Słowa kluczowe -co to? (jak wybrać frazy pod SEO)

White Hat SEO – co to jest? [definicja WHS]
26 grudnia, 2022
Ahrefs -co to jest? (przewodnik i narzędzie SEO)
26 grudnia, 2022

Słowa kluczowe -co to? (jak wybrać frazy pod SEO)

Słowa kluczowe

W tym poradniku zobaczysz jak wybierać najlepsze słowa kluczowe pod SEO.

Nauczysz się:

  • techniki keyword research
  • jak dobierać frazy kluczowe do pozycjonowania
  • poznasz najlepsze narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych
  • i wiele innych technik

Więc jeśli chcesz mieć wyższe pozycje w Google to obowiązkowo czytaj do końca.

Zacznijmy.

Zawartość strony

Co to są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe definicja: Badanie słów kluczowych to proces znajdowania najlepszych fraz i słów (ang. keywords), których ludzie używają w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google, YouTube, Bing i inne.

Jaką funkcję pełnią słowa kluczowe i dlaczego frazy są ważne?

Z dobrą strategią:

możesz osiągać wyniki w kwotach kilkuset tysięcy złotych miesięcznie (jak to zrobiliśmy u siebie i wielu naszych klientów):

Czy-warto-inwestowac-w-seo-dlaczego-pozycjonowanie-sie-oplaca

Badanie słów kluczowych wpływa na każdy aspekt SEO, który ma znaczenie dla wyższych pozycji w Google. Keyword research wchodzi m.in,. w skład znajdowania tematów do tworzenia treści, SEO na stronie, e-mail outreach pod link building i promocję treści.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Słowa kluczowe wskazują drogę i dalszy tok działań w strategii każdej firmy pod pozycjonowanie organiczne.

W dodatku wyszukiwanie fraz kluczowych pomaga zrozumieć intencje grupy odbiorców, ich zachowania i to jak komunikować swój marketing.

Każda strategia SEO musi być przemyślana. tylko wtedy można generować dużo wejść organicznie.

Ruch z Google Analytics
Ruch z Google Analytics

Jeśli polegniesz na tym etapie to nie pomoże Ci później techniczne SEO, ani budowanie najlepszych linków.

Jak szukać słów kluczowych?

Istnieje wiele strategii na wyszukiwanie słów kluczowych za pomocą różnych narzędzi.

Każdy plan contentowy musi zawierać pewne strategie.

Podam Ci więc najlepsze sposoby.

Oto one.

keyword difficulty trudność słowa kluczowego

Burza Mózgów i Analiza Tematów

Polecam zacząć od burzy mózgów zaraz na początku, zanim faktycznie zaczniesz używać profesjonalnych narzędzi.

Często na tym etapie możesz wymyślać takie słowa których nie wpisałbyś do planera.

Dla przykładu, jeśli masz firmę konsultingową, która optymalizuje i zwiększa sprzedaż, to zadając sobie pytanie „jakie pytania mogą wpisywać ludzie w Google kiedy chcą zwiększyć sprzedaż?” możesz dojść do tematów które nie zawierają słowa „sprzedaż”, np.:

  • jak zwiększyć ruch na stronie
  • jak rozbudować zasięg na fanpage
  • jak być rozpoznawalnym w social media
  • i inne

W ten sposób znajdujesz pokrewne tematy, które w doskonały sposób mogą pozycjonować Ciebie i Twoje usługi, zgodnie z koncepcją lejka marketingowego.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO

Na tym etapie masz już konkretne tematy, z których dopiero będziesz wyławiać najlepsze słowa kluczowe.

Zanim przeczytasz ten wpis do końca sugeruję przejrzeć dwa, które pomogą zrozumieć Tobie ideę tematów, słów, fraz i entities:

semantyczne seo

Wikipedia:kategorie i spis treści

semantyczne SEO i topical authority, a wikipedia
semantyczne SEO i topical authority, a wikipedia

Wikipedia to kopalnia słów kluczowych i tematów na artykuły SEO.

Wszystkie są uporządkowane schludnie w małe kategorie.

