W tym poście zobaczysz jak zrobić MOCNO konwertujący Squeeze Page.
Jest to prosty poradnik, nastawiony na maksymalny rezultat.
Tak na prawdę, jeśli zoptymalizujesz konwersje na sueeze page, to możesz bardzo łatwo i szybko budować swoją listę emailową.
Tak jak ja.
Zobacz jak to wygląda u nas po testach w Google Optimize:
30,26% … każdy tak chce.
Więc zacznijmy.
Zawartość strony
Squeeze Page, często określa się także jako Lead Page, lub Landing Page to strona internetowa, która jest zaprojektowana tak, aby skupiała się na jednym celu.
Podczas jej tworzenia, należy pozbyć się wszelkich rozpraszaczy, żeby użytkownicy nie klikali innych linków i skupili się na konkretnym działaniu.
W niektórych przypadkach usuwa się nawet linki z menu.
Natomiast najczęstszy cel to pozyskanie adresu e-mail, lub innych danych kontaktowych.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Oto jak stworzyć Squeeze Page:
Zacząć trzeba od tego co powiedział kiedyś David Ogilvy:
80% of people read the headline, and only 20% read the copy.
Czyli po polsku: 80% osób czyta nagłówek, a tylko 20% czyta tekst.
Tak na prawdę, to nie wiem czy kiedyś ktoś to rzeczywiście przebadał, ale coś w tym jest.
Jako ciekawostka, oto jedna z najlepszych reklam w historii, jaką Ogilvy napisał dla Rolls-Royce:
Na szczęście pisanie nagłówków na Squeeze Page nie jest czymś bardzo trudnym.
Najważniejsze jest, abyś poinformował o beneficie, czyli co Tobie drogi czytelniku może to dać.
To, co musisz zrobić, to podać jasny wynik, który ludzie uzyskają po zarejestrowaniu się, lub po tym jak zostawią Tobie swoje dane.
Na przykład czytając wpis backlinko na temat budowania listy za pomocą squezze page, daje on darmowy lead magnet, który właśnie dotyczy tego konkretnego tematu.
Oto kilka przykładów nagłówków jakie możesz zastosować na swoim squeeze page:
Dowiedz się, jak __ w __ minut, bez ___
Dowiedz się, jak z tym _ zarabia miesięcznie
Uzyskaj więcej __ za mniej _
Darmowy newsletter: Ujawnia sposoby jak __
Jak już uda Ci się złapać czyjąś uwagę, to ważne jest, żebyś taką osobę zatrzymał.
W tym momencie powinieneś powiedzieć, co DOKŁADNIE otrzymają.
Przykład: na stronie mojej agencji, we wpisie poświęconemu reklamie zamiast „zwykłego lead magnet”, stworzyłem osobny paragraf, który opisuje sekrety reklamowania się od byłego pracownika Google.
Trochę intrygująco, trochę clickbaitowo.
Ale działa świetnie!
Jeśli chodzi o lead magnet, to jest kilka rzeczy, które możesz użyć:
Oczywiście odradzam wybieranie pierwszego lepszego lead magnet.
Na tym etapie musisz zobaczyć, co tak na prawdę chce Twoja grupa docelowa.
Istnieje kilka wskazówek.
Przejrzyj grupy na Facebooku.
Zobacz o co pytają ludzie i jakie mają opinie w grupach tematycznych.
Poczytaj komentarze.
Kolejne to Reddit.
Analogicznie. Idź do grupy. Tutaj nazywa się to subreddit.
Spójrz co ludzie lubią, a czego nie i co im przeszkadza.
Jeśli widzisz to samo pytanie lub problem, który pojawia się cały czas, to wiesz, że masz zwycięski temat na swój lead magnet.
Teraz powinieneś stworzyć swój magnes na leady, tak aby poruszać to zagadnienie.
Sporo landing page ma słaby współczynnik konwersji, ponieważ mają nudny lead magnet.
Dodatkowo możesz przejrzeć opinie na portalach, typu Allegro, Amazon, eBay itp.
Przejrzyj więc te krytyczne, jak i pozytywne.
