osób zaleca dobierać słowa kluczowe pod pozycjonowanie Google na podstawie metryk które oferują różne programy i narzędzia do SEO.
Na przykład w Ahrefs jest to KD (keyword difficulty – trudność słowa kluczowego).
Osobiście nie polecam tego rozwiązania ponieważ tego rodzaju metryki nie są zbyt dokładne.
W zamian polecam coś innego.
Moje podejście składa się na 3 czynnikach:
Jest to bardzo łatwe.
Po prostu wpisz dane słowo w wyszukiwarce i zobacz jakie domeny się pojawiają.
Czy są to blogi, produkty e-commerce, a może duże portale contentowe?
Zaloguj się na swoje narzędzie, którego używasz do sprawdzania linków konkurencji w Google i przejrzyj domeny.
Sprawdź także czy indywidualne podstrony, które chcesz wyprzedzić w SERP mają do siebie linki, czy linkowana jest tylko główna domena.
Osoby, które zaczynają pozycjonowanie Google i nie mają jeszcze doświadczenia w SEO, patrzą najczęściej na miesięczną liczbę wyszukań ignorując koszt kliknięcia (CPC).
To jest OGROMNY błąd.
Możesz osiągnąć w rankingu Google na dane słowo kluczowe, którego szuka wiele osób wysoką pozycję. Ale co z tego, jeżeli tacy ludzie nie są gotowi niczego kupić?
Dlatego, jeśli chcesz aby pozycjonowanie Google przynosiło Tobie rezultaty, to musisz optymalizować swoje działania pod intencje komercyjne.
Czyli kieruj tworzenie contentu pod konkretnie słowa kluczowe o wysokim CPC.
W ten sposób twoje treści na stronie internetowej, mają szanse docierać do ludzi, którzy faktycznie zamierzają kupić.
Może nie zaraz. Może nie za dwa dni. Ale te wysokie stawki CPC jasno komunikują, że ci ludzie mają pewne zamiary komercyjne do dokonania transakcji.
W przeciwnym razie Twoi konkurenci nie licytowaliby tych słów w Google Ads.
Więc wejdź do panelu i sprawdź kolumny „stawki”:
Przeglądając listę słów kluczowych, zwracaj uwagę na hasła o wysokiej wartości CPC.
Od czasów aktualizacji Koliber, Google zwraca większą uwagę na temat jakiego dotyczy Twój post, niż nasycenie słów kluczowych.
Dlatego w temacie jakim jest pozycjonowanie Google bardzo modne stało się rozmawianie o tzw. klastrach tematycznych (topic clusters).
Całe podejście polega na tym, że tworzysz jeden główny tekst (pillar page), w nim opisujesz cały temat danego klastra i za pomocą linkowania wewnętrznego piszesz treści już typowo pod SEO w osobnych wpisach.
Z reguły frazy dzielimy na takie, które mają charakter:
Algorytm Google chce pokazywać użytkownikom najlepsze dopasowania treści.
Zatem jeśli kobieta szuka „sukienka na lato” to Google pokaże produkty ze sklepu internetowego, a nie poradnik jak się taką sukienkę szyje.
Dlatego Twój copywriting musi być dostosowany w 100% pod search intent.
Jak sprawdzić search intent?
To proste.
Po prostu wpisz frazę kluczową w Google i zobacz jakie wyniki dominują pierwszą stronę.
To czy treść jest „lepsza” jest dosyć subiektywne, ale istnieją pewne wskaźniki jak można to mierzyć.
Mówimy o:
Czyli ludzie częściej klikają w Twoje treści, odwiedzają więcej stron w witrynie i spędzają w niej więcej czasu w porównaniu do domen konkurencji.
To właśnie składowe bardzo dobrego contentu jeśli chodzi o pozycjonowanie Google.
Z tego powodu wszystkie moje wpisy zawierają grafiki, infografiki, ciekawe zdjęcia, zrzuty ekranu, przykłady, listy, osadzone treści i filmy, a także są pisane w ciekawy sposób.
Według badania MOZ istnieje widoczna korelacja pomiędzy bounce rate, a tym że jesteś wyżej w rankingu Google.
Odnośnie dwell time, także jest widoczna silna korelacja:
Larry Kim z Wordstream, był w stanie udowodnić wpływ CTR na pozycję w rankingu Google:
Ten krok polega na upewnieniu się, że Twoje treści są łatwe do czytania, przeglądania i konsumowania.
Nikt nie chce czytać czegoś takiego:
Tekst musi być prosty do przeglądania.
Więc dodawaj duże nagłówki, dużo spacji, enterów i zaczynaj często nowe akapity:
Wiesz już, że organiczny CTR jest czynnikiem rankingowym Google.
