Zawartość strony
Definicja: Target to, zgodnie z tym co jest napisane w Słowniku Języka Polskiego PWN:
„docelowa, z punktu widzenia producenta, grupa odbiorców”.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
W znaczeniu marketingowym jako target określa się osoby, mogą to być klienci, do których adresuje się daną kampanię reklamową czy produkt, lub usługę.
Ustalone z góry targety mają też działy handlowe i pracownicy sprzedaży. Target sprzedażowy to na przykład może być zamierzenie lub cel, który dana osoba chce zrealizować, np. sprzedanie 15 abonamentów.
Samo słowo target w odniesieniu do biznesu można rozumieć na wiele sposobów.
Więc tak konkretnie, co to jest target? We współczesnym marketingu jak już wspomniałem, przyjęło się zrozumienie pod tym pojęciem określonej grupy konsumentów, dla której firma kieruje swoje produkty i usługi. Docelowymi klientami, czyli targetem, są ci, którzy prawdopodobnie zakupią pewien produkt.
Pamiętaj że to również grupa odbiorców, do których kieruje się przekaz reklamowy za pośrednictwem mediów społecznościowych i w sieciach reklamowych. W innej definicji target to cel sprzedażowy, lub marketingowy — jakiś poziom, który należy osiągnąć w danym terminie.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
W XXI wieku i obecnym biznesie mamy kilka znaczeń słowa target. Pamiętaj, może być to cel, lub zamierzenie. Czyli coś, co chcesz zrobić lub zdobyć. Jeszcze inne znaczenie to może być jakaś grupa lub osoba, której próbuje się coś sprzedać lub wpłynąć.
Definicja: targety sprzedażowe. To inaczej cel sprzedażowy, czyli cel ustalony dla handlowców, sprzedawcy lub całego działu sprzedaży. Mierzymy go za pomocą przychodów albo ilością jednostek sprzedanych w danym czasie, okresie.
Ustalanie celów sprzedaży pomaga zachować koncentrację zespołu sprzedażowego na osiąganiu wyników.
Główny target, czyli cel sprzedaży pomaga zespołowi sprzedaży wiedzieć co robić, jak i kiedy. Mają jasne wskazówki pozwalające osiągnąć wyniki sprzedaży. Kiedy zespół zna swoje kwartalne i roczne cele, to może je dzielić na coraz to mniejsze i mniejsze jak miesięczne i codzienne.
Dzięki tego typu działaniom możemy odpowiednio zaplanować cały rok i na bieżąco śledzić realizację targetów i celów strategicznych działu.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Aby utworzyć cel, należy najpierw określić specyficzne i mierzalne cele. Następnie należy określić sposób mierzenia postępów w kierunku tych celów oraz termin do ich osiągnięcia. Na koniec należy skupić się na monitorowaniu postępów i przyjmowaniu środków zaradczych, gdy zostaną one osiągnięte.
Target Corporation to amerykańska sieć detaliczna specjalizująca się w oferowaniu szerokiej gamy produktów, w tym ubrań, kosmetyków, mebli, sprzętu elektronicznego i innych artykułów gospodarstwa domowego i produktów sezonowych. Firma założona została w 1902 roku w Minneapolis, Minnesocie i obecnie zatrudnia ponad 350 000 pracowników w ponad 1 800 sklepach na całym świecie.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.