Oto jak korzystać z Wikipedii, aby znaleźć propozycje słów kluczowych.

Najpierw wpisz interesujące Ciebie słowo kluczowe.

Następnie zjedź na sam dół i zobaczysz zakładkę „kategorie”.

Kliknij w nie i możesz swobodnie przeglądać wpisy, które mogą stać się tematami na Twoje artykuły.

To samo możesz zrobić jeśli przejrzysz w nich spis treści.

spis treści strony internetowej
spis treści strony internetowej

Podobne Wyszukiwania (Related Searches)

Innym fajnym sposobem na znalezienie słów kluczowych jest sprawdzenie sekcji „podobne wyszukiwania” u dołu wyników wyszukiwania Google.

Podobne wyszukiwania related searches
Podobne wyszukiwania related searches

Ja wpisałem SEO i otrzymałem w wersji angielskojęzycznej Google powyższe wyniki.

Wyszukiwarka dosłownie mówi Tobie: „Mnóstwo ludzi szuka tych słów kluczowych”.

YouTube, Bing i Google Autosuggest (autouzupełnianie)

Znajdź odmiany swojego słowa kluczowego w Google, Youtube i Bing Suggest. Po prostu wpisz słowo kluczowe w pasku wyszukiwania, nie wciskaj enter i zobacz jakie sugestie dostajesz.

youtube autocpltete sugestie google bing

To świetne frazy kluczowe, które możesz dodać do swojej listy.

A to dlatego, że jeśli Google zasugeruje słowo kluczowe, to masz pewność, że wiele osób go szuka.

Oczywiście możesz też użyć innych silników wyszukiwarek niż te które zasugerowałem jak np. Allegro, czy Amazon Suggest:

amazon sugestie słów kluczowych z długiego ogona
amazon sugestie słów kluczowych z długiego ogona

Wyszukiwanie w Google Grafika

Przyjrzyj zakładki, które wykazują powiązania pomiędzy tematami, działa to bardzo dobrze jako generator słów kluczowych:

Google grafika objekty i powiązania

Google Trends

Google trends doskonale sprawdzi się do tworzenia planu contentowego dla tematów.

Upewnij się, że sprawdzasz również zakładki:

  • podobne zapytania
  • podobne tematy
Google trends podobne zapytania i tematy
Google trends podobne zapytania i tematy

Narzędzia Do Badania Słów Kluczowych

Jeśli chcesz przeprowadzić skuteczne badanie słów kluczowych, znaleźć najlepsze frazy do pozycjonowania i poprawić wyniki organiczne za pomocą SEO, to musisz korzystać z najlepszych narzędzi.

Oto lista najpopularniejszych:

Omówmy kilka z nich.

Answer The Public

Darmowe narzędzie Answer The Public (niestety nie podaje miesięcznej liczby wyszukań i służy głównie do badania pytań, a nie fraz podstawowych).

answer the public
answer the public

Na przykład, jeśli prowadzisz bloga o marketingu i wpiszesz „pozycjonowanie stron”, lub „seo” w ATP dostaniesz:

answer the public seo pozycjonowanie

To narzędzie SEO wygeneruje pytania, które ludzie wpisują w wyszukiwarkę.

answer the publicprzykładowe pytania
answer the public przykładowe pytania

Kolejne to narzędzie prosto od Google.

Planer Słów Kluczowych Google Keyword Planner

Google keyword planner, czyli GKP.

Narzędzie propozycji słów kluczowych pomoże Tobie dowiedzieć się, ile osób wpisuje dane słowa kluczowe i jak trudno będzie zdobyć wysoką pozycję dla tego hasła.

Jeśli chodzi o planer słów kluczowych google to wygląda on mniej więcej tak:

planer słów kluczowych google keyword planner GKP
planer słów kluczowych google keyword planner GKP

Oryginalnie GKP stworzony był pod kampanie Google Ads (adwords), ale znajduje olbrzymie zastosowanie w pozycjonowaniu stron www.

