Seo marketing w wyszukiwarkach – jak zrobić dobrze? (bądź widoczny w internecie)

Duplicate content – co to jest powielanie treści?
26 grudnia, 2022
Link building -na czym polega linkowanie? [rodzaje linków w pozycjonowaniu]
26 grudnia, 2022

Seo marketing w wyszukiwarkach – jak zrobić dobrze? (bądź widoczny w internecie)

co to seo marketing seo

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO marketing przeszła długą drogę od czasów kiedy upychało się w tekście słowa kluczowe i automatycznymi programami do SPAM’u budowało linki.

Aby uzyskać pierwsze miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania Google, Twoje treści muszą odpowiadać intencji użytkownika (search intent) i być bardzo wysokiej jakości.

Optymalizacja witryny pod kątem SEO może wydawać się trudna, ale tak naprawdę chodzi o zrozumienie, jak ludzie zachowują się w internecie, jakie treści ich interesują i jak działają wyszukiwarki, aby im takie treści wyświetlać.

Ten wpis to najlepszy przewodnik, który opisuje marketing SEO.

Więc zacznijmy!

SEO marketing -co to jest?

marketing

Pozycjonowanie swojej marki w umysłach odbiorców to podstawa SEO marketingu.

Definicja mówi, że marketing SEO to działania w wyszukiwarkach internetowych. Ich zadanie to promocja w internecie, która ma na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji strony www, lub sklepu e-commerce w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania, na wybrane frazy (słowa) kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

SEO marketing z czego się składa?

sem seo różnice
sem seo różnice

SEO marketing to połączenie SEO + PPC, czyli jest to pozycjonowanie stron internetowych, aby uzyskać widoczność organiczną i reklamy pay per click, głównie Google Ads.

To połączenie określane jest jako SEM – czyli ogólnie mówiąc marketing w wyszukiwarkach internetowych (ang. search engine marketing).

Ważne to, aby zaznaczyć iż w skład terminu SEO marketing nie wchodzi social media marketing. Ponieważ działania w mediach społecznościowych to całkowicie odmienna dziedzina.

Zanim przejdziemy dalej to możesz się zapoznać z tym czym jest kurs seo.

Kolejna ważna rzecz, którą musimy wyjaśnić, to fakt, że SEO SEM to nie tylko dodawanie linków do nasze witryny, a głównie dobry content i dopasowanie do intencji użytkownika.

off-page seo link building
off-page seo link building

Dlaczego marketing SEO jest taki ważny?

Strategia organizacji to nie tylko działania reklamowe. Aby handel przynosił oczekiwane rezultaty, konieczne jest zaprojektowanie jak najlepszych działań w lejku marketingowym.

lejek marketingowy i sprzedażowy

Jeśli firma chce się rozwijać w turbulentnych czasach, trzeba stawiać na najlepsze rozwiązania, do jakich zalicza się seo marketing. Niektóre z plusów to:

  • najlepsi kupujący pochodzą z Google – jeśli nie masz strategii SEO marketing dla swojego sklepu, możesz tracić ruch i przychody, a Twoja konkurencja zgarnie Twój zarobek
  • marketing SEO to długofalowo najtańsza metoda pozyskiwania klientów (tańsza niż ciągłe płacenie za google ads i reklamy social media)
  • koszty płatnych reklam z roku na rok wzrastają. Każdy marketer żali się na coraz droższe kliknięcia – cpc
  • jeśli będziesz 1 w Google na dane słowo kluczowe to dostaniesz aż do 30% kliknięć (wejść) na swoją stronę ze wszystkich osób, które w miesiącu wpisują to hasło:
Na drugą stronę Google prawie nikt nie wchodzi i nie klika
Na drugą stronę Google prawie nikt nie wchodzi i nie klika

Przeglądają raporty, dane i analizy, staje się pewne, że marketing SEO jest jednym z najlepszych działań do skalowania biznesu. W badaniu SEOTribunal udało się zebrać poniższe statystyki, które pokazują wpływ SEO marketingu w wyszukiwarkach:

