Tworzenie treści na strony internetowe, czyli content marketing to podstawa rozwoju firmy.
Jeśli Twoje treści będą nudne to klienci pójdą do konkurencji, a Ty nie zbudujesz społeczności.
Z tego powodu postanowiłem stworzyć ten wpis, ponieważ widzę pewien problem w wielu firmach.
Marketing treści jest po prostu robiony źle!
Więc dzisiaj poznasz techniki i zasady jak tworzyć treści na strony internetowe + działania marketingowe, aby w prosty sposób zwiększyć ruch na stronie.
Zacznijmy!
Zawartość strony
Tworzenie treści na strony internetowe to nie tylko publikowanie postów wedle uznania.
SEO jest coraz trudniejsze.
Nowa domena może zapomnieć że uda się jej szybko zdobywać wysoką widoczność w Google na konkurencyjne słowa kluczowe.
Ale istnieją pewne strategie, które doskonale mogą zwiększać ruch na stronie.
Chodzi o frazy brandowe.
Konkretniej, możesz „ukraść” trochę ruchu od swojej konkurencji.
Robi się to za pomocą postów „A kontra B”.
Czyli recenzja i porównanie.
Dlatego obwiązuje ta forma ponieważ jest w pełni legalna i konkurencja nie zarzuci Tobie nieuczciwych działań na szkodę.
Robisz po prostu porównanie „Apple kontra Samsung”, „Lays kontra Pringels” itp.
BARDZO WAŻNE:
Oczywiście cały tekst optymalizujesz pod słowo kluczowe jakim jest brand Twojej konkurencji.
W dodatku osoby które wpisują nazwy firm są wysoko w ścieżce zakupowej.
Tj. mają często zamiar transakcyjny i szukają już produktu.
Zaufali mi najlepsi:
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Wadą słów kluczowych na brand marki jest to, że nigdy nie znajdziesz się na pierwszym miejscu w Google dla tego hasła.
W zależności od trudności SERP dla tego brandowego słowa kluczowego, możesz nie być w stanie wejść do top5, ale wciąż możesz zgarniać wysokiej jakości ruch.
To jedna z prostych taktyk growth hacking.
Jest to bardzo prosty sposób na uzyskanie większej liczby wejść na stronę internetową.
Wiele osób kiedy dostaje emaile to sprawdza profile w social mediach, lub wchodzi na firmowe www.
A ta technika jest banalnie prosta.
Wszystko, co musisz zrobić, to dodać linki do swoich profili społecznościowych w swoim podpisie.
W dodatku dodanie linków do profili w social media zwiększa wskaźnik odpowiedzi na email.
Z czasem w branży pojawiają się nowe terminy, techniki, czy po prostu Twoja konkurencja zrobiła lepszy content.
Dlatego regularny audyt treści to kolejna z podstaw jeśli chodzi o zwiększanie ruchu.
Regularnie co kilka miesięcy powinieneś sprawdzać Google Search Console, i robić upgrade treści które spadły w wynikach organicznych w wyszukiwarce.
Odpowiedzi szukaj w zakładce „skuteczność w wynikach wyszukiwania”.
Tutaj masz kompendium jeśli chodzi o GSC.
Możesz także użyć Animalz.
To narzędzie korzysta z Twojego Google Analytics, aby znaleźć strony o największym spadku ruchu.
Gdy znajdziesz stronę która traci ruch to masz dwie możliwości:
Możesz przerobić i ponownie opublikować post, tak jakby był zupełnie nowy.
Lub po prostu możesz wprowadzić pewne drobne zmiany.
Tworzenie treści na strony internetowe musi także brać pod uwagę reakcje czytelnika.
Takie treści muszą być ciekawe i spełniać search intent (intencje wyszukiwania).
Dlatego jeśli będziesz tworzyć treści na swoje WWW, to zawsze sprawdź jakie strony już są obecnie widoczne na dane słowa kluczowe.
Jak ktoś szuka produktu, to nie pisz poradników itp.
A jak już ktoś trafi na Twoją stronę internetową to musisz go zaciekawić, bo w przeciwnym wypadku będziesz mieć wysoki bounce rate i wpłynie to na Twoje pozycje w Google.
Najczęściej stosuje się metodę pillar content:
Wygląda to trochę jak klasyczna architektura strony internetowej z kategoriami i linkującymi pomiędzy sobą wpisami:
Czyli tworzysz jeden główny wpis, który opisuje szerszą kategorię, a następnie linkujesz wewnętrznie do innych wpisów, które już z większymi szczegółami opisują dane podtematy.
Wpływa to pozytywnie także na topical autohority i semantyczne SEO.
Pamiętaj, że Google szuka podtematów, kategorii, synonimów i odpowiedzi na często zadawane pytania z Twojej niszy i branży, a nie tylko słów kluczowych, a to za sprawą licznych update’ów algorytmu:
W efekcie dobrego pozycjonowania, tworzenia treści i linków, możesz osiągać takie wyniki jak my w UniqueSEO dla siebie i swoich klientów.