Wpisujesz interesującą Ciebie frazę kluczową:

planer słów kluczowych google keyword planner GKP przykąłdowa fraza SEO
planer słów kluczowych google keyword planner GKP przykładowa fraza SEO

Po czym otrzymujesz sugestie na dane słowa kluczowe, liczbę miesięcznych wyszukiwań, konkurencję w reklamach google ads i stawki za kliknięcie.

przykłady wyszukiwania w planerze słów kluczowych Google dla frazy SEO
przykłady wyszukiwania w planerze słów kluczowych Google dla frazy SEO

ExplodingTopics.com

Jest to narzędzie, które bada popularność danych fraz we wczesnym etapie rozwoju.

Przydatne jeśli chcesz wyłapać tworzący się trend.

exploding topics szukanie nowych tematów do SEO
exploding topics szukanie nowych tematów do SEO

Ubersuggest

Kilka lat temu kupiony przez Neil’a Patel’a, który na bieżąco rozwija ten projekt.

ubersuggest

SEMrush

Backlinki semrush
Backlinki semrush

Semrush to popularne narzędzie do badania efektywności kampanii SEO/PPC/SEM.

Ahrefs

Ahrefs posiada bardzo dobrą opcję ekplorera słów kluczowych (keyword explorer) w którym możesz sprawdzać liczbę wyszukiwań na dane frazy nie tylko w Google, ale także Seznam, YouTube, Amazon, Bing, Yahoo, Yandex i kilka innych.

Pozycjonowanie filmów i YouTube SEO

Ahrefs może pomóc Ci zdecydować, czy jest to słowo kluczowe, pod które warto optymalizować/tworzyć treść.

keyword difficulty trudność słowa kluczowego

Jedynym problemem jest to, że nie jest zbyt dobry w sugerowaniu nowych pomysłów na słowa kluczowe.

Zwykle generuje słowa kluczowe, które są prostymi odmianami frazy którą wpisałeś.

Trudność Słowa Kluczowego

Słowa kluczowe nie są sobie równe.

Najtrudniejsze są frazy składające się z jednego słowa, jak np. „pożyczki”, a relatywnie najłatwiej pojawić się na frazy kluczowe z długiego ogona (long tail keywords).

Jeśli Twoja domena nie ma zbyt dużego autorytetu to po prostu stracisz czas na optymalizację i tworzenie wpisów, na które i tak nie będziesz widoczny.

Więc zapamiętaj.

Na początku targetuj frazy z długiego ogona (long tail keywords)

long tail keywords słowa kluczowe z długiegho ogona

Są to słowa które składają się z 2-3 fraz, a nawet więcej. Posiadają mniejszą liczbę wyszukań, ale jest na nie łatwiej znaleźć się w top10 wyników wyszukiwarki.

Z czasem jak będzie wzrastał autorytet Twojej domeny, możesz zacząć tworzyć content w okół trudniejszych fraz.

Rodzaje słów kluczowych

  1. Generyczne słowa kluczowe (frazy ogólne), np. sukienki.
  2. Frazy z długim ogonem (long-tail keywords), jaką agencję SEO wybrać.
  3. Frazy brandowe, np. buty Nike.
  4. Frazy produktowe, np. Nike AirMax 123.
  5. Frazy lokalne, np. Kwiaciarnia Warszawa.
  6. Frazy informacyjne, np. jak wybić film na YouTube.

Generyczne słowa kluczowe (frazy ogólne)

Są to zazwyczaj jednowyrazowe słowa kluczowe z dużą liczbą wyszukiwań i bardzo dużą konkurencją. Przykładami są słowa kluczowe, takie jak „sukienka” lub „suplementy”.

Ponieważ intencje wyszukujących tych informacji w Google są rozmaite (ktoś wyszukujący „sukienki” może szukać takich na zimę, na lato, wieczorowej, mini lub z jakich materiałów i setki innych), z tych powodów te główne słowa kluczowe zwykle nie konwertują zbyt dobrze.

Frazy z długim ogonem (long-tail keywords)

Frazy kluczowe z długiego ogona to takie frazy które mają z reguły minimum 3 słowa. Liczba wyszukań na nie, nie jest zbyt duża (najczęściej pomiędzy 10-300 w miesiącu), ale te terminy konwertują znacznie lepiej.

