Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO marketing przeszła długą drogę od czasów kiedy upychało się w tekście słowa kluczowe i automatycznymi programami do SPAM’u budowało linki.
Aby uzyskać pierwsze miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania Google, Twoje treści muszą odpowiadać intencji użytkownika (search intent) i być bardzo wysokiej jakości.
Optymalizacja witryny pod kątem SEO może wydawać się trudna, ale tak naprawdę chodzi o zrozumienie, jak ludzie zachowują się w internecie, jakie treści ich interesują i jak działają wyszukiwarki, aby im takie treści wyświetlać.
Ten wpis to najlepszy przewodnik, który opisuje marketing SEO.
Więc zacznijmy!
Zawartość strony
Pozycjonowanie swojej marki w umysłach odbiorców to podstawa SEO marketingu.
Definicja mówi, że marketing SEO to działania w wyszukiwarkach internetowych. Ich zadanie to promocja w internecie, która ma na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji strony www, lub sklepu e-commerce w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania, na wybrane frazy (słowa) kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
SEO marketing to połączenie SEO + PPC, czyli jest to pozycjonowanie stron internetowych, aby uzyskać widoczność organiczną i reklamy pay per click, głównie Google Ads.
To połączenie określane jest jako SEM – czyli ogólnie mówiąc marketing w wyszukiwarkach internetowych (ang. search engine marketing).
Ważne to, aby zaznaczyć iż w skład terminu SEO marketing nie wchodzi social media marketing. Ponieważ działania w mediach społecznościowych to całkowicie odmienna dziedzina.
Zanim przejdziemy dalej to możesz się zapoznać z tym czym jest kurs seo.
Kolejna ważna rzecz, którą musimy wyjaśnić, to fakt, że SEO SEM to nie tylko dodawanie linków do nasze witryny, a głównie dobry content i dopasowanie do intencji użytkownika.
Strategia organizacji to nie tylko działania reklamowe. Aby handel przynosił oczekiwane rezultaty, konieczne jest zaprojektowanie jak najlepszych działań w lejku marketingowym.
Jeśli firma chce się rozwijać w turbulentnych czasach, trzeba stawiać na najlepsze rozwiązania, do jakich zalicza się seo marketing. Niektóre z plusów to:
Przeglądają raporty, dane i analizy, staje się pewne, że marketing SEO jest jednym z najlepszych działań do skalowania biznesu. W badaniu SEOTribunal udało się zebrać poniższe statystyki, które pokazują wpływ SEO marketingu w wyszukiwarkach:
Widzisz już więc, że wyszukiwarki dają olbrzymią liczbę potencjalnych klientów jeśli tylko dobrze się pozycjonujesz. Ponadto strategie SEO marketingu mają zwykle znacznie wyższy współczynnik konwersji niż tradycyjne działania reklamowe.
Dlatego każda firma, która lekceważą seo marketing w wyszukiwarkach, robią sobie krzywdę i ogranicza wzrost na własne.
Czasami nazywane z języka angielskiego „seo onsite”, lub „seo onpage”. Te działania odnoszą się do optymalizacji witryn i stron, bez czynników zewnętrznych.
SEO na stronie obejmuje najczęściej:
Google zależy na tym, aby użytkownicy dostawali jak najlepszą treść.
W dodatku potrafi rozpoznać „bełkot” (gibberish) za pomocą autogenerowanych treści, czy synonimizatorów:
Google potrafi różnież rozróżnić „dobry content”, od „użytecznego contentu”:
Ogólnie rzecz biorąc, treści w seo marketingu powinny być zgodne z kilkoma zasadami:
Wyróżniamy 4 rodzaje intencji użytkowników:
Algorytm ocenia dopasowanie do intencji użytkownika za pomocą RankBrain i sygnałów interakcji:
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Słowa kluczowe to cały czas podstawa w SEO.
Użyte w odpowiednich miejscach pozwalają lepiej zrozumieć tematykę Twojej witryny.