Spójrzmy prawdzie w oczy:
Większość tematów jest BARDZO konkurencyjna.
Zanim napiszesz o czymś artykuł, istnieją już setki (a nawet tysiące) postów na ten temat.
Jednym z największych plusów tej strategii tworzenia treści na strony internetowe jest to, że jak coś zyskuje na popularności to jeszcze nie ma zbyt dużo treści na ten temat.
Możesz użyć:
Google Trends.
Trendy Google świetnie nadają się do weryfikacji, czy słowo kluczowe zyskuje na popularności, czy traci.
Drugi sposób to portal Exploding Topics (niestety brak języka polskiego).
Kiedyś jedna z rad marketingowych brzmiała, żeby dodawać linki do swoich treści (głównie postów) na social media.
Niestety ta taktyka negatywnie działa na zasięg takiego posta.
Jeśli dodasz link to automatycznie będzie on widoczny dla mniejszej liczby odbiorców, ponieważ w ten sposób użytkownicy „uciekają” z danej platformy.
Jak widzisz największe zaangażowanie ma treść wideo. Linki najmniejsze.
Jest kilka metod w jaki sposób możesz to obejść.
Pierwsza z nich to opublikuj długi post. Zwiększy to ogólne zaangażowanie i ludzie dadzą więcej reakcji, co zniweluje częściowo ograniczony zasięg.
Opcja druga, dodawaj link dopiero w komentarzu do posta, a nie w jego treści.
Bogate w słowa kluczowe adresy URL służą nie tylko do optymalizacji SEO.
Jak się okazuje, umieszczenie słowa kluczowego w adresie URL zwiększa organiczny współczynnik klikalności.
Wskaźnik CTR jest jednym z czynników rankingowych w wyszukiwarkach więc dodatkowo zyskujesz ruch z SEO.
Także tworzenie treści na strony internetowe powinno też zawierać w sobie wytyczne, aby zwiększać widoczność.
Twój adres URL nie musi być dopasowany w 100% do słowa kluczowego, którego ktoś szuka.
Dopóki tekst w Twoim adresie URL jest podobny do słowa kluczowego, zwykle uzyskasz dobry wzrost CTR.
Wideomarketing w ostatnich latach jest prawdziwym gamechangerem.
Wszystkie platformy społecznościowe promują treści wideo.
W dodatku ten trend cały czas rośnie.
Natomiast wideo nadaje się doskonale to zagnieżdżania na stronie internetowej.
Udowodniono, że po dodaniu filmu zwiększa się czas przebywania w witrynie.
Według badania Wistia, użytkownicy spędzają średnio 1,4 x więcej czasu na stronie po dodaniu filmu wideo.
Tworzenie treści na strony internetowe oprócz samego contentu, musi też prowokować:
Z tego powodu przebadano posty w social mediach i przeanalizowano, w jakie tytuły ludzie najczęściej klikają.
Różni się to nieznacznie dla B2B i B2C.
Największym zainteresowaniem cieszą się tytuły które dotyczą instrukcji czegoś (czyli jak coś wykonać).
Dodatkowo, więcej kliknięć dostają nagłówki z negatywnym sentymentem.
Czyli takie które sugerują, że możemy coś stracić, a nie takie które mówią o korzyściach.
Tworzenie treści na strony internetowe powinno zawierać także pewien emocjonalny sentyment.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Koniec reklamy.
Tworzenie treści na strony internetowe może dawać szybko rezultaty w postaci konwersji, ale tylko jeśli znajdziesz frazy kluczowe, które nie są wysoce konkurencyjne.
Niestety większość narzędzi do badania słów kluczowych ma ten sam problem…
Pokazują dokładnie te same słowa kluczowe!
Więc, czy istnieje sposób, aby znajdować frazy kluczowe, których Twoi konkurenci jeszcze nie znaleźli?
Cóż, jest.
I teraz pokażę Ci jak to zrobić:
Najpierw zaloguj się do Planera słów kluczowych Google.
Następnie kliknij zakładkę „zacznij od witryny”.
Narzędzie przeskanuje stronę w poszukiwaniu propozycji słów kluczowych.
Pomysły, których większość ludzi nie widzi.
Częściowo poruszyliśmy już organiczny CTR, ale drugą świetną metodą na jego zwiększenie jest pisanie właściwych opisów meta.
Google przyznaje, że: „nie używa metatagu „keywords” w rankingu internetowym„, ale możesz to doskonale wykorzystać pod zwiększenie liczby kliknięć.
Tworzenie treści na masową skalę, czy to chcesz rozwinąć swoją firmę, czy masz agencję content marketingową, to nie jest praca dla pojedynczej osoby.
Tak na prawdę jeśli chodzi o tworzenie treści na strony internetowe, to każdy jest odpowiedzialny za inny etap.
Będziesz potrzebować także kalendarz marketingowy.
Jest wiele programów w których możesz prowadzić swój kalendarz, np.:
I masa innych.
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.