Poczytaj wszystkie krótkie teksty, jak i perełki gdzie ktoś daje prawdziwą recenzję:
To jest poważny błąd, który wykonuje wiele osób, najczęściej kiedy używają gotowych szablonów email opt-in.
Mają one tylko jedno pole, aby zostawić swoje dane.
A wiesz… im więcej razy widzimy daną wiadomość, tym większe prawdopodobieństwo, że wykonamy to działanie.
Postaraj się więc, aby Twój Squeeze Page miał kilka sekcji i na końcu każdej wstaw formularz do zbierania leadów.
Na tym etapie musisz pamiętać, żeby dodać jasne wezwanie do działania, czyli Call To Action (CTA).
Czyli, powiedz jasno ludziom, co mają zrobić.
Wypróbuj: „pobierz”, „zapisz się”, „dołącz” i inne.
Sprawdź z jakiego masz największą konwersję.
Dowód społeczny (ang. social proof), to jedna z najsilniejszych pobudek znanych w psychologii, która popycha ludzi do działania.
Często mówi się na to także, efekt owczego pędu.
Bo skoro inni to robią, to znaczy, że jest to dobre i bezpieczne.
Szczególnie w obecnych czasach. Ludzie niechętnie dzielą się swoimi danymi kontaktowymi, z obawy przed spamem.
I to nawet jeśli Twój lead magnet jest ciekawy i interesujący.
Natomiast jeśli zobaczą, że inni pobierają te treści, to automatycznie zanika w nich to poczucie, że to może być „fake”.
Jaki rodzaj dowodu społecznej słuszności powinieneś używać?
Jeśli masz już znanych klientów, tak jak my u siebie w UniqueSEO.pl to możesz dodać loga:
Jeśli nie to po prostu poinformuj ilu już masz subskrybentów na liście.
Jeśli Twoja lista nie jest olbrzymia, to możesz użyć testymoniali.
Wystarczą 2-3.
Jeśli pomimo wykonania poprzednich kroków, cały czas Twój wskaźnik konwersji landing page nie jest zadowalający, to pozbądź się wszystkiego co może rozpraszać.
Zacznij od paska menu.
Dodatkowo, jeśli Twoja strona posiada pasek boczny (sidebar), czy ikony odsyłające do social mediów, to także ich się pozbądź.
Niech będą obecnie na innych podstronach, ale nie na Squeeze Page.
Na Envato znajdziesz wszystko, aby stworzyć swój Squeeze Page.
Od szablonów WordPress, po inne CMS, grafiki na LP itp.
W wersji budżetowej możesz stworzyć taki landing w swoim programie do email marketingu, np.:
Ja natomiast wolę trzymać wszystko w ramach jednej domeny.
Exit intent popup to wyskakujące okienka, kiedy ktoś już chce zamknąć stronę.
Samych form może być wiele.
Najczęściej jest to prosty box.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Z jednym musisz uważać, jeśli interesuje Ciebie SEO.
Google poinformowało, że „Interstitial Popups” mogą mieć negatywny wpływ na Twoją pozycję w wyszukiwarce internetowej.
Więc jak już to robisz na swoim Squeeze Page to tylko z głową.
Sam polecam exit intent popup, bo skoro jak już kogoś tracisz, to warto rzucić ostatnie „koło ratunkowe”.
Mały tip:
Zastosuj w wyskakującym okienku inną wiadomość. Skoro ta z obecnej Squeeze Page nie zadziałała to dodaj inne hasło, lub graficzny motyw przewodni.
Zawsze można osiągnąć więcej.
Oto schemat strony landing page:
Bądźmy szczerzy. Aby być widocznym organicznie w Google potrzebujesz masę dobrego contentu i mocnych linków.
Ale czy to znaczy, że możesz dodać do strony tag noindex i o niej zapomnieć?
Ja jestem innego zdania.
Poświęć trochę czasu i znajdź słowo kluczowe z długiego ogona.
Dobrze dobrany long tail keyword, da Tobie zawsze kilkanaście-kilkadziesiąt nowych odwiedzających w miesiącu, a gdybyś tego nie zrobił to musiałbyś zapłacić za wejścia z reklam.
Więc zawsze coś 😉
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.