Zrób to a Twoje reklamy będą tak dobre że rozbijesz BANK (ad testing framework)

Jak małe firmy mogą pokonać gigantów? Sekrety skutecznego marketingu
12 marca, 2025
Największe błędy w reklamach Facebook Ads – jak nie przepalać budżetu?
15 marca, 2025

Zrób to a Twoje reklamy będą tak dobre że rozbijesz BANK (ad testing framework)

Rafał Szrajnert marketing reklama pozycjonowanie seo sem
Rafał Szrajnert - Biznes, psychologia, życie
Zrób to a Twoje reklamy będą tak dobre że rozbijesz BANK (ad testing framework)
Loading
/

Ludzie myślą że sekret w tanich i skutecznych reklamach to magiczne ustawienie grup docelowych czy inne najnowsze sztuczki w systemie, ale tak na prawdę liczy się coś innego. A w momencie jak musisz robić jakieś alpejskie kombinacje w menedżerze reklam to znaczy że Twoja reklama, landing i oferta są do kitu. Co mam na myśli? Zobaczysz w tym odcinku. Rafał Szrajnert zapraszam.

Testowanie reklam powinieneś robić od finalnej konwersji. Czyli pierwsze co to ROI, CPL, CPS, czy CPCall. Bo nam zależy żeby reklama od razu dawała rezultat. Tymczasem niedoświadczeni marketerzy optymalizują CPClick czy CTR, bo chcą uzyskać jak najwięcej, jak najtańszych przeklików. Jak wygląda prawdziwa ściezka. Najpierw mamy:

wiadomość jaką przekazuje reklama (przesłanie), dalej

tekst reklamy,

wideo lub grafikę. Dalej

„przesłanie na Landing page”,

przesłanie strony sprzedażowej i

tekst strony sprzedażowej.

Zaufali mi najlepsi:

moi klienci i partnerzy

Dołącz do nas NA DARMOWYM WIDEO

Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.

Wiem że część osób które oglądają będą się zastanawiać czym jest przesłanie a czym tekst. Przekaz reklamowy to po prostu to, co reklama stwierdza, ogólny pomysł, który próbuje przedstawić. Tekst reklamowy natomiast to sposób, w jaki go formułujesz, aby brzmiał przekonująco dla czytelnika. Nie możesz mieć jednego bez drugiego. Większość osób jak tworzy reklamy to ma jedno przesłanie. Niestety większość jest słaba i opisuje cechę, albo funkcję produktu. Na przykład trening na masę ebook. To jest słabe, lepsze będzie „większe mięśnie z tym planem”, a jeszcze lepsze, „takie mięśnie że każda dziewczyna na plaży będzie się obok Ciebie kręcić”. I to co jest wręcz wspaniałe w tym jak testujesz dużo przesłań, czyli ad angles, tych kątów po polsku to jest to że szybko możesz zweryfikować to co sprzedaje najlepiej i później możesz to dodać też na stronę sprzedażową czy landing. Bo nawet jak jesteś, albo zatrudnisz najlepszego copywritera direct response, na przykład naszą agencję, to bez przesłania które rezonuje, czyli tego co faktycznie ludzie chcą kupować, to wtedy nawet najlepsze teksty napakowane perswazją i technikami NLP, nie pomogą. Ale ok, zakłądam teraz że robiłem bardzo dużo testó i masz już wybrane najlepsze przesłanie. To jak teraz tworzyć reklamy i je optymalizować? Zrobimy to na przykładzie wideo, bo z grafikami jest prościej. Po prostu robisz nowe kreacje.

Ja zawsze zaczynam z 5 do 10 Hooków.

Później 2-3 Ad bodies, czyli środek i 2 różne CTA.

Najlepsze reklamy na świecie nie przebiją rekomendacji zaufanego przyjaciela. Dlatego najlepsze reklamy nie wyglądają jak reklamy. = UGC.

Hoohk Thumb-stop ratio = 3 second views / Impressions >30%

wynik minimum powyżej 30% jeśli korzystasz z thumb-stop rate.

Thumbnail Retention: 1 second view / Impressions >90%

Hold Rate: ThruPlays/Impressions > 25%

https://hbr.org/2015/11/the-new-science-of-customer-emotions

Za to co Ci teraz pokażę to mnie pokochasz, a jak jesteś ładną dziewczyną to aż będziesz mi chciała zrobić loda ;p

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Koniec reklamy.