Z tym, że musisz włożyć więcej czasu w ich wyszukanie i research.

Natomiast kolejnym plusem jest to, że jak zsumujesz wszystkie możliwości do tworzenia kilkunastu wpisów na ten temat z frazami z długiego ogona to wynik nagle zaczyna wchodzić w „tysiące” miesięcznie i to nawet w niezbyt popularnych niszach.

Autorytet Domen Na Pierwszej Stronie Wyników Google

Każde narzędzie do SEO posiada swój miernik trudności słowa kluczowego.

Ahrefs ma np. keyword difficulty (KD):

keyword difficulty trudność słowa kluczowego

Nie polecam stosowania tych technik.

Istnieje lepsza.

Mianowicie wpisz słowa kluczowe w Google i zobacz jakie strony pojawiają się w wynikach SERP.

Jeśli są to bardzo znane domeny, z milionami linków jak np. Wikipedia, Onet, Wp itp. to lepiej wykreśl dane słowo ze swojej listy.

Idealnie jeśli pojawią się blogi, lub ecommerce.

Liczba Wyszukań, Organiczny CTR i Reklamy

Pozycja nr 1 w Google dostaje średnio 31,7% kliknięć.

Największy spadek jest pomiędzy stroną 1, a 2:

Na drugą stronę Google prawie nikt nie wchodzi i nie klika
Na drugą stronę Google prawie nikt nie wchodzi i nie klika

Na drugiej stronie jest mniej jak 1% kliknięć. Dokładnie 0,78%.

Niestety są to dane uśrednione, ponieważ jeśli w Google SERP znajdują się Featured Snippets, Fragmenty Z Odpowiedzią, Direct Answer itp. to organiczny CTR jest bardzo niski.

W dodatku na niektóre hasła, Google ma bardzo dużo reklam.

Reklamy google ads SEO

Koszt Za Kliknięcie -CPC (cost per click)

CPC (koszt kliknięcia) to liczby, które odpowiadają na jedno ważne pytanie:

Czy osoby wyszukujące to słowo kluczowe faktycznie wydają pieniądze?

Koszt CPC określa czy dana fraza jest transakcyjna, informacyjna, komercyjna, czy nawigacyjna.

User intent intencje użytkownika
User intent intencje użytkownika

Więc liczba wyszukiwań w miesiącu jest bardzo dobra, ale jeśli to słowo kluczowe ma zerową intencję komercyjną, to w wielu sytuacjach nie ma sensu zabieganie o nie.

Dodatkowo, miej na uwadze fakt, że czasami możesz uzyskać świetny ROI ze słowa kluczowego, które nie ma tak wielu wyszukiwań, ale CPC jest wystarczająco wysoki.

Sami posługujemy się tą strategią i dlatego uzyskujemy tak świetne wyniki:

Czy-warto-inwestowac-w-seo-dlaczego-pozycjonowanie-sie-oplaca

Popularność Słowa Kluczowego

Popularność Słowa Kluczowego także pozwoli Tobie zweryfikować, czy jest szansa pojawić się na pierwszej stronie wyników Google.

Sprawdzaj więc trendy:

google trends i marketing wirusowy

Wyszukiwanie Słów Kluczowych Za Pomocą Google Search Console

Google Search Console to jedno z najlepszych narzędzi dla webmasterów.

W GSC możesz znaleźć łatwe do zoptymalizowania słowa kluczowe (tzw. seo quick wins).

Są to frazy na które mieścisz się na pozycji od 8 do 20.

Więc je znaleźć?

Po pierwsze w zakładce „skuteczność”, zmień zakres dat z 3 miesięcy na ostatnie 28 dni.

zakres dat search console

Kliknij w „pozycje”.

pozycja Google Search Console

Tym razem wybierz „większe niż” 7,9.

I posortuj wyniki według wyświetleń (impressions):

wyświetlenia impressions gsc

To są Twoje „złote słowa kluczowe”.

