Social selling -czyli jak sprzedawać w social media bez SPAM’u

PROSPECTING – jak aktywnie pozyskiwać klientów?
12 listopada, 2024
[nowa metoda na ZIMNY RUCH] Jak stworzyć ofertę sprzedażową, która przyciąga? Jak przygotować propozycję lepszą niż konkurencja?
20 listopada, 2024

Social selling -czyli jak sprzedawać w social media bez SPAM’u

Rafał Szrajnert marketing reklama pozycjonowanie seo sem
Rafał Szrajnert - Biznes, psychologia, życie
Social selling -czyli jak sprzedawać w social media bez SPAM'u
Loading
/

Istnieje metoda zdobywania klientów organicznie, czyli bez wydawania na reklamy i nie jest to spamowanie zimnymi telefonami czy emailami. Chodzi o social selling, który jest mocno powiązany z ABM marketingiem, ale tutaj bez mieszania wątków bo o tym jest oddzielny odcinek. Także zapraszam do obejrzenia tego materiału. Rafał Szrajnert!

Więc czym jest social selling? Najprościej mówiąc, Ty jako handlowiec wykorzystujesz media społecznościowe do zdobywania klientów. Budujesz z nimi zaufanie, relacje, czy poznajecie się. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod sprzedaży, takich jak zimne telefony czy e-maile sprzedażowe, social selling skupia się na tworzeniu autentycznych, długoterminowych relacji z klientami za pomocą wartościowych treści i bezpośrednich interakcji. Olbrzymim plusem jest to że Ty wykonujesz te działania jako Ty. Czyli ze swojego prywatnego profilu i jakby niestety kiedyś tak się stało że musisz opuścić obecną firmę, to masz już zbudowane kontro, branding i relacje.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Dlatego tak mocno polecam dla każdego handlowca. Najprościej jest wykorzystać tą metodę na Linkedin, bo tutaj masz spory zasięg organiczny, chociaż widziałem też kilku wytrawnych sprzedawców robiących to w grupach na Facebook’u. Więc na czym polega social selling? Już wyjaśniam. Załóżmy że masz już określone swoje ICP, czyli profil idealnego klienta. Znasz obawy i pragnienia. Więc wiesz jaki content publikować i o czym pisać treści. Jeśli jesteś nowy w branży i nie znasz tych informacji, za co należy Ci się repremenda 😉 bo te informacje musisz znać, to na szczęście się nie martw. Możesz wykorzystać AI w tym celu.,

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Promptów jest masa, możesz użyć na przykład ten aby poznać obawy, pragnienia, czego się boją i co ich napędza. Jak chcesz dostać ten prompt to napisz w komentarzu słowo prompt. Ale ok, wróćmy do meritum. Algorytmy social media, działają tak że sugerują nam content który nas interesuje. Wie w co klikamy, jak dużo czasu spędzamy na czytaniu postów, czy jakie treści komentujemy. Jeśli zaprosisz taką osobę do znajomych i tworzysz content który Ciebie interesuje, to ona zaczyna go coraz częściej widywać. A pierwszym krokiem żeby od kogoś kupić bez obiekcji, to jest to aby kogoś znać. Kiedyś nagrałem film tutaj na YT „know, like, trust” czyli „znam, lubię, ufam”. I właśnie od takich osób kupujemy. W dodatku, nie musisz mieć nawet sporych zasięgów żeby osiągnąć status top of mind. Top of mind to taka koncepcja gdzie jeśli ktoś chce kupić dany produkt z Twojej branży, to na pierwsza myśl przychodzisz jemu Ty. Dla przykładu, ja powiem, jaka jest najpopularniejsza marka niemieckiego samochodu, to zaraz do głowy Ci przyjdzie właśnie ta która ma najmocniejszy status top of mind. A buduje się to właśnie poprzez fajny content i ciągłą ekspozycję, bo ludzki mózg uczy się przez powtórzenia. Tylko żebyś teraz tylko nie publikował postów i czekał jak na lekcji jogi czy jakiś afirmacji: przyciągam dobro, przyciągam bogactwo, świat mi sprzyja, nie muszę nic robić aby zarabiać, zasługuję na to. xd Okej, tak nie rób. JAk sam nazwa mówi, social selling, SELLING, czy musisz sprzedawać, zatem robisz outreach jak przy tradycyjnych metodach. Zapraszasz osoby, komentujesz ich posty, w DM’kach przesyłasz najpierw ciekawe materiały, wysyłasz email, dzwonisz i dopiero później sprzedajesz. A teraz kilka ciekawych danych:

-72% sprzedawców wykorzystujących media społecznościowe w procesie sprzedaży osiągnęło lepsze wyniki od swoich kolegów i przekraczało normy o 23% częściej.
-Profesjonaliści którzy wykorzystują sprzedaż społecznościową, pozyskują o 40-50% więcej nowych zleceń niż ci, którzy tego nie robią.
-Ponadto firmy, które stawiają na sprzedaż w mediach społecznościowych, mają o 51% większe szanse na osiągnięcie zakładanego poziomu sprzedaży, zgodnie z danymi LinkedIn

W dodatku social selling skraca cykl sprzedaży, co w b2b jest dużą bolączką, a także zwiększa konwersje w całym lejku. Jeżeli masz pytanie do dzisiejszego materiału to śmiało wpisuj je na youtube. Jeśli będzie dużo wyświetleń tego filmu to przygotuję kolejny z playbookiem social sellingowym, czyli dokładny template który możesz wdrożyć u siebie w firmie, a wiem co mówię bo konto linkedinowe mam całkiem sensownie rozwinięte i pozyskuję z niego klientów do naszej agencji lub na moje szkolenia. A ja jak zawsze na koniec życzę Ci dużo szczęścia, zdrowia i pieniędzy.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Social selling -czyli jak sprzedawać w social media bez SPAM'u 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.

Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)