  • 80 procent osób szukających czegoś w Google nie zwraca uwagi na płatne reklamy w wynikach wyszukiwania.
  • 67 000 użytkowników przeprowadza wyszukiwanie w Google w każdej sekundzie każdego dnia.
  • 93 procent zakupów online zaczyna się od zapytania w wyszukiwarce.
  • 58 procent wyszukiwań online pochodzi z urządzeń mobilnych.
  • 46 procent wyszukiwań w Google ma charakter lokalny i dopasowany do regionu wyszukującego (SEO lokalne).
  • 39 procent globalnego ruchu do sklepów internetowych e-commerce pochodzi z wyszukiwarek.
Reklamy google ads SEO

Widzisz już więc, że wyszukiwarki dają olbrzymią liczbę potencjalnych klientów jeśli tylko dobrze się pozycjonujesz. Ponadto strategie SEO marketingu mają zwykle znacznie wyższy współczynnik konwersji niż tradycyjne działania reklamowe.

Dlatego każda firma, która lekceważą seo marketing w wyszukiwarkach, robią sobie krzywdę i ogranicza wzrost na własne.

Czy-warto-inwestowac-w-seo-dlaczego-pozycjonowanie-sie-oplaca

Techniki SEO marketing na stronie internetowej

SEO onsite - onpage na stronie

Czasami nazywane z języka angielskiego „seo onsite”, lub „seo onpage”. Te działania odnoszą się do optymalizacji witryn i stron, bez czynników zewnętrznych.

SEO na stronie obejmuje najczęściej:

Treść (content marketing)

Google zależy na tym, aby użytkownicy dostawali jak najlepszą treść.

W dodatku potrafi rozpoznać „bełkot” (gibberish) za pomocą autogenerowanych treści, czy synonimizatorów:

słaby content i treści to zły sygnał dla SEO
słaby content i treści to zły sygnał dla SEO

Google potrafi różnież rozróżnić „dobry content”, od „użytecznego contentu”:

Wysoko jakościowy content nie zawsze jest bardziej przydatny
Wysoko jakościowy content nie zawsze jest bardziej przydatny

Ogólnie rzecz biorąc, treści w seo marketingu powinny być zgodne z kilkoma zasadami:

  • Najwyższa jakość – kiedy firma dostarcza treści, które zapewniają wartość dla użytkownika końcowego, to Google promuje takie wpisy wyżej w wynikach.
  • Ukierunkowane intencje – algorytmy oceniają intencje użytkownika podczas wyszukiwania. W związku z tym treści marketingowe powinny być zgodne z zamiarem docelowego użytkownika.
  • Terminowe i trafne.

Wyróżniamy 4 rodzaje intencji użytkowników:

User intent intencje użytkownika
User intent intencje użytkownika

Algorytm ocenia dopasowanie do intencji użytkownika za pomocą RankBrain i sygnałów interakcji:

jak działa rankbrain
jak działa rankbrain

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to cały czas podstawa w SEO.

użycie słowa kluczowego w tagu tytułowym title tag
użycie słowa kluczowego w tagu tytułowym title tag

Użyte w odpowiednich miejscach pozwalają lepiej zrozumieć tematykę Twojej witryny.

HTML

Optymalizacja określonych elementów HTML (w tym tagów) może pomóc poprawić miejsce w rankingu.

Na szczególną uwagę z punktu widzenia marketingu SEO zasługują następujące elementy HTML:

  • Znacznik tytułu – tag tile
  • Metaopis – meta description
  • URL -przyjazny adres url
  • Tekst alternatywny – tag alt
  • Nagłówki – h1-h6

Architektura i linkowanie wewnętrze

Poprawne linkowanie wewnętrzne architektura strony
Poprawne linkowanie wewnętrzne architektura strony

Architektura strony internetowej to kolejny ważny aspekt w optymalizacji i pozycjonowaniu.

Oczywiście „zwykły” użytkownik internetu nie wchodzi na każdą stronę, aby sprawdzić jej architekturę, ale te elementy mogą mieć olbrzymi wpływ techniczny na marketing SEO.