Wystarczy niewielki wysiłek, a rezultaty mogą być bardzo szybkie.

Używaj synonimów, LSI i odmian słowa kluczowego

Google oficjalnie neguje LSI.

John Mueller opublikował kiedyś na swoim twitterze: „There’s no such thing as LSI keywords — anyone who’s telling you otherwise is mistaken, sorry.”

Google LSI John Mueller
Google LSI John Mueller

LSI to Latent Semantic Indexing lub Latent Semantic Analysis (LSA) – technika języka naturalnego, która analizuje relacje między zestawem dokumentów, a zawartymi w nich terminami, tworząc powiązany zestaw pojęć.

LSI to stara technologia i pisał już o tym Bill Slawski.

Nie jest to czynnik rankingowy, ale odmiany słów, LSI i synonimy dają pewien plus.

Twój główny wpis może również zajmować wysokie pozycje na te powiązane słowa kluczowe.

Google stwierdza, że używają „słów często występujących razem”, aby zrozumieć główny temat artykułu:

LSI topic clustering klastry tematyczne semantyczne SEO

Analiza Keyword Gap i Content Gap

W Ahrefs nazywa się to content gap, w SEMrush Keyword Gap

Content Gap pokazuje słowa kluczowe, na które są widoczni Twoi konkurenci, ale Ty nie.

Osobiście, jak dla mnie jest to jedna z najlepszych opcji w Ahrefs.

Panel content gap wygląda tak samo jak link intersect, czyli wpisujesz swoją domenę i domeny konkurencji.

badanie profilu linków konkurencji

Później dostaniesz listę słów kluczowych na które oni są widoczni, a Ty nie.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Analiza słów kluczowych na podstawie zamiaru wyszukiwania użytkownika (search intent w SEO)

Zamiar wyszukiwania użytkownika (intencje użytkownika, search intent, lub user intent) to po prostu, powód dla którego czegoś szukamy.

Wcześniej w tym tekście poruszyłem 4 rodzaje zamiarów użytkowników.

Czyli mają charakter:

  • Informacyjny
  • Nawigacyjny
  • Komercyjny
  • Transakcyjny
User intent intencje użytkownika
User intent intencje użytkownika

I to jest bardzo ważne, abyś nie pisał swojego artykułu na blogu czy tworzył strony pod inny zamiar.

Jeśli ludzie szukają produktów, to nie twórz poradnika.

W dzisiejszych czasach, kiedy większość działań odbywa się w świecie internetu, słowa kluczowe odgrywają ogromną rolę w sukcesie każdej strony internetowej. Bez nich, trudno byłoby osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i dotrzeć do odpowiednich odbiorców. Jeśli jesteś copywriterem lub właścicielem strony internetowej, wiedza na temat słów kluczowych jest niezbędna do skutecznego dotarcia do swojej grupy docelowej.

Słowa kluczowe przykłady

Aby lepiej zrozumieć, jak działają słowa kluczowe, warto przyjrzeć się kilku przykładom:

  1. Wyszukiwanie informacji – Jeśli jesteś zainteresowany zdrowym odżywianiem i chcesz znaleźć informacje na ten temat, wpisujesz w wyszukiwarkę słowo kluczowe „zdrowa dieta”. W rezultatach wyszukiwania pojawią się strony internetowe, które zawierają treści związane z tym tematem.
  2. Zakupy online – Jeśli chcesz kupić nową kurtkę zimową, wpisujesz w wyszukiwarkę słowo kluczowe „kurtki zimowe damskie”. W wynikach wyszukiwania pojawią się strony internetowe, które oferują różne modele i style kurtki zimowej.

Wady i zalety słów kluczowych

Słowa kluczowe mają zarówno swoje wady, jak i zalety. Oto kilka z nich:

Wady:

  • Konkurencja – Popularne słowa kluczowe często są intensywnie wykorzystywane przez konkurencyjne strony internetowe, co utrudnia osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Dynamiczność – Preferencje użytkowników i trendy w wyszukiwaniu mogą się zmieniać, co oznacza, że słowa kluczowe muszą być stale aktualizowane.