Dlatego musi on zawierać kilka elementów, które są niezbędne pod pozycjonowanie Google.
Po pierwsze dodaj słowo kluczowe.
Widoczny jest zawsze wyraźny wpływ.
Po drugie, w tagi tytułowe które są w formie pytania klika więcej osób.
Po trzecie, tytuł widoczny w SERP google powinien wzbudzać emocje.
Tutaj też widzimy, że cieszą się one większym zainteresowaniem.
W SEO On site jest kilka elementów które mają bardzo znaczący wpływ na pozycjonowanie Google i widoczność organiczną serwisu.
Po pierwsze…
Dlaczego to działa?
Cóż, Google kładzie nieco większy nacisk na słowa i frazy, które pojawiają się na górze strony.
Tak więc, gdy wcześnie użyjesz docelowe słowo kluczowe, to daje to Google dodatkowy sygnał, że Twoja strona dotyczy tego konkretnego tematu.
Eksperymenty SEO potwierdziły, że dodanie słowa kluczowego do adresu URL strony pomaga w rankingach.
W dodatku Twoje adresy powinny być maksymalnie uproszczone, tzw. friendly URL.
Jeśli więc używasz WordPress to zamień w ustawieniach bezpośrednich odnośników sposób wyświetlania:
W końcu terminy i frazy w Twoim adresie URL stanowią ogólny przegląd tego, o czym jest Twoja strona.
Co mówi Google, że dana podstrona dotyczy tego konkretnego słowa kluczowego.
Ponadto, adresy URL zawierające słowa kluczowe mogą pomóc w powiększeniu organicznego współczynnika klikalności.
Dzieje się tak, ponieważ Twój adres URL znajduje się POWYŻEJ tagu tytułu w wynikach wyszukiwania.
Jest to więc pierwsza rzecz, którą użytkownicy widzą w Google SERP. A jeśli Twój adres URL zawiera słowo kluczowe, którego właśnie ktoś szuka, to ma pewność, że odpowiada to intencji i jest zgodne z zapytaniem.
Aby lepiej zasygnalizować Google, że Twój wpis na blogu dotyczy pewnego tematu, powinieneś dodać także słowa, które są powiązane.
Np. SEO lokalne, pozycjonowanie lokalne, Google maps, wizytówka Google itp.
Takie słowa możesz znaleźć w sugestiach i podobnych wyszukiwaniach:
Możesz oprócz Google użyć także Youtube:
A także Google grafika:
Są to słowa i wyrażenia, które Google uważa za ściśle powiązane ze słowem kluczowym, pod które właśnie optymalizujesz swój tekst SEO. A jeśli użyjesz kilku z nich w swoich treściach, to pomoże to Google lepiej zrozumieć tematykę Twojej strony.
Linki wewnętrzne pomagają za pomocą anchor text wyjaśnić Google o czym jest strona, a także doświadczony ekspert SEO, może sterować przepływem link juice.
Więc jeśli chcesz wybić jakąś swoją stronę wyżej w wynikach organicznych to powinieneś, na tych najmocniejszych pod względem PageRank umieścić linki wewnętrzne, które przekażą moc.
Słowa kluczowe cały czas stanowią ważną część algorytmu pod pozycjonowanie organiczne.
Tylko nie stosuj niedozwolonych praktyk jak upychanie słów kluczowych (keyword stuffing).
Google prawdopodobnie nie używa już gęstości słów kluczowych, ale po prostu bada ich występowanie.
Brand ma wpływ na pozycjonowanie Google.
Wyraźnie pomaga w wielu aspektach, jak pozyskiwanie linków, czy większy CTR.
Mało tego.
Mocny i rozpoznawalny brand wpływa także na konwersje, czyli pomaga pozyskiwać więcej leadów, lub buduje sprzedaż w e-commerce.
Z tego powodu warto promować content w social mediach, tworząc podcast, lub filmy na YouTube.
Z pomocą przychodzi też email outreach.
Dlatego od zawsze mówię, że lista mailingowa jest tak ważna dla rozwoju biznesu.
Linki zewnętrzne to jeden z mocniejszych sygnałów dla algorytmu Google.
Powinieneś pozyskiwać tylko linki SEO z mocnych domen, bez spamu.
Kilka strategii jak budować linki, aby pozycjonowanie Google dawało lepsze rezultaty:
Broken Link Building – Niedziałające linki.
Broken Link Building to jedna z najlepszych strategii budowania linków.
1.Zainstaluj rozszerzenie w przeglądarce do sprawdzania niedziałających linków.