Optymalizacja określonych elementów HTML (w tym tagów) może pomóc poprawić miejsce w rankingu.
Na szczególną uwagę z punktu widzenia marketingu SEO zasługują następujące elementy HTML:
Architektura strony internetowej to kolejny ważny aspekt w optymalizacji i pozycjonowaniu.
Oczywiście „zwykły” użytkownik internetu nie wchodzi na każdą stronę, aby sprawdzić jej architekturę, ale te elementy mogą mieć olbrzymi wpływ techniczny na marketing SEO.
Podczas optymalizacji stron, kluczowe znaczenie mają następujące elementy architektury:
Jeśli mowa o działaniach seo poza stroną (seo offsite), to tutaj mamy już mniejszą kontrolę, ale musimy cały czas je wykonywać, ponieważ pomagają zbudować moc domeny (domain rating), a także E-A-T.
Najważniejsze z nich, które mają wpływ na marketing SEO to:
Linki zewnętrzne do treści są bardzo cennym aspektem marketingu w wyszukiwarkach. Jednak nie wszystkie są sobie równe.
Jakość linku jest często ważniejsza niż ogólna liczba do konkretnej witryny lub strony.
Najwyższej jakości linki do treści pochodzą z renomowanych (zaufanych) miejsc w internecie (tzw. seed pages). Te strony z linkami mają wysoki stopień autorytetu, co świadczy o poziomie wiarygodności i użyteczności.
Na przestrzeni lat powstał tak zwany nowy page rank:
Na czym polega nowy patent google pagerank?
Zobacz:
Chodzi w nim już nie o liczbę backlinków, ale o ich jakość.
Czyli odległość od „seed’a”.
Seed to strona, która posiada w oczach google zaufanie. Np. Wikipedia.
EAT czyli Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, albo Page Quality (jakość strony) jest czynnikiem, na który Google kładzie olbrzymi nacisk.
User experience i SEO, czyli SXO.
Jest to połączenie dwóch odmiennych dziedzin.
Celem jest zapewnienie jak największej użyteczności i zadowolenia użytkownika.
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
SEO to skrót od Search Engine Optimization. Jest to mierzalny, proces pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach służący do wysyłania sygnałów do robotów działających na podstawie algorytmu, że Twoje strony są bardzo dobrej jakości i warto aby pojawiły się w wynikach wyszukiwania Google.
Marketing w wyszukiwarkach, skrót SEM (search engine marketing), polega na tworzeniu odpowiednich, wysokiej jakości treści w swojej witrynie, w połączeniu z reklamami płatnymi. Pomaga to w efekcie przyciągać idealnych klientów za pomocą pozycjonowania i PPC. Ruch organiczny możesz zwiększać, tworząc nowe strony lub optymalizując istniejące.
SEO (innymi słowy pozycjonowanie) w marketingu cyfrowym/internetowym polega na zwiększeniu ruchu organicznego (bezpłatnego) w witrynie poprzez dodawanie nowych treści, lub ulepszanie stron w celu poprawy rankingów w wyszukiwarkach internetowych, pod konkretne słowa kluczowe i ulepszanie witryny, aby była lepiej indeksowana przez roboty wyszukiwarek.
-Znajdź słowo kluczowe, które ma dobrą liczbę wyszukiwań
-Zrozum cel wyszukiwania słowa kluczowego (search intent)
-Napisz tekst SEO z danymi frazami klluczowymi
-Zoptymalizuj tytuł i opis meta strony
-Twórz linki zwrotne do swojej strony
Różnica między optymalizacją wyszukiwarek (SEO) a marketingiem w wyszukiwarkach (SEM) polega na tym, że SEM obejmuje zarówno zwiększanie ruchu organicznego, jak i wyświetlanie płatnych reklam. Natomiast SEO koncentruje się na zwiększeniu ruchu organicznego, w celu potęgowania ruchu.
SEO jest częścią marketingu.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.