Dzisiejszy artykuł poświęcam kwestii pozycjonowania stron.
Mianowicie, praca jako specjalista SEO i co dokładnie robi taki ekspert?
Opowiem Ci na czym polega:
Więc jeśli praca jako ekspert SEO Ciebie interesuje, albo chcesz pogłębić swoją wiedzę z pozycjonowanie to zapraszam do lektury!
Zawartość strony
Cześć!
Mam na imię Rafał Szrajnert i profesjonalnie zajmuję się SEO.
Wiele lat temu założyłem agencję UniqueSEO gdzie robimy MEGA wyniki dla naszych klientów, a także na swoich stronach:
Na setki najtrudniejszych haseł w Google jesteśmy na 1-szym miejscu i tak samo działamy u swoich klientów.
Dzisiaj chcę Ci pokazać co robi ekspert SEO i czym zajmuje się specjalista.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Specjalista SEO (znany także jako ekspert SEO) to osoba, która optymalizuje strony i sklepy internetowe, tak aby zyskiwały większą widoczność organiczną w wyszukiwarkach.
Mówiąc proście, specjalista SEO napędza ruch na stronę.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Nie ma czegoś takiego jak studia SEO, co z resztą nie miałoby sensu.
Specjalista SEO musi znać podstawy kodowania, aby optymalizować kod witryny (głównie HTML, PHP, CSS i JS), a także musi mieć zacięcie marketingowe.
Jedyna droga nauki to Kurs SEO i szkolenie.
A następnie długa praktyka.
Najlepiej w agencji, ponieważ tworzenie własnego zaplecza, jego utrzymanie i programy do SEO to bardzo duże koszty.
Pozycjonowanie to znacznie więcej niż dobór słów kluczowych, czy optymalizacja metatagów we wpisach na blogu.
Tak na prawdę najlepsi specjaliści SEO to ludzie, którzy znają się w bardzo wielu odmiennych od siebie obszarach marketingu internetowego.
Podstawowe umiejętności jakie posiada specjalista SEO takie jak dobór słów kluczowych, lub optymalizacja tagów tytułu to tylko wstęp do pracy.
Całość obejmuje także inne umiejętności z zakresu marketingu online, takie jak skuteczny seo copywriting i tworzenie responsywnych stron internetowych wysokiej jakości (nie tylko zaplecza).
Oto najważniejsze umiejętności, które musi posiadać specjalista SEO:
Dobry specjalista musi wiedzieć jak działa Google.
Kiedy szukasz czegoś w wyszukiwarce Google (lub każdej innej), algorytm działa w czasie rzeczywistym, aby dać Ci to, co wyszukiwarka uważa za „najlepszy” wynik.
W szczególności Google skanuje indeks miliardów stron, aby znaleźć zestaw wyników, które najlepiej odpowiedzą na Twoje wyszukiwanie.
„…Google looks through hundreds of billions of webpages and other content stored in our Search index…”
Każdy specjalista SEO wie, że witryny i strony internetowe są klasyfikowane głównie biorąc pod uwagę:
Więc kiedy przeprowadzasz wyszukiwanie w Google, nie otrzymujesz wyników na żywo.
Zamiast tego Google pokazuje strony ze swojego indeksu.
Oto jak to działa, tłumaczy Matt Cutts:
Dzięki temu nie musisz czekać kilku/kilkunastu minut, a nawet godzin, żeby algorytm „na żywo” przejrzał wszystkie strony w internecie, tylko wyniki z Google otrzymujesz w ciągu milisekund.
Czynniki rankingowe to temat rzeka.
Google bardzo rzadko oficjalnie informuje, że coś wpływa na rankingi, aby uniknąć prób manipulacji wynikami.
Ale chcę żebyś zapamiętał główne wytyczne, czyli:
Trafność – stopień dopasowania strony do czyjegoś wyszukiwania.
Autorytet – stopień zaufania Google do treści na stronie.
Jakość – zależy od kilkunastu różnych czynników, np. reputacja Twojej witryny w Internecie, struktura treści oraz sposób interakcji użytkowników z Twoją witryną w wynikach wyszukiwania, głównie:
Specjalista SEO musi umieć znajdować najlepsze słowa kluczowe.