Możesz też użyć narzędzie SEO, które ma opcję wyszukiwania 404. Np SemRush, lub Ahrefs:
W tym momencie zobaczysz czy te strony posiadają jakieś 403/404.
Następnie wysyłasz email do właściciela strony z informacją, że znalazłeś niedziałający link i w zamian podsyłasz link do swojego artykułu na podobny temat.
Druga metoda, to:
Publikuj raporty, poradniki, analizy i statystyki.
Jednym z „tricków” na link building pod pozycjonowanie Google, jest to, że:
Statystyki, raporty i analizy same budują linki.
Innymi słowy: kiedy masz określoną analizę, raport, itp. na swojej stronie, masz „haka”. Do takiego materiału mogą linkować blogerzy i dziennikarze.
Interesują Ciebie inne metody na budowanie linków pod pozycjonowanie Google?
Przeczytaj dedykowany wpis poświęcony praktyce jaką jest: Link building.
Techniczne SEO dla wielu przysparza problemy.
Mimo wszystko musisz zidentyfikować problemy, naprawić błędy i zoptymalizować architekturę witryny pod kątem SEO.
W skład wchodzi tematyka tak jak m.in.:
Do audytu SEO zalecam użyć dwóch narzędzi.
W GSC zacznij od sprawdzenia błędów.
Wejdź odpowiednio w: Indeks > Strony > Indeksowanie Stron
Teraz zescrolluj niżesz. Zobaczysz „szczegóły”.
Jeśli chcesz być MEGA szczegółowy to polecam użyć doskonałego narzędzia, jeśli przeprowadzasz audyt SEO –Screaming Frog.
Screaming Frog to narzędzie SEO do crawlowania Twojej witryny. Czyli jest to robot, który może znajdować błędy.
SF jest świetne, ale… jeśli jesteś już ekspertem SEO.
Problem z narzędziem takim jak Screaming Frog polega na tym, że nie podają informacji jak taki problem naprawić. Podaje tylko podstawowe informacje (takie jak rodzaj błędu).
Z tego powodu, dla nowicjuszy SEO i osób średnio zaawansowanych dobrą opcją mogą być prostsze audyty, jak np. ten od Ahrefs:
Architektura witryny to sposób, w jaki strony wewnątrz domeny są ustrukturyzowane i połączone ze sobą. Idealna architektura witryny pomaga użytkownikom i robotom wyszukiwarek łatwo znaleźć to, czego szukają w witrynie.
Planowanie architektury informacji (struktura strony) składa się m.in. z:
Więc pierwsze od czego zaczynam to hierarchia, czyli utworzenie odpowiednich kategorii.
Twoim celem powinno być sprawienie, aby Twoja witryna była jak najbardziej „płaska”. Innymi słowy, chcesz, aby wszystkie Twoje strony znajdowały się w odległości około 3 kliknięć od Twojej strony głównej.
Celem jest utrzymanie „płaskiej” architektury. W ten sposób przejście z jednej strony na inną stronę w Twojej witrynie zajmuje tylko 3-4 kliknięcia (reguła 3 kliknięć od strony głównej).
https://uniqueseo.pl/white-hat-seo/
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Upewnij się, że SEO Google, którym się zajmujesz może zaspokajać każdy etap w lejku sprzedażowym i marketingowym.
Co to znaczy?
Powinieneś tworzyć content w uwzględnieniem pełnej ścieżki klienta.
Czyli od wpisów, które pozwalają zbudować wiedzę i odpowiedzieć na najczęstsze pytania (intencja informacyjna), aż po recenzje produktów, czy konkretne landing page (intencja transakcyjna).
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Niestety, automatyczne programy do pozycjonowania w Google są niezgodne z wytycznymi dla webmasterów. Ich działanie polega na dodawaniu linków, najczęściej spamując fora internetowe i pisząc komentarze na blogach, a także tworzą automatyczne strony zapleczowe, parasite i web 2.0.
Musisz stworzyć content plan z właściwymi tematami na słowa kluczowe, linkowaniem wewnętrznym, a także linkami zewnętrznymi. Do tworzenia treści niezbędna jest optymalizacja SEO.
Pozycjonowanie Google zależy od poziomu konkurencji, czyli ile wysokiej jakości treści mają stworzonych i z jakich portali linki posiadają. Cena pozycjonowania może więc wahać się dla SEO lokalnego od 1000 zł, do trudnych branż globalnych powyżej 20.000 zł miesięcznie.
Musisz pisać dużo treści SEO pod dane słowa kluczowe, a także budować linki zwrotne do swojej domeny. Polecamy zacząć od naszego kursu SEO żeby nauczyć się najważniejszych rzeczy ponieważ pozycjonowanie Google jest trudne.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.