Podczas optymalizacji stron, kluczowe znaczenie mają następujące elementy architektury:

  • Mapa witryny
  • Szybkość ładowania
  • Przyjazny dla urządzeń mobilnych
  • Bezpieczeństwo witryny – w tym certyfikaty HTTPS i SSL
  • Linkowanie i kategorie wspomagające przepływ link juice
architektura informacji struktura strony internetowej silo
architektura informacji struktura strony internetowej silo

Techniki SEO marketing poza stroną www

Jeśli mowa o działaniach seo poza stroną (seo offsite), to tutaj mamy już mniejszą kontrolę, ale musimy cały czas je wykonywać, ponieważ pomagają zbudować moc domeny (domain rating), a także E-A-T.

Najważniejsze z nich, które mają wpływ na marketing SEO to:

Linki (linkbuilding)

Linki zewnętrzne do treści są bardzo cennym aspektem marketingu w wyszukiwarkach. Jednak nie wszystkie są sobie równe.

Jakość linku jest często ważniejsza niż ogólna liczba do konkretnej witryny lub strony.

W SEO linki nie są najważniejsze, liczy się przydatność

Najwyższej jakości linki do treści pochodzą z renomowanych (zaufanych) miejsc w internecie (tzw. seed pages). Te strony z linkami mają wysoki stopień autorytetu, co świadczy o poziomie wiarygodności i użyteczności.

Na przestrzeni lat powstał tak zwany nowy page rank:

google page rank
google page rank

Na czym polega nowy patent google pagerank?

Zobacz:

Na czym polega nowy patent google pagerank
Seed sites

Chodzi w nim już nie o liczbę backlinków, ale o ich jakość.

Czyli odległość od „seed’a”.

Seed to strona, która posiada w oczach google zaufanie. Np. Wikipedia.

E-A-T: Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness

EAT czyli Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, albo Page Quality (jakość strony) jest czynnikiem, na który Google kładzie olbrzymi nacisk.

Google e-a-t
Google e-a-t

Najnowsze trendy w marketingu SEO

User experience i SEO, czyli SXO.

Jest to połączenie dwóch odmiennych dziedzin.

Celem jest zapewnienie jak największej użyteczności i zadowolenia użytkownika.

Podsumowanie

optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

FAQ – krótkie pytania i szybkie odpowiedzi

Co to jest SEO w marketingu?

SEO to skrót od Search Engine Optimization. Jest to mierzalny, proces pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach służący do wysyłania sygnałów do robotów działających na podstawie algorytmu, że Twoje strony są bardzo dobrej jakości i warto aby pojawiły się w wynikach wyszukiwania Google.

Co to jest SEM?

Marketing w wyszukiwarkach, skrót SEM (search engine marketing), polega na tworzeniu odpowiednich, wysokiej jakości treści w swojej witrynie, w połączeniu z reklamami płatnymi. Pomaga to w efekcie przyciągać idealnych klientów za pomocą pozycjonowania i PPC. Ruch organiczny możesz zwiększać, tworząc nowe strony lub optymalizując istniejące.

Czym jest SEO w marketingu cyfrowym?

SEO (innymi słowy pozycjonowanie) w marketingu cyfrowym/internetowym polega na zwiększeniu ruchu organicznego (bezpłatnego) w witrynie poprzez dodawanie nowych treści, lub ulepszanie stron w celu poprawy rankingów w wyszukiwarkach internetowych, pod konkretne słowa kluczowe i ulepszanie witryny, aby była lepiej indeksowana przez roboty wyszukiwarek.

Jak zacząć SEO?

-Znajdź słowo kluczowe, które ma dobrą liczbę wyszukiwań
-Zrozum cel wyszukiwania słowa kluczowego (search intent)
-Napisz tekst SEO z danymi frazami klluczowymi
-Zoptymalizuj tytuł i opis meta strony
-Twórz linki zwrotne do swojej strony

Jaka jest różnica między SEO a SEM?

Różnica między optymalizacją wyszukiwarek (SEO) a marketingiem w wyszukiwarkach (SEM) polega na tym, że SEM obejmuje zarówno zwiększanie ruchu organicznego, jak i wyświetlanie płatnych reklam. Natomiast SEO koncentruje się na zwiększeniu ruchu organicznego, w celu potęgowania ruchu.

Czy SEO to marketing?

SEO jest częścią marketingu.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Seo marketing w wyszukiwarkach - jak zrobić dobrze? (bądź widoczny w internecie) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)