Rodzaje reklam jakie możesz kręcić, lista dzięki której nigdy nie skończą Ci się pomysły:

Rozwiązanie problemu – Przedstaw problem wizualnie, porusz go i zaprezentuj swój produkt jako rozwiązanie, podkreślając jednocześnie jego cechy i korzyści.
Storytelling
Greenscreen
Samouczek, czyli tutorial, lub product demo (pokazujesz jak działa Twójprodukt)
Porównanie konkurencji
Mashup – Szybko zmieniająca się kompilacja opinii i demonstracji klientów. Użyj edycji i nakładek tekstowych, aby uczynić ją angażującą.
Film z reakcją
Recenzja klienta
Unboxing
POV Opowiedz historię odkrycia produktu i rozwiązania problemu z perspektywy klienta.
Stylizacja
Short komediowy – Stosuj humor sytuacyjny, aby tworzyć krótkie, zabawne filmy, które odnoszą się do powszechnych zastrzeżeń i podkreślają kluczowe cechy.
Trend
Listicle – lista, np 3 powody dlaczego kupiłem ten krem
Wywiad na ulicy ulicy (przepraszam co Pan robi w życiu że stać Pana na takie auto)
Odpowiedź na komentarz
FOMO i zasada pilności
Unikalny mechanizm działania/USP
UGC

I podobnie jak będziesz chciał testować Hooki, pamiętaj one muszą zainteresować i wzbudzić emocje.

Jako Hooki polecam:

pokazujesz twarz
call out do swojej grupy docelowej
visual hook
coś dziwnego
pokazujesz rezultat
strach

Przykładowe teksty, ja na swoim dysku mam kilkaset HOOKów dzięki czemu nigdy nie kończą mi się pomysły i zrobić te 10 o których Ci mówiłem do każdej reklamy to bułka z masłem:

  • Chcesz podwoić swój [rezultat] na/w [biznesie, platformie, rankingu]? Oto jak ot zrobić.
  • Oto dlaczego Twój [produkt] nie działa.
  • [Klient], nie uwierzysz w to. Właścicielu firmy budowlanej, nie uwierzysz w to
  • Jak zdobyłem [idealne rozwiązanie] w [czas]. Jak zrobiłem sześciopak w 4 tygodnie
  • Jeśli jesteś [klient] słuchaj!
  • To jest najważniejsza rzecz jaką mówię wszystkim [klient/nisza], [idealny rezultat] to jest to!
  • Jeśli pracujesz z [nisza klienta] to musisz to usłyszeć
  • Jeśli chodzi o [idealny rezultat] to ufam tylko w jedną rzecz. Chodź to Ci pokażę.
  •  Lifehack który chciałbym wiedzieć wcześniej
  • Dlaczego nadal używasz (alternatywy)?
  • Nie panikuj! Porozmawiajmy o twoim (punkt bólu)
  • Nie wierzę że ludzie którzy chcą _, jeszcze tego nie robią
  • Dlaczego nikt nie mówi jeszcze o [temat związanym z niszą]?

Jeśli chodzi o ad copy to frameworków tez jest kilka ale oto przykładowe gdzie mówisz:

Co
Dlaczego
Jak
Dowód

Drugi:

Dowód
Co
Dlaczego
Jak

Trzeci, trochę dłuższy, do reklam 3-5 minut:

Hook
Problem/ból
Prezentujesz rozwiązanie
Pokazujesz idealny efekt końcowy
Cechy
Benefity, co Ci to da
Social Proof
Testymoniale
Objection handling
Demonstration
CTA

I co teraz?

Jak masz przygotowane wszystkie materiały to je po prostu edytujesz.

Do ad copy podmieniasz tylko HOOKI, a jak wyłonisz najlepszy HOOK to podmieniasz ad copy. czyli ten środek.

I nie bój się bo tu chodzi o wolumen.

doradztwo konsulting szkolenie sprzedaży biznes firma szkolenia online
Sprawdź moją ofertę:
Zrób to a Twoje reklamy będą tak dobre że rozbijesz BANK (ad testing framework) 1

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak działać najlepiej?

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz udostępnij ten wpis na swoich social mediach i zobacz co inni mają do powiedzenia.



Dr/PhD Rafał Szrajnert
Dr/PhD Rafał Szrajnert
Rafał Szrajnert to doktorant (PhD) specjalizujący się w zarządzaniu i marketingu. Ukończył studia magisterskie na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, a także studia podyplomowe. Jest przedsiębiorcą z ogromnymi sukcesami, Oprócz własnej działalności prowadzi doradztwo biznesowe, coaching i szkolenia, szeroko znane w Polsce. Profil działalności to: -doradztwo marketingowe -konsulting marketingowy -szkolenia, kursy -doradztwo biznesowe (psychologia, coaching) -marketing (seo, reklamy CPA, PPC)