Jeśli wybierze zbyt trudne, to strona nie przebije się do top10.
Jeśli będą miały zbyt mało wyszukań to nie zbuduje ruchu.
Ponadto musi umieć wybierać frazy, które mają wysoką tendencję transakcyjną.
Drugim ważnym elementem jest marketing treści.
Coraz więcej osób woli oglądać filmy niż czytać blogi, dlatego content musi być na tyle ciekawy, aby mógł rywalizować z Video Marketingiem.
Trzeci krok to Optymalizacja SEO.
Treści muszą być sporządzone zgodnie z zasadami SEO.
A dodatkowo co pewien czas trzeba aktualizować nieaktualny content.
Dobrze wykonana optymalizacja SEO przekłada się na zwiększenie ruchu i konwersji na stronie.
Kiedyś można było upchać treść słowami kluczowymi i miało się dobre pozycje w rankingu.
Obecnie nadal musisz uwzględniać słowa kluczowe na swojej stronie, ale to dopiero początek.
Kolejnym filarem seo jest strona techniczna.
Techniczne seo dla wielu przysparza problemy.
Składa się z całej grupy zadań, jak np.:
Pozycjonowanie techniczne to niestety jedna z najbardziej niedocenianych części marketingu SEO.
A tymczasem jest ważna dla każdej witryny, SZCZEGÓLNIE w przypadku dużych witryn internetowych z tysiącami stron (takich jak sklepy internetowe i witryny z wiadomościami).
I wreszcie Linki SEO.
Nie da się tego pominąć: budowanie linków to OGROMNA część pozycjonowania stron internetowych. I to prawdopodobnie nie zmieni się w najbliższym czasie.
Każdy ekspert SEO i specjalista musi znać 2 strony linkowania.
Mianowicie chodzi o:
Ekspert SEO, oprócz typowych „matematycznych” wskaźników, musi rozumieć także zachowanie osób i jak wpływa ono na zmiany wyników w Google.
Obejrzyj proszę ten film:
Jak mówi samo Google:
Dane z tych ocen i eksperymentów są dokładnie sprawdzane przez doświadczonych inżynierów i analityków wyszukiwania, a także innych ekspertów w dziedzinie prawa i prywatności, którzy następnie określają, czy zmiana jest zatwierdzona do wprowadzenia. W 2021 r. przeprowadziliśmy ponad 700 000 eksperymentów, które doprowadziły do ponad 4000 ulepszeń w wyszukiwarce.
https://www.google.com/search/howsearchworks/how-search-works/rigorous-testing/
I nie zapominaj o testowaniu!
Teoretycznie jak ekspert SEO możesz przetestować prawie wszystko.
Poniżej sporządziłem listę stosunkowo łatwych eksperymentów SEO do przeprowadzenia:
Zrozumienie analityki internetowej jest ważne z dwóch głównych powodów:
Audyty trzeba przeprowadzać co pewien czas.
Stosunkowo nowa dziedzina SEO.
Czy doświadczenie użytkownika jest bezpośrednim sygnałem rankingowym?
Prawdopodobnie nie.
Ale doświadczenie użytkownika pośrednio wpływa na SEO w znaczący sposób.
Na przykład poprzez pogosticking:
Marketing, a tym bardziej SEO, które staje się coraz bardziej wyrafinowane, wymaga bardzo dobrej znajomości narzędzi do różnych celów. Od link buildingu, po wyszukiwanie słów kluczowych, aż po badanie zachowania użytkowników.
Jest to jedna z rzadziej poruszanych kwestii, ale każdy specjalista SEO i manager, który musiał zarządzać kilkunastoma copywriterami wie o czym mówię.
Na tym etapie ekspert seo staje się project managerem.
Bez pracy z kalendarzem i wykresem Gannta staje się to prawie nie możliwe.
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Według portalu wynagrodzenia miesięczne zarobki całkowite (mediana*) na tym stanowisku wynoszą średnio 5 550 PLN brutto.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.