Zalety:

  • Wysoka widoczność – Optymalizacja stron internetowych pod kątem słów kluczowych może prowadzić do wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, co zwiększa widoczność i szansę na kliknięcie.
  • Precyzyjne docieranie do grupy docelowej – Dobre słowa kluczowe pomagają dotrzeć do osób, które są zainteresowane danym tematem lub produktem, co zwiększa szanse na sukces w marketingu internetowym.

Jak działają słowa kluczowe?

Słowa kluczowe działają jako połączenie między użytkownikami, którzy wpisują zapytania w wyszukiwarki, a stronami internetowymi, które zawierają odpowiednie treści. Algorytmy wyszukiwarek analizują treści na stronach internetowych i porównują je z wprowadzanymi zapytaniami, aby wyświetlić najbardziej odpowiednie wyniki.

Kto wymyślił słowa kluczowe?

Pojęcie słów kluczowych i ich rola w wyszukiwarkach internetowych zostały wprowadzone przez dwóch naukowców, Larry’ego Page’a i Sergeya Brina, którzy stworzyli algorytm Google’a. Wprowadzenie słów kluczowych jako podstawowej metody indeksacji i kategoryzacji stron internetowych miało na celu usprawnienie procesu wyszukiwania i dostarczenie bardziej trafnych wyników użytkownikom.

Jakie są metody wyszukiwania słów kluczowych?

Istnieje wiele metod wyszukiwania słów kluczowych. Oto kilka najpopularniejszych:

  1. Badanie konkurencji – Analiza konkurencyjnych stron internetowych może pomóc w identyfikacji słów kluczowych, które przynoszą im sukces. Można skorzystać z narzędzi do monitorowania pozycji w wynikach wyszukiwania lub przeprowadzić ręczne badanie.
  2. Sondaże i badania – Przeprowadzanie ankiet lub badań opinii może dostarczyć cennych informacji na temat preferencji i potrzeb grupy docelowej, co pomaga w identyfikacji odpowiednich słów kluczowych.
  3. Analiza trendów – Korzystanie z narzędzi do analizy trendów wyszukiwania, takich jak Google Trends, umożliwia identyfikację popularnych słów kluczowych i ich zmienność w czasie.

Techniki wyszukiwania słów kluczowych

Wyszukiwanie słów kluczowych to proces, który wymaga zastosowania odpowiednich technik. Oto kilka popularnych technik:

  1. Brainstorming – Rozpocznij od zbierania ogólnych pomysłów na temat słów kluczowych związanych z daną branżą lub tematem.
  2. Asocjacje słów – Stwórz listę słów, które są powiązane z głównym tematem. Następnie rozszerzaj listę, dodając związane terminy i frazy.
  3. Analiza konkurencji – Przeanalizuj strony konkurencyjne i zobacz, jakie słowa kluczowe wykorzystują w swoich treściach. Może to dostarczyć cennych wskazówek dotyczących popularnych terminów w danej branży.

Jak zrobić badanie słów kluczowych?

Proces badania słów kluczowych, znany jako keyword research, obejmuje kilka kroków:

  1. Zdefiniuj cel – Określ, jaki cel chcesz osiągnąć poprzez optymalizację swojej strony internetowej pod kątem słów kluczowych. Czy chcesz zwiększyć ruch na stronie, generować sprzedaż czy budować wizerunek marki?
  2. Zidentyfikuj grupę docelową – Określ, jakie są potrzeby i zainteresowania twojej grupy docelowej. Jakie są ich problemy i czego szukają w internecie?
  3. Stwórz listę słów kluczowych – Wykorzystaj techniki wyszukiwania słów kluczowych, które zostały omówione wcześniej, aby stworzyć listę potencjalnych terminów.
  4. Analiza i wybór – Wykorzystaj narzędzia do analizy słów kluczowych, takie jak Google Keyword Planner, aby ocenić popularność, konkurencję i trafność słów kluczowych na twoją stronę internetową. Wybierz te, które mają odpowiednią kombinację wyszukiwalności i konkurencyjności.
  5. Wdrażanie – Włącz wybrane słowa kluczowe do treści swojej strony internetowej, włączając je w tytuły, nagłówki, treść artykułów i opisy stron.

Zakończenie i podsumowanie

Słowa kluczowe odgrywają kluczową rolę w dzisiejszym świecie internetu. Są one niezbędne do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania i dotarcia do odpowiednich odbiorców. Dobre zrozumienie słów kluczowych oraz umiejętność przeprowadzania badania słów kluczowych są niezbędne dla copywriterów i właścicieli stron internetowych.

Wprowadzenie do słów kluczowych, ich definicja, rodzaje i metody wyszukiwania są kluczowymi elementami skutecznego keyword research. Wykorzystywanie narzędzi wyszukiwania słów kluczowych i technik badawczych pomaga w identyfikacji trafnych i efektywnych słów kluczowych, które pomagają osiągnąć sukces w marketingu internetowym.

Pamiętaj, że proces badania słów kluczowych jest dynamiczny, a preferencje użytkowników mogą się zmieniać. Dlatego warto regularnie monitorować i aktualizować swoje słowa kluczowe, aby utrzymać wysoką widoczność i pozycje w wynikach wyszukiwania.

optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

FAQ – krótkie pytania i szybkie odpowiedzi

Jak znaleźć słowa kluczowe w tekście?

Słowa kluczowe w tekście możesz znaleźć najłatwiej w Google Search Console. W zakładce „skuteczność” kliknij „nowa” i wybierz „strona”. Wklej teraz link i pojawią Ci się wszystkie słowa kluczowe na jakie widoczny jest ten tekst.

Na czym polegają frazy kluczowe?

Frazy kluczowe, zwane również długimi ogonami, to bardziej szczegółowe i specyficzne słowa kluczowe, które składają się z kilku słów. Zwykle są mniej popularne niż ogólne słowa kluczowe, ale mogą przynieść bardziej ukierunkowane i wartościowe ruchy na stronę internetową. Przykładem frazy kluczowej może być „najlepsze miejsce na wakacje z dziećmi w Europie”.

Definicja słów kluczowych

Słowa kluczowe to kluczowe elementy, które pomagają w indeksowaniu i kategoryzowaniu treści w wyszukiwarkach internetowych. Wyszukiwarki takie jak Google korzystają z algorytmów, które analizują zawartość stron internetowych i porównują je z wprowadzanymi zapytaniami. Słowa kluczowe stanowią most między użytkownikami, którzy szukają informacji, a stronami internetowymi, które mogą dostarczyć tę informację.

Co to są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe to terminy lub wyrażenia, które najczęściej wprowadzane są w wyszukiwarkach internetowych przez użytkowników. Mogą to być pojedyncze słowa lub dłuższe frazy, które odzwierciedlają zainteresowania lub potrzeby użytkowników. Słowa kluczowe stanowią podstawę dla wyszukiwarek internetowych, pomagając im zrozumieć, jakie treści są najbardziej odpowiednie dla danej frazy wyszukiwania.

Rodzaje słów kluczowych

Słowa kluczowe można podzielić na kilka różnych rodzajów, zależnie od ich charakterystyki i sposobu użycia. Oto kilka przykładów:
Słowa kluczowe ogólne – to popularne, ogólne terminy, które są szeroko stosowane w danej branży lub temacie. Przykładem takiego słowa kluczowego może być „dieta”, jeśli mówimy o zdrowym odżywianiu.
Słowa kluczowe długie ogony – to dłuższe frazy składające się z kilku słów, które są bardziej szczegółowe i specyficzne. Przykładem może być „najlepsza dieta dla utraty wagi po porodzie”.
Słowa kluczowe marek (frazy markowe, frazy brandowe)- to słowa kluczowe związane bezpośrednio z daną marką lub produktem. Przykładem może być nazwa konkretnego modelu telefonu komórkowego, na przykład „iPhone 12”.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Słowa kluczowe -co to? (jak wybrać frazy pod SEO) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)